Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Echt, die advocaat van Martinez, hou toch eens gewoon uw muil zeg.


Martinez een nieuw contract geven net voor het WK zou gewoon de meest onlogische en idiote beslissing ooit zijn. De mot zat er al in en dan heb je nu gewoon een rampzalig WK gespeeld, maar ze hadden wel verwacht een nieuw contract te krijgen? Echt... :sarcastic:

" De beste Belgische coach ooit...", ja jongen, het is goed.

Dat Eden stopt is jammer, hij is imo als supersub in een soort Mertens-rol zeker nog nuttig. Maar echt erg is het ook niet, we hebben gewoon een WK verpruts oa omdat hij onbetwist basisspeler was.
Niet alleen een WK, ook het vorige EK. Toen heeft hij ook geen bal geraakt.
 
In zijn hoogjaren bij Chelsea was Eden echt een heerlijke voetballer om aan het werk te zien. Ongrijpbaar.
Ook voor België op het WK in 2018 was hij fantastisch.

Eerlijk gezegd, als hij nu naar een Europese subtop club verhuist en daar vaak en goed speelt (i.p.v. op de bank te zitten bij Real), zou je hem echt nog wel kunnen gebruiken op het komend EK. Hij heeft mij op dit WK zelfs 1 of 2 keer verbaasd door nog eens even voorbij een verdediger te flitsen. Als hij opnieuw regelmatig kan spelen en fit blijft, zit er nog iets in... Maar dat fit blijven is niet evident. Bij sommige topsporters is het lichaam nu eenmaal vroeger 'op' dan bij anderen, o.w.v. blessures of gewoon de genen.
Maar het erge is, het interesseert hem gewoon precies niet dat hij niet speelt. Hij is naar eigen zeggen perfect gelukkig in Madrid. Ik kan dat echt niet begrijpen.

Moest die nu idd eens terug naar pakweg Lille gaan en daar elke week spelen, hij zou nog perfect kunnen meedraaien bij de RD's ook.
 
Iemand als Van Gaal lijkt wel leuk, maar dat zou gewoon helemaal niet werken op groepsvlak bij de RD.
Zie je die al een band smeden met de RD die enkel Frans spreken zoals Hazard, Onana, Witsel of Castagne?

Je moet echt iemand 2-talig hebben of iemand die geen van beide spreekt.
In dat opzicht is Preud'homme zeker een betere keuze.
 
Niet alleen een WK, ook het vorige EK. Toen heeft hij ook geen bal geraakt.
Niet mee eens. Zijn inbreng in de wedstrijd tegen Denemarken was belangrijk (niet zo belangrijk als van KDB, maar wel belangrijk)

En ik durf zeggen dat hij ons mee door de 2e helft tegen Portugal heeft gesleurd. Daar was hij belangrijk na het uitvallen van KDB.

Uiteraard ook niet het niveau van 2018, maar een stuk beter dan nu.
 
Iemand als Van Gaal lijkt wel leuk, maar dat zou gewoon helemaal niet werken op groepsvlak bij de RD.
Zie je die al een band smeden met de RD die enkel Frans spreken zoals Hazard, Onana, Witsel of Castagne?

Je moet echt iemand 2-talig hebben of iemand die geen van beide spreekt.
In dat opzicht is Preud'homme zeker een betere keuze.
Talenkennis voor een trainer is overstated.
En Onana spreekt perfect Nederlands hoor...
 
Ik vind nu ook wel die focus op prijzen een beetje overdreven. Je hebt altijd geluk nodig om zo een tornooi te winnen; er zijn in de knockouts geen terugmatchen, dus een goal die slecht valt en je kan er uit liggen. Een enkele offday is al goed voor een exit. De lijst met teams die op papier (bij) de besten waren en geen potten hebben kunnen breken is toch echt wel relatief lang. In tegenstelling tot een reguliere competitie (waar het beste team vrijwel altijd aan het langste eind trekt) zijn zo'n tornooien soms toch ook echt gebaseerd op geluk.

Ik vind derde op een WK ook helemaal geen blamage of een schande. Dat is iets waar je fier op mag zijn. Ja, er had (veel) meer in kunnen zitten met deze generatie, en ik zeg dit niet om Martinez goed te praten (want wat heeft die man mij lopen irriteren de voorbije jaren en ik ben dit WK alleen al enkele levensjaren verloren dankzij zijn gesukkel) maar ik vind de voorbije periode van de Gouden Generatie niet zo zwart-wit eigenlijk.

Ik ga persoonlijk niet mee in die retoriek dat ze echt volledig gefaald zijn. Ik zal er altijd wel op terug kijken met een 'what if' gevoel, en opnieuw: ik vind Martinez een ongelofelijke beunhaas, maar ze hebben mij de voorbije jaren toch echt wel moment van enorme vreugde en toch een zekere trots als supporter bezorgd, en ik vind brons op een WK wel degelijk een mooie prestatie voor eender welk land, en zeker voor een landje met 11 miljoen inwoners dat 15 jaar geleden nog een volledige voetbaldwerg was. Dat het meer had kunnen zijn, dat pikt, maar echt volledig gefaald of volledig te vergeten vind ik deze generatie nu ook weer niet.
 
Martinez een nieuw contract geven net voor het WK zou gewoon de meest onlogische en idiote beslissing ooit zijn. De mot zat er al in en dan heb je nu gewoon een rampzalig WK gespeeld, maar ze hadden wel verwacht een nieuw contract te krijgen? Echt... :sarcastic:

Die Bossaert lijkt me al even incompetent als die boskabouter van vroeger.
 
Niet mee eens. Zijn inbreng in de wedstrijd tegen Denemarken was belangrijk (niet zo belangrijk als van KDB, maar wel belangrijk)

En ik durf zeggen dat hij ons mee door de 2e helft tegen Portugal heeft gesleurd. Daar was hij belangrijk na het uitvallen van KDB.

Uiteraard ook niet het niveau van 2018, maar een stuk beter dan nu.
Dan leg je de lat dus wat laag. Een aanvaller zonder assists of goals in 5 wedstrijden is vrij waardeloos.
 
Ik vind nu ook wel die focus op prijzen een beetje overdreven. Je hebt altijd geluk nodig om zo een tornooi te winnen; er zijn in de knockouts geen terugmatchen, dus een goal die slecht valt en je kan er uit liggen. Een enkele offday is al goed voor een exit. De lijst met teams die op papier (bij) de besten waren en geen potten hebben kunnen breken is toch echt wel relatief lang. In tegenstelling tot een reguliere competitie (waar het beste team vrijwel altijd aan het langste eind trekt) zijn zo'n tornooien soms toch ook echt gebaseerd op geluk.

Ik vind derde op een WK ook helemaal geen blamage of een schande. Dat is iets waar je fier op mag zijn. Ja, er had (veel) meer in kunnen zitten met deze generatie, en ik zeg dit niet om Martinez goed te praten (want wat heeft die man mij lopen irriteren de voorbije jaren en ik ben dit WK alleen al enkele levensjaren verloren dankzij zijn gesukkel) maar ik vind de voorbije periode van de Gouden Generatie niet zo zwart-wit eigenlijk.

Ik ga persoonlijk niet mee in die retoriek dat ze echt volledig gefaald zijn. Ik zal er altijd wel op terug kijken met een 'what if' gevoel, en opnieuw: ik vind Martinez een ongelofelijke beunhaas, maar ze hebben mij de voorbije jaren toch echt wel moment van enorme vreugde en toch een zekere trots als supporter bezorgd, en ik vind brons op een WK wel degelijk een mooie prestatie voor eender welk land, en zeker voor een landje met 11 miljoen inwoners dat 15 jaar geleden nog een volledige voetbaldwerg was. Dat het meer had kunnen zijn, dat pikt, maar echt volledig gefaald of volledig te vergeten vind ik deze generatie nu ook weer niet.
Zwart wit is het nooit maar uiteindelijk bekijk je een periode van een bondscoach altijd op basis van een aantal factoren.

1. Harde resultaten. 3 keer Nations League, 1 EK, 2 WK's. In de Nations League was het veelal niet goed, slechts 1 keer de halve finales behaald en toen twee keer verloren van toplanden. Verder blamerende nederlagen tegen Oranje en Zwitserland.
Op het EK was het een krappe voldoende, de potjes gewonnen die je moet winnen. Verloren van Italië, vrij vroeg eruit. WK 2018 was gewoon een goede prestatie. WK 2022 een dikke blamage. Ik zie dan toch met veel pijn en moeite een kleine voldoende, maar eigenlijk vind ik dat een 5 op 10.

2. Het veldspel was vrijwel consequent matig sinds het WK 2018. Je ziet dat ook aan het type goals dat de Belgen de laatste jaren maken. Heel veel goals op individuele klasse. Schoten, dribbels. Fraaie goals om te zien maar qua veldspel was het meestal niet best.

3. Opstellingen. Het vasthouden aan veel oudgedienden als Witsel en Hazard die eigenlijk niet meer kunnen is toch ook onvoldoende te noemen.

4. Uitstraling naar media en publiek. Een ruime onvoldoende, constant excuses zoeken, gekke uitspraken doen. Dat was gewoon niet best allemaal.
 
Iemand als Van Gaal lijkt wel leuk, maar dat zou gewoon helemaal niet werken op groepsvlak bij de RD.
Zie je die al een band smeden met de RD die enkel Frans spreken zoals Hazard, Onana, Witsel of Castagne?

Je moet echt iemand 2-talig hebben of iemand die geen van beide spreekt.
In dat opzicht is Preud'homme zeker een betere keuze.
Als je moet doorselecteren en verjongen, moet je ook werken met een jonge moderne coach
Niet ééntje die uit de school komt van de jaren 90

Die heeft sinds 2020 niet meer langs een voetbalveld gestaan.
Ook geen zin trouwens in een coach die meer bezig is met de refs en continu de calimero uithangt
Degoutante vent
 
Dan leg je de lat dus wat laag. Een aanvaller zonder assists of goals in 5 wedstrijden is vrij waardeloos.
Belachelijke comment. De waarde van een speler wordt heus niet enkel uitgedrukt in goals of assists, hoewel dat natuurlijk wel belangrijke datapunten zijn. Pre-assists, de druk die je op een tegenstander legt door verdedigers weg te lokken, loopacties om ruimte te maken, visionaire passes om acties op te zetten, ...

De waarde van een aanvaller (of aanvallend ingestelde speler) enkel uitdrukken in goals en assists is echt iets wat van die leken doen die om de vier jaar eens naar het voetbal kijken en interessant willen klinken. Kijk naar Werner in de Champions League finale toen Chelsea won om het schoolvoorbeeld te zien van een speler die van levensbelang was, ook al scoorde of assisteerde hij vrijwel nooit.

Mij ga je niet horen zeggen dat Hazard toen top was (en ik heb echt het gevoel dat ik een beetje de troll aan het voederen ben dus ik ga het verder zo laten met jou) maar wat nuance mag ook. 'Waardeloos' zeg...

Zwart wit is het nooit maar uiteindelijk bekijk je een periode van een bondscoach altijd op basis van een aantal factoren.

1. Harde resultaten. 3 keer Nations League, 1 EK, 2 WK's. In de Nations League was het veelal niet goed, slechts 1 keer de halve finales behaald en toen twee keer verloren van toplanden. Verder blamerende nederlagen tegen Oranje en Zwitserland.
Op het EK was het een krappe voldoende, de potjes gewonnen die je moet winnen. Verloren van Italië, vrij vroeg eruit. WK 2018 was gewoon een goede prestatie. WK 2022 een dikke blamage. Ik zie dan toch met veel pijn en moeite een kleine voldoende, maar eigenlijk vind ik dat een 5 op 10.

2. Het veldspel was vrijwel consequent matig sinds het WK 2018. Je ziet dat ook aan het type goals dat de Belgen de laatste jaren maken. Heel veel goals op individuele klasse. Schoten, dribbels. Fraaie goals om te zien maar qua veldspel was het meestal niet best.

3. Opstellingen. Het vasthouden aan veel oudgedienden als Witsel en Hazard die eigenlijk niet meer kunnen is toch ook onvoldoende te noemen.

4. Uitstraling naar media en publiek. Een ruime onvoldoende, constant excuses zoeken, gekke uitspraken doen. Dat was gewoon niet best allemaal.
Ik had het in mijn comment niet over de bondscoach maar over de Rode Duivels op zich.
 
Echt, die advocaat van Martinez, hou toch eens gewoon uw muil zeg.


Martinez een nieuw contract geven net voor het WK zou gewoon de meest onlogische en idiote beslissing ooit zijn. De mot zat er al in en dan heb je nu gewoon een rampzalig WK gespeeld, maar ze hadden wel verwacht een nieuw contract te krijgen? Echt... :sarcastic:
Zelf compleet gefaald als CEO van Lierse en nu wat liggen afgeven op een ander bestuur dat voor één keer eens logisch handelt. Sommige mensen hebben écht geen schaamte.

" De beste Belgische coach ooit...", ja jongen, het is goed.
Op papier wel natuurlijk want ze haalden het beste resultaat ooit op een groot toernooi onder hem... Maar dat is een beetje zoals Leekens zijn 90% imo

Dat Eden stopt is jammer, hij is imo als supersub in een soort Mertens-rol zeker nog nuttig. Maar echt erg is het ook niet, we hebben gewoon een WK verpruts oa omdat hij onbetwist basisspeler was.
Ik zit ook met dat dubbel gevoel. Een Hazard die goesting heeft en terug wat op niveau komt door meer speeltijd bij zijn club kunnen we uiteraard altijd gebruiken. Maar onbetwist in de basis hoeft voor mij echt niet meer, dan heb ik liever dat hij stopt.
 
Dan leg je de lat dus wat laag. Een aanvaller zonder assists of goals in 5 wedstrijden is vrij waardeloos.

Zeer simpele kijk op het voetbal toch wel. Als je spelers zo gaat beoordelen. Je kan nochtans perfect een zeer positieve impact hebben op een ploeg en je medespelers, zonder zelf te scoren of een assist te leveren. Zelfs voor een flankspeler.
 
Zeer simpele kijk op het voetbal toch wel. Als je spelers zo gaat beoordelen. Je kan nochtans perfect een zeer positieve impact hebben op een ploeg en je medespelers, zonder zelf te scoren of een assist te leveren. Zelfs voor een flankspeler.

Correct, maar hij heeft wel gelijk dat Hazard gewoon heel weinig bijgebracht heeft in zijn laatste wedstrijden en dat we daar beter met iemand anders gespeeld hadden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan