Knockouts: Achtste Finales

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier wordt enkel over de matchen gediscussieerd. Politiek (rellen) en andere niet sport gerelateerde zaken kan je hier en hier bespreken. U weze gewaarschuwd.

Het WK gaat door naar de knockoutfase, te beginnen met de achtste finales!

DatumTijd (BE)ThuisUitUitslag
3 dec ‘2216uNederlandVerenigde Staten3-1
3 dec ‘2220uArgentiniëAustralië2-1
4 dec ‘2216uFrankrijkPolen3-1
4 dec ‘2220uEngelandSenegal3-0
5 dec ‘2216uJapanKroatië1-1 (1-3)
5 dec ‘2220uBraziliëZuid-Korea4-1
6 dec ‘2216uMarokkoSpanje0-0 (3-0)
6 dec ‘2220uPortugalZwitserland6-1
 
Het was voor het WK al gezegd: we gaan verrassingen krijgen o.w.v. de periode dat het gespeeld wordt (omdat er bij toplanden zoveel blessures zijn).

Toch wat onverwachte ploegen in de achtste finales vind ik. Australië, de VS, Marokko...
 
Japan in die groep toch de grootste verrassing dat ze door zijn, tbh.
maar ik ben het er wel mee eens: bij een zomer-WK heb je als ploeg een dikke maand voorbereiding. Nu speelden ze de zondag voor het WK nog competitie.
 
Dat expres zwak spelen van landen die al geplaatst zijn om dan in de achtste finales tegen de in hun ogen zwakkere tegenstanders uit te komen vind ik maar heel zwakjes. Zo krijg je van die achtste finales à la Brazil - Zuid Korea. PSG tegen FC De Kampioenen.
Meh

Idd, de affiches zien er niet zo aantrekkelijk uit... maar ik verwacht toch nog verrassingen in die achtste finales.
 
vrij saaie voorspelling , maar volgens mij worden de kwartfinales :

Nederland-Argentinie
Engeland-Frankrijk
Kroatie-Brazilie
Spanje-Portugal

Kroatie-Japan en Portugal-Zwitserland mss de spannendste achtste finales . De rest moet vrij vlot doorgeraken , Nederland dankzij Louis .
 
Ik ga voor

Nederland - Argentinië
Frankrijk - Senegal
Japan - Brazilië
Spanje - Zwitserland

Maar ik laat me graag verrassen.

Zonder verrassingen krijg je wellicht Argentinië/(Nederland) - Brazilië en (Engeland)/Frankrijk - Spanje als halve finales. Op zich lijkt de eindronde vrij gebalanceerd op het eerste gezicht, als de topteams geen steken laten vallen.
 
Geen enkele ploeg 9 op 9, geen enkele ploeg een volledige clean sheet.

Duitsland en België de ontgoochelingen. Ook Denemarken en Servië zwakker dan verwacht.

Japan en Australië de verrassingen. En niet te geloven dat Polen doorgaat.

Er gaat sowieso minstens één verrassing zitten in deze knock-out fase. Zwitserland en de VS acht ik niet kansloos. Japan tegen Kroatië kan beide kanten op volgens mij.
 
Er gaat sowieso minstens één verrassing zitten in deze knock-out fase. Zwitserland en de VS acht ik niet kansloos. Japan tegen Kroatië kan beide kanten op volgens mij.
Zwitserland dat zou winnen van Portugal zou toch geen verrassing zijn? (Al is Portugal wel licht favoriet natuurlijk)
Ook de VS dat zou winnen van Nederland zou ik niet onder een "verrassing" plaatsen.
Australië, Senegal of Korea dat wint, dat zouden de verrassingen zijn.
 
Allè ja, verrassing. Bij de bookmakers zullen Portugal en Nederland wel de verwachte winnaars zijn.

Maar niet van dezelfde orde als dat Zuid-Korea van Brazilië zou winnen inderdaad.
 
Ik heb echt een voorgevoel dat de VS gaan winnen van NL. (niet dat ik het onze noorderburen niet gun ofzo he :unsure:)
Ik weet dat jij het ons altijd gunt. ;)

Maar eerlijk gezegd zie ik ook weinig reden om ons als favoriet te zien. Oranje is in een bijzonder slechte vorm en we hebben ook nog geen enkele keer met 'grinta' gespeeld. Dat mist deze ploeg sowieso nogal, naast creativiteit. Als we achterkomen is het gebeurd.

Als we toevallig een goaltje prikken dan zie ik ons wel doorgaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan