Knockouts: Kwartfinales

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het viel mij vooral op dat Nederland eigenlijk begon met treiteren. Herbekijk de penalty van Messi tijdens de wedstrijd zelf maar eens. Noppert wandelt naar Messi en begint hem langsdurig van alles toe te roepen. Als keeper van Heerenveen zou ik eerder me proberen focussen ipv te gaan treiteren.
Ik denk eerlijk gezegd dat dat de aanleiding is geweest van het heel ontsporen van de wedstrijd en Argentinië in het bijzonder.
Het verklaart imo ook een deel Messi zijn reactie na de wedstrijd.
 
Een dag na de kwartfinales blijf ik toch met een wrang gevoel zitten. Ik heb echt het gevoel dat het voetbal duidelijk heeft verloren in de vorige ronde. Na de achtste finales was ik content dat toch 7 van de 8 favorieten zijn doorgegaan. Ik heb niets tegen die kleine landjes, maar in de eindfase van zo'n WK hoop je toch altijd op de allergrootsten namen. Nu een ronde verder is het omgekeerd.

Argentinië was de betere ploeg in hun wedstrijd, maar in de andere drie kwartfinales heeft de minst mooie ploeg (nog zacht uitgedrukt) het toch gehaald. Ik had echt uitgekeken naar een potentiele halve finale tussen Argentinië en Brazilië en anderzijds Portugal en Engeland, nu heb ik het tegenovergestelde gevoel. Frankrijk - Marokko gaat volgens mij echt een draak van een wedstrijd worden.

Lees hier inderdaad toch wat rare dingen... Dat je Messi niet persé GOAT vindt om welke reden dan ook, prima... Maar beginnen zeggen dat het een theatrale dwerg is, schakel dan aub over op het WK schaken hé... Voetbalgewijs is Messi (net als C. Ronaldo) één der grootsten aller tijden. Dat hij vrijdag een spuuglelijk imago heeft gegeven staat buiten kijf maar laten we wel wezen, ik vermoed dat ze bij Argentinië hun eigen team hebben zitten opstoken om met de nodige passie op het veld te staan. Niet vergeten dat Louis Van Gaal op voorhand zei dat als het penalty's waren, NL sowieso door zou gaan of dat de NL spelers begonnen te mekkeren tegen elke Argentijn die een penalty ging trappen.

Tjah, dan is die kleine dwerg die nooit zijn ruggengraat liet zien opeens een kleine dwerg met een grote mond en wordt er nu zelfs neergepend dat hij op persoonlijk vlak een klootzak is (en dan nog van iemand die hem nog nooit of te ooit in het echt face to face gezien heeft maar soit).

Triestig.
Ik ben eigenlijk blij dat Messi zich zo eens heeft laten gaan. Bijna iedere La Liga volger wist al veel langer dan vandaag dat daar ook best een ettertje in schuilt, waar ik op zich niks op tegen heb. Waar ik wel jarenlang van moest kotsen was de media die hem continue profileerde als een ideale schoonzoon in tegenstelling tot Ronaldo. Terwijl Messi evenzeer narcistische trekjes heeft zoals hem.
 
Ik ben eigenlijk blij dat Messi zich zo eens heeft laten gaan. Bijna iedere La Liga volger wist al veel langer dan vandaag dat daar ook best een ettertje in schuilt, waar ik op zich niks op tegen heb. Waar ik wel jarenlang van moest kotsen was de media die hem continue profileerde als een ideale schoonzoon in tegenstelling tot Ronaldo. Terwijl Messi evenzeer narcistische trekjes heeft zoals hem.
Alé, 16 jaar moeten wachten tot hij quasi fin de carrière is eer hij zijn ware aard laat zien, toch straf.
 
Het is nu toch niet dat Argentinië zo'n mooi voetbal brengt hé. Argentinië - Brazilië is vooral in spelersnamen en geschiedenis interessanter, want Argentinië zou dan ook gewoon speculeren op de counter.
 
Alé, 16 jaar moeten wachten tot hij quasi fin de carrière is eer hij zijn ware aard laat zien, toch straf.
Geen idee of dat op mij slaat, want dat zeg ik dus helemaal niet. :unsure:

Het is nu toch niet dat Argentinië zo'n mooi voetbal brengt hé. Argentinië - Brazilië is vooral in spelersnamen en geschiedenis interessanter, want Argentinië zou dan ook gewoon speculeren op de counter.
Maar nog altijd wel beter voetbal dan NL en sowieso zou Argentinië - Brazilie in alle opzichten een veel interessantere wedstrijd zijn geweest.
 
Argentinië was de betere ploeg in hun wedstrijd, maar in de andere drie kwartfinales heeft de minst mooie ploeg (nog zacht uitgedrukt) het toch gehaald. Ik had echt uitgekeken naar een potentiele halve finale tussen Argentinië en Brazilië en anderzijds Portugal en Engeland, nu heb ik het tegenovergestelde gevoel. Frankrijk - Marokko gaat volgens mij echt een draak van een wedstrijd worden.
Brazilië en Portugal waren effectief de betere ploegen, en zijn er door blokken uit gegaan.

maar Frankrijk - Engeland? je kan daar toch echt niet zeggen dat Frankrijk "de mindere ploeg" was. het was imo toch in evenwicht? natuurlijk was Engeland beter, toen het na de 2-1 en gemiste penalty echt wel moest, maar om nu te zeggen dat Frankrijk - Marokko een ramp van een wedstrijd gaat worden, omdat Frankrijk niet zou verdienen door te gaan? nah.

ik hoop wel dat op zijn minst de finale niet Kroatië - Marokko wordt. die match uit de groepsfase was één van de slechtste van het tornooi. niet voor herhaling vatbaar.
 
Brazilië en Portugal waren effectief de betere ploegen, en zijn er door blokken uit gegaan.

maar Frankrijk - Engeland? je kan daar toch echt niet zeggen dat Frankrijk "de mindere ploeg" was. het was imo toch in evenwicht? natuurlijk was Engeland beter, toen het na de 2-1 en gemiste penalty echt wel moest, maar om nu te zeggen dat Frankrijk - Marokko een ramp van een wedstrijd gaat worden, omdat Frankrijk niet zou verdienen door te gaan? nah.

ik hoop wel dat op zijn minst de finale niet Kroatië - Marokko wordt. die match uit de groepsfase was één van de slechtste van het tornooi. niet voor herhaling vatbaar.
Bedoel dat vooral omdat Engeland gewoon duidelijk voetballend een veel betere wedstrijd speelde dan Frankrijk. Op papier zijn het ongeveer gelijkwaardige ploegen denk ik ja, maar dat voetbal dat Frankrijk brengt onder Deschamps is toch wel al twee WK's niet om aan te zien. Daarom dat ik dus liever Engeland had zien doorgaan. En ze hadden het ook gewoon verdiend.

Het zegt toch ook wel veel dat de Engelse media opvallend mild is na de exit. Ze hebben het daar toch ook vooral over het feit dat Engeland zich vrij weinig te verwijten heeft. Prima wedstrijd gespeeld, maar het tikkeltje geluk ontbrak gisteren. Ze hopen daar ook bv. dat Southgate aanblijft en ik kan me daar echt wel in vinden.
 
Brazilië en Portugal waren effectief de betere ploegen, en zijn er door blokken uit gegaan.

maar Frankrijk - Engeland? je kan daar toch echt niet zeggen dat Frankrijk "de mindere ploeg" was. het was imo toch in evenwicht? natuurlijk was Engeland beter, toen het na de 2-1 en gemiste penalty echt wel moest, maar om nu te zeggen dat Frankrijk - Marokko een ramp van een wedstrijd gaat worden, omdat Frankrijk niet zou verdienen door te gaan? nah.

ik hoop wel dat op zijn minst de finale niet Kroatië - Marokko wordt. die match uit de groepsfase was één van de slechtste van het tornooi. niet voor herhaling vatbaar.
Kroatie-Marokko was idd een draak van een match , 2 verdedigende ploegen , die vooral geen goal binnen willen . Voetbal heeft idd wat verloren in de kwartfinales .
 
Het viel mij vooral op dat Nederland eigenlijk begon met treiteren. Herbekijk de penalty van Messi tijdens de wedstrijd zelf maar eens. Noppert wandelt naar Messi en begint hem langsdurig van alles toe te roepen. Als keeper van Heerenveen zou ik eerder me proberen focussen ipv te gaan treiteren.
Ik denk eerlijk gezegd dat dat de aanleiding is geweest van het heel ontsporen van de wedstrijd en Argentinië in het bijzonder.
Het verklaart imo ook een deel Messi zijn reactie na de wedstrijd.
Dat treitergedrag gebeurd al op amateurniveau, wat denk je dat de profs voor een prijs op het allerhoogste niveau dan doen?

Heel het leven van een voetballer staat in teken van komedie spelen, voor elke vinger of teen ze voelen een vrije trap willen, en de tegenstander een kaart aannaaien.

Ik snap van mezelf niet dat ik nog naar die overbetaalde mannekes zit te kijken.
Enkel EK, WK en PL nog, meer kan ik niet af.
 
Tis wel zielig dat Messi na dit WK een imago gaat hebben dat minder sympatiek is dan dat dat van Ronaldo, waar heel veel Messi-fanboys hem juist geweldig vonden vanwege zijn karakter. En dit is niet gelijk Zidane die een kopstoot geeft in een vlaag aan iemand dat zijn zus beledigt, dit is wel ja gewoon een totaal opgefokte waardeloze etterbak uithangen op het veld puur omdat iemand uit het andere land uw naam vermeldt heeft in een interview. Echt zonde. Ik hoop ook dat ze er uitliggen asap met zo'n idioten.
 
Het niveau van (een aantal van) de Sporza-journalisten is toch echt dieptriest. Van Gucht is echt het toonbeeld van een journalist die zich compleet laat leiden door emoties in plaats van door objectieve feiten. Die bestond er zelfs in om op Twitter af te geven op collega-journalisten die zich waagden kritisch uit te laten over de Rode Duivels. Bij zijn bijdragen dit WK kon je je echt de vraag stellen wie die man zijn loonbriefje betaalt: de VRT, of de voetbalbond. En nu dit ook weer. Een beetje zoals Stef Weynants, die de helft van de tijd zijn bijdragen ook gewoon uit zijn duim zuigt. Voor Vannieuwkerke hebben ze zelfs al boetes gekregen van de Raad van Journalistiek.

Het wordt toch echt tijd dat de VRT daar eens schoon schip houdt, en dezelfde kritische, objectieve verslaggeving eist van hun sportjournalisten als bij hun collega's op de nieuwsdienst.
 
Die gesprekken zijn wel in lijn met de discussies hier. Klagen en zagen over de ploegen die er wél in slagen om door te stoten. Argentinië heeft België eruit geklopt op het WK 2014, Frankrijk op het WK 2018 en Kroatië en Marokko in feite dit WK. Waarschijnlijk zit daarom de frustratie hoog bij sommigen.
 
het gaat hier over voetbal, volgens mij heeft Michael Jordan (ge kunt op zijn minst de naam van uwe GOAT juist schrijven?) nooit 1 match gespeeld?

dus 2 landen die geen WK mogen worden?

van mij mag het Argentinië worden. iedereen maar klagen over hoe arrogant ze deden tegen Nederland, alsof de Nederlanders zo'n onschuldige lammetjes zijn. die match is sinds de verloren WK-finale in de jaren '70 een hate-game geworden voor die mannen...
Ok Marcel.
 
Die gesprekken zijn wel in lijn met de discussies hier. Klagen en zagen over de ploegen die er wél in slagen om door te stoten. Argentinië heeft België eruit geklopt op het WK 2014, Frankrijk op het WK 2018 en Kroatië en Marokko in feite dit WK. Waarschijnlijk zit daarom de frustratie hoog bij sommigen.
Dat heeft er bar weinig mee te maken, ik deel de kritiek hier op de laatste 4 ploegen. Allemaal allesbehalve sympathiek. Kroatië en Marokko hebben respectievelijk 6 en 5 goals gemaakt in 5 wedstrijden, (en beide ploegen hebben 2 keer een 0-0 neergezet) dat zijn offensief zulke matige statistieken dat ik er niet van wakker lig als ze er allebei uitvliegen.

Frankrijk speelt minimalistisch voetbal waarbij ze als ze een goal maken altijd meteen weer terugrennen naar achter en Argentinië speelt het spel ontzettend smerig. En dat heeft niets met Hollander zijn te maken, ik vond de Argentijnen ook al smerig tegen Polen. Toen Messi Lewandowski negeerde.

Het is gewoon niet zoveel. Uiteindelijk gun ik eigenlijk geen een land de world cup maar als het dan toch een land moet zijn dan maar weer Frankrijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan