Spaans Voetbal 2023-2024

Hij fluit toch duidelijk af voor de voorzet gegeven wordt? + dat was al in minuut 99 terwijl er 7 min extra waren.
 
Hij fluit toch duidelijk af voor de voorzet gegeven wordt? + dat was al in minuut 99 terwijl er 7 min extra waren.
Fluit dan 10 seconden vroeger af als ze spel weggaat van de goal. Ipv af te fluiten net bij de voorzet

Gewoon oerdom en het zichzelf enorm moeilijk maken
 
Fluit dan 10 seconden vroeger af als ze spel weggaat van de goal. Ipv af te fluiten net bij de voorzet

Gewoon oerdom en het zichzelf enorm moeilijk maken
Ja daar heb je zeker een punt, maar van een schande spreken lijkt me wel wat overdreven.
 
Ja daar heb je zeker een punt, maar van een schande spreken lijkt me wel wat overdreven.
Je mag als scheids in principe op elk moment affluiten, maar er zijn er heel weinig die dat precies op zo'n moment ook écht gaan doen. Kan me alleen nog Kuipers voor de geest halen op het WK van 2014. Dat het een totaal verkeerde beslissing is om dan te fluiten lijkt me wel duidelijk.
 
Hij fluit toch duidelijk af voor de voorzet gegeven wordt? + dat was al in minuut 99 terwijl er 7 min extra waren.
Heb je de wedstrijd (enfin de extra tijd) ook gezien of roep je nu maar wat? Er was een VAR-check, vandaar dat er terecht langer is doorgespeeld.

En duidelijk voor de voorzet? Geen idee welk filmpje jij gezien hebt, maar Manzano begint met affluiten exact (nog niet gedaan dus) op het moment dat Diaz de voorzet trapt. Je moet hem ook eens in het oog houden. Hij steekt z'n fluit in z'n mond op de moment dat Diaz de bal krijgt, vervolgens zet Diaz zijn actie door en haalt hij z'n fluit er weer uit en op het exact moment dat hij kan voorzetten steekt hij z'n fluit terug in zen mond en fluit hij vervolgens snel af?

Dat slaat gewoon nergens op en iedere supporter zou dit een schande vinden als dit bij zijn of haar club gebeurt. En dat Bellingham vervolgens rood krijgt voor louter verbaal protest is ook gewoon belachelijk. Weer een schoolvoorbeeld over hoe dramatisch de Spaanse arbitrage is.
 
Welcome to Spain waar de refs belachelijk slecht zijn en de kaarten vooral gegeven worden voor protesteren doordat de refs ook nog eens een enorm groot ego hebben (en wat hersencellen te weinig). Bellingham riep naar de ref "It's a fucking goal", snap niet dat je daar überhaupt rood voor mág geven...

Maar soit, dat hij niet weet wanneer af te fluiten was in de eerste helft al duidelijk, idem vreemd moment...

Hoop trouwens dat het wat meevalt voor die Valencia speler, enorm onfortuinlijk hoe Tchouaméni daar viel, moet zich nu ook rotslecht voelen...
 
Ah, Gil Manzano, nog zo een van mijn grote vrienden.

Net voor de corner gegeven wordt, maakt hij duidelijk aan de spelers dat hij enkel nog de corner laat trappen, en dat er geen tijd zal zijn voor een tweede bal. Op het moment dat de corner weggekopt wordt, steekt hij effectief zijn fluit in de mond... Maar fluit niet, om een of andere reden. Hij lijkt te twijfelen om Real alsnog een tweede kans te geven. Je ziet de speler van Valencia op dat moment ook naar hem schreeuwen om af te fluiten, zoals hij beloofd had. En daarop fluit hij meteen, net wanneer de voorzet getrapt wordt.

Zogezegd de beste ref van Spanje, na Lahoz geweest...

Vorig jaar is trouwens exact hetzelfde gebeurd in de match tussen Valladolid en Sevilla, tijdens de 34ste speeldag van het seizoen, toen Valladolid in de blessuretijd van de eerste helft op voorsprong kwam. Maar ook toen had de ref net gefloten.

Valladolid verloor de match in de tweede helft met 0-3 en kwam uiteindelijk 1 puntje te kort om zich te redden. Reactie toen van Marca? "Goed gefloten, het gaat hier om een nieuwe actie na de corner, waardoor de ref net had gefloten, dus gewoon een beetje pech voor Valladolid, maar niks aan de hand. De ref heeft het correct beoordeeld." Reactie van Marca nu het Real Madrid overkomt? "Mayor escándalo del siglo! De voorzet maakt deel uit van dezelfde actie als de corner en er mag in geen geval gefloten worden!"

:unsure:

Ondertussen werd al aangekondigd dat Manzano een tijdje "rust" zal krijgen (lees: geschorst). Het zoveelste voorbeeld van een arbiter die in het nadeel van Real fluit, en een tijdje niet meer opgeroepen mag worden. Geen enkele andere ploeg die over die macht beschikt. En dat na een match waarin Real eigenlijk weeral niet mag klagen over de arbitrage tot aan de laatste fase. Real Madrid belooft ook om verder te gaan met de lastercampagne naar de arbitrage, georchestreerd door Real Madrid TV, na opnieuw een seizoen waarin ze absoluut niet te klagen hebben, integendeel. Ook de beelden van de bewuste fase op RMTV werden gemanipuleerd, ze lieten het fluitsignaal nog later komen dan het werkelijk was.

Enfin. Weer veel gedoe om niets. In de eerste helft floot Manzano ook af op een vreemd moment, toen in het voordeel van Real. En als hij gewoon had gefloten op het moment dat de corner werd weggekopt, wat hij seconden eerder gezegd had dat hij ging doen, was er geen probleem geweest. Sommige spelers van Valencia waren ook al half gestopt met spelen omdat Manzano gezegd had dat hij zou fluiten en er geen vervolg zou komen op de actie. Of hij dat helemaal niet moeten zeggen in the first place, dan was hij ook niet aan het twijfelen geslaan. In ieder geval een serieuze blunder, de zoveelste.
 
Laatst bewerkt:
Alé, nogmaals is de ref de focus op zich aan het trekken tijdens Atleti - Barça, Lahoz heeft duidelijk op het pensioenfeestje laten weten => Mannekes, ge moet wat meer in de focus komen, de match z'n beloop laten gaan is allemaal niet goed voor onze naambekendheid, we moeten zien dat we ook wat reclamedeals krijgen hé.

En dan kreeg Xavi rood.
 
Alé, nogmaals is de ref de focus op zich aan het trekken tijdens Atleti - Barça, Lahoz heeft duidelijk op het pensioenfeestje laten weten => Mannekes, ge moet wat meer in de focus komen, de match z'n beloop laten gaan is allemaal niet goed voor onze naambekendheid, we moeten zien dat we ook wat reclamedeals krijgen hé.

En dan kreeg Xavi rood.
Wat heeft 'm 'uitgespookt'? :oi22:
 
Wat heeft 'm 'uitgespookt'? :oi22:
Eerst kreeg hij geel door "protest" (weliswaar zonder te schelden, zonder obscene gevaren), vervolgens kreeg hij rechtstreeks rood, ook voor protest. Hij vroeg dan 6x aan de vierde ref (Sanchez Martinez gaf rood en ging snel lopen) wat hij gedaan had om rood te krijgen, de vierde ref negeerde hem gewoon...

Om dan week na week Vinicius te zien zeggen en gebaren zien maken die hij wil en wanneer hij dan 1x geel krijgt meteen de kaart van slachtoffer boven te halen "die ref geeft mij altijd geel"...

-edit- Ook de Atleti spelers mogen gewoon het ene wegwerpgebaar na het andere doen als ze niet akkoord zijn, de ref gaat zelfs in gesprek met Koke :rofl: 2 maten 2 gewichten.
 
Laatst bewerkt:

Alé, blijkbaar heeft de vierde ref gewoon aan de scheids gezegd "geeft em zen 2e geel, geeft em zen 2e" en krijgt hij dus een rode kaart zonder dat de ref nog maar vraagt "seg, wrom eigenlijk?"...
 
Real heeft blijkbaar een personal coach aangesteld om aan Vinicius zijn attitude op het veld te werken. Ik ben benieuwd.
 
En weer een corruptieschandaal met Rubiales en de RFEF. Er loopt zelfs een arrestatiebevel tegen Rubiales, die in de Dominicaanse Republiek zit momenteel. Volgens de geruchten zouden er ook rare dingen gebeurd zijn met de tv-contracten in Primera RFEF, wat me uiteraard niet zou verwonderen.

Beetje bij beetje begint de omvang van de corruptie in de Spaanse voetbalbond aan het licht te komen.
 
Gewoon geknoei wederom. Linksachter van Las Palmas had ook tweede geel moeten krijgen, zelfs geen fout gefloten...

Toch weer zeer vreemde dingen daar.

Nu probeert diezelfde speler Gundogan een tweede geel aan te naaien, je moet maar durven :biglaugh:
 
Laatst bewerkt:
In Primera RFEF lijkt de titelstrijd te zullen gaan tussen Barcelona B en Deportivo. Beide ploegen startten de terugronde buiten de top 5, en allebei haalden ze in de eerste 11 matchen van de terugronde een mooie 29/33. In theorie heeft Barcelona B veruit de moeilijkste kalender, aangezien ze nog moeten spelen tegen 7 ploegen uit de top 9.

Ik heb eerlijk gezegd wel schrik van Barcelona B. Het gedoe met de scheidsrechters is er voor ons de afgelopen maand niet op verbeterd, terwijl Barcelona B wekelijks wél de ene cadeau na de andere krijgt. Barcelona wil haar B-ploeg dan ook graag terug in Segunda krijgen. Dit weekend heeft de ref tot drie keer toe een speler van Osasuna B in de 16 van Barcelona omver gelopen. Waarschijnlijk te wijten aan incompetentie en niet aan kwade wil, maar toch opvallend dat het maar liefst drie keer bij Osasuna B gebeurde. In de ganse match zijn ze misschien zes keer in de 16 van Barcelona geweest, en drie keer kwam die ref in de weg lopen om de actie af te breken :unsure: Onderstaande actie was het pijnlijkste moment voor Osasuna B, hadden ze daar gescoord was het over and out geweest voor Barcelona.


Ik heb er niet zo een goed oog in. Lucas is al twee matchen geblesseerd en blijft nog steeds onzeker, en het niveau is zwaar naar beneden gegaan zonder hem op het veld. Dit terwijl Barcelona B op zich wel heel sterk blijft spelen, en dan ook nog eens voortdurend het geluk aan hun zijde hebben. Zoals dit weekend, toen ze in de slotminuten nog van 2-1 naar 2-3 gingen dankzij een blunder van de doelman, en een goal van iemand die al rood had moeten gekregen hebben. Op speeldag 36 komt Barcelona B nog naar Riazor. Nog 8 matchen om onze voorsprong van 1 punt te verdedigen. Hopelijk komt er na 4 jaar eindelijk eens een eind aan deze lijdensweg.
 
Bilbao na veertig jaar nog eens de Copa del Rey gewonnen.
Het verwonderde mij dat het zolang geleden was. Ik meende mij te herinneren dat ze wel degelijk een paar Copa's gewonnen hadden de laatste jaren. Ik zie op Wikipedia dat ze maar liefst 5 finales verloren hebben in de laatste 15 jaar.

Edit: Blijkbaar hebben ze wel twee Supercopa's gewonnen sinds 2015. Vandaar mijn verwarring dus.
 
Terug
Bovenaan