Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hebben we toch ni nodig met onze snelle mannen voorin. We zijn nog nooit kopbalsterk geweest vooraan. Da's al geleden van Fellaini of Van Buyten laten pompen in de laatste 10'.
Wilmots deed dat in 2014 tegen Argentinië.
In 90 minutes deze week ( en in De Zes) liet men zich ook ontvallen dat je in de selectie ook wel een breekijzer of ‘speciaal geval’ kan gebruiken. Genre Weghorst of Lang bij Oranje.
In onze selectie zit niet echt zo’n speler tenzij misschien Onana?
 
Wilmots deed dat in 2014 tegen Argentinië.
In 90 minutes deze week ( en in De Zes) liet men zich ook ontvallen dat je in de selectie ook wel een breekijzer of ‘speciaal geval’ kan gebruiken. Genre Weghorst of Lang bij Oranje.
In onze selectie zit niet echt zo’n speler tenzij misschien Onana?
Goh inderdaad een Onana maar ook Vanaken of CDK voorin pompen zou kunnen. Qua dribbelaars Doku of Mertens. Alternatieven genoeg.

Zoiets in je kern hebben is zeker goed maar je moet natuurlijk niet per se zo starten.
 
Wilmots deed dat in 2014 tegen Argentinië.
In 90 minutes deze week ( en in De Zes) liet men zich ook ontvallen dat je in de selectie ook wel een breekijzer of ‘speciaal geval’ kan gebruiken. Genre Weghorst of Lang bij Oranje.
In onze selectie zit niet echt zo’n speler tenzij misschien Onana?
Lange Hans?
:unsure:
 
Vraag me trouwens af waarom we niet gewoon Witsel als verdediger gebruiken.

Dat viel blijkbaar goed mee bij Atletico, en dan hebben we direct onze verdediger die ook mee kan doen in de opbouw zonder nerveus te worden. En dan zet je Onana en Tielemans op het middenveld (met daarvoor KDB die mag zwerven).

Alleen Witsel zelf wil het niet. Plus Bobby heeft ook de kans om dat uit te testen niet benuttigd.
 
Vraag me trouwens af waarom we niet gewoon Witsel als verdediger gebruiken.

Dat viel blijkbaar goed mee bij Atletico, en dan hebben we direct onze verdediger die ook mee kan doen in de opbouw zonder nerveus te worden. En dan zet je Onana en Tielemans op het middenveld (met daarvoor KDB die mag zwerven).

Alleen Witsel zelf wil het niet. Plus Bobby heeft ook de kans om dat uit te testen niet benuttigd.
In Sjotcast vertelden ze dat Bobby zelf al eens aangaf dat hij in Witsel absoluut geen CV ziet.
 
Vraag me trouwens af waarom we niet gewoon Witsel als verdediger gebruiken.

Dat viel blijkbaar goed mee bij Atletico, en dan hebben we direct onze verdediger die ook mee kan doen in de opbouw zonder nerveus te worden. En dan zet je Onana en Tielemans op het middenveld (met daarvoor KDB die mag zwerven).

Alleen Witsel zelf wil het niet. Plus Bobby heeft ook de kans om dat uit te testen niet benuttigd.
Ze hebben hem daarna ook gewoon terug op de DM gezet hoor bij Atletico.

En tja, welke opbouw? Het is niet de man die verticaal naar voren durft passen, dus dat worden dan veel laterale passen naar zijn twee mede-CV's denk ik. Zijn 'mantra' van speler die nooit de bal verliest, begint toch ook stilaan te verdwijnen.

Ik denk dat het Filip Joos was in één van de podcast vorige week die het daar ook nog over had. Het ging dan over Palhinha van Portugal (als ik me niet vergis) en hoe stevig zo'n speler vooruit verdedigt, wat in schril contrast staat met een Witsel die de neiging heeft altijd achteruit te lopen. En dat die dat als CV bijgevolg ook heeft.

Laat maar... We hebben jongens als Faes en Theate die pure CV's zijn en nog vele jaren meekunnen nà dit WK. Dat Bobby daar maar in investeert...
 
CDK als wit konijn lijkt me ook wel interessant.
Die gast heeft erg veel talent en is waarschijnlijk gebrand om zich te bewijzen na z'n mindere periode bij Milan.
 


Dat halsstarrig blijven vasthouden aan Hazard. Trossard op een wing positie dwingen die hem vreemd is, Carrasco die gretig speelde en in dit systeem past eruit laten. En dan in de verdediging 3 trage zoutpilaren neerpoten.
Dit krijgt zelfs Wilmots niet verzonnen :unsure:
 
Toch niet zo gek? Wissel Trossard en Hazard en vervang Hazard door zijn broer (of Carrasco) en deze opstelling is niet verkeerd. Punten voor Onana + Tielemans.

Trossard op de wingback is natuurlijk waar je hem normaal niet zet, maar onder Bobby heeft hij daar wel degelijk al gespeeld...
 
Vraag me trouwens af waarom we niet gewoon Witsel als verdediger gebruiken.

Dat viel blijkbaar goed mee bij Atletico, en dan hebben we direct onze verdediger die ook mee kan doen in de opbouw zonder nerveus te worden. En dan zet je Onana en Tielemans op het middenveld (met daarvoor KDB die mag zwerven).

Alleen Witsel zelf wil het niet. Plus Bobby heeft ook de kans om dat uit te testen niet benuttigd.
Witsel viel tegen betere tegenstanders ook wel door de mand bij Atletico als verdediger (wat natuurlijk niet onlogisch is voor een DM)
 

Hallucinant dat die kerel desondanks zijn gedrag op de vorige Africa Cup nog steeds op een WK mag fluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan