Knockouts: Halve finales

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lemme

Crew Member
Crowdfunder FE
Hier wordt enkel over de matchen gediscussieerd. Politiek (rellen) en andere niet sport gerelateerde zaken kan je hier en hier bespreken.

DatumTijd (BE)ThuisUitUitslag
13 dec ‘2220uArgentiniëKroatië3-0
14 dec ‘2220uFrankrijkMarokko2-0

So close, but yet so far. De laatste horde richting de finale!
 
T zullen mi toch de 2 usual suspects worden (diegene in de thuiskolom dus). Frankrijk zal wel een gaatje vinden en prikken in de Marokkaanse muur...

Ik zou er dus geen geld op inzetten, maar dat verwacht ik dus wel
 
Ik vind het raar dat Ziyech in de top 4 staat en Amrabat er zelfs niet in staat. Bon misschien zie ik het verkeerd in met wat ze onder defensieve druk bedoelen.
Wellicht bedoelen ze druk op de defensie van tegenpartij en/of druk op de helft van de tegenstander? Het zijn quasi allemaal aanvallers / middenvelders.
 
Als je een defensief blok opzet, dan zit de tegenstander de helft van de pot vanachter wat ballen rond te spelen op zoek naar een opening en vaak kom je dan op de flank uit als je eens probeert dieper te gaan met de bal aan de voet. Marokko stond bijna met 11 in de eigen 16 elke wedstrijd dus het is normaal dat de voorste 3 dan het vaakst druk zetten.
 
Wellicht bedoelen ze druk op de defensie van tegenpartij en/of druk op de helft van de tegenstander? Het zijn quasi allemaal aanvallers / middenvelders.
Dat zou best kunnen en zou mij ook totaal niet verbazen want in tegenstelling tot wat velen denken heeft marokko dit wk al veel momenten laten zien dat ze ook echt wel aanvallend spelen. Die eerste wedstrijd tegen Kroatië bijvoorbeeld waren ze echt veel keer hoog aan het druk zetten en in sommige delen van hun andere wedstrijden ook. Als ze aanvallen gaan ze ook echt met minstens 6 spelers naar voren en ze proberen ook uit te voetballen van achteruit. Alleen is het wel zo dat dit meestal stopt vanaf ze op voorsprong komen en dan is het wel saai om te zien (maar hun goed recht want ze hadden de kans om voor de eerste keer zo ver te geraken dus waarom dan risico's nemen).

Ik vind het alleszins leuke affiches in deze halve finale. Uiteraard had ik liever 4 landen gezien die heel aanvallend spelen maar het is nu zo.
 
Als je een defensief blok opzet, dan zit de tegenstander de helft van de pot vanachter wat ballen rond te spelen op zoek naar een opening en vaak kom je dan op de flank uit als je eens probeert dieper te gaan met de bal aan de voet. Marokko stond bijna met 11 in de eigen 16 elke wedstrijd dus het is normaal dat de voorste 3 dan het vaakst druk zetten.
Bwa nee niet akkoord. Met 11 in de eigen 16 deden ze tegen België miss de eerste helft een beetje, tegen Spanje (maja die dwingen je met hun spel ook wel een beetje om dat te doen) en portugal de 2e helft. Ze zijn echt niet in de halve finale geraakt met enkel de bus te parkeren.
 
En laten we eerlijk zijn. Frankrijk gooit het ook redelijk dicht als ze op voorsprong komen. Dat deden ze in 2018 al. En dat is een ploeg met enorm veel (aanvallende) weelde. Zelfs hun B ploeg zou ver kunnen geraken.
 
Bwa nee niet akkoord. Met 11 in de eigen 16 deden ze tegen België miss de eerste helft een beetje, tegen Spanje (maja die dwingen je met hun spel ook wel een beetje om dat te doen) en portugal de 2e helft. Ze zijn echt niet in de halve finale geraakt met enkel de bus te parkeren.
Alleen tegen Canada komen ze boven 35% balbezit... 41% en geen enkele pot boven de xG van de ander (behalve België). Sorry, maar die tegenprikken af en toe omdat hun tegenstander helemaal naar voor moet de hele pot lang doet daar echt niets van af.

Letterlijk élke pot ondergaan ze het spel. Elke pot gewoon stront afbraakvoetbal. Ze werken énorm efficiënt af maar daar gata ook héél veel geluk mee gepaard. Dat is verre van kunde op voetballend vlak. Bullshit als je gaat beweren dat ze meer doen dan dat.

Heroïsche inspanningen, maar met schijtvoetbal. Alleen maar de bus parkeren. Puur afbreken en counteren. Geen enkele keer domineren. Op voetballend vlak is het niet om aan te gluren, een schande, afschuwelijk. Het is enkel mooi voor de supporters die de trofee willen. Maar op verder is het niets om trots op te zijn. Dit haat je als voetbal liefhebber.

Ik bedoel... Je reageert letterlijk op de verklaring waarom de AANVALLERS van Marokko het meeste defensieve druk-acties hebben geleverd. Denk je dat dit er komt omdat die constant vanvoor het balletje laten rondgaan en aanvallen lanceren? Of is het omdat ze in blok terugtrekken en zodus de aanvallers constant het eerste station zijn om te passeren? Waarom zijn van die aanvallende en dominante ploegen bijna geen namen te bespeuren? Alleen Richarlison is daar in totaal en per 90 minuten. In het totaal komt daar verder Casemiro, omdat Brazilië nu eenmaal veel meer open speelde en dus vaker op het middenveld bikkelde.
 
Laatst bewerkt:
Tegen Frankrijk gaat Marokko er toch moeten aan geloven. Frankrijk is zodanig efficiënt dat ze ook niet veel kansen nodig hebben om te kunnen scoren.
Argentinië zou ook moeten sterker zijn dan Kroatië maar dit wk zijn er geen zekerheden meer. Messi zal wel iets kunnen forceren, denk ik.
 
In tegenstelling tot Portugal heeft Frankrijk wel iemand vooraan met veel snelheid en een dribbel, twee zelfs. met Mbappe en Dembele hebben ze spelers in de rangen die 2 spelers kunnen uitschakelen.
Maar het zou evengoed kunnen dat ze niets klaarspelen, zeker die Dembele is zo'n knipperlicht geval.
 
Tegen Frankrijk gaat Marokko er toch moeten aan geloven. Frankrijk is zodanig efficiënt dat ze ook niet veel kansen nodig hebben om te kunnen scoren.
Argentinië zou ook moeten sterker zijn dan Kroatië maar dit wk zijn er geen zekerheden meer. Messi zal wel iets kunnen forceren, denk ik.
Ik hoop dat Marokko de laatste 2 wedstrijden 0 goals maakt en uiteindelijk toch zwaar teleurgesteld naar huis gaat.
 
Alleen tegen Canada komen ze boven 35% balbezit... 41% en geen enkele pot boven de xG van de ander (behalve België). Sorry, maar die tegenprikken af en toe omdat hun tegenstander helemaal naar voor moet de hele pot lang doet daar echt niets van af.

Letterlijk élke pot ondergaan ze het spel. Elke pot gewoon stront afbraakvoetbal. Ze werken énorm efficiënt af maar daar gata ook héél veel geluk mee gepaard. Dat is verre van kunde op voetballend vlak. Bullshit als je gaat beweren dat ze meer doen dan dat.

Heroïsche inspanningen, maar met schijtvoetbal. Alleen maar de bus parkeren. Puur afbreken en counteren. Geen enkele keer domineren. Op voetballend vlak is het niet om aan te gluren, een schande, afschuwelijk. Het is enkel mooi voor de supporters die de trofee willen. Maar op verder is het niets om trots op te zijn. Dit haat je
Laat ik vooropstellen dat ik het zelf ook niet echt leuk vind om naar te kijken maar het gaat er mij gewoon om dat er iets te negatief wordt gedaan over hun prestaties.

Dat ze elke pot het spel ondergaan ontken ik niet. Dat ze geen enkele keer domineren kan je ook niet ontkennen. Maar het zou nogal bizar zijn he als zij met hun selectie matchen gaan domineren tegen Kroatië, België, Spanje en Portugal??

Je haalt dan balbezit en xG aan, tja. Balbezit zegt mij niet zoveel want als uw tegenstander beslist om risicoloze passen te geven naar elkaar ga je inderdaad veel balbezit hebben maar zijn ze daarom beter? Ik vind van niet. In 2018 had Brazilië tegen ons bijna 60% balbezit en 26 shots on target tegen 8 van ons. We hadden het moeilijk en ze kozen ervoor om wat meer terug te plooien. Dat vonden we toen logisch toch? Ik in ieder geval wel want ons kleine landje kon toen de halve finale bereiken. Hebben we onverdiend de halve finale bereikt? Nee, want we komen op voorsprong en daarna verdedigen we goed (vooral Courtois met zijn reddingen). Als je goed verdedigt heb je toch iets goed gedaan? Mensen denken dat als de tegenpartij meer kansen heeft dat zij dan automatisch meer recht hebben op de overwinning. Ja, als de tegenpartij je echt alle hoeken van het veld laat zien en zelf door onkunde kansen mist wel ja maar als je als ploeg er voor zorgt dat de tegenpartij niet kan scoren door goede reddingen en goede verdedigende acties is dat toch niet automatisch onverdiend? Zowel aanvallen als verdedigen maken deel uit van het voetbal.

En het is dat waar het mij om te doen is, je moet alles in zijn geheel bekijken. Dat jij (en ik zelf ook) het niet leuk vinden om te zien kan zijn maar het is daarom niet onverdiend. Die xG berekent gewoon de probabiliteit op een goal bij elk schot (kan ook een kopbal zijn of een bal die tegen de buik komt en dan richting doel gaat). Met andere woorden, alleen ballen richting doel worden daarin mee berekend. Ik heb genoeg mooie aanvallen gezien bij Marokko die op het einde mislukten door een slechte pass, die zitten dan niet mee in die xG (en ze werken trouwens helemaal niet efficiënt af). Nogmaals, je moet alles in zijn geheel bekijken. Als de sterkte van uw team bij de verdediging ligt, waarom dan alles op de aanval? Ik vind het in ieder geval knap gedaan van Marokko.
 
Laat ik vooropstellen dat ik het zelf ook niet echt leuk vind om naar te kijken maar het gaat er mij gewoon om dat er iets te negatief wordt gedaan over hun prestaties.

Dat ze elke pot het spel ondergaan ontken ik niet. Dat ze geen enkele keer domineren kan je ook niet ontkennen. Maar het zou nogal bizar zijn he als zij met hun selectie matchen gaan domineren tegen Kroatië, België, Spanje en Portugal??

Je haalt dan balbezit en xG aan, tja. Balbezit zegt mij niet zoveel want als uw tegenstander beslist om risicoloze passen te geven naar elkaar ga je inderdaad veel balbezit hebben maar zijn ze daarom beter? Ik vind van niet. In 2018 had Brazilië tegen ons bijna 60% balbezit en 26 shots on target tegen 8 van ons. We hadden het moeilijk en ze kozen ervoor om wat meer terug te plooien. Dat vonden we toen logisch toch? Ik in ieder geval wel want ons kleine landje kon toen de halve finale bereiken. Hebben we onverdiend de halve finale bereikt? Nee, want we komen op voorsprong en daarna verdedigen we goed (vooral Courtois met zijn reddingen). Als je goed verdedigt heb je toch iets goed gedaan? Mensen denken dat als de tegenpartij meer kansen heeft dat zij dan automatisch meer recht hebben op de overwinning. Ja, als de tegenpartij je echt alle hoeken van het veld laat zien en zelf door onkunde kansen mist wel ja maar als je als ploeg er voor zorgt dat de tegenpartij niet kan scoren door goede reddingen en goede verdedigende acties is dat toch niet automatisch onverdiend? Zowel aanvallen als verdedigen maken deel uit van het voetbal.

En het is dat waar het mij om te doen is, je moet alles in zijn geheel bekijken. Dat jij (en ik zelf ook) het niet leuk vinden om te zien kan zijn maar het is daarom niet onverdiend. Die xG berekent gewoon de probabiliteit op een goal bij elk schot (kan ook een kopbal zijn of een bal die tegen de buik komt en dan richting doel gaat). Met andere woorden, alleen ballen richting doel worden daarin mee berekend. Ik heb genoeg mooie aanvallen gezien bij Marokko die op het einde mislukten door een slechte pass, die zitten dan niet mee in die xG (en ze werken trouwens helemaal niet efficiënt af). Nogmaals, je moet alles in zijn geheel bekijken. Als de sterkte van uw team bij de verdediging ligt, waarom dan alles op de aanval? Ik vind het in ieder geval knap gedaan van Marokko.
Conclusie : schijtvoetbal.

En jij vindt dat verdiend winnen en ik vind dat een aanfluiting voor het voetbal.

In dit geval geven xG, kansen, grote kansen en balbezit echt wel perfect het spel weer. Marokko kampeert voor de goal en komt af en toe piepen en scoort een goaltje. Hier en daar ook een lelijke klungelgoal. Dat is gewoon schijtvoetbal en onverdiend.

23-27% balbezit is toch om van te huilen? Maakt niet uit wat uw gameplan was. Dat geeft redelijk duidelijk weer dat ge gewoon met 11 zat te verdedigen en toevallig kon scoren. Als Zulte Waregem dat doet dan wensen we collectief dat ze meteen degraderen.
 
Laatst bewerkt:
Leuk voor de Marokkanen zelf maar Marokko is een ramp voor de voetballiefhebber. Betonvoetbal van de ergste soort, zelf niet het spel maken, 1 defensieve muur en dan hopen dat er eens een bal goed valt om zo te scoren.

Ik heb dan meer respect voor een ploeg die probeert te voetballen maar moeilijk kan scoren en toch een goal binnenkrijgt.
 
Leuk voor de Marokkanen zelf maar Marokko is een ramp voor de voetballiefhebber. Betonvoetbal van de ergste soort, zelf niet het spel maken, 1 defensieve muur en dan hopen dat er eens een bal goed valt om zo te scoren.

Ik heb dan meer respect voor een ploeg die probeert te voetballen maar moeilijk kan scoren en toch een goal binnenkrijgt.
Dus ben je liever Zuid-Korea die al naar huis dan Marokko die gewoon nog kans maakt op de wereldtitel? In voetbal gaat het toch over het resultaat en daar is Marokko gewoon beter in dan bvb Zuid-Korea.

Het is niet mooi maar ze doen het gewoon fantastisch met de spelers die ze hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan