Groep G (Brazilië, Servië, Zwitserland, Kameroen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Brazilie had toch zo'n geweldige bank? Denk niet dat spelen tegen Antony, Martinelli en Gabriel Jesus plots zo'n cadeautje is. En Ederson in doel is ook amper een verzwakking, niets vergeleken met Lloris vs Mandanda.
 
Brazilie had toch zo'n geweldige bank? Denk niet dat spelen tegen Antony, Martinelli en Gabriel Jesus plots zo'n cadeautje is. En Ederson in doel is ook amper een verzwakking, niets vergeleken met Lloris vs Mandanda.
ik ben van niks nog verbaasd , 2de match van Brazilie was al heel wat minder dan de eerste . Kameroen doet het nog redelijk , Servië toch erg pover verdedigt de 2de helft van die match tegen Kameroen .
 
ik ben van niks nog verbaasd , 2de match van Brazilie was al heel wat minder dan de eerste . Kameroen doet het nog redelijk , Servië toch erg pover verdedigt de 2de helft van die match tegen Kameroen .

Zwitserland is op defensief vlak toch een stuk betrouwbaarder dan Servie en speelde ook gewoon meer compact en verdedigend. Duurde even voor Brazilie er door kwam, maar uiteindelijk lukte het wel.
Kameroen daarentegen moet aanvallen om door te gaan, daar zou dus ruimte in de rug moeten liggen voor de Brazilianen.
 
Stef Wijnants heeft de namen van de spelers niet goed gestudeerd precies.

Zinkovic! Zinkovic! --> het is Zivkovic

Een paar minuten eerder zei hij zelfs "Shaqira" i.p.v. Shaqiri
giphy.gif
 
Stef Wijnants heeft de namen van de spelers niet goed gestudeerd precies.

Zinkovic! Zinkovic! --> het is Zivkovic

Een paar minuten eerder zei hij zelfs "Shaqira" i.p.v. Shaqiri
Wijnants is dan ook één van de slechtste commentators/analisten van België. Er was een tijd dat die regelmatig 'columns' schreef over Real als zogenaamde Real/Spanje-kenner, terwijl daar continue zuivere fouten in stonden die je met iet of wat research gewoon hoort te weten.

Toen Karl hem aankondigde als commentator ben ik asap geswapt naar de match van Brazilië. :laugh:
 
Stef Wijnants heeft de namen van de spelers niet goed gestudeerd precies.
Ook geen fan van, omdat die ook nog eens vooroordelen over andere landen in zijn commentaar gebruikt. Als je begint over plastieken zwaarden bij een match van Zuid-Korea, komaan zeg. Ik bedoel, we leven in een tijd van BLM en dit en dat, maar dat geldt ook voor Azië... het zijn ook "geen gele mensen met spleetogen", zoals in oude strips ook soms het geval was. Een beetje respect voor die mensen en die culturen mag wel, ze mogen als volwaardig gezien worden, niet alsof ze van een andere planeet komen.
 
Kijk die Zwitsers met hun verticaal voetbal. Keeper heeft de bal, staan amper 4-5 spelers op hun eigen helft. De rest staat te wachten aan de middellijn. Met amper 3 passes is Zwitserland de middellijn gepasseerd en zijn ze aan het aanvallen.
Als je dat dan vergelijkt met Belgie... De mogelijkheden met zo'n tactische ingesteldheid...

*Edit: Heeft natuurlijk ook zijn risico's zoals we zagen met de slechte pass van Shaqiri.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan