Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lemme

Crew Member
Crowdfunder FE
1666540153565.png

DatumTijd (BE)ThuisUitUitslag
23 nov ‘2220uBelgiëCanada
23 nov ‘2211uMarokkoKroatië
27 nov ‘2214uBelgiëMarokko
27 nov ‘2217uKroatiëCanada
1 dec ‘2216uKroatiëBelgië
1 dec ‘2216uCanadaMarokko
 
Gezien we er uit gaan liggen een ronde later had ik toch liever iets interessantere ploegen gehad.
 
Ik vind dit een leuke groep. Tweede ronde zal lastig worden. Eventuele kwartfinale zal ook niet makkelijk zijn, er van uitgaande dat Portugal en Brazilie hun groepen winnen, waardoor dan Portugal/Servie/Zwitserland in de kwartfinale staat. Als Uruguay hun groep wint kan dat ook Uruguay worden.
 
interessanter zoals?
Van pot 3 en 4 hebben we zowat de interessantste ploegen geloot toch?
Nederland uit pot 2 was leuker geweest en waarom niet ineens Saudi-Arabië uit pot 4 voor een volledige heruitgave van 1994?
Om het feestje helemaal compleet te maken kunnen we in de volgende ronde dan naar huis gestuurd worden door de Duiters nadat we geen penalty krijgen voor een duidelijke fout op een doorgebroken Weber Lukaku. :unsure:
 
Leuke groep eigenlijk.
Benieuwd wat Canada waard gaat zijn op het eigenlijke toernooi. Die hebben wel een aantal toffe spelers rondlopen dus die zouden wel eens de verrassing kunnen worden.
Kroatië was heel sterk maar ik ken zo precies niet te veel jongere gasten dus het lijkt alsof het nog steeds van Modric en co gaat moeten komen?

Heel wat gemeenten en steden zijn denk ik stiekem wel blij dat het niet in de zomer is nu... Door het gebrek aan grote schermen ga je geen volkstoelopen hebben van een paar duizend man voor de match tegen Marokko.
 
Kroatië is redelijk gepasseerd, gelet op het EK alhoewel wij ook vergeleken met het WK. Zonder De Bruyne is de selectie qua waarde gelijk.

Tja Marokko, dat is een beetje de vrees van vele gemeenten waarbij de match van ondergeschikt belang gaat zijn. Het is wel een land wat kan stunten tegen grote landen in het verleden.

Canada kan wel eens een verrassing worden. Zijn blij dat ze erbij zitten en hebben een aantal leuke spelers er zitten met vooral Davies.
 
Ik vind dit een leuke groep. Tweede ronde zal lastig worden. Eventuele kwartfinale zal ook niet makkelijk zijn, er van uitgaande dat Portugal en Brazilie hun groepen winnen, waardoor dan Portugal/Servie/Zwitserland in de kwartfinale staat. Als Uruguay hun groep wint kan dat ook Uruguay worden.
De groep van Portugal ligt redelijk open vind ik. Ghana en Zuid-Korea zijn geen walk-overs, en Uruguay lijkt me iets minder goed dan vroeger want de toppers beginnen oud te worden.
Niet elk topland gaat zomaar die 8e finales halen he.
Brazilië zal wel lukken maar Servië en Zwitserland zijn echt niet beter dan Kameroen dus die 2e plek ligt volledig open.
Of ben ik nu te positief voor de Afrikaanse landen :)

Ik hoop alleszins op zoveel mogelijk verrassingen. Een paar underdogs die ver geraken, een paar toplanden die zwaar falen. Anders is het maar saai.
 
Marokko en Canada wilde ik uit pot 3 & 4, en Kroatië uit pot 2 is gewoon leuk. Dus erg tevreden over de loting. Wat nadien volgt is een ferme hap, maar als je WK wil worden, moet je ook die hordes kunnen nemen, toch?!
 
Ik hoop alleszins op zoveel mogelijk verrassingen. Een paar underdogs die ver geraken, een paar toplanden die zwaar falen. Anders is het maar saai.
Dat hoop ik ook. Altijd uiteraard, anders zou ik niet over Vietnam bezig zijn of mijn Union quote hebben, maar oké... Ik vrees alleen dat het topland dat zwaar gaat falen wijzelf gaan worden. Maar goed we zullen wel zien.

Qua Afrikaanse teams, ik heb geen idee hoe ik Kameroen of Ghana moet inschatten. Ik vermoed dat het samen met Tunesie toch drie 'zwakkere teams' zijn. Ghana is niet meer het Ghana van toen het de kwartfinale haalde. En eigenlijk is hun aanwezigheid op dit toernooi al controversieel voor mij. Maar in Afrika is de top uit dat continent erg breed, en zeker subtop omdat er niemand bovenuit steekt en er ook weinig kleine broertjes zijn, dus iedereen die zich kan kwalificeren uit Afrika zal wel iets van kwaliteit hebben maar of het genoeg is, weet ik niet. Op papier is het sterkste team uit Afrika Senegal, gevolgd door volgens mij Marokko maar ze hebben het ook nog niet vaak waargemaakt op een groot toernooi. Senegal wel erg goed geloot, dus zij hebben echt geen excuus vind ik.
 
Dat hoop ik ook. Altijd uiteraard, anders zou ik niet over Vietnam bezig zijn of mijn Union quote hebben, maar oké... Ik vrees alleen dat het topland dat zwaar gaat falen wijzelf gaan worden. Maar goed we zullen wel zien.

Qua Afrikaanse teams, ik heb geen idee hoe ik Kameroen of Ghana moet inschatten. Ik vermoed dat het samen met Tunesie toch drie 'zwakkere teams' zijn. Ghana is niet meer het Ghana van toen het de kwartfinale haalde. En eigenlijk is hun aanwezigheid op dit toernooi al controversieel voor mij. Maar in Afrika is de top uit dat continent erg breed, en zeker subtop omdat er niemand bovenuit steekt en er ook weinig kleine broertjes zijn, dus iedereen die zich kan kwalificeren uit Afrika zal wel iets van kwaliteit hebben maar of het genoeg is, weet ik niet. Op papier is het sterkste team uit Afrika Senegal, gevolgd door volgens mij Marokko maar ze hebben het ook nog niet vaak waargemaakt op een groot toernooi. Senegal wel erg goed geloot, dus zij hebben echt geen excuus vind ik.
Ja Nigeria heeft best wel gefaald tegen Ghana. Alleszins doen de zwart Afrikaanse landen het toch meestal beter dan de noord-afrikaanse landen. Egypte en Tunesië bakken er toch altijd weinig van. Algerije is nog een uitzondering maar die hebben ook gewoon veel kwaliteit. Maar van Nigeria, Ghana, Senegal etc kan je altijd wel een stunt verwachten, dat gevoel heb ik bij Tunesië of Egypte bijvoorbeeld totaal niet
 
Toch redelijk zware loting. Zowel Marokko als Canada zijn uiteraard minder dan ons en Kroatië, maar zijn evengoed ploegen die kunnen verrassen. Geen walk in the park vind ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan