Knockouts: Finale (en troostfinale)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Live heb ik de match gevolgd op La Une. Ik herbekijk nu de hoogtepunten op sporza met Peter VdB. Die commentaat bij hét moment van Messi, die 3de goal, da's echt bedroevend. Ipv iconische commentaar.

"Dat is buitenspel" "Ocharme die Argentijnen die nu vieren"

5 min later... "ow ik had het helemaal mis"

Het is bijna onwerkelijk dat ik dit moet zeggen maar... ik mis Frank Raes 😆
Lijnrechter gaf geen goal aan EN volgens de regels moest de goal ook afgekeurd geworden zijn (niet wegens buitenspel, alhoewel Messi liep voorafgaand buitenspel en dan is de vraag of die toch niet het spel beïnvloedt want er loopt een verdediger naartoe :p)
 
Lijnrechter gaf geen goal aan EN volgens de regels moest de goal ook afgekeurd geworden zijn (niet wegens buitenspel, alhoewel Messi liep voorafgaand buitenspel en dan is de vraag of die toch niet het spel beïnvloedt want er loopt een verdediger naartoe :p)
FkU3PzTXgAAruDA

En spelers op het veld op het moment van scoren. Niet handig, al had ik het ook te zot gevonden als de ref hem hierom af zou keuren.
 
FkU3PzTXgAAruDA

En spelers op het veld op het moment van scoren. Niet handig, al had ik het ook te zot gevonden als de ref hem hierom af zou keuren.
Zou uiteraard enorm veel discussie opleveren en zelfs belachelijk want beïnvloeden op geen enkel moment het spel

Alleen is die regel wel zwart-wit en duidelijk.

regel 3 alinea 9 van de Laws of the Game, de officiële spelregels van de Wereldvoetbalbond FIFA: “Als, nadat een doelpunt is gemaakt, de scheidsrechter zich realiseert, voordat het spel hervat wordt, dat er een extra persoon op het veld stond op het moment dat het doelpunt werd gemaakt, moet de goal afgekeurd worden als die extra persoon een speler, wisselspeler, gewisselde speler of van het veld gestuurde speler is van de ploeg die de goal maakte.”

Toch @Gavin ?
 
Zou uiteraard enorm veel discussie opleveren en zelfs belachelijk want beïnvloeden op geen enkel moment het spel

Alleen is die regel wel zwart-wit en duidelijk.

regel 3 alinea 9 van de Laws of the Game, de officiële spelregels van de Wereldvoetbalbond FIFA: “Als, nadat een doelpunt is gemaakt, de scheidsrechter zich realiseert, voordat het spel hervat wordt, dat er een extra persoon op het veld stond op het moment dat het doelpunt werd gemaakt, moet de goal afgekeurd worden als die extra persoon een speler, wisselspeler, gewisselde speler of van het veld gestuurde speler is van de ploeg die de goal maakte.”

Toch @Gavin ?
Dus als de scheidsrechter het niet gezien heeft, is het gewoon een geldig doelpunt?
 
Mbappé is een verbeterde Ronaldo, compleet gestoord hoe die een finale op zijn eentje kan terughalen met fysieke flitsen, maar amper in het spel betrokken. Neen, op de nieuwe Messi gaan we nog lang mogen wachten.

Mbappé, Haaland. Dat worden de nieuwe CR7 at best. Die vergelijking is vooralsnog wel te vroeg. Dat zijn doelpuntenmachines pur sang.

Messi, een speler van dat niveau met die output gaan we inderdaad niet snel meer zien. Blessed dat we dat van dichtbij hebben mogen aanschouwen.
De enige van de 'huidige' generatie die puur voetballend in de buurt komt, is Neymar waarschijnlijk. En die is ook al 30. En speelt in een kutcompetitie.

Blij dat Frankrijk geen twee op twee pakt. Het voetbal heeft gewonnen. Argentinië toch wel boven zichzelf uitgestegen. De Paul, Fernandez, Mac Allister, Alvarez hebben allemaal een ongelofelijk toernooi gespeeld.

Dé acties van het toernooi voor mij waren Messi vs Gvardiol en gisteren de 2-0 van Di Maria. Geniaal doelpunt en die afwerking :drool:

BTW: 52e van België geworden in de Fantasy :cool: En gisteren dan nog per vergissing Martinez capi (-4) i.p.v. Messi (26) of Mbappé (34). Kost mij 30 plaatsen.
 
Zou uiteraard enorm veel discussie opleveren en zelfs belachelijk want beïnvloeden op geen enkel moment het spel

Alleen is die regel wel zwart-wit en duidelijk.

regel 3 alinea 9 van de Laws of the Game, de officiële spelregels van de Wereldvoetbalbond FIFA: “Als, nadat een doelpunt is gemaakt, de scheidsrechter zich realiseert, voordat het spel hervat wordt, dat er een extra persoon op het veld stond op het moment dat het doelpunt werd gemaakt, moet de goal afgekeurd worden als die extra persoon een speler, wisselspeler, gewisselde speler of van het veld gestuurde speler is van de ploeg die de goal maakte.”

Toch @Gavin ?
Ik vraag mij toch af hoe vaak zo'n goal is afgekeurd, volgens mij nog nooit. Het meest hilarische voorbeeld is trouwens de WK-finale van 1966, waar bij de laatste goal van Engeland (120ste minuut) gewoon doodleuk 3 mensen al 20 meter het veld in zijn gerend. Compleet belachelijk natuurlijk maar hij telde.

 
Lijnrechter gaf geen goal aan EN volgens de regels moest de goal ook afgekeurd geworden zijn (niet wegens buitenspel, alhoewel Messi liep voorafgaand buitenspel en dan is de vraag of die toch niet het spel beïnvloedt want er loopt een verdediger naartoe :p)
Sorry maar ik vanuit mijn zetel zag dat dat geen buitenspel was dankzij de 16meter lijn & die dikke kont van Varane. Hij zit er bovenop in't stadion.
Die vlaggenman zwaait pas veel later na de goal met die vlag. Hij zegt dat meteen als de actie nog bezig is...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan