Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helemaal niet zo zot
Ik had die hierboven al eens genoemd , is realistisch en echt geen slechte keuze.
Vrees dat het in de praktijk geen van die toppers zal worden, maar eerder een middelmatige coach zoals Hein. Laat ons hopen dat het niet zo gaat zijn, maar met onze bond weet je maar nooit en er is heel wat prijzengeld misgelopen. Echt jammer, want met een topcoach ipv Martinez hadden we echt prijzen gehaald met onze gouden generatie (dan wip je gewoon Frankrijk in 2018). Er zat veel meer in die generatie. Wilmots blijft nog steeds de grootste grap, ook bewezen in z'n periode na Belgie: heeft het bij kleine teams nooit lang volgehouden, werd altijd vrij snel ontslagen.
 
Echt jammer, want met een topcoach ipv Martinez hadden we echt prijzen gehaald met onze gouden generatie (dan wip je gewoon Frankrijk in 2018). Er zat veel meer in die generatie.
Dat soort zaken is zeker geen zekerheid allemaal. Komaan zeg. Zo makkelijk gezegd.

Puur individueel hadden die zeker niet minder absolute wereldtoppers in hun kern (Pogba, Kanté, Mbappé, Griezmann, Varane,...) en hun kern was veel breder dan die van ons. Waar wij moesten improviseren en verzwakten door de schorsing van Meunier hadden zij op de bank de volgende in de rij staan om eventueel te zetten. Dat Frankrijk won was heel logisch. Je kan in een goeie dag altijd stunten maar dat zou het altijd geweest zijn: stunten. En om na te stunten tegen Brazilië (ook al een sterker land) nog eens te stunten tegen Frankrijk, dat was allemaal zo evident niet.
 
Deze middag vernomen dat Preud'homme aast op de job en er al een gesprek geweest is. Nu goed, elke potentiële zal dat wel krijgen maar voor mij liever iemand anders.
Preud'homme zal het wel gaan worden.
Zit thuis, spreekt beide talen, bewezen track record en zal niet te duur zijn.

Voordeel voor een coach nu is dat hij zich onder de noemer van "verjonging" alvast kan indekken voor mindere resultaten.
We gaan dus wsl een paar jaar lang luisteren naar teksten als "we zijn aan het bouwen" , "geef ze de tijd" enzv.
 
Voordeel voor een coach nu is dat hij zich onder de noemer van "verjonging" alvast kan indekken voor mindere resultaten.
We gaan dus wsl een paar jaar lang luisteren naar teksten als "we zijn aan het bouwen" , "geef ze de tijd" enzv.
Hmmm, dat verwacht ik toch niet.

De nieuwe coach kan nog altijd beschikken over toppers als Courtois, KDB en Lukaku.

Daarnaast kan je ook wel verder met jongens als Castagne, Trossard, Carrasco, ...

En hebben jonge kerels als Onana, Doku, ... al bewezen dat ze iets kunnen betekenen.

Dus nee, het hoeft niet meteen flitsend voetbal te zijn, maar de resultaten moeten er wel direct zijn. Geen excuses. Een EK-kwalificatiegroep met Oostenrijk, Zweden, Azerbeidzjan en Estland, moet gewoon vlot gewonnen worden. Alles minder dan de eerste plaats zal resulteren in kritiek.
 
Hmmm, dat verwacht ik toch niet.

De nieuwe coach kan nog altijd beschikken over toppers als Courtois, KDB en Lukaku.

Daarnaast kan je ook wel verder met jongens als Castagne, Trossard, Carrasco, ...

En hebben jonge kerels als Onana, Doku, ... al bewezen dat ze iets kunnen betekenen.

Dus nee, het hoeft niet meteen flitsend voetbal te zijn, maar de resultaten moeten er wel direct zijn. Geen excuses. Een EK-kwalificatiegroep met Oostenrijk, Zweden, Azerbeidzjan en Estland, moet gewoon vlot gewonnen worden. Alles minder dan de eerste plaats zal resulteren in kritiek.
Eerste kwalificatiewedstrijd is al uit tegen Zweden. Die kan je ook zomaar al verliezen mocht Lukaku er weer niet bij zijn.
 
Gewoon liever een belg als trainer en carrasco die kan je ook thuis laten voortaan. Liep er in die laatste match ook maar bij alsof het hem niet kon schelen.
 
Eerste kwalificatiewedstrijd is al uit tegen Zweden. Die kan je ook zomaar al verliezen mocht Lukaku er weer niet bij zijn.
Klopt. En dan mag er gerust kritiek komen. We zijn nu plots ook niet zover afgegleden dat we een verlies tegen Zweden niet abnormaal mogen vinden.

Als de bond een naam kiest die populair is bij het grote publiek/journalisten, dan zal de verwachting sowieso ook heel hoog zijn.
 
Heeft iemand die GIF van Leekens nog ergens? :')

VmK4CSL.gif
 
. Echt jammer, want met een topcoach ipv Martinez hadden we echt prijzen gehaald met onze gouden generatie (dan wip je gewoon Frankrijk in 2018).

Dan besef jij in de verste verte niet hoeveel geluk je ook moet hebben om ook maar in een finale van een landentornooi te raken. En die match tegen Frankrijk hadden we dus net zo goed kunnen winnen met een beetje geluk.

Misschien eens kijken naar welke ploegen allemaal nooit een prijs wonnen. Denk je echt dat dat allemaal aan de coaches lag?
 
Volgens RTBF denkt Eden eraan te stoppen
Pffff. Eden heeft op dit forum/9lives altijd meer tegenstanders dan voorstanders gehad, maar dat moet zowat mijn favoriete Belgische voetballer aller tijden zijn (die ik écht actief heb meegmaakt).

We zien Romelu, Kevin en Eden dus hoogstwaarschijnlijk nooit meer samen op een voetbalveld.


Ik ga een pakje huilen denk ik.
 
Echt, die advocaat van Martinez, hou toch eens gewoon uw muil zeg.


Martinez een nieuw contract geven net voor het WK zou gewoon de meest onlogische en idiote beslissing ooit zijn. De mot zat er al in en dan heb je nu gewoon een rampzalig WK gespeeld, maar ze hadden wel verwacht een nieuw contract te krijgen? Echt... :sarcastic:

" De beste Belgische coach ooit...", ja jongen, het is goed.

Dat Eden stopt is jammer, hij is imo als supersub in een soort Mertens-rol zeker nog nuttig. Maar echt erg is het ook niet, we hebben gewoon een WK verprutst oa omdat hij onbetwist basisspeler was.
 
Laatst bewerkt:
Pffff. Eden heeft op dit forum/9lives altijd meer tegenstanders dan voorstanders gehad, maar dat moet zowat mijn favoriete Belgische voetballer aller tijden zijn (die ik écht actief heb meegmaakt).

We zien Romelu, Kevin en Eden dus hoogstwaarschijnlijk nooit meer samen op een voetbalveld.


Ik ga een pakje huilen denk ik.

In zijn hoogjaren bij Chelsea was Eden echt een heerlijke voetballer om aan het werk te zien. Ongrijpbaar.
Ook voor België op het WK in 2018 was hij fantastisch.

Eerlijk gezegd, als hij nu naar een Europese subtop club verhuist en daar vaak en goed speelt (i.p.v. op de bank te zitten bij Real), zou je hem echt nog wel kunnen gebruiken op het komend EK. Hij heeft mij op dit WK zelfs 1 of 2 keer verbaasd door nog eens even voorbij een verdediger te flitsen. Als hij opnieuw regelmatig kan spelen en fit blijft, zit er nog iets in... Maar dat fit blijven is niet evident. Bij sommige topsporters is het lichaam nu eenmaal vroeger 'op' dan bij anderen, o.w.v. blessures of gewoon de genen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan