Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die commentaar van met een topcoach...is ook wel overdreven. En als je dan vraagt naar namen dan kunnen ze niemand noemen of afkomen met trainers die ergens anders 10M kunnen verdienen. En Belgische toptrainers die het uit vaderland liefde willen doen die hebben we ook al niet. En dan komt er nog eens bij dat een land trainen toch wel een ander werk regime is dan een club trainen. Veel jongere trainers zullen denk ik ook liever een club trainen.
 
Zwart wit is het nooit maar uiteindelijk bekijk je een periode van een bondscoach altijd op basis van een aantal factoren.

1. Harde resultaten. 3 keer Nations League, 1 EK, 2 WK's. In de Nations League was het veelal niet goed, slechts 1 keer de halve finales behaald en toen twee keer verloren van toplanden. Verder blamerende nederlagen tegen Oranje en Zwitserland.
Op het EK was het een krappe voldoende, de potjes gewonnen die je moet winnen. Verloren van Italië, vrij vroeg eruit. WK 2018 was gewoon een goede prestatie. WK 2022 een dikke blamage. Ik zie dan toch met veel pijn en moeite een kleine voldoende, maar eigenlijk vind ik dat een 5 op 10.

2. Het veldspel was vrijwel consequent matig sinds het WK 2018. Je ziet dat ook aan het type goals dat de Belgen de laatste jaren maken. Heel veel goals op individuele klasse. Schoten, dribbels. Fraaie goals om te zien maar qua veldspel was het meestal niet best.

3. Opstellingen. Het vasthouden aan veel oudgedienden als Witsel en Hazard die eigenlijk niet meer kunnen is toch ook onvoldoende te noemen.

4. Uitstraling naar media en publiek. Een ruime onvoldoende, constant excuses zoeken, gekke uitspraken doen. Dat was gewoon niet best allemaal.
Mooi staaltje onzin zeg

1: NL: eruit door offday tegen Zwitserland, kan gebeuren, Final Four gehaald en daar verloren van 2 toplanden. Maar spelers geven het weg de 2de helft tegen Frankrijk. Laatste keer 2x verloren tegen Nederland (volgens uzelf nog wereldtop genoemd enige tijd geleden.
In een EK eruit in de kwartfinale tegen de latere winnaar kan je moeilijk een vroege uitschakeling noemen. En Wk18 was gewoon top, in een 50/50 match verloren tegen de latere WK. Dit WK was idd een ontgoochelinge
2: als je nog meermaals terecht Engeland klopt, 6-1 wint van Polen,… Was het altijd goed, zeker niet maar je overdrijft gewoon zoals je altijd doet :rolleyes: alsof we al 4 jaar geen deftige match meer gespeeld hebben. Komaan zeg

3: toch iets zinnigs, eindelijk na alle uw posts
4: dat is toch gewoon zijn ploeg/kleedkamer uit de wind zetten. Iedere coach doet dat tegenwoordig. Imago gewijs heeft hij net de bond een professioneler imago gegeven. Heeft door het WK18 gezorgd voor een ongeziene hype.

Het was niet allemaal goed met Martinez maar het was zeker ook niet allemaal slecht. Verre van zelfs. Jammer genoeg is hij 1 tornooi cyclus te lang gebleven.
 
Correct, maar hij heeft wel gelijk dat Hazard gewoon heel weinig bijgebracht heeft in zijn laatste wedstrijden en dat we daar beter met iemand anders gespeeld hadden.
Opmerking was vorig EK. Speelde toen tegen Portugal echt een grote rol door enkel foutief van de bal gestopt te kunnen worden. Leek ook in niks op de op safe spelende Hazard van de voorbije weken.

 
Klopt, maar op het EK had hij toch nog zijn waarde vond ik voor de ploeg. Zonder zeer beslissend te zijn.
Een bal kunnen bijhouden en de ploeg laten opschuiven is ook beslissend zijn. Gisteren wordt Trossard het eerste half uur 3 keer opgejaagd en verliest de bal op de eigen helft wat voor gevaar zorgt voor Kroatië omdat niemand in positie staat. Zoiets gebeurt Hazard zelden.
 
Opmerking was vorig EK. Speelde toen tegen Portugal echt een grote rol door enkel foutief van de bal gestopt te kunnen worden. Leek ook in niks op de op safe spelende Hazard van de voorbije weken.


Die post heb ik dan gemist, zijn er ook zoveel. Ik dacht dat het nog ging over zijn laatste 5-7 wedstrijden.
 
Zeg jongens, Zinedine Zidane is ook nog beschikbaar toch? :unsure:


Op sporza kon je aangeven welke coach je wilt zien bij de rode duivels. Ik had voor te lachen dennis van wijk ingevuld.

Vanderhaeghe is ook een optie als het goedkoop moet. Hein zou ik wel tof vinden ook. Denk dat hij dat wel goed zal doen.
 
Zeg jongens, Zinedine Zidane is ook nog beschikbaar toch? :unsure:
Eerlijk: hoe heerlijk zou dit zijn? En dan op het WK van 2026 winnen tegen Italië, waar Marco Materazzi op de Italiaanse bank als assistent zit 😍

Pochettino zou voor mij ook mogen komen. Onhaalbaar waarschijnlijk, maar stond toch altijd voor mooi voetbal.
 
Echt ridicuul dat een land als Mexico of Argentinië zoveel geld geeft aan zulke slappe coaches.
Martino akkoord, maar Scaloni? Op wat is dat gebaseerd? Naar mijn mening toch een van hun betere coaches in jaren. Hij heeft ze eindelijk hun felbegeerde Copa America bezorgd en hun reeks van 36 wedstrijden was ook onder hem.
 
Ik verschiet er toch een beetje van dat we niet quasi unaniem zijn dat het gewoon van Gaal moet worden nu. (of toch eerst die piste voor we elders gaan zoeken.)

Liever Hein (of eender wie van die namen die in de media rondgaan) dan Louis?? Ik snap het niet, maar ik leer graag bij.
 
Ik verschiet er toch een beetje van dat we niet quasi unaniem zijn dat het gewoon van Gaal moet worden nu. (of toch eerst die piste voor we elders gaan zoeken.)

Liever Hein (of eender wie van die namen die in de media rondgaan) dan Louis?? Ik snap het niet, maar ik leer graag bij.

Van Gaal is 70 jaar en heeft een agressieve vorm van prostaatkanker. Met de andere namen die genoemd worden heb je toch een net iets grotere kans dat ze tegen het volgende toernooi nog leven.

Enfin, da's heel cru gesteld en ik hoop voor hem dat hij hier nog lang mag rondlopen. Maar toch niet onbelangrijk in deze.

De bond had voor hem moeten gaan na Wilmots.
 
Ik zag deze stat terugkomen, heel opvallend vind ik het niet, maar toch.

Since the World Cup has 32 national teams, there is a curse for the national teams which defeated Brazil

France 1998: eliminated in the 1st round in 2002
France 2006: eliminated in the 1st round in 2010
Germany 2014: eliminated in the 1st round in 2018
Belgium 2018: eliminated in the 1st round in 2022

Only Netherlands 2010 escaped this curse.
 
Ben er nog altijd niet van overtuigd dat het écht zou klikken met Van Gaal...

Maar zijn gezondheid is inderdaad nog het grootste vraagteken.
 
Bossaert mag het maandag gaan uitleggen aan de raad van bestuur en geeft in de namiddag een persconferentie over zijn plan van aanpak.
Naam van Preudhomme circuleert voor Technisch Directeur die dan een coach zou moeten gaan zoeken.
Scenario van Henri / Vermaelen als interimcoach lijkt minder waarschijnlijk.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20221202_93987830
 
Ik zag deze stat terugkomen, heel opvallend vind ik het niet, maar toch.

Since the World Cup has 32 national teams, there is a curse for the national teams which defeated Brazil

France 1998: eliminated in the 1st round in 2002
France 2006: eliminated in the 1st round in 2010
Germany 2014: eliminated in the 1st round in 2018
Belgium 2018: eliminated in the 1st round in 2022

Only Netherlands 2010 escaped this curse.
En hoeveel toernooien heeft NL daarna gemist? 😊

Die moeten altijd overdrijven
 
Martino akkoord, maar Scaloni? Op wat is dat gebaseerd? Naar mijn mening toch een van hun betere coaches in jaren. Hij heeft ze eindelijk hun felbegeerde Copa America bezorgd en hun reeks van 36 wedstrijden was ook onder hem.
Misschien heeft hij het op Maradona nog.

Persoonlijk hoor ik ook Klopp zijn naam vallen voor in de zomer te komen, maar ja, kans is even groot dat er een Duitse vacature komt en hij daar bondscoach wordt.

Hein zou ik wel tof vinden, maar die is nu coach van AA Gent. Misschien moet je het toelaten dat hij een duojob neemt voorlopig. En ik zou Henry als assistent behouden, die kent de spelers ook al wat enzovoort, en is zelf een topvoetballer geweest.

Zinedine Zidane als coach en Henry als assistent zou wel grappig zijn.
 
Enig idee eigenlijk over hoe de toekomst van het elftal er moet uitzien. Ik hoor vanalles en nog wat over spelers die willen stoppen. Ik denk dat dit een mentale klap was en dat de komende periode wat moet gebruikt worden om andere gemotiveerde "jonge wolven" eens in het elftal te steken om zo wat ervaring op te doen, aan te passen aan de ploeg, en een heleboel spelers voor onbepaalde tijd te passeren.

Persoonlijk denk ik dat het goed zou zijn om de eerstkomende maanden in onderlinge overeenkomst De Bruyne ook te passeren zodat hij zich kan concentreren op zijn club en zodat hij geen overhaaste beslissingen zou maken om zijn carrière bij het nationale elftal te stoppen. Ik denk persoonlijk dat De Bruyne niet gemotiveerd genoeg is, en overbelast is, mentaal en fysiek. En op zich hebben we op het middenveld eigenlijk geen problemen qua spelers (luxeprobleem eerder). Ik zou persoonlijk De Bruyne voor 2022-2023 niet meer oproepen, en evt. als de goesting niet terugkeert passeren voor EK campagne en het EK zelf, maar de deur open laten staan voor het volgende WK. Hij moet zelf de uitdaging zien zitten. Ik wil graag spelers zien die "willen", vechten om zich te tonen en te presteren en gemotiveerd zijn. Dat zag ik bijvoorbeeld niet, tot het kalf al verdronken was en een Lukaku zonder ritme het allemaal moest afwerken.

Ik vrees dat je Lukaku ook mentale en fysieke rust gaat moeten gunnen, dus zou hetzelfde voorstellen als De Bruyne (dit voetbalseizoen niet meer oproepen). Witsel en Tielemans samen, dat werkt ook niet, en afh. van de filosofie die je hanteert, denk ik ook dat je Witsel evt. zal moeten passeren. Qua spitsen is het ook wat tijd om anderen kansen te geven, en de tijd te geven om zich een volwaardige rode duivel te noemen. En om met Theate en Faes te werken als centrale verdedigers, je kan evt. Vertonghen en Alderweireld oproepen om hun ervaring door te geven. Debast zou ik ook blijven oproepen om die reden, met het oog op de toekomst (en geen druk aan die jongen geven). Op de flank kun je ook eens iemand als Bakayoko een kans geven, zeker als Doku niet fit zou zijn.

Trossard als spelmaker met Onana en Tielemans op het centrale middenveld, evt. Tielemans hogerop ook eens testen (zeker als je De Bruyne even aan de kant zet). En dan Lavia, Lokonga of Mangala ernaast eens proberen. Heynen en Verschaeren eens proberen. Vanaken zou ik ook oproepen voor zijn ervaring en omdat ik denk dat hij wel nog de "honger" heeft, bovendien kent hij De Ketelaere ook goed, dus kan zich die dan ook blijven aanpassen. En De Ketelaere kan zich misschien zonder de concurrentie van De Bruyne ook beter in het team werken. Volgens mij is een figuur zoals De Bruyne ook wat intimiderend voor sommige spelers puur door zijn status op dat middenveld.

EDIT: En je mag niet vergeten dat het niet vanzelf gaat, we hebben ook EK 2012 gemist hé bijvoorbeeld. De Bruyne heeft in zijn beginperiode bij de Duivels ook veel kritiek gekregen hé.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan