Knockouts: Finale (en troostfinale)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ne Qatari als arbiter bij een Arabische ploeg, knap. En dan nog ene met maar heel weinig internationale ervaring. De agenda nog duidelijker maken, was onmogelijk geweest.

Niet dat hij zo pro-Marokko is, anders had hij wel al een goedkope penalty of twee gefloten bij die duels. Wel gewoon een zwakke partij van hem.

Zijnde...?
 
Hahaha, blijven liggen met "pijn" aan de enkel. Ah oei, ze fluiten niet... Rechtstaan, zelfs niet trekkebenen en gewoon doorspelen, stop er toch gewoon mee, kleuters :laugh:
 
En dan na affluiten nog wat Marokkanen rond die ref...

Na de match tegen Frankrijk waren ze ook al zo aan het wenen over de scheidsrechter. Het is dat ze de underdogs waren, want voor de rest heb ik toch weinig sympathie voor die Marokkaanse ploeg hoor. Normaal gezien was dat vandaag penalty bij die fout op Gvardiol, 3-1 en is de match gespeeld.
 
Ja ik vind het ook een vreemde kronkel om Marokko een 'Arabische ploeg' te noemen.
Arabisch schiereiland is Saoedi-Arabië, VAE, Qatar, Koeweit, Oman, Jemen...

Marokko is gewoon een Noord-Afrikaanse ploeg toch? Misschien dat je kan denken dat Qatar hen liever heeft o.w.v. religieuze redenen ofzo :unsure:

Maar bon, toch weer sterk van Kroatië. Nu aftellen naar morgen!
 
En dan die sjeik die geen hand wou geven aan die vrouwelijke scheids, ook maar triestig eigenlijk.
Ja maar ge moet RESPECT hebben voor hun cultuur he! :unsure:
Enfin, die discussie moeten we hier niet voeren. Het enige zinnige dat Joos zei was dat ze idd beter Stephanie Frappart deze match hadden laten fluiten.

Morgen Messi in beast mode vermoedelijk :)
 
Ja ik vind het ook een vreemde kronkel om Marokko een 'Arabische ploeg' te noemen.
Arabisch schiereiland is Saoedi-Arabië, VAE, Qatar, Koeweit, Oman, Jemen...

Marokko is gewoon een Noord-Afrikaanse ploeg toch? Misschien dat je kan denken dat Qatar hen liever heeft o.w.v. religieuze redenen ofzo :unsure:

Maar bon, toch weer sterk van Kroatië. Nu aftellen naar morgen!

Uiteindelijk valt Marokko gewoon onder de noemer Afrikaans land he. Als ik uw denkwijze volg zou er ook nooit een Spaanse scheidsrechter een match van een Zuid-Amerikaanse ploeg mogen fluiten (zoals recent nog gebeurde met Lahoz bij Argentinië-Nederland), wat natuurlijk absurd zou zijn.

Allez gasten, doen jullie dat express of wat? Is dit echt de eerste keer dat jullie Marokko als Arabisch land horen?
Horen nochtans officieel tot de Arabische wereld: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Arab_world

Zijn lid van de Arabische Liga:

Deden vorig jaar ook mee aan de FIFA Arab Cup: https://en.m.wikipedia.org/wiki/2021_FIFA_Arab_Cup

Jaja, vreemde kronkel zeg... :crazy:
En @AM_777_RM welke denkwijze dicht je me overigens toe?
 
Tjonge tjonge die Marokkanen zeg, zo'n WK spelen en dan zo belachelijk doen als ge verliest.
En dan zijn we verbaasd dat hun 'supporters' telkens den boel afbreken na hun matchen...dien degout van voetbal die al begon op te komen bij mij is er dit WK niet op verbeterd.
 
Allez gasten, doen jullie dat express of wat? Is dit echt de eerste keer dat jullie Marokko als Arabisch land horen?
Horen nochtans officieel tot de Arabische wereld: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Arab_world

Zijn lid van de Arabische Liga:

Deden vorig jaar ook mee aan de FIFA Arab Cup: https://en.m.wikipedia.org/wiki/2021_FIFA_Arab_Cup

Jaja, vreemde kronkel zeg... :crazy:
En @AM_777_RM welke denkwijze dicht je me overigens toe?
De denkwijze waarin je het blijkbaar raar vindt dat een scheidsrechter uit Qatar een match fluit waarin een Arabisch land speelt omdat je denkt dat die dan partijdig zou fluiten puur omdat er in beide landen Arabisch gesproken wordt? Dat is wat ik afleid uit uw post.

Ik heb ook niet ontkend dat marokko een Arabisch land dus uw opzoekwerk en bijgevoegde links waren niet nodig :). Enige wat ik bedoelde is dat Marokko door de FIFA beschouwd wordt als een Afrikaans land. Een arbiter uit continent X mag gewoon een match fluiten van een land uit continent Y ookal spreken ze dezelfde taal (vandaar mijn vergelijking met de Spaanse arbiter die match van Argentinië fluit).
 
Allez gasten, doen jullie dat express of wat? Is dit echt de eerste keer dat jullie Marokko als Arabisch land horen?
Horen nochtans officieel tot de Arabische wereld: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Arab_world

Zijn lid van de Arabische Liga:

Deden vorig jaar ook mee aan de FIFA Arab Cup: https://en.m.wikipedia.org/wiki/2021_FIFA_Arab_Cup

Jaja, vreemde kronkel zeg... :crazy:
En @AM_777_RM welke denkwijze dicht je me overigens toe?
Ik vind het ook problematisch als een ploeg en de scheidde dezelfde taal kunnen spreken, en de andere ploeg van die taal geen jota begrijpt.
 
Allez gasten, doen jullie dat express of wat? Is dit echt de eerste keer dat jullie Marokko als Arabisch land horen?
Horen nochtans officieel tot de Arabische wereld: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Arab_world

Zijn lid van de Arabische Liga:

Deden vorig jaar ook mee aan de FIFA Arab Cup: https://en.m.wikipedia.org/wiki/2021_FIFA_Arab_Cup

Jaja, vreemde kronkel zeg... :crazy:
En @AM_777_RM welke denkwijze dicht je me overigens toe?
Het is vooral een bijzonder vreemde politiek correcte kronkel om Marokko niet als Arabisch land te zien. Alleen geografisch ligt het in Afrika maar de cultuur is natuurlijk veel belangrijker.
 
De denkwijze waarin je het blijkbaar raar vindt dat een scheidsrechter uit Qatar een match fluit waarin een Arabisch land speelt omdat je denkt dat die dan partijdig zou fluiten puur omdat er in beide landen Arabisch gesproken wordt? Dat is wat ik afleid uit uw post.

Ik heb ook niet ontkend dat marokko een Arabisch land dus uw opzoekwerk en bijgevoegde links waren niet nodig :). Enige wat ik bedoelde is dat Marokko door de FIFA beschouwd wordt als een Afrikaans land. Een arbiter uit continent X mag gewoon een match fluiten van een land uit continent Y ookal spreken ze dezelfde taal (vandaar mijn vergelijking met de Spaanse arbiter die match van Argentinië fluit).

Dan heb je een verkeerde denkwijze geinterpreteerd. De taal was niet zo van belang, ik ga er van uit dat scheidsrechters in internationale wedstrijden altijd verscheidene talen spreken en per toeval dezelfde taal spreken, is dan niet zo van belang.
Mij gaat het om de cultuur. Marokko en Qatar zijn cultureel gezien gewoon puur Arabische landen en hebben een duidelijk samenhorigheidsgevoel. Dat was deze Wereldbeker heel duidelijk zichtbaar, dat ze allemaal achter elkander staan en aan hetzelfde zeel trekken.
Dat de FIFA Marokko enkel als Afrikaans land beschouwt en Qatar als Aziatisch land, is tevens niet helemaal correct want ze deden beiden mee aan de FIFA Arab Cup, een cup voor Arabische landen. Er is dus duidelijk een connectie tussen beide landen over de continenten heen.
 
Dan heb je een verkeerde denkwijze geinterpreteerd. De taal was niet zo van belang, ik ga er van uit dat scheidsrechters in internationale wedstrijden altijd verscheidene talen spreken en per toeval dezelfde taal spreken, is dan niet zo van belang.
Mij gaat het om de cultuur. Marokko en Qatar zijn cultureel gezien gewoon puur Arabische landen en hebben een duidelijk samenhorigheidsgevoel. Dat was deze Wereldbeker heel duidelijk zichtbaar, dat ze allemaal achter elkander staan en aan hetzelfde zeel trekken.
Dat de FIFA Marokko enkel als Afrikaans land beschouwt en Qatar als Aziatisch land, is tevens niet helemaal correct want ze deden beiden mee aan de FIFA Arab Cup, een cup voor Arabische landen. Er is dus duidelijk een connectie tussen beide landen over de continenten heen.
Dus dan mag er nooit een Europese ref een match fluiten van een Europees land. En dat is toch wel meer gebeurd op dit WK?
 
Dus dan mag er nooit een Europese ref een match fluiten van een Europees land. En dat is toch wel meer gebeurd op dit WK?

Ik snap niet waarom dat in het belachelijke getrokken dient te worden. Als je effectief niet inziet dat er een groter samenhorigheidsgevoel is tussen Arabische landen dan eender ander welk continent, ja dan houdt het gewoon op.
Ik zeg nog letterlijk dat het heel duidelijk was dit WK. Je hebt Qatari, Saudi's, Marokkanen, Tunesiers die allemaal samen vieren als eender welk van hun land wint. Spelers die zeggen dat deze overwinning voor hun broeders uit de Arabische wereld is. Op Twitter heb je een plethora aan Arabieren uit Algerije, Egypte, Lebanon meevieren en trots zijn op de prestatie van Marokko.

Hebben wij als Belgie ooit meegevierd met een overwinning van Engeland, Duitsland, Polen of Zweden? Nee toch? Dat valt hoegenaamd niet te vergelijken. Er zullen enkelingen hier en daar zijn die fan zijn van Engeland bv, maar niet omdat het Engelse volk "onze broeders" zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan