Spaans Voetbal 2023-2024

Er is contact met de knie van Bellingham hè, dan is het geen clear error meer.

Als de scheids hier in eerste instantie niet fluit, dan kan je er niets tegen inbrengen, maar in dit geval mag dit nooit teruggedraaid worden. Zeker aangezien die speler van Getafe geen bal heeft.
Pffffff dus omdat er contact is is het geen clear error meer? Met dit soort larie is het geen wonder dat fat er zoveel schwalbes zijn in Spanje. Bellingham had trouwens gewoon geel moeten krijgen.
 
Gelukkig nog de overwinning over de streep kunnen trekken na de vijfde goal van Jude Bellingham in vier wedstrijd. Eens te meer de matchwinnaar. Wat een aankoop. :love: En vooral blij dat dat vies anti-voetbal van Getafe niks heeft opgeleverd. Dat moet toch echt een van de triestigste ploegen zijn in de historie van het Spaanse voetbal met die Bordalas aan het roer. Het wordt al helemaal vervelend als de scheidsrechter meegaat in hun spelletje waardoor ze dat nog eens optimaal kunnen uitbuiten. In het slot van de wedstrijd gaat hij zijn kaarten pas beginnen uitdelen, dat moet je veel eerder doen vriend.

Ik hoop van harte dat die club degradeert dit seizoen.

Pffffff dus omdat er contact is is het geen clear error meer? Met dit soort larie is het geen wonder dat fat er zoveel schwalbes zijn in Spanje. Bellingham had trouwens gewoon geel moeten krijgen.
Je kan dat larie vinden hè, maar dat zijn wel gewoon de reglementen die de FIFA heeft opgesteld met de intrede van de VAR. Daar kan ik niets aan doen. Ik haal ze enkel aan. In mijn ogen is het nochtans vrij simpel hier. Het was geen 100% schwalbe van Bellingham (de speler raakt duidelijk de knie) en het was ook geen 100% fout van de speler van Getafe (ik ben even vergeten wie het was), dus dan is het toch echt geen clear error. Of wel?

Ik ben ook eerlijk om te zeggen dat ik het eerder géén penalty vind dan wel, want het contact is heel licht en Bellingham gaat inderdaad gewillig naar de grond, maar de scheidsrechter beslist daar om te fluiten. Dan moet je gewoon bij je beslissing blijven. Je kan daar enkel de penalty annuleren als er helemaal geen contact is. Ik heb trouwens bewust even gewacht om te reageren, omdat ik daarnet misschien reageerde 'in the heat of the moment', maar een uur na de wedstrijd blijf ik hier wel bij mijn standpunt.
 
Gelukkig nog de overwinning over de streep kunnen trekken na de vijfde goal van Jude Bellingham in vier wedstrijd. Eens te meer de matchwinnaar. Wat een aankoop. :love: En vooral blij dat dat vies anti-voetbal van Getafe niks heeft opgeleverd. Dat moet toch echt een van de triestigste ploegen zijn in de historie van het Spaanse voetbal met die Bordalas aan het roer. Het wordt al helemaal vervelend als de scheidsrechter meegaat in hun spelletje waardoor ze dat nog eens optimaal kunnen uitbuiten. In het slot van de wedstrijd gaat hij zijn kaarten pas beginnen uitdelen, dat moet je veel eerder doen vriend.

Ik hoop van harte dat die club degradeert dit seizoen.


Je kan dat larie vinden hè, maar dat zijn wel gewoon de reglementen die de FIFA heeft opgesteld met de intrede van de VAR. Daar kan ik niets aan doen. Ik haal ze enkel aan. In mijn ogen is het nochtans vrij simpel hier. Het was geen 100% schwalbe van Bellingham (de speler raakt duidelijk de knie) en het was ook geen 100% fout van de speler van Getafe (ik ben even vergeten wie het was), dus dan is het toch echt geen clear error. Of wel?

Ik ben ook eerlijk om te zeggen dat ik het eerder géén penalty vind dan wel, want het contact is heel licht en Bellingham gaat inderdaad gewillig naar de grond, maar de scheidsrechter beslist daar om te fluiten. Dan moet je gewoon bij je beslissing blijven. Je kan daar enkel de penalty annuleren als er helemaal geen contact is. Ik heb trouwens bewust even gewacht om te reageren, omdat ik daarnet misschien reageerde 'in the heat of the moment', maar een uur na de wedstrijd blijf ik hier wel bij mijn standpunt.
Het is ondertussen toch wel duidelijk dat er in Spanje gewoon bij de VAR wordt gekeken of er een penalty is of niet en ze zich heus geen kl*te aantrekken van "of er al dan niet contact is" of wat de richtlijnen van de FIFA zijn??

Soit, verdiende overwinning voor Real en idd, droomstart van Bellingham, vraag is wel hoe ze dit gaan blijven volhouden zonder echte spits? Daar zijn ze toch ferm in gebreke gebleven deze zomer, als dan blijkt dat Mbappé volgende zomer nog eens een dikke vette contractvernieuwing kiest van PSG is het helemaal absurd.
 
Het is ondertussen toch wel duidelijk dat er in Spanje gewoon bij de VAR wordt gekeken of er een penalty is of niet en ze zich heus geen kl*te aantrekken van "of er al dan niet contact is" of wat de richtlijnen van de FIFA zijn??
Uiteraard, zo naïef ben ik ook niet om dat te beseffen, maar op zo'n momenten is dat uiteraard wel ergerlijk, vandaar mijn eerdere frustraties. Gelukkig heeft het uiteindelijk geen verschil gemaakt in de eindafrekening.

Soit, verdiende overwinning voor Real en idd, droomstart van Bellingham, vraag is wel hoe ze dit gaan blijven volhouden zonder echte spits? Daar zijn ze toch ferm in gebreke gebleven deze zomer, als dan blijkt dat Mbappé volgende zomer nog eens een dikke vette contractvernieuwing kiest van PSG is het helemaal absurd.
Goede vraag. Ik tast ook in het duister op dat vlak. Al moet ik zeggen dat Joselu vandaag echt wel zijn wedstrijd heeft gespeeld. Hij heeft een dikke kans gemist in de eerste helft, maar ik vond hem zonder bal wel goed spelen tegen dat lage blok van Getafe. Maar je kan moeilijk verwachten dat die een heel seizoen onze aanval gaat dragen natuurlijk...

Ik blijf het absurd vinden dat ze niet gewoon iemand extra hebben gehuurd voor een seizoen. Zoals ik hier eerder al zei: Lukaku had echt een prima noodoplossing geweest.
 
Deportivo heeft zowaar na 2 speeldagen een persconferentie ingelast om publiekelijk te klagen over de scheidsrechters. Ik ben positief verrast. Al jaren komt er vanuit het bestuur geen slecht woord richting de refs en de RFEF. Het nieuwe bestuur heeft het dan eindelijk eens begrepen, dat ze van aanpak moeten wisselen. Nu zien of het iets uithaalt.

In de tweede speeldag wonnen we wel met 0-3, een van onze belangrijkste spelers werd een beenbreuk getrapt en is maanden out. De dader kreeg geen kaart. Daarnaast waren er nog een aantal vuile fouten waar Lugo mee wegkwam, terwijl Deportivo kaarten kreeg voor twee keer niks. Om nog maar te zwijgen van hun keeper die een meter buiten de zestien een bal uit zijn doel ranselde, en het spel ook gewoon mocht doorgaan. Zonder de onterecht afgekeurde goal op de eerste speeldag, waren we nu leider. Nu moeten we weeral twee punten achtervolgen op de grote concurrent, die twee speeldagen op rij de zege cadeau kreeg van de ref. Zeker als je rekening houdt met het feit dat de tegenstanders dikwijls heel fysiek en op/over het randje spelen, terwijl Depor dat net te weinig doet. We zijn in duel vaak te soft.

Depor kwam zelfs met een paar interessante statistieken op de proppen. Gemiddeld krijgt een ploeg per 7 overtredingen een gele kaart, in Primera RFEF. Bij Deportivo is dat echter een gele kaart per 4 overtredingen. Ploegen die tegen Deportivo spelen krijgen slechts iedere 9 overtredingen een gele kaart. Er werd ook vastgesteld dat Deportivo, ondanks een gemiddeld balbezit van 65%, quasi evenveel overtredingen maakt als de tegenstanders, wat op zijn minst ook vreemd te noemen is.

Ik betwijfel dat het een verschil gaat maken, maar na jaren van passiviteit, ben ik toch blij dat er eindelijk eens wat initiatief genomen wordt.
 
Laatst bewerkt:
Wow hallo, ik val hier net van mijn stoel. Wat een bominslag zeg.

Charly Musonda Jr's contract... is .... ONTBONDEN ... bij Levante. Weer een vrije speler. Jammer zeg.
Ook zo eentje die voor de grootste ploeg koos, Chelsea en daar niet goed is uitgekomen.
Oké blessures.

(Zeer) jong naar een buitenlandse topploeg gaan, met alle miserie vandien.
Hun neus ophalen voor elke andere ploeg in het buitenland, want ja, City, Chelsea of Milan bellen.
 
Om uw dag toch wat op te fleuren @Fusion


Hoe geweldig zou dit niet zijn?
Tja, zoals gevreesd gaat het ontslag van Rubiales niet veel veranderen. Ik zei jaren geleden al meermaals dat Lahoz enorm veel connecties heeft binnen de RFEF, dat is ook de reden dat hij altijd de grootste matchen in binnenland én in Europa mocht fluiten (toen ik dat zei in de Champions League topic, waren er een paar die mij erop aanspraken en zeiden dat ik een conspiracy theorist was...). Het feit dat hij nu al naar voor wordt geschoven om Rubiales te vervangen, is daar eigenlijk een mooi bewijs van, en toont des te meer hoe corrupt de RFEF is. Connecties en vriendjespolitiek achter de schermen is het enige dat telt. Ik had nog de lichte hoop dat iemand als Casillas zich kandidaat zou stellen en verkozen zou kunnen worden, maar het ziet er niet naar uit dat dat gaat gebeuren.

De volledige laag net onder Rubiales blijft vrijwel onaangetast, dus Lahoz of Rubiales, veel verschil zal het waarschijnlijk niet opleveren. Mijn enige hoop is dat de vervanger van Rubiales, of het nu Lahoz is of iemand anders, misschien de refs wat minder onder druk gaat zetten, wat Deportivo alleen maar ten goede kan komen.
 
Het klagen heeft duidelijk niet geholpen. Integendeel. Gisteren na 30 minuten onze sterspeler met rood van het veld na een licht akkefietje met een tegenspeler. Twee aanslagen en vele vuile fouten van de tegenstander werden bestraft met in totaal... twee gele kaarten. Onze weinige fouten werden quasi telkens met geel bestraft.

De ref was trouwens dezelfde arbiter die vorig seizoen die handsbal niet wou fluiten (zie post op vorige pagina) en daarop zei "als ik hier penalty voor fluit, is mijn carrière voorbij".

In de eerste helft stonden we onder druk, na die plots rode kaart, en telde hij 5 minuten bij. In de tweede helft waren we ze met 10 man aan het pletwalsen, waren ze voortdurend aan het tijdrekken... Drie minuten blessuretijd.

Toch hoop ik dat we dit onrecht nog meer gaan aanklagen de komende weken. Al 4 punten kwijt dankzij arbitrages in 3 speeldagen.
 
Na 4 speeldagen zijn we al drie spelers kwijt nadat ze breuken getrapt/geslagen werden. 1 ervan zijn we zeker een half seizoen kwijt. Het had zelfs nog erger kunnen zijn, gezien de constante aanslagen van de tegenstander op onze spelers waarvoor de refs voortdurend een oogje dichtknijpen. En dan nog krijgen we bijna dubbel zoveel (!!) rode en gele kaarten als de tegenstander. Het bericht waarin Depor als enige ploeg uit Primera, Segunda en Tercera RFEF tesamen het ontslag van Rubiales eiste, heeft ervoor gezorgd dat de situatie nog meer de spuigaten uitloopt dan in de voorgaande seizoenen. Het feit dat er van bijna 500 ploegen uit de competities van Rubiales slechts 1 ploeg was die iets over de situatie durfde te zeggen, toont ook hoeveel schrik iedereen daar heeft om getorpedeerd te worden door de RFEF.

Rubiales is misschien opgestapt, maar zijn vriendjes zijn wel degelijk nog aan de macht. Ondertussen hebben een kleine 40 hooggeplaatste directieleden van de RFEF klacht ingediend tegen de vrouwen van de nationale ploeg wegens laster en eerroof. De vrouwenploeg liet daarna weten dat ze selecties zouden weigeren tot er eindelijk échte veranderingen gebeuren binnen de RFEF. Daarna liet de RFEF toch quasi alle speelsters oproepen (met uitzondering van Hermoso, uiteraard) voor een interland, met de boodschap dat als ze de selectie weigeren, de speelsters boetes zullen krijgen en 2 tot 15 jaar geschorst zullen worden (op die manier zouden ze verlost zijn van alle "relschoppers").

De baas van het CSD (in principe een onafhankelijk overheidsorgaan) heeft nu beloofd om opnieuw in te grijpen, nadat de RFEF het land voor de zoveelste keer belachelijk maakt. Ze hebben met Tomé basically een vrouwelijke coach aangesteld, in de hoop dat dat de gemoederen zou bedaren, terwijl Tomé niet meer is dan een nieuwe pion in hun smerige plannetjes. Ik blijf het onthutsend vinden dat ze nog steeds overtuigd zijn dat ze met alles kunnen wegkomen.

Het zal waarschijnlijk weer niet veel uithalen. Toch ben ik zó tevreden dat de hele wereld eindelijk ziet hoe het er in de Spaanse voetbalwereld aan toegaat. Casillas blijft openlijk kritisch tegenover de RFEF. Laten we hopen dat hij het daar binnenkort kan overnemen om de boel eens volledig uit te mesten.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben Ancelotti echt beu aan het worden.

Je hebt godverdomme zoveel goede middenvelders en dan kom je weer aankakken met Kroos-Modric in een topwedstrijd terwijl het al JAREN duidelijk is dat die twee niet meer samen gaan als vroeger. Op de koop toe zet je dan ook nog eens uitgerekend Tchouaméni op de bank die gewoon een erg sterk seizoensbegin kent.

Oh en nu scoort uitgerekend Kroos de 2-1.
 
Ik ben Ancelotti echt beu aan het worden.

Je hebt godverdomme zoveel goede middenvelders en dan kom je weer aankakken met Kroos-Modric in een topwedstrijd terwijl het al JAREN duidelijk is dat die twee niet meer samen gaan als vroeger. Op de koop toe zet je dan ook nog eens uitgerekend Tchouaméni op de bank die gewoon een erg sterk seizoensbegin kent.

Oh en nu scoort uitgerekend Kroos de 2-1.
Op het middenveld ligt het probleem van Real niet hoor... Iedereen ziet dat ze dit jaar afgestraft zullen worden met de bagger slechte transferperiode van Flo Perez, ze zullen over enkele maanden toch wat aanvallend geweld moeten aanschaffen of het word dit jaar noppes.
 
Op het middenveld ligt het probleem van Real niet hoor... Iedereen ziet dat ze dit jaar afgestraft zullen worden met de bagger slechte transferperiode van Flo Perez, ze zullen over enkele maanden toch wat aanvallend geweld moeten aanschaffen of het word dit jaar noppes.
Dat zeg ik toch?

Maar hij haalt hier vandaag Joselu uit de spits om weer met de tandem Kroos - Modric te kunnen spelen, terwijl dat absoluut niet nodig is. Wat gaat Rodrygo in zijn eentje beginnen tegen vijf verdedigers van Atlético? Geen reet.

En waarom wordt deze goal nu weer afgekeurd :laugh: Rudiger heeft geen invloed op deze goal.
 
Dat zeg ik toch?

Maar hij haalt hier vandaag Joselu uit de spits om weer met de tandem Kroos - Modric te kunnen spelen, terwijl dat absoluut niet nodig is. Wat gaat Rodrygo in zijn eentje beginnen tegen vijf verdedigers van Atlético? Geen reet.

En waarom wordt deze goal nu weer afgekeurd :laugh: Rudiger heeft geen invloed op deze goal.
Rudiger speelt toch gewoon mee in die situatie? Hij gaat volledig voor de bal en raakt hem dan niet maar hij deed toch wel overduidelijk mee? Zelfs bij Marca mekkeren ze (nog) niet.

Soit, leuke match waarbij Real na de goal een pak beter voor de dag komt en Atleti toch wat lijkt te bibberen...
 
Rudiger speelt toch gewoon mee in die situatie? Hij gaat volledig voor de bal en raakt hem dan niet maar hij deed toch wel overduidelijk mee? Zelfs bij Marca mekkeren ze (nog) niet.

Soit, leuke match waarbij Real na de goal een pak beter voor de dag komt en Atleti toch wat lijkt te bibberen...
Ik vind dat altijd zo overdreven. Ik snap je redenering hè, maar tegenwoordig moet je direct stoppen met spelen en bij wijze van spreken stokstijf blijven stilstaan. Hij heeft hier in mijn ogen geen invloed op de speler die Rudiger verdediger, de keeper en de man die Camavinga zou moeten dekken.

Ik snap ondertussen wel waarom ze hem afkeuren, maar in de geest van het voetbal maakte het hier echt 0,0 verschil of Rudiger 2 meter offside stond of niet.
 
Je staat 3-1 achter en je gaat Mendy, Tchouaméni & Nacho brengen. :laugh:

Dit gaat een frustrerend seizoen worden.

Wat mij ook stoort is dat Barcelona zo'n Cancelo voor een spotprijs kan binnenhalen, die had Real ook perfect kunnen halen... Nu sta je daar weer met Vazquez te kloten op die rechterkant.
 
Terug
Bovenaan