Groep E (Spanje, Costa Rica, Duitsland, Japan)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel kut, nu gaat @Lakigigar in de discussies over meer ACF/CONCACAF teams op het WK 2026 altijd verwijzen naar deze poule :tongue:

Ik vind het gewoon leuk om 'mindere' teams te volgen of ze zich kunnen kwalificeren. Dat betekent daarom niet dat ik plots uitkijk en live Syrië - Honduras ga volgen. Maar ik bedoel: een wk is altijd leuk, omdat er altijd verrassingen kunnen gebeuren zoals bijvoorbeeld hier.

Wel gedacht dat het over was na het verlies tegen Costa Rica waar dat ik enorm zat te balen. Ik had niet gedacht dat ze én Duitsland én Spanje konden verslaan. Ik dacht wel dat een stunt erin zat bij aanvang van het toernooi en dat twee topteams in één poule altijd tricky is. Dat hebben we zelf ook ervaren met Kroatië, en zal Uruguay misschien morgen ook ervaren. En heeft Denemarken ook al ondervonden (ook al zijn dat geen rasechte topteams, maar dat zijn wij misschien ook niet).
 
Japan wereldkampioen. Banzai!
Ik heb ze als finalist staan in mijn prono :p Ik heb die zijkant niet serieus ingevuld ook, veel te gekke dingen gedaan, al heb ik nu wel een paar keer geluk gehad in wie er doorgaat, bvb. met Zuid-Korea. Ik heb 13 vd 16 juist, tenzij Zwitserland verliest tegen Servië (dan 12).

Polen, Australië en Marokko had ik niet, ik had Mexico, Denemarken en België en daarvan liet ik enkel Denemarken doorgaan verder in het toernooi. Ik geloofde niet in België eigenlijk, maar groepsfase eruit had ik nu ook niet.
 
die Japanse goal , die bal was toch duidelijk over de lijn ?

Amai, onder welke steen komde gij uitgekropen?

Is toch uitgebreid besproken geweest op alle sociale mediakanalen etc? Bal was voor 99% over de lijn, maar regels stellen dat ie 100% over de lijn moet zijn. Dus volgens de regels was dit een reglementaire situatie.

Hier, ne sporza link voor u:
 
Amai, onder welke steen komde gij uitgekropen?

Is toch uitgebreid besproken geweest op alle sociale mediakanalen etc? Bal was voor 99% over de lijn, maar regels stellen dat ie 100% over de lijn moet zijn. Dus volgens de regels was dit een reglementaire situatie.

Hier, ne sporza link voor u:
ja ik kon de matchen niet zien gisteren :) tis wel heel discutabel
 
blijkbaar zijn ze in Duitsland er van overtuigd dat Spanje met opzet verloren heeft van Japan.
als't waar is, nog niet eens zo'n slechte tactiek, tbh. toch altijd een concurrent Duitsland, dus als die nu al uitgeschakeld zijn: da's een win.

nu, als de stand daar óók 2-1 was gebleven, lag Spanje er ook uit, dus toch een riskante tactiek. en aan't spelbeeld te zien, ook niet helemaal realistisch dat ze met opzet verloren zouden zijn
 
blijkbaar zijn ze in Duitsland er van overtuigd dat Spanje met opzet verloren heeft van Japan.
als't waar is, nog niet eens zo'n slechte tactiek, tbh. toch altijd een concurrent Duitsland, dus als die nu al uitgeschakeld zijn: da's een win.

nu, als de stand daar óók 2-1 was gebleven, lag Spanje er ook uit, dus toch een riskante tactiek. en aan't spelbeeld te zien, ook niet helemaal realistisch dat ze met opzet verloren zouden zijn
Lijkt me straf, om als Spanje zijnde, daarop te gaan gokken.
 
Ze zullen het tot aan de 2-1 van Japan zeker niet bewust hebben gedaan denk ik, maar vanaf die 2-1 hebben ze naar mijn mening wel met de mindset gespeeld dat dat eigenlijk wel beter is voor hun. Marokko ipv Kroatië en daarna Brazilië mijden in de kwartfinale. Dat was toch wel vrij duidelijk in hun spel te zien, vond ik. Die speelden niet meer 100% serieus.
 
Ze zullen het tot aan de 2-1 van Japan zeker niet bewust hebben gedaan denk ik, maar vanaf die 2-1 hebben ze naar mijn mening wel met de mindset gespeeld dat dat eigenlijk wel beter is voor hun. Marokko ipv Kroatië en daarna Brazilië mijden in de kwartfinale. Dat was toch wel vrij duidelijk in hun spel te zien, vond ik. Die speelden niet meer 100% serieus.
Uiteindelijk scheelde het 1 goal en Brazilië was 2de geworden.
 
ja ik kon de matchen niet zien gisteren :) tis wel heel discutabel
Wat is er precies discutabel aan? De bal is gewoonweg niet helemaal over de lijn.

Op mijn werk waren ze er ook over bezig, ik werd gek van de discussie. Velen hebben precies echt wel moeite met het concept "perspectief". Het is niet omdat hij er over lijkt op een bepaalde foto, dat dat ook zo is. Puur gezichtsbedrog.

Dan gaf mijn baas uiteindelijk toe dat hij er niet 100% over was, "maar dat dat voor hem niet genoeg is, die goal moest afgekeurd worden." Had goesting om mijn ontslag in te dienen :unsure:
 
Wat is er precies discutabel aan? De bal is gewoonweg niet helemaal over de lijn.

Op mijn werk waren ze er ook over bezig, ik werd gek van de discussie. Velen hebben precies echt wel moeite met het concept "perspectief". Het is niet omdat hij er over lijkt op een bepaalde foto, dat dat ook zo is. Puur gezichtsbedrog.

Dan gaf mijn baas uiteindelijk toe dat hij er niet 100% over was, "maar dat dat voor hem niet genoeg is, die goal moest afgekeurd worden." Had goesting om mijn ontslag in te dienen :unsure:
Ik word echt onnozel van die mensen die zich nu ten tijden van het WK een zogenaamde voetbalkenner wanen. :sarcastic: Mijn pa zei gisteren ook tegen mij dat die goal afgekeurd moest worden en hij had daarvoor een duidelijke foto om te laten zien. Het was die foto waar je ziet dat de bal de lijn nog minimaal meepakt. Om gek van te worden.

Op 't werk ook zo'n collega die pro-Ronaldo is en bijna over niets anders meer praat, maar een paar weken terug dacht ze nog wel dat Manchester United - West Ham United een wedstrijd voor de Champions League was. :unsure:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan