Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hahaha heerlijk. Dat is natuurlijk ieders mening, maar gezien de blessures, bankzitters, en spelers op retour kon je niet veel meer dan dit verwachten. 2 clean sheets van de 3 wedstrijden kan erger denk ik dan :)
Zelfs met al die zaken dan nog moet je minstens 2de ronde halen. En dan kijk je match per match. Maar deze poule moet je ALTIJD overleven met de huidige kern
 
Hahaha heerlijk. Dat is natuurlijk ieders mening, maar gezien de blessures, bankzitters, en spelers op retour kon je niet veel meer dan dit verwachten. 2 clean sheets van de 3 wedstrijden kan erger denk ik dan :)
je begint met 'vrij goed gedaan' om daarna wel een uitleg te geven dat het beter moet ? Ik kan uw analyse niet echt koppelen aan 'vrij goed gedaan' ?
 
Ik begrijp niet waarom Lukaku de schuld zou moeten krijgen.

WK was verloren tegen Marokko.
Eigenlijk kan je zeggen al tegen Canada maar daar hebben we nog kunnen winnen ook al was het onverdiend.

Match tegen Kroatië had nooit eliminerend mogen zijn.
Rode Duivels hebben hun wk verprutst tegen Marokko, helemaal mee akkoord.

Lukaku kon alles rechtzetten met 1 doelpunt, maar het heeft niet mogen zijn.
Je kan Lukaku echt niet de schuld geven hiervoor.
De schuld ligt bij een coach die z'n slapende ploeg niet kon wakker schudden.

Tegen Canada hadden we geluk dat ze hun kansen niet konden afwerken en wij maar paar kansen nodig hebben om te winnen.
Tegen Marokka hebben we de kaas van ons brood laten eten door zwakkere tegenstander.
Tegen Kroatië: in het begin te voorzichtig gespeeld en laatste 30 min goe gevochten maar het is niet gelukt.

We hebben ondermaats gepresteerd en verdienen het naar huis te gaan, punt.
 
je begint met 'vrij goed gedaan' om daarna wel een uitleg te geven dat het beter moet ? Ik kan uw analyse niet echt koppelen aan 'vrij goed gedaan' ?
Het moest en kon zeker beter, maar men moet ook niet overdrijven. We zijn niet met zware cijfers onderuit gegaan én het kon in de 2de helft met Kroatië evengoed de andere kant opgegaan zijn. Er is ook een dosis geluk mee gemoeid. Dit is ook wel een bijzonder WK, qua timing en voorbereiding. Dat zie je ook aan het feit dat geen enkele topploeg in de groepsfase 9 op 9 heeft behaald en het feit dat zoveel landen verrassende resultaten behalen.
Dat het met de huidige spelerskern van de Rode Duivels bergaf ging de laatste maanden zag toch iedereen? Ik herinner me nog menig pronostiek dat België door Kroatië een monsterscore om de oren ging krijgen. Nou dat was niet het geval.
Hoe goed Marokko is, dat gaan we zien tegen Spanje.
 
Het moest en kon zeker beter, maar men moet ook niet overdrijven. We zijn niet met zware cijfers onderuit gegaan én het kon in de 2de helft met Kroatië evengoed de andere kant opgegaan zijn. Er is ook een dosis geluk mee gemoeid. Dit is ook wel een bijzonder WK, qua timing en voorbereiding. Dat zie je ook aan het feit dat geen enkele topploeg in de groepsfase 9 op 9 heeft behaald en het feit dat zoveel landen verrassende resultaten behalen.
Dat het met de huidige spelerskern van de Rode Duivels bergaf ging de laatste maanden zag toch iedereen? Ik herinner me nog menig pronostiek dat België door Kroatië een monsterscore om de oren ging krijgen. Nou dat was niet het geval.
Hoe goed Marokko is, dat gaan we zien tegen Spanje.
Marokko is gewoon ook niet goed, gaan er kansloos uit tegen Spanje. Wij speelden gewoon zelf niet goed tegen hen en dan nog moesten ze het hebben van onze fouten. Zelf hebben ze geen uitspeelde kansen bij elkaar gespeeld. Tegen Canada ook met de hakken over de sloot ondanks wat kadootjes van de Canadezen
 
Het moest en kon zeker beter, maar men moet ook niet overdrijven. We zijn niet met zware cijfers onderuit gegaan én het kon in de 2de helft met Kroatië evengoed de andere kant opgegaan zijn. Er is ook een dosis geluk mee gemoeid. Dit is ook wel een bijzonder WK, qua timing en voorbereiding. Dat zie je ook aan het feit dat geen enkele topploeg in de groepsfase 9 op 9 heeft behaald en het feit dat zoveel landen verrassende resultaten behalen.
Dat het met de huidige spelerskern van de Rode Duivels bergaf ging de laatste maanden zag toch iedereen? Ik herinner me nog menig pronostiek dat België door Kroatië een monsterscore om de oren ging krijgen. Nou dat was niet het geval.
Hoe goed Marokko is, dat gaan we zien tegen Spanje.
Rode Duivels zouden nooit met zware cijfers onderuit gaan, 7-0 verliezen zal nooit gebeuren als je ne keeper gelijk Courtois hebt.
Maar 1 doelpunt scoren in 3 wedstrijden is wel een schande, mogen we niet goed praten.

Marokko zal gemakkelijk weggespeeld worden door Spanje, die zullen gewoon rondpassen en de marokanen zullen zich dood lopen.
Daarna komt de finish.
Marokko kan niet zelfde doen als Japan imho.
 
Ik vind dat België het eerlijk gezegd nog vrij goed gedaan heeft op het WK. Voor de zoveelste keer waren we erbij, iets wat zelfs van Europees Kampioen Italië niet kan gezegd worden. Dat de Rode Duivels het zwaar gingen hebben kon je op voorhand al voorspellen. Veel oudere spelers die over hun top zijn en niet meer vaak spelen, een jongere generatie die niet voldoende is klaargestoomd bij de nationale ploeg.
Hebben we goed voetbal gespeeld? Neen, het was een ondermaatse vertoning. Met deze hoeveelheid aan talent, ongeacht de leeftijd, hadden we toch verder dan de groepsfase moeten kunnen komen. Maar er is ook een dosis geluk mee gemoeid die we niet hadden.
De ploeg maakte op mij een vermoeide, meestal ongeïnteresseerde indruk. Je kan het de spelers in feite ook niet kwalijk nemen, er zijn gewoon veel te veel matchen in clubverband, dan een EK een jaar later, de Nations League, nu het WK.
Veel grote landen spelen ook niet overtuigend, en zelfs Duitsland met goed voetbal ligt er al uit in de groepsfase.
Dat Lukaku nog in staat was om zoveel kansen tegen Kroätie te krijgen had ik niet verwacht. Hij heeft het gewoon goed gedaan en was hongerig naar succes, iets wat van veel andere spelers niet kan gezegd worden.
Hopelijk kan de nieuwe bondscoach doorselecteren en met een frissere ploeg mét nog voldoende plaats voor ervaring ook bouwen aan de toekomst.
Ons vooral kunnen plaatsen omdat we dankzij die dwaze FIFA ranking ons moesten kwalificeren tegen mindere ploegen.
 
Ons vooral kunnen plaatsen omdat we dankzij die dwaze FIFA ranking ons moesten kwalificeren tegen mindere ploegen.

Dat is echt een dwaze opmerking.
Ten eerste telt dat voor alle topploegen.
Ten tweede kom je enkel aan de top door veel te winnen.
Ten derde houdt men bij EK-kwalificaties en Nations League geen rekening met FIFA Ranking. Dat we in de NL winnen van Denemarken, Zwitserland, Engeland, IJsland (dat destijds nog goed aangeschreven stond), etc zorgde mee voor onze hoge positie.

Je komt echt niet op 1 door enkel maar te winnen van San Marino en Estland.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan