Knockouts: Kwartfinales

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb me nog nooit gemengd in die discussie van wie is nou de GOAT , Messi of Ronaldo ...
Er is maar ene GOAT en dat is Micheal Jordan :clap:
Er is maar 1 ploeg die niet WK mag worden , Frankrijk , tof land maar arrogantie ten top .
Marokko ook niet , we hebben al genoeg kosten gehad .
Argentinie , ik gun het Messi
Croatie , mwah
 
Messi is geen GOAT beste vriend, een zeer naar mannetje is het. Dat is vrijdag, alweer, maar eens gebleken.
Messi is voor mij wel de GOAT. Dat hij de grootste eikel ter wereld is, zeg ik tegen mijn ouders al sinds de eerste dag dat ik hem zag.
Ik ga nu niet beweren dat ik echt gelijk heb daarmee, want ik ken hem niet persoonlijk (ik ben geen persoonlijke vriend of zo). Maar ik volg hem toch al heel lang, en een gemakkelijke mens is hij absoluut NIET. Op dat vlak is Ronaldo 100x gemakkelijker in de omgang. (Ronaldo heeft gewoon een groot EGO).

Maar dat hij op persoonlijk vlak een klootzak is heeft toch niets, maar dan ook niets te maken met al dan niet de GOAT zijn?
 
Ik gok op een heruitgave van de finale van vier jaar geleden, waarbij Frankrijk terug de beker met de grote oren zal mogen tillen. De strijd om brons zie ik gewonnen worden door Marokko, gezien die er nog vol voor zullen willen gaan terwijl de Argentijnen het als een overbodige match zullen beschouwen.


Maar gezien mijn pronostieken dit WK echt op nul de botten trekken ...
 
Wanneer ik die tabel zie staan word ik toch niet echt warm van die halve finales.

Kroatië en Marokko zijn knap natuurlijk (zeg nu nog eens dat wij met de Duivels enkel 8ste of kwartfinale mogen ambiëren...), maar heel leuk, sexy en swingend is het natuurlijk allemaal niet.

Dan heb je nog Argentinië, dat ook gewoon klinisch "Atletico-style" voetbal speelt en eigenlijk enkel de aanwezigheid van Messi het lichtpuntje is waarvoor we wel op het puntje van onze stoel gaan zitten.

En dan Frankrijk, ik weet niet of ik het hen of Nederland, vanwege hun torenhoge arrogantie, het minste gun. Vooral Mbappé, neen laat maar, die zijn ego zou dan zelfs te groot zijn om onder de Arc de Triomphe door te rijden.

Leukere ploegen zoals Brazilië, Portugal en Engeland zijn helaas foetsjie, dus we moeten het hiermee doen.

Ik vind het Marokko verhaal heel knap, dus doe mij dan maar een finale Argentinïe-Marokko en laat daarin dan Messi maar eindelijk die wereldtitel pakken. Dan kunnen we dat gebrek alvast schrappen in die onzinnige discussies wie nu eigenlijk de GOAT is....







...iedereen weet toch overigens dat dat Maradona is :bow:
 
Laatst bewerkt:
(zeg nu nog eens dat wij met de Duivels enkel 8ste of kwartfinale mogen ambiëren...),

Ze hebben ons gedecimeerd tot een hoopje onbenullen van derde provinciale…
Hieruit nu zulke conclusies trekken is echt wel zeer vergezocht. Om basis van prestaties staan zij terecht in de halve. Op basis van onze prestaties zijn we terecht naar huis gestuurd.
 
Heb me nog nooit gemengd in die discussie van wie is nou de GOAT , Messi of Ronaldo ...
Er is maar ene GOAT en dat is Micheal Jordan :clap:
het gaat hier over voetbal, volgens mij heeft Michael Jordan (ge kunt op zijn minst de naam van uwe GOAT juist schrijven?) nooit 1 match gespeeld?
Er is maar 1 ploeg die niet WK mag worden , Frankrijk , tof land maar arrogantie ten top .
Marokko ook niet , we hebben al genoeg kosten gehad .
dus 2 landen die geen WK mogen worden?

van mij mag het Argentinië worden. iedereen maar klagen over hoe arrogant ze deden tegen Nederland, alsof de Nederlanders zo'n onschuldige lammetjes zijn. die match is sinds de verloren WK-finale in de jaren '70 een hate-game geworden voor die mannen...
 
Ze hebben ons gedecimeerd tot een hoopje onbenullen van derde provinciale…
Hieruit nu zulke conclusies trekken is echt wel zeer vergezocht. Om basis van prestaties staan zij terecht in de halve. Op basis van onze prestaties zijn we terecht naar huis gestuurd.
Ik beweer toch nergens dat zij daar onverdiend zouden staan of wij onverdiend naar huis zijn gevlogen?
 
Ze hebben ons gedecimeerd tot een hoopje onbenullen van derde provinciale…
Hieruit nu zulke conclusies trekken is echt wel zeer vergezocht. Om basis van prestaties staan zij terecht in de halve. Op basis van onze prestaties zijn we terecht naar huis gestuurd.

Nochtans in de 2e helft tegen Kroatie waren wij compleet baas, de kwaliteit van onze kansen was een pak beter dan wat de Kroaten creeerden de eerste helft. Dus neen, zij hebben ons niet gedecimeerd tot een hoopje onbenullen en toch staan zij wel in de halve finale. Weeral.
 
Die beelden met een de achtergrond volledig blur (meestal 1 persoon scherp vooraan) dat is voor mij zo xBox fake… echt niet normaal… precies een computerspel
Dat, mijn beste vriend, is 8k camerawerk. Best cool, maar ziet er idd scherper uit dan de werkelijkheid 😅 in La Liga gebruiken ze dat al een volledig seizoen voor de camera's die langs de zijlijn filmen. De digiboxen van Telenet kunnen dat eigenlijk nog niet perfect weergeven, dus stel u voor dat ge het echt in 8K zou kunnen bekijken 😶‍🌫️
 
Nochtans in de 2e helft tegen Kroatie waren wij compleet baas, de kwaliteit van onze kansen was een pak beter dan wat de Kroaten creeerden de eerste helft. Dus neen, zij hebben ons niet gedecimeerd tot een hoopje onbenullen en toch staan zij wel in de halve finale. Weeral.
Kan goed zijn dat wij in de tweede helft betere kansen creëerde. Is ook niet moeilijk als je in de eerste helft gewoon een heel laag niveau voor de dag legt.
En daar onderscheiden topspelers in goed werkende ploegen zich ook, kijk maar simpelweg naar Frankrijk, je moet niet veel kansen creëren. Je moet elke kans ten volle benutten en omzetten in een doelpunt.

Dat doelpunt van Tchouaméni was gewoon geniaal.
En Lloris keept een dijk van een wedstrijd.
 
Had wel heel graag Frankrijk Spanje en vooral Argentinië Brazilië gezien.

Nu krijgen we terug 2 favorieten tegen 2 blokken. Frankrijk is wel erg sterk, Giroud mss de meest onderschatte spits van de laatste 10 jaar en volledig compatibel met Mbappe.

Argentinië zie ik nog terug op verlenging uitdraaien.
 
Dat, mijn beste vriend, is 8k camerawerk. Best cool, maar ziet er idd scherper uit dan de werkelijkheid 😅 in La Liga gebruiken ze dat al een volledig seizoen voor de camera's die langs de zijlijn filmen. De digiboxen van Telenet kunnen dat eigenlijk nog niet perfect weergeven, dus stel u voor dat ge het echt in 8K zou kunnen bekijken 😶‍🌫️

Is dat niet vooral omdat de achtergrond digitaal wordt geblurred ipv met de focal length van de lens?
 
Laatst bewerkt:
Kan goed zijn dat wij in de tweede helft betere kansen creëerde. Is ook niet moeilijk als je in de eerste helft gewoon een heel laag niveau voor de dag legt.
En daar onderscheiden topspelers in goed werkende ploegen zich ook, kijk maar simpelweg naar Frankrijk, je moet niet veel kansen creëren. Je moet elke kans ten volle benutten en omzetten in een doelpunt.

Dat doelpunt van Tchouaméni was gewoon geniaal.
En Lloris keept een dijk van een wedstrijd.

Nochtans hadden we volgens de statistieken achteraf meer en betere kansen in de eerste helft ook. Voor de rest vreemde opmerkingen weer, Kroatie scoorde namelijk ook niet tegen ons. Ook niet tegen Marokko overigens. Maar staan wel in de halve finale.
 
Nochtans hadden we volgens de statistieken achteraf meer en betere kansen in de eerste helft ook. Voor de rest vreemde opmerkingen weer, Kroatie scoorde namelijk ook niet tegen ons. Ook niet tegen Marokko overigens. Maar staan wel in de halve finale.
Dit WK is toch vooral de bevestiging dat er in het wereldvoetbal gewoon minimaal 10 landen zijn die tenminste de finale kunnen halen. Portugal, België, Nederland, Engeland, Duitsland en Spanje zijn allemaal niet slechter dan Kroatië en Marokko als je naar de spelers kijkt.

Al die landen zitten nu gefrustreerd voor de televisie te kijken naar 2 magere ploegen die misschien wel een WK-finale mogen spelen.
 
Het grootste verschil dat ik zie is dat Kroatië en Marokko los door het vuur gaan om te winnen. Die ingesteldheid was bij andere toplanden (en zéker België) niet zichtbaar aanwezig. Ik zag die vechtlust bij de Belgen pas terugkeren met een Lukaku die vol overgave op het veld kwam.

Plan B van Nederland toonde ook voetballend vermogen en toewijding, maar na de reguliere tijd was het gedaan met opofferen. Enkel bij Engeland zag ik gisteren een belachelijk gemotiveerde ploeg die wou winnen. Ik gun het ze niet (de football is coming home grap sinds 1966 vind ik te entertainend, I just love the drama :unsure: ) maar voor mij waren ze de leukst voetballend ploeg op dit wk. Geen franjes, dansjes, whatever, ...

Ik hoop op een finale Argentinië - Marokko en dan is het mij gelijk wie wint. Messi gun ik het, maar een Afrikaans land die een WK wint zou ook heel mooi zijn.
 
Lees hier inderdaad toch wat rare dingen... Dat je Messi niet persé GOAT vindt om welke reden dan ook, prima... Maar beginnen zeggen dat het een theatrale dwerg is, schakel dan aub over op het WK schaken hé... Voetbalgewijs is Messi (net als C. Ronaldo) één der grootsten aller tijden. Dat hij vrijdag een spuuglelijk imago heeft gegeven staat buiten kijf maar laten we wel wezen, ik vermoed dat ze bij Argentinië hun eigen team hebben zitten opstoken om met de nodige passie op het veld te staan. Niet vergeten dat Louis Van Gaal op voorhand zei dat als het penalty's waren, NL sowieso door zou gaan of dat de NL spelers begonnen te mekkeren tegen elke Argentijn die een penalty ging trappen.

Tjah, dan is die kleine dwerg die nooit zijn ruggengraat liet zien opeens een kleine dwerg met een grote mond en wordt er nu zelfs neergepend dat hij op persoonlijk vlak een klootzak is (en dan nog van iemand die hem nog nooit of te ooit in het echt face to face gezien heeft maar soit).

Triestig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan