Groep B (Engeland, Iran, VS, Wales)

Status
Niet open voor verdere reacties.

exCite

Supermoderator
Crowdfunder FE
1666539265080.png


DatumTijd (BE)ThuisUitUitslag
21 nov ‘2214uEngelandIran
21 nov ‘2220uVerenigde StatenWales
25 nov ‘2220uEngelandVerenigde Staten
25 nov ‘2211uWalesIran
29 nov ‘2220uWalesEngeland
29 nov ‘2220uIranVerenigde Staten
 
Zwakste groep, of meest open groep. Engeland met kop en schouders er bovenuit, de rest is allemaal van hetzelfde niveau. Of we goeie matchen gaan zien, is een ander vraagstuk.
 
Het spijtige aan deze groep is dat Engeland zijn matchen normaal gezien (zeer) makkelijk gaat winnen en we het gebruikelijke "It's coming home" riedeltje weer gaan krijgen.
 
Ik vind die "Its coming home" gezangen nog wel amusant tbh. Heerlijke sfeer moet dat toch gewoon zijn in die Engelse pubs?

Iran - VS leuke wedstrijd trouwens. :laugh:
 
Eens dat dit de zwakste groep op papier is. De derde klant kennen we nog niet, maar de kans is het grootst dat dit Wales gaat worden, en ik vind dat persoonlijk ook niet echt een aantrekkelijk team om naar te kijken, maar ze kunnen het bepaalde teams wel knap lastig maken. Ik vind verder niet dat de VS meer kwaliteit heeft dan Iran en Wales.

Als Engeland hier niet doorgaat, zal het de grootste fuck up uit hun geschiedenis zijn, en zo hebben ze er toch al wat gehad. Voor plaats 2 kan alles. Iran, Wales en VS maken allemaal evenveel kans. Verder wel een zeer goede loting voor elk team in deze groep ook richting de KO-fase toe.

Zwakste groep, of meest open groep. Engeland met kop en schouders er bovenuit, de rest is allemaal van hetzelfde niveau. Of we goeie matchen gaan zien, is een ander vraagstuk.
Geen enkel team staat hier echt gekend om aantrekkelijk voetbal, ook omdat Engeland toch wel de neiging heeft om op cruise control/slaapmodus te spelen. Paar kansjes voor Kane zou in principe genoeg moeten zijn om het verschil al te maken. Wales heb ik bijna nog nooit een aantrekkelijke match zien spelen. Iran en VS ken ik minder goed. Maar volgens mij zal het van hun moeten komen. Iran liet met momenten wel leuke dingetjes zien afgelopen WK en heeft een probleemloze kwalificatiecampagne achter de rug (zoals bijna altijd verder).

Als Iran - VS bij de laatste match beiden nog in de running zijn, wordt dat de meest aantrekkelijke match denk ik. Verder ben ik ook benieuwd of Iran zal kunnen profiteren van het "klimaat" dat gelijkaardig als in hun thuisland (ook al is het in de winter en kennen grote delen van de VS ook "hitte", in het oosten wel eerder plakkende hitte). En verder is een WK nog nooit dichter bij huis georganiseerd als hier, tenzij in 2018 in de zuidelijke Russische stadions, maar het klimaat lijkt mij daar meer verschillen van grote delen van Iran dan Qatar. En cultureel zal het ook wel meer gemeen hebben met Qatar, hoewel er ook de nodige verschillen zijn. Geen idee of het een rol zal spelen verder.
 
Laatst bewerkt:
Wat er momenteel gaande is in Iran, zou dat anders zeker rechtvaardigen. Al zouden de spelers het platform kunnen gebruiken om meer aandacht te vestigen op de verschrikkelijke situatie.
 
Als je landen wilt uitsluiten omwille van een dubieus regime, dan kan je heel veel landen direct uit de FIFA gooien, incl. bvb. Saoedi-Arabië en mag Engeland het last minute nog overnemen van Qatar, want daar waren mensenrechten eventjes niet zo belangrijk tegenover het vele geld waarmee de FIFA zichzelf verrijkt heeft.

Er is geen enkele legitieme reden om Iran uit te sluiten. Ook niet dat ze een buitenstaand land aanvallen zoals Rusland dat bijvoorbeeld doet.

Lijkt me niet meer dan een roddel. Toevallig uit Italië.
Als Iran uitgesloten wordt, dan zou de VAE hun plaats innemen. Zij verloren de barrages tegen Australië in de AFC (en Australië schakelde erna Peru uit in de intercontinentale play-off -> je kan nog een argument maken voor Peru) maar de Europese confederatie heeft geen recht op een extra vertegenwoordiger, zeker in een groep waar al twee teams UEFA-vertegenwoordigers zijn, drie teams uit UEFA kan technisch ook niet, wordt bij het loten uitgesloten om variaties per confederatie te hebben in iedere groep.
 
Als je landen wilt uitsluiten omwille van een dubieus regime, dan kan je heel veel landen direct uit de FIFA gooien, incl. bvb. Saoedi-Arabië en mag Engeland het last minute nog overnemen van Qatar, want daar waren mensenrechten eventjes niet zo belangrijk tegenover het vele geld waarmee de FIFA zichzelf verrijkt heeft.

Er is geen enkele legitieme reden om Iran uit te sluiten. Ook niet dat ze een buitenstaand land aanvallen zoals Rusland dat bijvoorbeeld doet.


Als Iran uitgesloten wordt, dan zou de VAE hun plaats innemen. Zij verloren de barrages tegen Australië in de AFC (en Australië schakelde erna Peru uit in de intercontinentale play-off -> je kan nog een argument maken voor Peru) maar de Europese confederatie heeft geen recht op een extra vertegenwoordiger, zeker in een groep waar al twee teams UEFA-vertegenwoordigers zijn, drie teams uit UEFA kan technisch ook niet, wordt bij het loten uitgesloten om variaties per confederatie te hebben in iedere groep.
Volgens mij is Italië de vervanger volgens de regels van de FIFA.
 
Volgens mij is Italië de vervanger volgens de regels van de FIFA.
Ik denk niet dat het kan omwille van dat er al 2 UEFA-teams in deze groep zitten. Goed, ik ben het niet zeker, maar ik zou het totaal niet logisch vinden, en als UAE zijnde heb je dan recht om een klacht neer te leggen, zeker als je zo een WK misloopt dat eigenlijk quasi naast de deur ligt.

Kijk ja, de enige reden waarom we Iran willen uitsluiten is omdat de protesten heet van de naald zijn, en ze geen bevriende relaties hebben met het dominante westen. Als we echt naar een sportwereld willen evolueren waarop iedereen elkaar boycot zoals bij toekomstige olympische spelen moeten we zo voortdoen. Als zelfs samen sporten, juist een unieke kans voor het verbeteren van diplomatische relaties, alsook een uithangsbord voor uw idealen niet meer kan, dan is dat jammer. En je mist een unieke kans, want met Iran hier te willen uitsluiten straf je niet Iran zelf maar de Iraanse sporters en fans vooral. Dit soort landen kiezen spontaan eigenlijk al vaak voor zelfisolement, tenzij voor wat propaganda naar de eigen inwoners en om hun eigen merk/land/cultuur wat te promoten. Tegelijkertijd duw je Iran regelrecht in de armen van "andere vriendjes van ons" zoals China en Rusland, en ter uitbreiding elk land dat een meningsverschil heeft met het westen of landen die niet langer omwille van economische redenen zich hoeven vast te binden aan ons.

Ik zou het een debiele redenering vinden, zeker omdat we allemaal rustig afreizen naar Qatar gezamenlijk en de vele klachten over de mensenrechten en het autoritaire beleid toch maar door de vingers zien omdat het de FIFA-elite een aardige duit in het zak oplevert. Tot zover onze oprechte bezorgdheid over normen en waarden. Normen en waarden die plots niet meer van tel zijn als we met zijn allen een paar goed gevulde bankrekeningen in Panama en de Kaaimaneilanden erbij krijgen.

Als Poetin dan afkomt met

Rusland beschouwt zichzelf niet als een vijand van het Westen, beweerde Poetin. Maar de Russische leider vulde zijn speech, die zowat drie kwartier duurde, wel in als een klaagzang over "het dictaat van de westerse neoliberale elites". Poetin beschuldigde het Westen ervan arrogant te zijn en zijn manier van leven op te dringen. Het ging dan bijvoorbeeld over "gayparades". "Dat ze dat in het Westen maar doen. Maar ze mogen niet eisen van anderen dat ze die weg volgen", klonk het bij Poetin.

zal hij er plots veel vrienden bijkrijgen, want met dit soort acties maak je je echt niet populair, en geef je hem niet bepaald ongelijk.

Volgens Ruslandkenner Ria Laenen (KU Leuven) was de speech van Poetin inderdaad vooral gericht aan landen in Azie, Afrika en Latijns-Amerika, om met hen een nieuwe wereldorde op te bouwen. "Dat zie ik als het grote thema van deze speech."

Wat ook zijn bedoeling was.

Sorry voor even politiek te gaan, maar voorstellen Iran uit te sluiten van een sportevenement is natuurlijk ook gewoon politiek.

Ik ben meer voorstander van acties zoals knielen voor het van start gaan van een match (of een minuut stilte). Dat haalt veel meer uit. Of om als fans een spandoek / tifo te maken om uw steun uit te spreken voor de protestanten van Iran. Dat heeft veel meer impact dan een voorgestelde non-actie zoals dit. Dan zal Iran (of soortgelijke landen) knap veel werk hebben om zo een zaken te censureren (wat wel kan bij een samenvatting of nieuwsuitzending of niet-rechtstreekse uitzending via overheidskanaal).
 
Laatst bewerkt:
Iran is voor de bookmakers wel héél hevige underdog in deze groep. Voor mijn part 50/50 op kwalificatie, die zijn niet slechter dan VS en al helemaal niet slechter dan Wales. Of we leuke matchen gaan te zien krijgen is een ander verhaal, al kan ik wel genieten van een potje potig countervoetbal. Krijgen gewoon geen goals binnen, en beschikken over een paar uitstekende aanvallers.
Ik gok op Iran-Engeland 0-0
Iran-Wales 2-0
Iran-VS 1-0
 
Iran is voor de bookmakers wel héél hevige underdog in deze groep. Voor mijn part 50/50 op kwalificatie, die zijn niet slechter dan VS en al helemaal niet slechter dan Wales. Of we leuke matchen gaan te zien krijgen is een ander verhaal, al kan ik wel genieten van een potje potig countervoetbal. Krijgen gewoon geen goals binnen, en beschikken over een paar uitstekende aanvallers.
Ik gok op Iran-Engeland 0-0
Iran-Wales 2-0
Iran-VS 1-0
Betwijfel het toch , het is toch een verouderde ploeg ook Iran , tis een groep waar iedereen wel door kan , maar de voorkeur gaat toch eerder Engeland en VS/Wales . Die Aziatische confederatie is nu ook niet echt de sterkste die er is . De VS heeft wat jonge spelers , en Wales is wel een ploeg die er altijd zal voor gaan . Mss dat de nabije ligging in hun voordeel kan spelen wel . Al is het daar nu ook wel chaos in het land .
 
Ik denk persoonlijk dat Iran ook gaat doorgaan. Maar het kan natuurlijk anders lopen. Zelfs bij Engeland heb ik twijfels, maar ja normaal gezien moeten ze deze groep wel kunnen overleven. Iran is echter niet te onderschatten, en maakten wat mij betreft ook al indruk vier jaar geleden in Rusland. Ze waren toen toch stukken beter dan Marokko in die groep met Spanje en Portugal en de laatste match kwamen ze dicht bij een stunt, maar verloren ze uiteindelijk.

Goed voetbal verwacht ik niet, zeker in een groep met Wales en Engeland, geleid door Southgate.

De VS heeft wat jonge spelers , en Wales is wel een ploeg die er altijd zal voor gaan . Mss dat de nabije ligging in hun voordeel kan spelen wel . Al is het daar nu ook wel chaos in het land .
VS maakte de laatste tijd toch ook niet echt indruk. En de Noord-Amerikaanse confederatie is nu ook niet direct geweldig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan