Knockouts: Finale (en troostfinale)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die laatste vergelijking is nochtans niet zo moeilijk imo. Messi & Ronaldo steken imo duidelijk boven Ronaldo/Ronaldinho uit, puur en alleen al op basis van de duurtijd waarop ze hun niveau gehaald hebben.

De "echte" Ronaldo heeft met alle respect 3 goeie jaren gehad en later nog eens 3,5/4 bij Real en dat was het. Tussen het WK van '98 en '02 heeft hij 4 jaar genen bal goed geraakt (blessures, I know, maar levensstijl zat daar zeker ook mee tussen). Na '06 was het ook over en out. Ronaldinho is een beetje hetzelfde verhaal: véél vroeger dan nodig was geweest terug naar Brazilië gegaan. Bij beide heren zullen hun privé uitspattingen daar niet vreemd aan geweest zijn. Hadden ze intrinsiek GOAT talent? Ja... maar als je vergelijkt met Messi en Ronaldo die uiteindelijk dubbel zolang dat topniveau halen dan weet ik niet hoe je Ronaldo/Ronaldinho zelfs maar als contenders ziet voor die titel...

Pélé, Maradonna... das moeilijker. De meesten hier zijn dertigers en hebben zelfs Maradonna nooit bewust weten spelen, laat staan Pélé. Wat wel zeker is, is dat het algemeen niveau vandaag de dag vééél hoger ligt mede omdat er veel meer mannen (royaal) van kunnen leven. Het is dus vandaag de dag met 100% zekerheid véél moeilijker om er torenhoog bovenuit te steken dan dat 20-30 jaar geleden het geval was en toch is het net dat wat Messi & Ronaldo tot een jaar of 3 geleden zeer duidelijk deden. Ondertussen is de wissel van de wacht wel ingezet maar gezien hun leeftijd is dat ook niet onlogisch.
Ook voor Maradonna lijkt het me de vergelijking toch echt niet zo moeilijk hoor. Zijn statistieken bij Napoli zijn indrukwekkend maar bij lange na niet zo indrukwekkend als Messi bij Barcelona. En de man was vanaf 1992/1993 (32 jaar) ook wel zo'n beetje uitgevoetbald, vooral door eigen schuld.

Messi is 35 en zet nog steeds iets ongelofelijks neer. Qua sportprestaties duidelijk de grootste, het gepraat over cult enzo bij Maradonna (wat mij betreft een totale idioot als persoon, maar afijn) geloof ik allemaal wel.

Verder volledig eens met je verhaal over de dikke Ronaldo en Ronaldinho. Dat mensen die 2 überhaupt met Messi en zelfs Cristiano durven vergelijken is natuurlijk compleet lachwekkend.

Pelé, tja. Dat is de oertijd van het voetbal. Inderdaad moeilijker vergelijken.
 
Ik heb dat vergelijken met Ronaldo en Messi nooit begrepen. Dat is zoals Ted Bundy en Jeffrey Dahmer vergelijken en afvragen van "ja ma wie is nu het ziekste?????".
De enige manier waarop ze verschillen is dat Ronaldo de grootste atleet is en Messi veruit de beste (voetbaltechnische) voetballer van deze generatie. ;)

Hoe dan ook, Messi en Ronaldo zijn passé. Mbappé is en zal de grootste man zijn voor de komende 10-14 jaar. Een finale dragen en bijna winnen grotendeels door u alleen, dat is pas ultieme top. Gast heeft op z'n 24 al een WK-titel achter z'n naam, en daar zal er ongetwijfeld nog >1 bijkomen.
 
Dezelfde appelen en peren vergelijking. Veel mensen kunnen een niet-binaire wereld niet aan. Iets of iemand moet altijd "de beste" zijn, en dan krijg je zo'n discussie die al 20 jaar meegaat van "ja maarrrrr wie vindt gij de beste, cristiano of messi?? 🤡".
Het enige goede aan het nakende 'pensioen' van beide is dat die discussie dan ook zal verdwijnen. Ik hoor de voetbalboys in m'n middelbare school nog zo hele middagpauzes zeveren over dat Ronaldo/Messi al dat niet beter is dan de andere "want xxxx".

Gaat Messi stoppen dan?

Messi zal hoogstwaarschijnlijk nog doordoen tot 2023/24 in PSG, en dan nog ergens in een zandbak of in Argentinië gaan uitbollen.
Zijn internationale carrière zal hij wrs geen 4 jaar meer kunnen rekken. Aanvallers zijn geen verdedigers die kunnen blijven doorgaan tot hun 38-ish eh.
 
Ik vind ook niet dat je Merckx met Pogacar of met Wout Van Aert of Remco Evenepoel kan vergelijken bijvoorbeeld, wielrennen is te veel veranderd, geldt voor voetbal ook. Wetenschappelijk gezien staat de sport veel verder dan toen.
 
hij is vooral pro voetbal, wat iedereen zou moeten zijn
en daar viel gisteren genoeg over te zeggen zonder in pro- en anti-gezever te vervallen
En dan slagen er sommigen nog in om te gewoon de tv af te zetten voor de tweede helft. Faut le faire, comme on dit en Français
 
Laatst bewerkt:
Ik ben geen Barca-fan, noch Messi-fan, maar Gavin heeft gewoon gelijk. Einde verhaal.

Wat mij vooral altijd tegenstak, was die ganse goat-hetze waardoor ik eigenlijk beetje geirriteerd was door zowel Messi als Ronaldo omdat bij elke scheet die er gelaten werd, gigantisch veel onzin naar boven kwam drijven zowel bij pro/contra kampen.
Daarom dat ik de laatste dagen wat meer aan het pushen was achter Mbappe, al zie ik nu ook daar al toekomstige goat-hetzes aankomen tussen hem en Haaland... :laugh:
 
hij is vooral pro voetbal, wat iedereen zou moeten zijn
en daar viel gisteren genoeg over te zeggen zonder in pro- en anti-gezever te vervallen
En dan slagen er sommigen nog in om te gewoon de tv af te zetten voor de tweede helft. Faut le faire, comme on dit en Français
Wat je eerder zei dat dat u tegen heeft gehouden om hier meer te posten is denk ik voor wel meerdere mensen het geval (inclusief mezelf). Spijtige zaak.
 
Dus ge kijkt 3 wedstrijden en gaat daar uw mening over geven. Dan moet ge echt meer wedstrijden gekeken hebben.
Ik spreek over de media/ pers, heb niks over het voetbal gezegd ook niks over scheidsrechters.
Finale is ook verdiend gewonnen.
 
Zoals bij de meeste keepers scheelt er iets in het kopje :p
JRIVTWet-1920.jpg

Zotten gelijk ollie...waar is de tijd haha
 
Die discussies zijn op den duur al even interessant als de keuze tussen een curryworst of een frikandel.
Ik vind dat best interessant, statistieken vergelijken. Ik zal niet weer de flauwe Griezmann-discussie erbij halen maar zeker bij aanvallende spelers vind ik rendement en efficiëntie altijd een meer dan terecht vergelijkingsmodel. Dan moeten die spelers natuurlijk wel ongeveer op dezelfde plek in het veld staan.
 
Gaat Messi stoppen dan?
Had Argentinië de finale verloren, dan ben ik 100% zeker dat Messi als international zou gestopt zijn na dit WK.
Maar nu gaat hij verder, om nog een beetje te genieten met de nationale ploeg.

Stoppen bij PSG gaat hij sowieso niet doen.
 
Live heb ik de match gevolgd op La Une. Ik herbekijk nu de hoogtepunten op sporza met Peter VdB. Die commentaat bij hét moment van Messi, die 3de goal, da's echt bedroevend. Ipv iconische commentaar.

"Dat is buitenspel" "Ocharme die Argentijnen die nu vieren"

5 min later... "ow ik had het helemaal mis"

Het is bijna onwerkelijk dat ik dit moet zeggen maar... ik mis Frank Raes 😆
 
Live heb ik de match gevolgd op La Une. Ik herbekijk nu de hoogtepunten op sporza met Peter VdB. Die commentaat bij hét moment van Messi, die 3de goal, da's echt bedroevend. Ipv iconische commentaar.

"Dat is buitenspel" "Ocharme die Argentijnen die nu vieren"

5 min later... "ow ik had het helemaal mis"

Het is bijna onwerkelijk dat ik dit moet zeggen maar... ik mis Frank Raes 😆
Dan zou ik toch nog eens luisteren naar Frank Raes die de counter van België tegen Japan becommentariëert. Zo droog en dat is dan uw eigen land die in de laatste minuut een epische counter succesvol heeft uitgevoerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan