Groep H (Portugal, Ghana, Uruguay, Zuid-Korea)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bijzonder frustrerend dit voor Uruguay, de Portugezen gooien er met hun klak naar en zij zijn den dupe.
Denk dat je als neutrale toeschouwer toch liever Bentancur, Valverde, Nunez, Suarez, Cavani etc. ziet doorgaan dan Lee, Kim, Kwon en andere Son's
Dan hadden ze het zelf maar moeten afmaken. Als je het zelf in handen hebt, moet je het zelf ook over de streep trekken.
 
2-0 winnen dat is voor mij = 'het afmaken'
3 goals moeten maken ipv 2 omdat je poulegenoot met een B-ploeg opdraaft die er met hun klak naar gooit, dat noem ik niet 'het niet afmaken'

Trouwens die VAR-fase begin 2de helft was altijd penalty voor Uruguay, duwt eerst de man en raakt dan pas licht de bal (heeft het zelfs nooit beseft)
 
Oliedom ook van den trainer van Urugay om zijn 3 beste aanvallers der af te nemen, wetende da Zuid-Korea op da moment met maar 1 goal genoeg zou hebben tegen een B-elftal van Portugal...
 
Bijzonder frustrerend dit voor Uruguay, de Portugezen gooien er met hun klak naar en zij zijn den dupe.
Denk dat je als neutrale toeschouwer toch liever Bentancur, Valverde, Nunez, Suarez, Cavani etc. ziet doorgaan dan Lee, Kim, Kwon en andere Son's

Volledig mee eens. Vind ik toch ook altijd jammerlijke situaties. Ik was al blij dat Tunesië op die manier niet doorging, maar ZK flikt het toch wel. Ghana en Uruguay gewoon duidelijk de betere elftallen en die liggen er nu beide uit. Enige positieve is dat Brazilië nu tegen ZK mag ipv Uruguay.

Dan hadden ze het zelf maar moeten afmaken. Als je het zelf in handen hebt, moet je het zelf ook over de streep trekken.
Ze winnen hun wedstrijd, wat wil je nog meer? Ze kunnen ook moeilijk met de mindset spelen om zoveel mogelijk goals te maken wat een averechts effect kan hebben want dan ga je gaten achterin krijgen. Als Ghana terug in de wedstrijd komt en er een gelijkspel uithaalt liggen er ze ook uit. Dus hun belangrijkste doel was gewoon die wedstrijd winnen.

Dat zij er nu uitliggen is enkel en alleen omdat ZK kon winnen van een veredeld B-elftal van Portugal dat nergens meer voor speelde.

Los daarvan had Uruguay trouwens altijd een penalty moeten krijgen toen het 0-2 stond (die fase met Nunez).
 
  • Leuk
Waarderingen: Au79
Dan hadden ze het zelf maar moeten afmaken. Als je het zelf in handen hebt, moet je het zelf ook over de streep trekken.

Hoe bedoel je dat, Uruguay heeft toch gedaan wat ze moesten, namelijk 2-0 winnen.
Portugal speelde met beduidend meer inzet en vuur in hun match tegen Uruguay dan tegen Zuid Korea. Daar kan Uruguay toch niet aan doen?

Enfin, mij boeit het niet, ik ben geen fan van Uruguay en nooit geweest. Blij dat Z-Korea verder gaat. Maar ik kan de opmerkingen wel begrijpen.
 
Bijzonder frustrerend dit voor Uruguay, de Portugezen gooien er met hun klak naar en zij zijn den dupe.
Denk dat je als neutrale toeschouwer toch liever Bentancur, Valverde, Nunez, Suarez, Cavani etc. ziet doorgaan dan Lee, Kim, Kwon en andere Son's

Idd, alleen de Son van Tottenham is wel zo een speler waarvoor je naar een wedstrijd kijkt.

Suarez/Cavani boeit mij niet meer zo veel - bij Uruguay moeten ze ook eens doorselecteren lijkt me.
 
Uiteindelijk wist Uruguay niet te scoren in de vorige 2 matchen. Dus ze hebben het zeker zelf een beetje "gezocht" he. Soit, ik heb er geen moeite mee. Dat opgefokt gedoe van Uruguay, vreselijk. Al was de affiche tegen Brazilië wel leuk geweest.
 
Suarez/Cavani boeit mij niet meer zo veel - bij Uruguay moeten ze ook eens doorselecteren lijkt me.
Nunez, Pellistri, Bentancur, Valverde zijn allemaal gasten van max. 25 uit een grote competitie

Had Martinez maar even veel doorgeselecteerd als Alonso van Uruguay...
 
Dat expres zwak spelen van landen die al geplaatst zijn om dan in de achtste finales tegen de in hun ogen zwakkere tegenstanders uit te komen vind ik maar heel zwakjes. Zo krijg je van die achtste finales à la Brazil - Zuid Korea. PSG tegen FC De Kampioenen.
Meh
Zowel Brazilië als Portugal wonnen hun groep. En Uruguay schat ik echt niet beter in dan Zuid-Korea, speelden ook gelijk tegen elkaar. Zuid-Korea speelt ook aantrekkelijker dan Uruguay. Sorry, ik vind dat je de bal misslaat. Zuid-Korea is ook echt geen "loserland" ofzo. Als Brazilië op deze manier blijft spelen kunnen ze er ook gewoon uitvliegen tegen Zuid-Korea hoor. Dat acht ik niet onmogelijk. Onwaarschijnlijk maar zeker niet onmogelijk. En met Kim Min Jae en Heung Min Son lopen daar zeker goede spelers rond die het in Europa ook maken. Ik denk niet dat Zuid-Korea plots een makkelijkere tegenstander is dan Uruguay voor Brazilië. Tegen Uruguay zouden ze favoriet zijn, en tegen Zuid-Korea ook. Maar makkelijker, absoluut niet.
 
Tuurlijk is Zuid-Korea makkelijker dan Uruguay. Uruguay is een moeilijk, hatelijke ploeg die schoffelt dat het geen naam heeft maar wel vooraan het vernuft heeft om het af te maken. Zuid-Korea wordt gewoon weggeduwd door het aanvallend talent van Brazilië omdat ze verdedigend enkele maatjes te licht zijn.
 
Zowel Brazilië als Portugal wonnen hun groep. En Uruguay schat ik echt niet beter in dan Zuid-Korea, speelden ook gelijk tegen elkaar. Zuid-Korea speelt ook aantrekkelijker dan Uruguay. Sorry, ik vind dat je de bal misslaat. Zuid-Korea is ook echt geen "loserland" ofzo. Als Brazilië op deze manier blijft spelen kunnen ze er ook gewoon uitvliegen tegen Zuid-Korea hoor. Dat acht ik niet onmogelijk. Onwaarschijnlijk maar zeker niet onmogelijk. En met Kim Min Jae en Heung Min Son lopen daar zeker goede spelers rond die het in Europa ook maken. Ik denk niet dat Zuid-Korea plots een makkelijkere tegenstander is dan Uruguay voor Brazilië. Tegen Uruguay zouden ze favoriet zijn, en tegen Zuid-Korea ook. Maar makkelijker, absoluut niet.
Uruguay niet beter dan ZK :laugh: Kom zeg. Serieus blijven aub. Ze hebben dan misschien wel gelijkgespeeld tegen elkaar, maar vraag aan 100 Brazilianen wie ze liever troffen en 99% daarvan gaat zonder twijfelen ZK zeggen.

Geen problemen met uw voorliefde voor Aziatische en/of Afrikaanse landen, maar wat meer objectiviteit mag wel hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan