Knockouts: Kwartfinales

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lemme

Crew Member
Crowdfunder FE
Hier wordt enkel over de matchen gediscussieerd. Politiek (rellen) en andere niet sport gerelateerde zaken kan je hier en hier bespreken.

DatumTijd (BE)ThuisUitUitslag
9 dec ‘2216uKroatiëBrazilië1-1 (4-2)
9 dec ‘2220uNederlandArgentinië2-2 (3-4)
10 dec ‘2216uMarokkoPortugal1-0
10 dec ‘2220uEngelandFrankrijk1-2

We sluipen langzaam dichterbij de finale. Er zijn nog 8 landen die mee dingen naar de beker. Wie haalt de halve finales?
 
Heerlijke affiches!

En straks nog Spanje-Portugal of Spanje-Zwitserland erbij (ik zie Marokko echt niet winnen tegen Spanje).
Juist wel. Dat is een burenmatch en als je gelijk kan spelen tegen Kroatië, kan je evengoed (met geluk) winnen tegen Spanje.
Een matchke zoals gisteren Japan - Kroatië zie ik nog wel gebeuren en wie weet heel wat kaarten :evil:.
 
Ik zou Zwitserland wel leuk vinden, maar een wedstrijd Spanje-Portugal is toch op papier het meest aantrekkelijk.

Zwitserland-Spanje is een heruitgave van de kwartfinale op het EK

Maar het zou natuurlijk ook gewoon Zwitserland-Marokko kunnen worden :p
 
Juist wel. Dat is een burenmatch en als je gelijk kan spelen tegen Kroatië, kan je evengoed (met geluk) winnen tegen Spanje.
Een matchke zoals gisteren Japan - Kroatië zie ik nog wel gebeuren en wie weet heel wat kaarten :evil:.

Goh, Kroatie begon toch vrij terughoudend aan het toernooi tegen Marokko. Ik vind ze ondertussen toch een niveautje beter spelen dan in hun openingswedstrijd. Marokko kan enkel op Japanse wijze tegen Spanje winnen. Het vanachter heel goed gesloten houden, heel gedisciplineerd in formatie blijven en op de counter mikken.
 
tegen ons vond ik die nu ook niet speciaal, tbh. fel gestart, daarna veel counters, en op't einde, met Lukaku erin, nauwelijks mee gedaaan.
Canada was hun beste match, tegen Japan was het op-en-af. maar Japan voor mij wel de verrassing van het tornooi tot nu.
 
Eerlijk gezegd zie ik dit toernooi een vrij duidelijke top 4: Argentinië, Brazilië, Portugal en Frankrijk.

De grootste stuntkans heeft wellicht Engeland tegen Frankrijk. En het is niet om me in te dekken maar ik zie het huidige Oranje echt niet winnen van Argentinië. Achterin kunnen we het aardig dichthouden maar voorin missen we gewoon kwaliteit.
 
Laatst bewerkt:
Ik gok op Brazilië , Nederland , Portugal en Engeland.

Kroatie zal zich zeker niet laten doen tegen de Brazilianen , maar Brazilie heeft toch meer kwaliteit , maar ik verwacht geen walk-over.

Nederland-Argentinie , zeer moeilijk te voorspellen , alles hangt af van Messi , als Nederland onder Louis hem kan afstoppen , wint NL .

Portugal zou moeten de Marokkaanse muur breken , toch veel sterker in de aanval dan Spanje . Marokko heeft wel het publiek mee .

Frankrijk-Engeland , Mbappé in bloedvorm , en toch heeft Engeland ook veel weelde . kan op penaltys aankomen .
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Vind het wel bijzonder dat zoveel mensen Oranje zeggen. Argentinië heeft beduidend meer laten zien dit toernooi in offensief opzicht en hebben betere spelers.
 
Ik denk Brazilië, Argentinië, Portugal en Frankrijk hoor.

Misschien Engeland met de verrassing tegen Frankrijk.
Heel misschien Marokko, als ze opnieuw de boel zo dicht kunnen houden achterin. Maar beide ploegen zijn gevaarlijk op corners en stilstaande fases. De 1e goal zal extreem belangrijk zijn.
 
Brazilië is favoriet voor mij.
Bij de andere 3 matchen lijkt het mij vooral belangrijk wie er eerst gaat scoren.
Als Nederland of Marokko op achterstand komen zijn ze, imo, een vogel voor de kat.
Argentinië en Portugal geef ik nog wel een kans mochten ze achter komen, puur omdat die vooraan spelers lopen hebben die met een klasseflits de match kunnen doen kantelen.

Frankrijk hangt voor mij dan weer meer af van hoe hard Deschamps in zijn broek gaat kakken dan van het eigenlijke elftal. Op papier moet die voorlijn van hen de achterhoede van Engeland opvreten maar als Didier weer te behoudend gaat spelen, zoals zo vaak, kan het idd alle kanten op. Tot ze voor komen natuurlijk, dan is het gebeurd.
Stiekem hoop ik dus dat Engeland eerst scoort. Ik wil de Franse machine eens zien spelen op actie ipv op reactie.
 
Ik gok er toch ook op dat Nederland gaat doorstoten tot de halve finale.
Indien dat gebeurt dan worden onze noorderburen zot, en terecht lijkt me want op basis van alle parameters is het echt geen ploeg om halve finale of God verbied finale te spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Ik gok er toch ook op dat Nederland gaat doorstoten tot de halve finale.
Indien dat gebeurt dan worden onze noorderburen zot, en terecht lijkt me want op basis van alle parameters is het echt geen ploeg om halve finale of God verbied finale te spelen.
Die zotheid valt nog goed mee hier tot nu toe hoor, er is in het hele land nergens een Oranje vlag te vinden. En ik moet het nog maar zien allemaal, zie ons echt niet winnen morgen. Bij een achterstand zijn we direct gezien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan