Spaans Voetbal 2022-2023

Hazard op de bank tijdens zijn afscheidsmatch. Ik had gehoopt dat hij de laatste 5 min nu nog mocht spelen, anders vind ik dat respectloos tov Hazard toe van Ancelotti.

Maar neen dus. Gewoon weer staalhard genegeerd. Ook nog eens een afscheid in mineur via de schimmige zijdeur is zijn deel. :support:

Hoe zeer je als trainer ook misnoegt bent over Hazard, als je hem geen afscheid op het veld gunt, ... triestig hoor.
Het is niet alsof dit enig verschil zou maken voor Real.

Ach ja, nobody will care I suppose? Ancelotti is god in Frankrijk Spanje.
Mjah het omgekeerde kan je zeggen voor iemand die na elke zomer als een vet varken aankwam op de club en op training geen klop deed. :unsure:

Eden heeft chance dat hij zo magistraal kon ballen.
 
Hazard op de bank tijdens zijn afscheidsmatch. Ik had gehoopt dat hij de laatste 5 min nu nog mocht spelen, anders vind ik dat respectloos tov Hazard toe van Ancelotti.

Maar neen dus. Gewoon weer staalhard genegeerd. Ook nog eens een afscheid in mineur via de schimmige zijdeur is zijn deel. :support:

Hoe zeer je als trainer ook misnoegt bent over Hazard, als je hem geen afscheid op het veld gunt, ... triestig hoor.
Het is niet alsof dit enig verschil zou maken voor Real.

Ach ja, nobody will care I suppose? Ancelotti is god in Frankrijk Spanje.
Was ook vooral om hemzelf te sparen hoor... Hij zou niet bepaald een mooi afscheid gekregen hebben maar naar huis zijn gestuurd met een serieus fluitconcert. Zoals gezegd, enkel dit seizoen zou hij op punt hebben gestaan op de eerste trainingsdag zoals het hoorde, de drie jaren daarvoor altijd buiten vorm en enkele kilo's te zwaar. Dan mag hij ook niet mekkeren achteraf.
 
Leutig artikel, zonder VAR zou Real kampioen geworden zijn:


Nu is het niveau van de VAR in Spanje imho wel van het slechtste dat ik ken maar soit.
 
Dit weekend de terugmatch van de halve finale van de play-offs. In tegenstelling tot vorig jaar zijn we allerminst favoriet. We eindigden pas 4des, waardoor we verplicht zijn om te winnen, aangezien onze tegenstanders hoger eindigden in de rangschikking en daarom met een gelijkspel genoeg hebben om zich te plaatsen tegen ons. Daarbij zijn we onze topschutter kwijt aan een spierblessure. Op verplaatsing hebben we slechts 1 keer kunnen winnen in 2023... En we hebben helaas onze incompetente coach veel te laat buiten gesmeten. Nu stelt de nieuwe coach effectief de beste spelers op, en zet hij iedereen op hun natuurlijke positie, maar de automatismes en het vertrouwen ontbreken nog.

De heenmatch tegen Castellón wonnen we alvast met 1-0, na een zwakke wedstrijd. We mogen van geluk spreken dat het geen 1-1 werd op het einde. Voor de terugmatch in Castellón heeft de RFEF de grootste thuisfluiter van het seizoen op de match gezet (24 matchen gefloten, slechts 1 ploeg die op verplaatsing wist te winnen). Het is dezelfde ref die weigerde deze penalty te fluiten voor Depor dit seizoen:


In de heenmatch tegen Castellón hadden we vlak na de 1-0 in mijn ogen ook penalty moeten krijgen, maar ook daar deed de ref alsof zijn neus bloedde. We mogen ons dus alweer voorbereiden op een match tegen 12 man. Ik heb een voorgevoel dat we een pak slaag gaan krijgen. En zelfs al stoten we door naar de finale, dan wacht daar Alcorcón op ons. Die ploeg is dit seizoen ronduit sterker dan Deportivo, dus de promotie lijkt weinig waarschijnlijk.

 
Uitgeschakeld na de meest surrealistische wedstrijd die ik ooit gezien heb. 4-3 na verlengingen.

Eerst kost onze doelman ons 2 goals in het eerste halfuur met twee onwaarschijnlijke blunders. Toch scoren we uit het niets de 2-1, terwijl de 3-0 net in de lucht hing. We maken uiteindelijk verdiend gelijk en lijken probleemloos naar de kwalificatie te stevenen. Tot in de 90ste minuut een bal afwijkt en via de paal in doel waait. Verlengingen dus, denk je dan.

2 minuten later, in minuut 93, plukt onze doelman een corner uit de lucht, wordt hij gehinderd om snel uit te gooien... en bokst hij de tegenspeler onbegrijpelijk op zijn achterhoofd. Rood en penalty in de 96ste minuut. Ik heb al veel voetbalmatchen gezien in mijn leven, en de prestatie van onze doelman vanavond is de slechte individuele prestatie waar ik ooit getuige van ben geweest. Onverklaarbaar. De penalty wordt zowaar gemist, dus toch verlengingen... die met een man minder hopeloos lijken.

Toch scoren we zowaar de 3-3 in de eerste verlenging, en krijg je weer hoop, want Castellon kan geen pass meer geven. En dan geven we het, net als vorig jaar, in de 110de minuut weer onnozel uit handen door een hoge voorzet te verdedigen als een hoopje pre-miniemen.. In de allerlaatste minuut mogen we, traditiegetrouw, de winning goal vrijstaand binnenkoppen, maar wordt er, ook traditiegetrouw, knullig gemist.

Weer een jaar derde klasse... en dit keer met Málaga als tegenstander. De pech en het drama van deze club de laatste 6 jaar is prachtige materie voor een reportage. Niet te geloven.
 
Goed nieuws voor Musonda. Na de 0-0 in de heenwedstrijd van de promotiefinale, heeft zijn ploeg Levante gisteren de terugwedstrijd met 0-1 verloren door een penaltydoelpunt in de 129e minuut.

Dit is goed nieuws voor Musonda omdat hij bankzitter is en in beide wedstrijden voor de promotiefinale zelfs niet mocht invallen. In La Liga zou er voor hem dus al helemaal geen plaatsje zijn. In La Liga 2 gaat hij meer speelkansen krijgen.
 
Omdat er hier toch wat werd geschreven over de gouden handdruk van Hazard... Volgens Marca had Hazard recht op 30 miljoen vergoeding maar wou Hazard zelf geen ontslagvergoeding krijgen. Perez heeft em toch nog 20 miljoen meegegeven.
Voor dat bedrag zou ik ook wel op pensioen gaan.
 
Omdat er hier toch wat werd geschreven over de gouden handdruk van Hazard... Volgens Marca had Hazard recht op 30 miljoen vergoeding maar wou Hazard zelf geen ontslagvergoeding krijgen. Perez heeft em toch nog 20 miljoen meegegeven.
Geloof ik nu eens geen hol van. Hazard wou niks krijgen, Perez heeft 20 Mio. EUR gegeven.

Waarom zou hij dat in godsnaam doen?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan