Knockouts: Finale (en troostfinale)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lemme

Crew Member
Crowdfunder FE
Hier wordt enkel over de matchen gediscussieerd. Politiek (rellen) en andere niet sport gerelateerde zaken kan je hier en hier bespreken.


Troostfinale

DatumTijd (BE)ThuisUitUitslag
17 dec ‘2216uKroatiëMarokko2-1

Finale
DatumTijd (BE)ThuisUitUitslag
18 dec ‘2216uArgentiniëFrankrijk2-2 (4-2)


De apotheose van het tornooi. Welk land mag zich de komende vier jaar Wereldkampioen noemen?

1. Argentinië
2. Frankrijk
3. Kroatië
4. Marokko
 
Ben benieuwd wie ze als ref gaan aanstellen voor de grote finale.
De 3 grote kandidaten zijn de Nederlander Makkelie, de Pool Marciniak en de Engelsman Taylor.

Bij alle 3 kan er discussie opwaaien en verwezen worden naar "revanche" gevoelens tegenover een land waar ze eerder tegen spelen. Makkelie zal het denk ik zeker niet worden en zou zeker niet slim zijn. Ik zou eerder denken aan Marciniak ondanks de discutabele penalty tegen Argentinië in de groepsfase. Dat is het langst geleden.
 
Hoop voor Argentinië maar Frankrijk mss de meeste kans , Frankrijk kan echt nog een tijdje mee en zijn bij Euro 2024 en W2 2026 nu al bij de favorieten. Hopelijk geen Franse dominantie in het voetbal zoals de USA heeft in vele sporten .
 
Ben benieuwd wie ze als ref gaan aanstellen voor de grote finale.
De 3 grote kandidaten zijn de Nederlander Makkelie, de Pool Marciniak en de Engelsman Taylor.

Bij alle 3 kan er discussie opwaaien en verwezen worden naar "revanche" gevoelens tegenover een land waar ze eerder tegen spelen. Makkelie zal het denk ik zeker niet worden en zou zeker niet slim zijn. Ik zou eerder denken aan Marciniak ondanks de discutabele penalty tegen Argentinië in de groepsfase. Dat is het langst geleden.
Makkelie kan alleen de troostfinale nog fluiten dacht ik.
 
Zelf heb ik geen uitgesproken mening dat ik echt zou willen dat een bepaalde ploeg zou winnen. Dus voor mij mag Argentinië winnen, om het Messi toch maar te gunnen. En dan zou Messi eigenlijk in 1 keer zijn pensioen moeten aankondigen, een mooier einde van een carrière kan ik me niet inbeelden als voetballer.
 
Mijn bracket op voorhand zei Frankrijk-Argentinië met de Argentijnen die aant langste eind trekken. Maar ik zie momenteel Frankrijk even veel kans maken 😏
(voor de centen zou Argentinië het beste zijn, als Mbappé boven Messi eindigt in de topschutterstand 😅)
 
Ik moet toch ook zeggen dat de route voor beide landen nu niet bepaald indrukwekkend was zeg... Frankrijk langs Polen, Engeland en Marokko. Alleen Engeland dat zichzelf enigszins een topland mag noemen. En Argentinië langs Australië, Oranje en Kroatië. Nou geef ik graag hoog op van Oranje maar dat is dit WK toch ook zeker geen topland en die Kroaten lopen ook op hun laatste benen.

Weinig dat men over een paar jaar nog zal herinneren met misschien 1 aardige 2-2 in de kwartfinale omdat Weghorst de wedstrijd van zijn leven had.
 
Hoop voor Argentinië maar Frankrijk mss de meeste kans , Frankrijk kan echt nog een tijdje mee en zijn bij Euro 2024 en W2 2026 nu al bij de favorieten. Hopelijk geen Franse dominantie in het voetbal zoals de USA heeft in vele sporten .
Dominantie zal er niet komen. We dachten vorig EK ook dat ze het wel zouden klaren, maar toen gingen ze er in de 2e ronde al uit tegen Zwitserland. Dat kan gebeuren.

Als ze nu WK worden, loert het gevaar van decompressie ook weer om te hoek. Jongens als Griezmann hebben ondertussen al wat meegemaakt en gewonnen, gaan ze zich daarna nóg eens kunnen opladen richting richting 2024 en 2026? Jongens als Giroud, Benzema, ... gaan mogelijk ook te oud zijn.

En dan de coach nog? Stel dat ze zondag WK worden, gaat Deschamps dan niet zeggen: 'nu is het wel mooi geweest, tijd om te stoppen' ? Tenzij hij nog écht die Europese titel wilt natuurlijk.

Ze hebben natuurlijk nog veel talent rondlopen, maar dat moet je ook nog juist gekneed krijgen natuurlijk. Bij Brazilië loopt ook veel talent rond...
 
Ik moet toch ook zeggen dat de route voor beide landen nu niet bepaald indrukwekkend was zeg... Frankrijk langs Polen, Engeland en Marokko. Alleen Engeland dat zichzelf enigszins een topland mag noemen. En Argentinië langs Australië, Oranje en Kroatië. Nou geef ik graag hoog op van Oranje maar dat is dit WK toch ook zeker geen topland en die Kroaten lopen ook op hun laatste benen.

Weinig dat men over een paar jaar nog zal herinneren met misschien 1 aardige 2-2 in de kwartfinale omdat Weghorst de wedstrijd van zijn leven had.
De route naar, de legacy van Marokko,... je zoekt naar allerlei dingen om te minimaliseren, waar geen hond later nog mee bezig is. Uiteindelijk herinneren de meesten enkel nog wat het finale resultaat was.
De supporters zelf zullen het parcours nog wel weten, maar ik moet echt diep gaan graven om mij nog te herinneren wat bv. Italië in 2006 voor de kiezen kreeg of welke matchen Frankrijk in 1998 allemaal op weg naar de finale speelde.
En die manier waarop, dat zijn ook dingen die niemand nog echt weet nadien. Zelfs in België zijn er velen die vandaag liggen contesteren dat we in Rusland als meest spektakelrijke ploeg werden bestempeld in de internationale pers.
 
Ik gun het Argentinië, maar het zou me verbazen als Frankrijk dit niet opnieuw binnentrekt. De kwaliteit van die ploeg is waanzinnig. Geen enkele match echt diep moeten gaan. En dan wetende dat ze jongens als Benzema, Kanté, Pogba, Kimpembe en Mendy nog thuis zitten hebben. Ook een heel jonge ploeg op dit WK, maar 4 spelers boven de 30.

De Franse decompressie is wel legendarisch, maar deze ploeg heeft op zich alles in huis om over 4 jaar minstens even sterk voor de dag te komen, zo niet nog sterker.
 
De route naar, de legacy van Marokko,... je zoekt naar allerlei dingen om te minimaliseren, waar geen hond later nog mee bezig is. Uiteindelijk herinneren de meesten enkel nog wat het finale resultaat was.
De supporters zelf zullen het parcours nog wel weten, maar ik moet echt diep gaan graven om mij nog te herinneren wat bv. Italië in 2006 voor de kiezen kreeg of welke matchen Frankrijk in 1998 allemaal op weg naar de finale speelde.
En die manier waarop, dat zijn ook dingen die niemand nog echt weet nadien. Zelfs in België zijn er velen die vandaag liggen contesteren dat we in Rusland als meest spektakelrijke ploeg werden bestempeld in de internationale pers.
Wel, ik denk dat mensen inderdaad een aantal dingen herinneren:

1. Clashes tussen toplanden. Een grote wedstrijd zoals 4 jaar geleden Frankrijk-Argentinië 4-3 blijft altijd lang in de herinnering. Een Frankrijk-Marokko 2-0 zakt toch echt sneller weg.
2. Spektakel. Veel goals en late goals.
3. Fraaie goals zoals een schot van die Rodriguez, een kopbal van Van Persie, een schot van De Bruyne tegen Brazilië.
4. Finale en finaleresultaat.

Waarbij punt 4 uiteraard veruit het belangrijkste is. Dus dat ben ik met je eens.
 
Van het vorige WK is het enige dat op mijn netvlies gebrand blijft onze counter tegen Japan. Voor de rest moet ik graven in mijn geheugen.

Die goal van Januzaj :love2:.
We scoorden toen het meest, creëerden het meeste kansen, domineerden bijna elke match (behalve tegen Brazilië) en bijna elke goal die we scoorden op dat WK was een pareltje (op die owngoal van Brazilië na en die bal van Vertonghen die er in viel tegen Japan). Die ene actie tegen Engeland om de 3de plaats waarbij Meunier een volley trapt vond ik ook een actie om duimen en vingers bij af te likken. 't Was toen echt wel heel sexy maar zo zie je maar.
Ik ga er zeker niet van uit dat elke buitenlander zoiets onthoudt.

Maar bon. Enkele dagen geleden werd Brazilië eruit geknikkerd en een van de krantencommentaren daar was: "Brazilië er uit tegen een behoudend Kroatië terwijl ze in 2018 er nog uit gingen tegen een swingend België."
 
Die goal van Januzaj :love2:.
We scoorden toen het meest, creëerden het meeste kansen, domineerden bijna elke match (behalve tegen Brazilië) en bijna elke goal die we scoorden op dat WK was een pareltje (op die owngoal van Brazilië na en die bal van Vertonghen die er in viel tegen Japan). Die ene actie tegen Engeland om de 3de plaats waarbij Meunier een volley trapt vond ik ook een actie om duimen en vingers bij af te likken. 't Was toen echt wel heel sexy maar zo zie je maar.
Ik ga er zeker niet van uit dat elke buitenlander zoiets onthoudt.

Maar bon. Enkele dagen geleden werd Brazilië eruit geknikkerd en een van de krantencommentaren daar was: "Brazilië er uit tegen een behoudend Kroatië terwijl ze in 2018 er nog uit gingen tegen een swingend België."
Natuurlijk onthoud ik dat wel. Ik heb al die goals van de Belgen onthouden, mooie goals staan altijd op het netvlies gebrand. En zo zal dat bij jou niet anders zijn met onze klassegoals. (Bergkamp, Van Bronckhorst, Van Persie)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan