Knockouts: Finale (en troostfinale)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind die GOAT discussie sowieso onzinnig. Je kunt gewoon geen generaties met elkaar vergelijken. Zeker niet hoe voetbal doorheen de jaren is geëvolueerd. Deze generatie had 2 spelers die het niveau van de rest overstegen en dat is toch vrij uniek. Dat is toch anders dan Jefke Delen die alleen op eenzame hoogte stond, een paar generaties terug.

Maar go Argentinië. Frankrijk liever niet. Al gaat het wel weer lachen zijn met complotten als Frankrijk uiteindelijk toch wint. Het bochtenwerk dat we dan gaan zien is natuurlijk ook genieten :unsure: .
 
Ik vind die GOAT discussie sowieso onzinnig. Je kunt gewoon geen generaties met elkaar vergelijken. Zeker niet hoe voetbal doorheen de jaren is geëvolueerd. Deze generatie had 2 spelers die het niveau van de rest overstegen en dat is toch vrij uniek. Dat is toch anders dan Jefke Delen die alleen op eenzame hoogte stond, een paar generaties terug.

Maar go Argentinië. Frankrijk liever niet. Al gaat het wel weer lachen zijn met complotten als Frankrijk uiteindelijk toch wint. Het bochtenwerk dat we dan gaan zien is natuurlijk ook genieten :unsure: .

Welke complotten?

De sjeik is sowieso tevreden, toch? Messi vs Mbappe?
 
Ik vind die GOAT discussie sowieso onzinnig. Je kunt gewoon geen generaties met elkaar vergelijken. Zeker niet hoe voetbal doorheen de jaren is geëvolueerd. Deze generatie had 2 spelers die het niveau van de rest overstegen en dat is toch vrij uniek. Dat is toch anders dan Jefke Delen die alleen op eenzame hoogte stond, een paar generaties terug.

Maar go Argentinië. Frankrijk liever niet. Al gaat het wel weer lachen zijn met complotten als Frankrijk uiteindelijk toch wint. Het bochtenwerk dat we dan gaan zien is natuurlijk ook genieten :unsure: .

En als Argentinië wint nie zeker? Jeez, die zijn enorm zwaar bevoordeeld geweest! En dat zou een neutrale supporter ook kunnen zeggen.
 
En als Argentinië wint nie zeker? Jeez, die zijn enorm zwaar bevoordeeld geweest! En dat zou een neutrale supporter ook kunnen zeggen.
Er is nog een verschil tussen een scheids die slecht fluit en eentje die omgekocht is. Maar wat bedoel je met "als Argentinië wint nie zeker?".
 
GOAT? Er is maar 1 GOAT en die heb ik in mijn jeugdjaren bezig gezien in de jaren '90 :D

R9 pre-knieblessure was fenomenaal. Beetje gelijk R10 pre-hoeren op zich gezicht elke avond. Ongelooflijk snel en explosief, waanzinnig dribbelvaardig en de twee fijnste sloophamers ter wereld als voeten.

En te denken dat Inter op een bepaald moment R9 én Adriano op de club had rondlopen op hetzelfde moment. Stel je voor : een wereld waar die twee kerngezond in de spits stonden naast elkaar. Die ploeg had bonkers kunnen zijn het seizoen erop met wat extra moeite en hindsight.

R9, Adriano, Seedorf, Blanc, Recoba (vergeten held), Bobo Vieri, Toldo, Cordoba, Cannavaro, Crespo en Materazzi... En ook vlak nadat die Pirlo hadden verkocht en met dat geld Sérgio Conceição gingen halen. Zo belachelijk veel aanvallend geweld zien passeren op zo korte tijd daar.
 
Ja, Ronaldo... wat. een. spits. ... én 2x WK! (Allé, die eerste titel is nu niet echt zijn verdienste)

Adriano, wat een beest was dat. Helaas niet sterk genoeg in zijn kopke. Weet niet meer welk game juist, ik vermoed een versie van Pro Evolution Soccer, waarin die écht té goed was om mee te spelen :love:

En shoutout naar Francesco Toldo :love:

Amai, ik wil even terug 20 jaar in de tijd gaan...
 
En te denken dat Inter op een bepaald moment R9 én Adriano op de club had rondlopen op hetzelfde moment. Stel je voor : een wereld waar die twee kerngezond in de spits stonden naast elkaar. Die ploeg had bonkers kunnen zijn het seizoen erop met wat extra moeite en hindsight.

R9, Adriano, Seedorf, Blanc, Recoba (vergeten held), Bobo Vieri, Toldo, Cordoba, Cannavaro, Crespo en Materazzi... En ook vlak nadat die Pirlo hadden verkocht en met dat geld Sérgio Conceição gingen halen. Zo belachelijk veel aanvallend geweld zien passeren op zo korte tijd daar.
Djorkaeff. Zanetti.
Blanc en Simeone liepen daar ook nog rond in die tijd

En dan het AC Milan van 2000/2001 daar tegenover
Of Roma met Totti, Montella, Batistuta, Delvecchio,
Om over Juve nog maar te zwijgen eigenlijk rond 2000, wat liep daar allemaal rond qua pure klasse (Zidane, Del Pierro, Trezeguet, Davids, Inzaghi, Davids)

Nostalgie, wat een toppers in 1 competitie :love2:
 
In de aanloop naar de finale, en voortgaand op de discussie in de halve finales thread waarbij werd geopperd dat de lat voor Griezmann toch wat hoger mag dit WK post ik graag het volgende. Ik ben absoluut geen fan van Griezmann trouwens, wel van correcte feiten en analyses. Quotes komen ofwel uit openbare artikels ofwel nam ik kleine en relevante stukjes uit betaalartikels.

Stuk uit de Morgen:

CREATIEVER DAN MESSI​

Scoren deed hij nog niet, maar voorts gaat de veelzijdigheid die Griezmann etaleert niet ten koste van zijn aanvallende bijdrages, zo bewijzen de statistieken. De ruime meerderheid van zijn balcontacten vindt nog steeds plaats op de helft van de tegenstander. En hij is op dit WK de speler die de meeste kansen voor ploeggenoten creëerde: 21 (3 meer dan Lionel Messi).
Net als Messi, Harry Kane en Bruno Fernandes gaf Griezmann in Qatar drie assists. Voor Les Bleus fungeerde hij nu 28 keer als aangever. Daarmee is hij Zinédine Zidane en Thierry Henry (beiden 26) voorbij en mag hij zich de assistkoning van Frankrijk noemen.

Stuk uit Sky Sports:
Against Morocco, Griezmann created twice as many chances as any other player on the pitch and was instrumental in the run-up to Theo Hernandez's opener with a superb pivot in behind. But his repeated effectiveness in defence was just as crucial, with three clearances, two tackles and two interceptions keeping Morocco at arm's length throughout.

Melissa Reddy (Sky Sports):
"I know everyone wants me to talk about Mbappe and build up the Mbappe vs Messi battle in the final, but this has been the Griezmann show. He has been France's standout player.

"He was absolutely everywhere on the pitch against Morocco. Everything they built up in terms of attack came from him. Some of their last-ditch defending was him. He's an unreal player."

Stuk in the Guardian over Griezmann "Antoine Griezmann’s devilment gives France the edge when it matters"

De New York Times anders?
But there is a compelling case to be made that Griezmann is the most important member of Didier Deschamps’s squad.
Griezmann may not be France’s star, but he is certainly its brain. It is Griezmann who provides imagination, and guile, and craft. That is what has always appealed to Deschamps about him, what has helped him accrue 72 consecutive appearances for his nation over the past six years.

Of liefst in het Nederlands, op HLN?
Antoine Griezmann is als creatieveling, balafpakker en sfeermaker van de Fransen misschien wel de MVP in Qatar. Vedette en vuilnisman in één persoon. Zijn cijfers onderstrepen dat.

LiveScore dan?
and the Frenchman is also ranked first and second respectively, when it comes to big chances (six) and chances (17) created.

Maar ja, 'het is niet heel bijzonder,' 'de lat mag wel wat hoger' en 'het valt allemaal wel mee' natuurlijk. Ik zou nog kunnen blijven verder gaan, maar ik heb ook nog werk te doen.
 
In de aanloop naar de finale, en voortgaand op de discussie in de halve finales thread waarbij werd geopperd dat de lat voor Griezmann toch wat hoger mag dit WK post ik graag het volgende. Ik ben absoluut geen fan van Griezmann trouwens, wel van correcte feiten en analyses. Quotes komen ofwel uit openbare artikels ofwel nam ik kleine en relevante stukjes uit betaalartikels.

Stuk uit de Morgen:



Stuk uit Sky Sports:


Melissa Reddy (Sky Sports):


Stuk in the Guardian over Griezmann "Antoine Griezmann’s devilment gives France the edge when it matters"

De New York Times anders?



Of liefst in het Nederlands, op HLN?


LiveScore dan?


Maar ja, 'het is niet heel bijzonder,' 'de lat mag wel wat hoger' en 'het valt allemaal wel mee' natuurlijk. Ik zou nog kunnen blijven verder gaan, maar ik heb ook nog werk te doen.
0 goals, veel woorden om te zeggen dat het ne kutaanvaller is!!!!!!


/s
 
In de aanloop naar de finale, en voortgaand op de discussie in de halve finales thread waarbij werd geopperd dat de lat voor Griezmann toch wat hoger mag dit WK post ik graag het volgende. Ik ben absoluut geen fan van Griezmann trouwens, wel van correcte feiten en analyses. Quotes komen ofwel uit openbare artikels ofwel nam ik kleine en relevante stukjes uit betaalartikels.

Stuk uit de Morgen:



Stuk uit Sky Sports:


Melissa Reddy (Sky Sports):


Stuk in the Guardian over Griezmann "Antoine Griezmann’s devilment gives France the edge when it matters"

De New York Times anders?



Of liefst in het Nederlands, op HLN?


LiveScore dan?


Maar ja, 'het is niet heel bijzonder,' 'de lat mag wel wat hoger' en 'het valt allemaal wel mee' natuurlijk. Ik zou nog kunnen blijven verder gaan, maar ik heb ook nog werk te doen.
Geniet jij lekker van Griezmann koene Ridder.
 
Gelukkig ook nog een hoop extra tornooien erbij. Het is nooit genoeg natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
GOAT? Er is maar 1 GOAT en die heb ik in mijn jeugdjaren bezig gezien in de jaren '90 :D

Ik zou wel ook zeker iemand anders willen aanhalen als mijn GOAT, en werd deze hier al genoemd eigenlijk?? Van hetzelfde land, en hebben samen gespeeld, bijvoorbeeld in beker van 2006, maar als ge de foto ziet hieronder, is wel zotjes wat een teams in die periode :

Screenshot_20221217-100033.png


Mijn GOAT is dus wel degelijk ronaldinho, zijn filmpjes zijn nog meer wauw, voor mij persoonlijk dan, al zet ik ze gerust op het zelfde schavot, R9 was een echte breker, die kon in ene zucht passeren en hij stond al aan de goal...

Wat een weelde toch dat team van 2006, met nog kaka, cafu en Roberto Carlos erbij...

Het match verloop van een een andere, vroegere match, herinner ik mij niet 100%, maar kan zo nog dat moment herinneren van Romario en bebeto dacht ik dat het was met zijn slaap kindje slaap celebration move, zalig gewoon...
Is opgezocht, was in 1994...

Ah Brazil, wat een luxe dat die al gehad hebben in kwaliteit...
 
Beide wedstrijden om 16u, vandaag en morgen.
Halve finales waren om 20u :crazy:.
Is het niet interessanter voor de kijkcijfers om dat om 20u te laten doorgaan, gezellig met z'n allen rond de buis?
Bizarre ingeving, maar bon.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan