Knockouts: Kwartfinales

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vraag me ook af die 5 vervangingen niet in het voordeel zijn van de meer defensieve ploegen ?
Vroeger zag je vaak dat zo'n ploegen er het laatste kwartier door zaten en het niet meer konden belopen en de betere/offensieve ploeg er alsnog over ging.
Door nu nog 2 extra frisse spelers in te brengen kun je toch veel opvangen.
 
Op dat vlak waren ze elkaar waard. En dat was ook wel een fout van de scheidsrechter, die had het helemaal niet meer in de hand. Hoe Paredes in godsnaam op het veld bleef staan is mij een raadsel. Ik ben geen fan van de Nederlanders, maar die hebben echt wel wat om over te klagen gehad imo.
Ik had het idee dat de ref vastbesloten was om geen tweede geel te geven aan wie dan ook. Weghorst, Van Dijk en Timber zaten ook zeer dicht tegen 2 keer geel aan. Van Dijk heeft niet eens geel gekregen zie ik nu. :scream:

De bal van Paredes raakte natuurlijk ook geen Nederlandse spelers, ik begrijp ergens wel dat hij daar geen rood voor geeft al zat het zeker op de rand. Eerlijk gezegd vond ik het (als Nederlander) allemaal wel meevallen hoe erg we benadeeld zijn. 10 minuten blessuretijd was al erg royaal en dat we in de 11e minuut mochten scoren was al behoorlijk bijzonder. De penalty was natuurlijk ook gewoon een penalty.

Het is wat het is.
 
Parades doet eerst een vliegende tackle die op zich geel is en trapt dan de bal ostentatief weg wat spelbederf en dus ook geel is. Gelukkig ricochetteert die bal tegen een voorwerp en niet tegen een speler.
Die twee acties zijn samen minstens rood waard.
En ik vind rood is rood. Dat de match dan zou ontsporen, het zij zo, maar door rood niet te trekken laat je verdere baldadigheden gewoon toe en krijg je dan zo een vlijmscherpe toestanden. 0,0 fair play
 
Parades doet eerst een vliegende tackle die op zich geel is en trapt dan de bal ostentatief weg wat spelbederf en dus ook geel is. Gelukkig ricochetteert die bal tegen een voorwerp en niet tegen een speler.
Die twee acties zijn samen minstens rood waard.
En ik vind rood is rood. Dat de match dan zou ontsporen, het zij zo, maar door rood niet te trekken laat je verdere baldadigheden gewoon toe en krijg je dan zo een vlijmscherpe toestanden. 0,0 fair play
Ja je hebt gelijk, het had wel 2 keer geel mogen zijn. Dat is jammer, of dat op de eindstand heel veel invloed heeft gehad zullen we nooit weten. Het was al de 89ste minuut. Misschien was die 2-2 dan niet eens meer gevallen, misschien ook wel.
 
Die tackle was op zich al rood. Maar minstens was het twee keer geel. Als de scheidsrechter wat consequenter was geweest op dat vlak had hij nooit zo de touwtjes uit handen verloren.
 
Die tackle was op zich al rood. Maar minstens was het twee keer geel. Als de scheidsrechter wat consequenter was geweest op dat vlak had hij nooit zo de touwtjes uit handen verloren.
Nou blij dat we met deze WK in ieder geval alle Holland-België rivaliteit weer bij het oud vuil hebben kunnen zetten. Had niet zoveel sympathie vanuit Vlaanderen verwacht.
 
Nou blij dat we met deze WK in ieder geval alle Holland-België rivaliteit weer bij het oud vuil hebben kunnen zetten. Had niet zoveel sympathie vanuit Vlaanderen verwacht.

Na 2014 hebben we in Belgie ook schijt aan Argentinie, en na 2018 hebben we ook schijt aan Frankrijk.
Dus als Nederland in discutabele situaties terechtkomt tegen een van die ploegen, zul je een hoop steun lezen.
 
Na 2014 hebben we in Belgie ook schijt aan Argentinie, en na 2018 hebben we ook schijt aan Frankrijk.
Dus als Nederland in discutabele situaties terechtkomt tegen een van die ploegen, zul je een hoop steun lezen.
Achja dat soort voetbaltrauma's duren altijd een paar jaar. Ik ken het. Hoop nu ook dat de Argentijnen niet winnen. Al is mijn hekel minder groot dan aan Spanje in 2010.
 
Na 2014 hebben we in Belgie ook schijt aan Argentinie, en na 2018 hebben we ook schijt aan Frankrijk.
Dus als Nederland in discutabele situaties terechtkomt tegen een van die ploegen, zul je een hoop steun lezen.
nochtans deden beide ploegen gewoon wat er moest gebeuren om de zege binnen te halen. Ik ben alvast geen Argentinië hater of Frankrijk hater omwille van die matchen. Argentinië heeft toen gewoon heel goed verdedigd en niets weggegeven (als ik mij nog goed herinner) en Frankrijk heeft de match uitgespeeld zoals het wordt toegelaten door de refs (frustrerend dat wel maar het is deel van het spelletje zeker?)
 
Parades doet eerst een vliegende tackle die op zich geel is en trapt dan de bal ostentatief weg wat spelbederf en dus ook geel is. Gelukkig ricochetteert die bal tegen een voorwerp en niet tegen een speler.
Die twee acties zijn samen minstens rood waard.
En ik vind rood is rood. Dat de match dan zou ontsporen, het zij zo, maar door rood niet te trekken laat je verdere baldadigheden gewoon toe en krijg je dan zo een vlijmscherpe toestanden. 0,0 fair play

Die tackle was op zich al rood. Maar minstens was het twee keer geel. Als de scheidsrechter wat consequenter was geweest op dat vlak had hij nooit zo de touwtjes uit handen verloren.

Is er eigenlijk al een rechtstreekse rode kaart getrokken op dit WK? Of zelfs 2x geel?

Het enige dat ik me actief herinner, is die Afrikaanse speler (land even vergeten) die op het einde nog tevergeefs scoort en dus zijn shirt uit trok (2e geel).

Het is bijna alsof de scheidsrechters de opdracht hebben gekregen om dat niet te doen... :unsure:
 
Is er eigenlijk al een rechtstreekse rode kaart getrokken op dit WK? Of zelfs 2x geel?

Het enige dat ik me actief herinner, is die Afrikaanse speler (land even vergeten) die op het einde nog tevergeefs scoort en dus zijn shirt uit trok (2e geel).

Het is bijna alsof de scheidsrechters de opdracht hebben gekregen om dat niet te doen... :unsure:
Hennessy, de keeper van Wales. En die speler van Marokko tegen Portugal.

Al vind ik ook wel dat de scheidsrechters dit WK opvallend mild zijn met kaarten trekken.
 
Hennessy, de keeper van Wales. En die speler van Marokko tegen Portugal.

Al vind ik ook wel dat de scheidsrechters dit WK opvallend mild zijn met kaarten trekken.
Behalve die Spaanse ref bij Arg-Ned dus... die had wel alleen zijn gele kaart bij, rode vergeten in het hotel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan