Knockouts: Kwartfinales

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kan het voetbal niet mooi vinden, je kan spelers arrogant vinden, allemaal goed, maar uiteindelijk staan die 4 ploegen wél in de halve finale. Vind ik dat persoonlijk verdiend? Misschien niet. Maar ze staan er wel, dus zullen ze wel iets goed doen, want je gaat niet én door de groepsfase én door de achtste finales én door de kwartfinales enkel op geluk.
 
Ze zeggen wel eens dat de aanval de beste verdediging is, maar de vier halve finalisten tonen hier eigenlijk weer het omgekeerde aan. Dat en dat in voetbal naast individuele kwaliteiten, vorm en een deftige tactiek er gewoon altijd een flinke dosis geluk bij komt kijken. Het is bvb absoluut de verdienste van de Kroaten dat ze weeral zo ver zijn geraakt, maar hun toernooi had er na de groepsfase ook gewoon op kunnen zitten.
 
Ze zeggen wel eens dat de aanval de beste verdediging is, maar de vier halve finalisten tonen hier eigenlijk weer het omgekeerde aan. Dat en dat in voetbal naast individuele kwaliteiten, vorm en een deftige tactiek er gewoon altijd een flinke dosis geluk bij komt kijken. Het is bvb absoluut de verdienste van de Kroaten dat ze weeral zo ver zijn geraakt, maar hun toernooi had er na de groepsfase ook gewoon op kunnen zitten.
En heel belangrijk: Wie maakt de eerste goal. Nou moet ik zeggen dat de Kroaten zich knap terug hebben geknokt tegen Brazilië (wel een goal met een deviatie) maar een Marokko heeft elke keer een gigantisch voordeel als ze op voorsprong komen. Dan gaan ze gewoon compact verdedigen en trekken ze hem over de streep.
 
En heel belangrijk: Wie maakt de eerste goal. Nou moet ik zeggen dat de Kroaten zich knap terug hebben geknokt tegen Brazilië (wel een goal met een deviatie) maar een Marokko heeft elke keer een gigantisch voordeel als ze op voorsprong komen. Dan gaan ze gewoon compact verdedigen en trekken ze hem over de streep.
Die goal tegen ons. Een flater op stilstaande fase.
De goal tegen Portugal, een flater van de doelman
Tegen Canada flater van de doelman bij het wegtrappen van die bal in Zyech zijn voeten

De factor geluk is bij Marokko dit WK toch wel heel heel groot
 
En heel belangrijk: Wie maakt de eerste goal. Nou moet ik zeggen dat de Kroaten zich knap terug hebben geknokt tegen Brazilië (wel een goal met een deviatie) maar een Marokko heeft elke keer een gigantisch voordeel als ze op voorsprong komen. Dan gaan ze gewoon compact verdedigen en trekken ze hem over de streep.
Dat ze op voorsprong komen is natuurlijk wel hun eigen verdienste.

Ik vind het ook allemaal niet mooi, maar het is 100% te begrijpen dat een Kroatië en Marokko "zo" spelen. In de eredivisie zien we genoeg kleinere ploegen die proberen te voetballen tegen de topploegen en dan er 7 rond de oren krijgen. Hier en daar gaat dat ook wel eens goed, maar meestal niet natuurlijk. Dat siert die ploegen, maar je wint er nauwelijks iets mee. Liever een lelijke winnaar, dan geen winnaar.
 
Mjah de Kroaten spelen tenminste nog voetbal. Marokko is gewoon puur stront afbraakvoetbal waar niemand blij van wordt en al zeker niet als ge in Brussel woont en geen autobox hebt.

Verder is dat gezever over Mbappe zijn blijheid deze keer wel belachelijk. Dit is nu wel een keer waar zijn blijheid op zichzelf en zijn team is gericht. Er zijn zo veel voorbeelden van Frankrijk die absolute gigacunts zijn en dan pik je dit fragment er uit? Mbappe is al op zijn prille leeftijd een omhooggevallen onnozelaar die elk jaar een godsvermogen verdient, stopt met spelen als hij de bal niet krijgt wanneer hij hem wilt, debiele vieringen enzovoort. Of Pogba met zijn 458 uitdagende dansjes na een goal, terwijl hij elke week voor zijn club oftewel op het veld staat te stinken met een domme tekening in zijn haar oftewel weer gebroken in bed ligt. Gelukkig dat hij vorig EK genadeloos werd afgestraft na de die klotebrol. En dan Griezman met zijn uitdagende Fortnite dansjes. Een bende kleuters zonder klasse of eer. Onuitstaanbare klootzakken.

En dan kies je gewoon een mooi fragment uit om erover te zeiken :D
 
Laatst bewerkt:
Tegen Spanje vond ik Marokko ook heel matig, al is een goed blok vormen op zich ook niet zo simpel.

Tegen Portugal daarentegen vond ik Marokko er soms wel fantastisch uitvoetballend uitkomen ondanks hoge druk van de Portugezen. Ik ben erg gecharmeerd door dat middenveld (net zoals Luis Enrique).

Ik vond ons dus in het algemeen wel erg streng voor Marokko. Zeker tegen Portugal deden ze zeker meer dan een laag blok zetten.
 
Ik vind de manier waarop Frankrijk vaak speelt veel frustrerender dan hoe ploegen als Marokko en Kroatië spelen (en echt betonvoetbal spelen die inderdaad ook niet eens). In tegenstelling tot die twee landen, heeft Frankrijk alle wapens in huis om vol voor de aanval te gaan en ieder land kapot te maken. Maar onder Deschamps spelen die, naar hun spelersmateriaal, een waanzinnig angsthazenvoetbal. Het wérkt natuurlijk wel fantastisch, maar ik vind dat veel meer jammerlijk voor het voetbal dan wat Marokko doet.
 
Als je naar goals kijkt is het geen slecht WK trouwens. Al 156 goals gemaakt (158 min de 2 own goals, die tel ik nooit mee) terwijl er vorig WK in totaal maar 157 werden gemaakt.

Dat wordt dus in ieder geval overtroffen.
 
4 0-0's incoming.
Zeker bij Frankrijk-Marokko verwacht ik geen hoge score en eigenlijk bij de andere wedstrijd ook niet. Al zijn de Argentijnen wel wat ondergewaardeerd dit toernooi. Ik vond tegen SA, Polen, Australië en Nederland dat de uitslag geen recht deed aan de krachtsverhoudingen op het veld.

SA had natuurlijk nooit mogen winnen, Polen had 5-0 moeten verliezen en tegen Australië en Nederland kregen ze ook veel meer kansen.
 
Marokko voetbalt volgens zijn mogelijkheden, en doet dat zeer goed. Ze zijn sinds de 1ste ronde de underdog en kunnen zich daar naar schikken.

Voor de neutrale kijker is het natuurlijk geen sprankelende ploeg (nu ja, zoveel hebben we er ook niet gezien). Ze stijgen ver boven zichzelf uit, geven zich 200% en af en toe een beetje geluk kan geen kwaad.

Blijft de vraag wat ze gaan doen zodra ze op achterstand komen. Nog geen enkele ploeg is erin geslaagd om vroeg te scoren tegen dit team. Als ze snel achterkomen, zou het wel eens in elkaar kunnen stuiken tegen Mbappé en co.

Blijft wel een mooi sprookje, en ook al zit er wel wat talent in die selectie, in 2026 gaan ze dit zeker niet herhalen. Schrijf maar op: In 2026 haalt Marokko de laatste 16 niet :p

Frankrijk is zeer efficiënt en heeft verschillende wapens om de tegenstander te ontwrichten. Ik had Portugal ook meer kans toegedicht, maar nu zie ik het toch niet goedkomen voor Marokko.
 
Zullen maar zwijgen over al het shittalken van LVG voor de match en hoe de hollanders elke penalty nemer gingen proberen te jennen.

Typische 'if you can't take it, don't dish it out' situatie.

Holland verdiend er uit.
Dit dus. Die Nederlanders hebben zelf niks anders gedaan dan uitdagen, maar toch heel de wereld op de kap van de Argentijnen.
 
Dit dus. Die Nederlanders hebben zelf niks anders gedaan dan uitdagen, maar toch heel de wereld op de kap van de Argentijnen.
Op dat vlak waren ze elkaar waard. En dat was ook wel een fout van de scheidsrechter, die had het helemaal niet meer in de hand. Hoe Paredes in godsnaam op het veld bleef staan is mij een raadsel. Ik ben geen fan van de Nederlanders, maar die hebben echt wel wat om over te klagen gehad imo.
 
Niets mis met wat psychologische oorlogsvoering voor en tijdens de wedstrijd, vind ik (al moet het nog wel beschaafd genoeg blijven natuurlijk).

Ligt de reden dat Argentinië meer over zich krijgt, ook niet gewoon in het feit dat ze nà het laatste fluitsignaal (allé penalty) nog lustig bleven verderdoen? Terwijl ze ook gewoon wat grootser in de overwinning konden zijn. Maar nu waren er nog gebaren naar de spelers, naar de bank, naar de coach, zelfs daarna nog tijdens interviews, ... En dan heb je natuurlijk ook het verhaal Messi nog, die sowieso al met de meeste aandacht gaat lopen natuurlijk.

En algemeen gezien zal de trap van Paredes richting de bank van Nederland ook nog wel als het meest onsportieve gebaar van de hoop gezien worden. Speelt ook al niet in hun voordeel.
 
Argentinië speelt het spel ontzettend smerig.
Nochtans wel de meest aangename match (tegen Nederland) om te volgen als neutrale kijker met al die opstootjes :biglaugh:.
Graag meer van dat. Hopelijk wordt Frankrijk - Marokko bijzonder bitsig.
maar een Marokko heeft elke keer een gigantisch voordeel als ze op voorsprong komen. Dan gaan ze gewoon compact verdedigen en trekken ze hem over de streep.
Wie weet wordt dit de sleutel om ver te geraken op tornooien in de toekomst. Weg frivool voetbal en welkom de 'kleine' ploegen, die zo kansen verkrijgen op een gelijkspel of winst tegen toplanden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ebel
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan