Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt die mop over het verschil tussen de KBVB en de maffia. De maffia is georganiseerd. Als je dan leest dat het alle hens aan dek is voor een nieuwe TD en bondscoach, dat ze zelfs nadenken over een interim-bondscoach, daar zakt mijn broek van af.
De eerstvolgende interland is binnen vier maanden. Tijd genoeg om een coach en TD te strikken. Direct EK-kwalificatie, dat moet er boenk op zijn hè. De laatste interim-bondscoach was Wilmots en we weten hoe dat is gelopen…
 
Ik zag deze stat terugkomen, heel opvallend vind ik het niet, maar toch.

Since the World Cup has 32 national teams, there is a curse for the national teams which defeated Brazil

France 1998: eliminated in the 1st round in 2002
France 2006: eliminated in the 1st round in 2010
Germany 2014: eliminated in the 1st round in 2018
Belgium 2018: eliminated in the 1st round in 2022

Only Netherlands 2010 escaped this curse.
Dat is nu echt een statistiek met geen enkele correlatie. De verklaring zit meer in het feit dat teams na een succesvol tornooi (en dat is het als je Brazilië elimineert in een kwartfinale of halve finale) vaak een tikkeltje volgevreten zijn en het volgende tornooi gewoon minder presteren.
 
Gisterenavond bij Karl aan tafel. Was na het segment over de buitenlandse pers die nogal hard waren voor Lukaku en Drogba die hem toch wat verdedigde.
ik heb het net gezien, geen idee of het artikel ooit is uitgekomen maar sensatiezucht op de kap van een speler die een half uur speelt op twee maanden tijd en toch vier kansen versiert is inderdaad degoutant. Mooi dat Gert dat even duidelijk maakt.
 
Het artikel is wel degelijk verschenen (weliswaar achter betaalmuur)
"Deze ex-Rode Duivels waren ooit net als Lukaku de ‘Antiheld van de Natie’: “Mentaal ben ik door een hel gegaan. Maandenlang”"
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221202_97819325
Jesse van Regenmortel, dat was inderdaad de naam die Gert vernoemde dacht ik.

Zum kotsen zoiets. Sommige journalisten kennen echt geen schaamte.
 
Ik begrijp niet waarom Lukaku de schuld zou moeten krijgen.

WK was verloren tegen Marokko.
Eigenlijk kan je zeggen al tegen Canada maar daar hebben we nog kunnen winnen ook al was het onverdiend.

Match tegen Kroatië had nooit eliminerend mogen zijn.
Mensen kunnen de persoon en de voetballer Lukaku niet los van elkaar zien. Dat is een beetje het probleem. Lekker makkelijk scoren om steeds maar weer met de vinger naar hem te wijzen.
 
ik heb het net gezien, geen idee of het artikel ooit is uitgekomen maar sensatiezucht op de kap van een speler die een half uur speelt op twee maanden tijd en toch vier kansen versiert is inderdaad degoutant. Mooi dat Gert dat even duidelijk maakt.
Idem.

Ik ben vroeger ook kritisch geweest voor Lukaku, ik heb ook nog gedacht dat Bats een betere of completere spits was in het verleden. En hij is mogelijks geen speler op het niveau van Ronaldo of messi of... zelfs pele... maar hij is een verdomd goede spits en tot op heden (en zelfs in het verleden) mogelijks zelfs de beste die wij ooit gehad hebben. Ben niet zo'n grote voetbal afficionado, en kan dat dus niet echt plaatsen op het niveau van onze spitsen in het verleden.

Maar wat je niet kan ontkennen is dat op het moment dat hij in kwam de ploeg niet gewoon beter draaide, maar dat het op een ander niveau stond. Openda, Bats, heck zelfs Mertens verbleekten in vergelijking gewoon in hun prestaties van de laatste 3 matchen. En dan spreken we over een spits die een hele tijd in de lappenmand heeft gelegen en eigenlijk ook matchritme ontbrak. Als je dat legt langs de prestaties van een Hazard die momenteel niet in de lappenmand lag maar ook geen matchritme had, dan kun je daar niets anders dan respect voor hebben. En spijt dat we hem nog niet in de eerste match konden inzetten. Want ik ben daar quasi zeker van dat met Romelu wij ons gewoon los plaatsten voor de verdere groepsronde waarna hij gegarandeerd in die match ze al zijn kansen los had ingevlamd.

Daarnaast is het feit hoe gretig Romelu was hetgeen dat soms leek te ontbreken bij de andere spelers in de groep tijdens die vorige matchen ( al kon je van Mertens wel niet zeggen dat hij niet gretig was of leek te zijn). Om dan ook al de zonden van de wereld op Romelu te zetten of er zelfs maar een klein beetje van op te unloaden is gewoon onfair en BS. En ik hoop dat we hem in minstens die vorm en met die gretigheid in de toekomst nog bij de Rode Duivels gaan zien. Hij is en blijft een meerwaarde.

Hij is niet perfect... maar wie van ons is dat wel? Ik verwacht niet dat Romelu dit hier gaat lezen, want allez-ja, maar op het moment dat er twijfels in zijn hoofd opsteken dan hoop ik dat hij verder kan kijken dan de negatieve uitlatingen en toch al dan niet toevallig valt op de positieve die hem een hart onder de riem zou steken. Indien hij denkt dat nodig te hebben.
 
Hopelijk ziet Lukaku de steun die hij krijgt vanuit België nu. Dat is al ooit anders geweest...

Maar ik ben het volledig eens met Verheyen: zo ongelofelijk blij dat we een klasse spits als Lukaku hebben. En het scheelde verdorie maar 1 of 2 cm (die bal op de binnenkant paal) of hij was de redder des vaderlands genoemd in de pers.

Ik hoop dat we ooit nog een wedstrijd van België te zien krijgen (bv. komend EK) waarin Lukaku dé held wordt.

Lukaku appreciation post ❤️
giphy.gif
 
Sportjournalisten zijn op paar uitzonderingen na (Sporzaradio) geen journalisten. Stop met dat woord te gebruiken.

Straks zijn de manchilds van midmid ook nog journalisten.
 
Lukaku speelt een halve match na een lange blessure, en moet heel de verantwoordelijkheid van de natie op zich nemen.
nee, dat hij die open kansen mist: op't moment zelf is dat frustrerend, maar je kan hem echt niet de misgelopen 8ste finales verwijten.

maar ik heb wel de indruk dat de kritiek vooral van het buitenland komt?
 
Mooi van Gert. Hij zat in hetzelfde schuitje na de 2-2 in Bordeaux tegen Mexico. Hij zat in zak en as. Nilis spurtte net na zijn goal tegen Zuid-Korea, de speeldag nadien, recht naar Verheyen om met hem te vieren. Prachtig moment. En toont ook wat voor mooie mens Nilis was.
 
Wenger als coach graag. Toptrainer en gekend om goed met jeugd te kunnen werken en spelers naar een hoger niveau te tillen.

Maar geen idee of dat haalbaar is.
 
Ik vind dat België het eerlijk gezegd nog vrij goed gedaan heeft op het WK. Voor de zoveelste keer waren we erbij, iets wat zelfs van Europees Kampioen Italië niet kan gezegd worden. Dat de Rode Duivels het zwaar gingen hebben kon je op voorhand al voorspellen. Veel oudere spelers die over hun top zijn en niet meer vaak spelen, een jongere generatie die niet voldoende is klaargestoomd bij de nationale ploeg.
Hebben we goed voetbal gespeeld? Neen, het was een ondermaatse vertoning. Met deze hoeveelheid aan talent, ongeacht de leeftijd, hadden we toch verder dan de groepsfase moeten kunnen komen. Maar er is ook een dosis geluk mee gemoeid die we niet hadden.
De ploeg maakte op mij een vermoeide, meestal ongeïnteresseerde indruk. Je kan het de spelers in feite ook niet kwalijk nemen, er zijn gewoon veel te veel matchen in clubverband, dan een EK een jaar later, de Nations League, nu het WK.
Veel grote landen spelen ook niet overtuigend, en zelfs Duitsland met goed voetbal ligt er al uit in de groepsfase.
Dat Lukaku nog in staat was om zoveel kansen tegen Kroätie te krijgen had ik niet verwacht. Hij heeft het gewoon goed gedaan en was hongerig naar succes, iets wat van veel andere spelers niet kan gezegd worden.
Hopelijk kan de nieuwe bondscoach doorselecteren en met een frissere ploeg mét nog voldoende plaats voor ervaring ook bouwen aan de toekomst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan