Spaans Voetbal 2023-2024

Fusion

Active member
Ik merkte zojuist dat er nog geen topic is voor het Spaans voetbal 2023-2024, dus... Bij deze.

Ik wou in dit topic toch echt wel eens vermelden dat de zaak Rubiales toont hoe rot het Spaans voetbal is. Ik ga hier niet beginnen oplijsten wat dat varken de laatste jaren allemaal uitgestoken heeft qua fraude, oplichting, chantage, spionage,... Het is op zich allemaal public record. Maar zelfs hier was Rubiales overtuigd dat hij er mee weg zou komen. Dat ze schaamteloos een verzonnen statement van Hermoso in de pers gooien, omdat ze er zodanig van overtuigd waren dat Hermoso niet zou durven reageren... Dat toont perfect hoe de RFEF al jaren te werk gaat. Zonder de internationale druk, was dit nog gelukt ook.

Zoals nu letterlijk op Marca te lezen staat, "de hele wereld kijkt momenteel naar Spanje door deze gebeurtenis, en daarom moet Rubiales opstappen". De reden waarom hij moet opstappen, speelt amper een rol in dat land. Enkel het feit dat de Spaanse reputatie dit keer internationaal in het gedrang komt, zorgt ervoor dat deze man eindelijk zijn postje verliest. Dat Rubiales eerder o.a. het geld van de RFEF gebruikte om zijn huis te verbouwen en seksfeestjes te organiseren, dat was allemaal geen probleem. Maar dit was dus eindelijk de druppel.

Ik ben persoonlijk bijzonder tevreden dat de Spaanse bond eens internationaal door het slijk gaat. Dat het ook eens hier in het nieuws komt dat ze zonder schaamte zelf leugens de wereld insturen, en dat ze mensen ook onder druk zetten om te liegen. Dat is schering en inslag in Spanje. Alleen spijtig dat Tebas nog altijd aan de top van La Liga kan blijven. Die krijg je daar helaas niet meer weg, want zijn tentakels reiken overal. Maar goed, 1 van de 2 die moet opstappen, dat is al beter dan wat ik gehoopt had. De vraag is natuurlijk, wie gaat er zijn plaats innemen... Goed mogelijk dat Tebas een van zijn pionnen aan het hoofd zet, want de RFEF is de enige organisatie waarmee hij al jaren oorlog voert. Hij probeert Rubiales al jaren buiten te krijgen.

Nu, het is op zich nog niet eens zeker dat hij gaat moeten opstappen. Volgens diverse media is hij al een plannetje aan het bekokstoven. Hij zou zichzelf een sanctie van twee maanden kunnen opleggen, wat ervoor zou zorgen dat de disciplinaire commissie niet meer kan tussenkomen (aangezien de RFEF dan zogezegd zelf al heeft ingegrepen) zodat hij na twee maanden gewoon kan terugkeren. Oprecht benieuwd naar het verdere verloop van het zoveelste circus in Españistán. Ik hoop oprecht dat Rubiales dit gaat proberen en op die manier de shitstorm nog groter gaat maken. Je ziet dat die maffia niet gewend is om machteloos te staan. Ze denken nog steeds dat ze overal mee kunnen wegkomen.

Voel je vrij om hieronder gewoon over voetbal te praten trouwens :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Gabriel Veiga, toptalent van Celta de Vigo, blijkbaar naar Saudi-Arabië. Eerder dit jaar nog in de belangstelling van o.a. Real Madrid.

Beschamend vind ik dit.
 
Voor Deportivo wordt het nu stilaan ook wel belangrijk dat Rubiales vliegt. Zowat alle ploegen uit Primera en Segunda hebben een persbericht de wereld ingestuurd waarin ze Rubiales aanklagen. Voor hen is dat geen probleem natuurlijk, want Tebas heeft niet liever.

Deportivo daarentegen is voorlopig de enige ploeg (van ongeveer 600 ploegen in totaal) uit de reeksen van de RFEF die ook zo een persbericht gelanceerd heeft. Rubiales doet er nu al drie jaar alles aan om ons in derde klasse te houden, als hij mag aanblijven, wordt het al helemaal onmogelijk na dat persbericht. Kijk gewoon nog eens naar die samenkomst van de RFEF gisteren. Als je niet applaudisseert en steun betuigt, dan weet je wat je te wachten staat.

Edit: Eerste speeldag van het seizoen, direct twee punten verloren. 1-0 onterecht afgekeurd voor buitenspel, loepzuivere penalty niet gekregen, en tegenstander die op absurde wijze geen rood kreeg na een doodschop.

Toeval? :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Vrijdag op die vergadering krijgt die ern staande ovatie, is echt van de pot gerukt .
Hij kruipt nu zelf in de slachtoffer rol.
 
De jeigdacademie produceert daar toch weer enorme talenten... Als je die yamal bezig ziet. 16 jaar en nog blokjes en man vd match bij barça 😯
 
De jeigdacademie produceert daar toch weer enorme talenten... Als je die yamal bezig ziet. 16 jaar en nog blokjes en man vd match bij barça 😯
Lekker talentje inderdaad, maar langs de andere kant zie je dan complete brol in de vorm van Marcos Alonso en Sergi Roberto (en in mindere mate Eric Garcia). 't Is te hopen voor Barcelona dat ze rap Cancelo binnenhalen.
 
Voor Deportivo wordt het nu stilaan ook wel belangrijk dat Rubiales vliegt. Zowat alle ploegen uit Primera en Segunda hebben een persbericht de wereld ingestuurd waarin ze Rubiales aanklagen. Voor hen is dat geen probleem natuurlijk, want Tebas heeft niet liever.

Deportivo daarentegen is voorlopig de enige ploeg (van ongeveer 600 ploegen in totaal) uit de reeksen van de RFEF die ook zo een persbericht gelanceerd heeft. Rubiales doet er nu al drie jaar alles aan om ons in derde klasse te houden, als hij mag aanblijven, wordt het al helemaal onmogelijk na dat persbericht. Kijk gewoon nog eens naar die samenkomst van de RFEF gisteren. Als je niet applaudisseert en steun betuigt, dan weet je wat je te wachten staat.

Edit: Eerste speeldag van het seizoen, direct twee punten verloren. 1-0 onterecht afgekeurd voor buitenspel, loepzuivere penalty niet gekregen, en tegenstander die op absurde wijze geen rood kreeg na een doodschop.

Toeval? :unsure:
Hoezo wil die Depor in derde houden? Wat wint die daarmee?
 
Hoezo wil die Depor in derde houden? Wat wint die daarmee?
Omdat de vernieuwde derde klasse van Rubiales een financiële ruïne is die heel wat ploegen op de rand van de afgrond gebracht heeft. Het beloofde tv-geld is slechts een fractie van wat Rubiales beloofd heeft. De eerste aanbieder, twee seizoenen geleden, was Footters. Na 30 speeldagen moesten ze het voor bekeken houden en konden ze de laatste speeldagen niet meer uitzenden vanwege een gebrek aan middelen. Hun CEO zei later zelf dat zonder Deportivo het al eerder afgelopen was geweest. Volgens hem zorgde Deportivo rechtstreeks voor 40% van hun opbrengsten, en onrechtstreeks voor minstens 50%.

Na Footters gingen de rechten naar een concern met de naam Fuchs, daarna naar Insports. Allebei konden ze het contract niet naleven. Nu zorgt de RFEF dan maar zelf voor het uitzenden van de matchen, aan een fractie van wat ze eerst beloofd hadden aan de ploegen. Geloof me vrij, Málaga zal hetzelfde lot beschoren zijn dit seizoen.

Om nog maar te zwijgen van de audiotapes tussen Rubiales en Camps ivm de degradatie van Deportivo drie jaar geleden, waarin ze letterlijk zeggen dat ze de competitie hebben vervalst met het Fuenlabrada-schandaal, maar dat LaLiga en het CSD (het disciplinair comité dat zogezegd onafhankelijk zou moeten zijn) allemaal één front zullen vormen, en dat Deportivo dus maar naar de rechtbank moet trekken, wat zeker een tiental jaar kan duren. Dat we twee jaar geleden niet gepromoveerd zijn, is rechtstreeks dankzij Rubiales en het Racing Santander-schandaal. Een schandaal dat nota bene uit te doeken werd gedaan door lokale media uit Santander. Bon, dat is allemaal maar het topje van de ijsberg. Het punt is dat Deportivo de enige ploeg is in de reeks van Rubiales die geld opleverde. Met Málaga is er nu een tweede ploeg bijgekomen. Zij gingen trouwens ook al onderuit op de eerste speeldag na een paar vreemde beslissingen van de scheids.

Er kan hier nog lang over gepraat worden, maar net als in Spanje interesseert het niemand aangezien het maar om derde klasse gaat. Who cares? Zo was er de ref die weigerde in de laatste minuut ons een duidelijke strafschop te geven twee seizoenen geleden, waarop hij aan onze spits zei (hoorbaar op camerabeelden van Canal+ die net een documentaire maakten voor El Día Después), "als ik deze penalty fluit, is mijn carrière voorbij". En dat is maar 1 voorbeeldje van intussen al heel veel. Als de RFEF onthoofd wordt, kan het alleen maar goed nieuws zijn voor mijn ploeg. De kans is groot dat alles bij hetzelfde blijft, maar slechter dan nu kan de situatie gelukkig niet worden.

 
Laatst bewerkt:
Zijn er dan massale protesten bij deportivo momenteel en spandoeken ofzo? Wat zegt de voorzitter van de club er van? Zeker nu zijn kop op het kapblok ligt ist de moment om dit dan toch naar de voorgrond te brengen.

Of mis ik iets @Fusion ?
 
Zijn er dan massale protesten bij deportivo momenteel en spandoeken ofzo? Wat zegt de voorzitter van de club er van? Zeker nu zijn kop op het kapblok ligt ist de moment om dit dan toch naar de voorgrond te brengen.

Of mis ik iets @Fusion ?
Deportivo stond 5 jaar geleden, na de nieuwe degradatie uit Primera, op het punt te verdwijnen vanwege de schuldenberg (aan de staat) van 60 miljoen euro. Op dat moment heeft Abanca Depor een lening toegestaan van 60 miljoen euro om zo die schulden onmiddellijk te kunnen vereffenen, waarna Depor op een veel langere termijn de schuld van 60 miljoen mocht terugbetalen aan Abanca.

Na de degradatie naar derde klasse, kon Depor Abanca ook al niet meer terugbetalen. Abanca, onder impuls van grote baas Escotet, heeft daarop in overeenkomst met het het toenmalig bestuur die lening van 60 miljoen euro omgezet in aandelen, waarmee Abanca hoofdaandeelhouder werd en de ploeg in handen kreeg.

Het komt erop neer dat Abanca nu zo snel mogelijk Deportivo terug naar Primera wil loodsen, zodat ze de club voor een mooi bedrag kunnen verkopen, om zo hun investering terug te verdienen. Het probleem is dat Escotet en co de ploeg wilden runnen als een bank, en niet als een voetbalploeg. Van financiën kennen ze veel, maar ze hebben geen flauw idee hoe een voetbalploeg te runnen. Ze willen alles zo goedkoop mogelijk doen, en hebben veel te weinig mensen in het bestuur aangesteld die amper iets van voetbal kennen. Nadat ze hoofdaandeelhouder werden, stelden ze een financieel directeur aan als nieuwe voorzitter, maar die mens heeft in bijna 3 jaar zijn kop amper laten zien. Hij wilde de plooien met RFEF en LaLiga op een diplomatische manier platstrijken, door dus vooral nooit zijn beklag te doen over de refs, maar dat is duidelijk niet gelukt

Nadat we nu voor de derde keer op rij de promotie misliepen, heeft Escotet in een furie het bestuur terug buitengesmijten, en een nieuwe financieel directeur aan het hoofd gezet. Er zitten nu ook wel wat meer ervaren mensen in het bestuur, maar ik weet niet of het echt de grote revolutie is die Abanca suggereerde. Het probleem is dat de fans wel kwaad zijn op de onkunde van het bestuur, maar tegelijkertijd is er het besef dat zonder Abanca er al lang geen Deportivo meer was geweest. Veel georganiseerd protest is er dus niet. De harde kern organiseert protestacties, maar vele andere fans zijn bang dat ze hierin te ver zullen gaan, en hebben schrik dat Abanca ons gewoon zal opdoeken.

Na de eerste speeldag van dit seizoen, heeft het nieuwe bestuur wel openlijk de prestatie van de ref aangeklaagd, dus op dat vlak is er toch al een verbetering te zien. We zullen zien of het wat uithaalt. De voorbije jaren kwam er vanuit het bestuur nooit een slecht woord richting de refs.

Daar nog aan toevoegen dat er in 2020 en 2021 massale protesten waren tegen La Liga en RFEF in de stad van A Coruña. Tijdens Covid riepen ze vanwege de pandemie op om in colonne met de auto door het stad te rijden met vlaggen etc. Daar kwam 20.000 man op af. Maar dat haalt allemaal niks uit. In Marca werd er enkel mee gelachen door andere supporters uit leedvermaak. Wat er toen allemaal gebeurd is, tart nochtans alle verbeelding. Het gebrek aan solidariteit na heel die situatie, vind ik nog altijd bijzonder straf. Gelijk welke ploeg die meemaakt wat Depor toen heeft meegemaakt, zou ook moord en brand tieren, en terecht. Maar goed. De rechtzaak zullen we wel winnen, dus vroeg of laat komt er een fikse schadevergoeding. Maar zoals Rubiales zelf al zei, zal dat nog vele jaren aanslepen. Tegen dan zijn de schuldigen al lang weg en is het hun probleem niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben verrast hoe goed Bellingham begonnen is bij Real Madrid. Vooral op vlak van scorend vermogen, iets dat toch cruciaal zal zijn nu Benzema weg is en de enige echte spits Joselu is...
 
Joao Felix wordt nu ook in verband gebracht met Barcelona blijkbaar?

Ondertussen gaat Real het seizoen aanvangen zonder deftige 9. Ik kan begrijpen dat je wil wachten op Mbappé tot volgend jaar als hij gratis is, maar had dan op zijn minst een extra spits gehuurd voor een jaar. Ik ben absoluut geen Lukaku fan, maar dat had ik wel een goede tijdelijke oplossing gevonden.
 
Real na 10 minuten 0-1 achter tegen Getafe. Oh boy, dat gaat nog tof worden.

Hopelijk is de scheidsrechter streng en geeft die direct geel als Getafe begint met schoppen en andere shithousery.

edit: Keeper Getafe maakt hands buiten de zestien, gewoon niks :laugh: :rofl:

edit 2: Real krijgt een penalty na licht contact tegen de knie van Bellingham. VAR komt tussen en scheids fluit hem terug :unsure: Als het geen clear error is moet je toch niet tussen gaan komen?
 
Laatst bewerkt:
Real na 10 minuten 0-1 achter tegen Getafe. Oh boy, dat gaat nog tof worden.

Hopelijk is de scheidsrechter streng en geeft die direct geel als Getafe begint met schoppen en andere shithousery.

edit: Keeper Getafe maakt hands buiten de zestien, gewoon niks :laugh: :rofl:

edit 2: Real krijgt een penalty na licht contact tegen de knie van Bellingham. VAR komt tussen en scheids fluit hem terug :unsure: Als het geen clear error is moet je toch niet tussen gaan komen?
De penalty die gegeven werd geen clear error? Toch duidelijk dat Bellingham zich laat vallen? Zelfs Marca geeft toe dat het geen penalty was...
 
De penalty die gegeven werd geen clear error? Toch duidelijk dat Bellingham zich laat vallen? Zelfs Marca geeft toe dat het geen penalty was...
Er is contact met de knie van Bellingham hè, dan is het geen clear error meer.

Als de scheids hier in eerste instantie niet fluit, dan kan je er niets tegen inbrengen, maar in dit geval mag dit nooit teruggedraaid worden. Zeker aangezien die speler van Getafe geen bal heeft.

Trouwens dat die Djene nog gene kaart heeft, ongelofelijk :ROFLMAO:
 
Terug
Bovenaan