Groep H (Portugal, Ghana, Uruguay, Zuid-Korea)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lemme

Crew Member
Crowdfunder FE
1666539734251.png

DatumTijd (BE)ThuisUitUitslag
24 nov ‘2217uPortugalGhana
24 nov ‘2214uUruguayZuid-Korea
28 nov ‘2220uPortugalUruguay
28 nov ‘2214uZuid-KoreaGhana
2 dec ‘2216uZuid-KoreaPortugal
2 dec ‘2216uGhanaUruguay
 
Eigenlijk allemaal landen met een geschiedenis, maar die toch een allesbehalve vlekkeloos parcours hadden om zich te kwalificeren. Als ik echt moet gokken, op voorhand, zou ik zeggen Portugal en Zuid Korea.
Maar ik zal mezelf begin November wel ne keer kwooten als Ronaldo of Suarez geblesseerd uitvallen.
 
Dit kan alle kanten uit, maar Ghana is een groot vraagteken voor mij. Portugal lijkt me niet zo een dominant team, en moet het toch echt wel hebben van de stermomenten van Ronaldo. Ik denk dat het potentieel om er als een goed voetballend team er te staan er wel is, maar dat lijkt te moeilijk te combineren met de aanwezigheid van Ronaldo. Verder denk ik dat hier voor elk team wel iets mogelijks is. Uruguay - Zuid-Korea lijkt mij al meteen belangrijk te zijn voor het verdere traject. Zuid-Korea lijkt mij ook het Aziatische team te kunnen zijn dat de meeste kans heeft om de 2e ronde te halen.

Verder wel een groep waar wat teams gebouwd zijn rond sterspelers. Ronaldo uiteraard bij Portugal, de bekende voorhoede die een dagje ouder wordt uit Uruguay, Heung-Min Son uit Zuid-Korea.

Hopelijk zien we Denis Odoi ook eens in actie komen voor Ghana.
 
Laatst bewerkt:
Hahaha, Pepe zit nog altijd in die selectie van Portugal 😅

Qua centrale verdedigers hebben die toch ook niet veel lopen precies (behalve Ruben Dias).
De rest vd ploeg is wel erg sterk, ja.

(terzijde: wat hoop ik dat die Joao Felix eindelijk eens gaat vertrekken bij Atletico... heerlijke speler die totaal niet tot zijn recht komt bij die flutploeg)
 
Idd toch beste selectie van het WK!!
Die van Brazilie vind ik toch net iets beter. Vooral in de breedte toch zeker meer kwaliteit.

Hahaha, Pepe zit nog altijd in die selectie van Portugal 😅

Qua centrale verdedigers hebben die toch ook niet veel lopen precies (behalve Ruben Dias).
De rest vd ploeg is wel erg sterk, ja.

(terzijde: wat hoop ik dat die Joao Felix eindelijk eens gaat vertrekken bij Atletico... heerlijke speler die totaal niet tot zijn recht komt bij die flutploeg)
Pepe is toch nog wel altijd een beest hoor. Daarnaast altijd goed geweest in dat systeem van Santos. Gaat een IJzersterk duo worden met Ruben Dias. Wat Joao Felix betreft: toch eerder overschat en veel te veel geld voor betaald naar mijn mening. Één goed seizoen bij Benfica maakt u geen 126m waard natuurlijk, al ben ik het er wel mee eens dat hij zeker niet naar Atlético moest gaan.
 
@Pinkman "een beest" is een goede beschrijving :p Je zou ook kunnen zeggen "een beenhouwer"
Ach kom, 't is een compilatie van 5 jaar geleden.. tblijft een topverdediger éh, straf dat hij op zijn leeftijd nog zo meedraait. Portugal hele leuke ploeg in elk geval, alleen jammer dat ze met dat fossiel van een coach zitten. Santos heeft zeker zijn verdiensten, maar die is echt niet geschikt voor de huidige Portugese ploeg.
 
Gelijkopgaande match. Denk dat het alle kanten uitkan. Zoals ik verwachtte geen Uruguay die de match ging domineren, maar op het einde van de dag kunnen ze wel winnen. Het kan beide kanten uit. We hebben al veel 0-0's gezien, dit kan er weer zo één worden. Gezien Zuid-Korea en Uruguay op papier de grootste concurrenten van elkaar zijn voor plaats 2, zal men hier ook zeker niet willen verliezen, zoals we bij vergelijkbare matchen gezien hebben. Zuid-Korea beter in het spel op dit moment, maar Uruguay gevaarlijk op stilstaande fases.

Straks Portugal met de factor Ronaldo. Vraag zal zijn in welke mate de saga of zijn persoon die match zal domineren gezien Ronaldo dikwijls goed en bepalend is, maar het spel van Portugal soms onder Ronaldo lijdt. Geen idee hoe ik Ghana moet inschatten. En voor het verdere verloop in deze groep kan nog heel veel gebeuren. Portugal is ook een ploeg die vaak aarzelend aan een toernooi begint. Zelfs toen ze Europees kampioen werden waren hun prestaties in de eerste ronde niet goed, en lagen ze er bijna uit (IJsland, Hongarije, Oostenrijk toen, dit lijkt mij niet zo anders). Portugal heeft verder wel uitstekende spelers, maar zelden leidt dat tot goede matchen. Portugal is gewoon Portugal. Uruguay is eigenlijk niet zo veel anders, vaak intensief geladen matchen met enkele smeerlapjes vanvoor. Nunez op dat vlak heeft ook wel persoonlijkheid en karakter.
 
Laatst bewerkt:
Gelijkopgaande match. Denk dat het alle kanten uitkan. Zoals ik verwachtte geen Uruguay die de match ging domineren, maar op het einde van de dag kunnen ze wel winnen. Het kan beide kanten uit. We hebben al veel 0-0's gezien, dit kan er weer zo één worden. Gezien Zuid-Korea en Uruguay op papier de grootste concurrenten van elkaar zijn voor plaats 2, zal men hier ook zeker niet willen verliezen, zoals we bij vergelijkbare matchen gezien hebben. Zuid-Korea beter in het spel op dit moment, maar Uruguay gevaarlijk op stilstaande fases.

Straks Portugal met de factor Ronaldo. Vraag zal zijn in welke mate de saga of zijn persoon die match zal domineren gezien Ronaldo dikwijls goed en bepalend is, maar het spel van Portugal soms onder Ronaldo lijdt. Geen idee hoe ik Ghana moet inschatten. En voor het verdere verloop in deze groep kan nog heel veel gebeuren. Portugal is ook een ploeg die vaak aarzelend aan een toernooi begint. Zelfs toen ze Europees kampioen werden waren hun prestaties in de eerste ronde niet goed, en lagen ze er bijna uit (IJsland, Hongarije, Oostenrijk toen, dit lijkt mij niet zo anders). Portugal heeft verder wel uitstekende spelers, maar zelden leidt dat tot goede matchen. Portugal is gewoon Portugal. Uruguay is eigenlijk niet zo veel anders, vaak intensief geladen matchen met enkele smeerlapjes vanvoor. Nunez op dat vlak heeft ook wel persoonlijkheid en karakter.
Ik had precies wat meer verwacht van Uruguay .Hebben toch enkele toppers . Zuid-Korea toch snediger.
 
Uruguay is toch al enkele edities niet de flitsende Zuid Amerikaanse ploeg? Volgens mij staan die juist bekend om hun hardere en steviger spel, meer gericht op efficientie en minder op aangenaam voetbal voor de kijker.
Klopt. Hard, degelijk. Maar geen tikitaka zoals bv Brazilië of andere Zuid-Amerikaanse ploegen. Eerder Chili stijl.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan