Transferthread 2022-2023 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mbamba gratis naar Leverkusen op het einde van het seizoen.
Was te denken he, wou deze zomer al weg en sindsdien geen minuut gespeeld denk ik
Toch zuur. Ok, hij kreeg dit seizoen niet veel kansen, maar is toch nog maar net 18 jaar, heel veel zijn er niet op zijn positie die dan al wekelijks in de basis staan.
 
Toch zuur. Ok, hij kreeg dit seizoen niet veel kansen, maar is toch nog maar net 18 jaar, heel veel zijn er niet op zijn positie die dan al wekelijks in de basis staan.
Mbamba was natuurlijk iemand die op zijn 15de al een uitstekende jeugdopleiding verliet voor een gelijkaardige club.
Dan weet je dat je met een ongeduldig persoon te maken hebt.
 
Toch zuur. Ok, hij kreeg dit seizoen niet veel kansen, maar is toch nog maar net 18 jaar, heel veel zijn er niet op zijn positie die dan al wekelijks in de basis staan.
Natuurlijk niet maar zoals @Flappy zegt is die bij Genk ook weggelopen voor ongeveer dezelfde redenen. Was ook misnoegd bij wissels en als hij niet mocht spelen dus meh. We zullen zien of het ooit iets gaat worden waar we later spijt van hebben.
 
Het is idd wel vaak een teken aan de wand wanneer een speler er op zijn 15de niet uitgeraakt voor een eerste contract met zijn (opleidings)club. Vaak een serieus teken van zelfoverschatting of slechte entourage.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sond
Mbamba gratis naar Leverkusen op het einde van het seizoen.
Was te denken he, wou deze zomer al weg en sindsdien geen minuut gespeeld denk ik
Dat kan wel eens pijn doen. Die had men vroeger moeten vastleggen tot zijn 20-21. Maar goed, de speler had misschien belachelijke eisen en zijn mentaliteit was niet top.
 
Mbamba was natuurlijk iemand die op zijn 15de al een uitstekende jeugdopleiding verliet voor een gelijkaardige club.
Dan weet je dat je met een ongeduldig persoon te maken hebt.
Dit dus. Dat hij nu weer hetzelfde doet zegt genoeg. Zijn entourage zette ook al sinds kort na zijn komst druk dat hij moest spelen in de A-kern. Tjah, dan weet je wat voor slecht vlees je in de kuip hebt.
 
Is nog maar 20 jaar he.
Vaak voel je bij spelers toch wel van... hier zit écht ( n )iets in om het helemaal te maken?
Verschaeren is ook zo iemand die nog maar 21 is maar waarbij iedereen voelt dat hij tekort gaat schieten om een stap hogerop te zetten?

Wat natuurlijk geen schande is maar die zou ook niet het grootste gemis zijn toch?
Zeg nooit nooit maar zou me toch verbazen moest El Hadj of Verschaeren nog een grote carrière maken.
 
Is al even bezig tussen RSCA en Genk, maar is toch nog een tijdje niet naar buiten kunnen komen.
Van mij moet een El Hadj geen grote carrière maken. Goed genoeg zijn voor de JPL top is mij al voldoende en daar heeft die de kwaliteiten wel voor. Al ga ik niet liegen, ik had liever een ander profiel gehad als flankspeler. Maar we zitten uiteraard ook met een potentieel Belgen-probleem gezien spelers als Tresor en El Khannous wel druk gesolliciteerd worden, Vandevoordt er mogelijk volgend seizoen al niet meer is en een Nemeth ook gaat vertrekken.
Ik ga niet zeggen dat ik hier de straat op ga lopen en mijn blijdschap ga uitroepen ivm een transfer van El Hadj naar ons. Maar ik denk dat dit voor ons wel een goede zaak kan (!) zijn.
 
Vaak delen zo’n jonge spelers toch ook in de malaise van de ploeg/club zelf. Een gebrek aan vertrouwen, te veel druk op zo’n jonge leeftijd en niks anders dan problemen binnen de kern en sportieve staff.

Het zou me niks verbazen dat zo’n El Hadj wel lekker mee balt bij een swingend Genk.
 
Vaak delen zo’n jonge spelers toch ook in de malaise van de ploeg/club zelf. Een gebrek aan vertrouwen, te veel druk op zo’n jonge leeftijd en niks anders dan problemen binnen de kern en sportieve staff.

Het zou me niks verbazen dat zo’n El Hadj wel lekker mee balt bij een swingend Genk.
Kan natuurlijk wel als hij in de flow zit van een winnende ploeg + weg van zijn huidige miserie dat hij terug goed speelt.
Maar het ding is dat hij zelfs bij het slechtste Anderlecht in jaaaaaren niet van de bank komt.
 
Hehe, was een grapje ook. Laterale Lucas, wat een held :unsure:
Kunnen ze nu enkel van dromen vrees ik.
Toch ook een zwaar onderschatte speler toen hij nog in België speelde. Is zo'n typische verdedigende middenvelder die veel oplost op het middenveld op een sobere maar heel efficiënte manier, zodat het haast nooit opvalt. Een beetje zoals Cullen de voorbije seizoenen. Biglia toch nog een zeer mooie carrière gemaakt nadat hij bij Anderlecht is vertrokken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan