Spaans Voetbal 2023-2024

Al 7 matchen op rij krijgen we minstens 2 matchbepalende foute beslissingen in ons nadeel. Dan heb ik het over rode kaarten en penalties. En dat los van het feit dat we de ganse match lang anders behandeld worden door de refs.

Vandaag speeldag 8, en krijgen we na 9 minuten weeral een compleet onterechte rode kaart. We zakken zo zelfs naar de degradatiezone. Dit houd je je niet meer voor mogelijk...

Vorige week voor onderstaande "overtreding" een tweede gele kaart gekregen. Daarna lag het spel maar liefst 6 minuten en 20 seconden stil omdat de speler zogezegd knock-out was en verzorging nodig had. Totale blessuretijd, los van al het andere tijdrekken: 4 minuten. Ref fluit af na 3 minuten en 49 seconden, net wanneer we nog eens gingen aanvallen.

De week nadien trok Deportivo naar het comité om de schorsing te laten kwijtschelden. Denied. Tja.


Edit: En na 70 minuten scoort Ponferradina de 1-0 vanuit duidelijk buitenspel :unsure: Eigenlijk zouden we gewoon van het veld moeten stappen.

Uiteindelijk komen we zowaar nog langszij op een corner. In de 95ste minuut mag Ponferradina opnieuw vanuit een meter buitenspel moederziel alleen afgaan op doel, maar somehow laat hun spits de kans liggen. In de allerlaatste seconden nog een elleboogstoot net buiten de 16 van Ponferradina, ref fluit niet, ondanks dan nog het bloed in het gezicht van Valcarce die de ref bijna te lijf gaat. Ongezien allemaal.

 
Laatst bewerkt:
Marc Guiu. 17j. Eerste match voor barça. Eerste minuut vd invalbeurt, eerste balcontact en goal.

Ongelooflijk voor die jonge gast.

Kerel speelt normaal niet eens bij barça B, maar bij Juvenil A 😂

Peis dat jutgla veel zou spelen bij barça A 🤣
 
Laatst bewerkt:
Eergisteren na een nieuwe snertpartij onverdiend met 0-1 gewonnen en uit de degradatiezone ontsnapt. Hopelijk herpakken de spelers zich snel.

Ik kan eigenlijk soms nog steeds niet geloven hoe ver deze ploeg gezakt is. Het niveau van de competitie wordt mooi weergegeven in onderstaande video. En dan nog lukt het na vier jaar nog altijd niet om te promoveren :unsure:

 
Marc Guiu. 17j. Eerste match voor barça. Eerste minuut vd invalbeurt, eerste balcontact en goal.

Ongelooflijk voor die jonge gast.

Kerel speelt normaal niet eens bij barça B, maar bij Juvenil A 😂

Peis dat jutgla veel zou spelen bij barça A 🤣
Die opleiding van Barcelona is echt niet normaal.
 
Die opleiding van Barcelona is echt niet normaal.
Feit dat er zo veel jeugd speelt is omdat ze financieel in moeilijk vaarwater zitten & een enorm krappe kern hebben.
Doe daar dan wat blessures bij & je krijgt het debuut van enorm veel tieners.

Valt nog te zien of die Guiu een talent is, laat staan dat die zich enorm verder ontwikkeld. Fati zit nu ook 'maar' bij Brighton hé.
 
Die opleiding van Barcelona is echt niet normaal.
Ik ga je hier zeker over niet tegenspreken, maar wat deze speler betreft zou ik nu nog geen (voorbarige) conclusies zeggen. Dat hij direct scoort bij zijn debuut wil natuurlijk niet al te veel zeggen.

Zo'n Lamine Yamal en Fermin Lopez hebben bijvoorbeeld al veel meer laten zien en daar kan ik wel al over zeggen dat er weldegelijk muziek in zit.

Op dat vlak ben ik als Real-fan wel altijd wat jaloers geweest op Barcelona. Ik hoop van harte dat daar volgend jaar met Xabi Alonso verandering in komt, want de afgelopen seizoenen zijn er toch echt wel genoeg mogelijkheden geweest om bepaalde spelers veel meer te laten spelen. Vorig jaar bijvoorbeeld Alvaro Rodriguez als spits. Jammer genoeg staat Don Carlo niet bepaald gekend om jeugd in te werken.

Ja, ik wil zeggen: dat is niet onlogisch na een blessure van 9 maanden.
Fati is imo erg overschat/overhyped hoor. Die heeft vorig jaar wel een volledig seizoen afgewerkt dus ik zou die blessures echt niet meer als excuus gaan inroepen. Die heeft een fenomenaal debuutseizoen gekend, maar daarna is die zijn niveau toch eerder gezakt, deels door blessures natuurlijk.

Ik betwijfel of die er nog ooit gaat doorkomen bij Barcelona eerlijk gezegd.
 
Ik ga je hier zeker over niet tegenspreken, maar wat deze speler betreft zou ik nu nog geen (voorbarige) conclusies zeggen. Dat hij direct scoort bij zijn debuut wil natuurlijk niet al te veel zeggen.

Zo'n Lamine Yamal en Fermin Lopez hebben bijvoorbeeld al veel meer laten zien en daar kan ik wel al over zeggen dat er weldegelijk muziek in zit.

Op dat vlak ben ik als Real-fan wel altijd wat jaloers geweest op Barcelona. Ik hoop van harte dat daar volgend jaar met Xabi Alonso verandering in komt, want de afgelopen seizoenen zijn er toch echt wel genoeg mogelijkheden geweest om bepaalde spelers veel meer te laten spelen. Vorig jaar bijvoorbeeld Alvaro Rodriguez als spits. Jammer genoeg staat Don Carlo niet bepaald gekend om jeugd in te werken.


Fati is imo erg overschat/overhyped hoor. Die heeft vorig jaar wel een volledig seizoen afgewerkt dus ik zou die blessures echt niet meer als excuus gaan inroepen. Die heeft een fenomenaal debuutseizoen gekend, maar daarna is die zijn niveau toch eerder gezakt, deels door blessures natuurlijk.

Ik betwijfel of die er nog ooit gaat doorkomen bij Barcelona eerlijk gezegd.
Er was wel degelijk een andere Ansu Fati voor zijn blessure hoor, na zijn blessure lijkt het alsof hij de gaspedaal niet volledig durft intrappen... Maar kijk maar wat filmpjes van voor de blessure, dan herken je hem bijna niet. Vertrouwen lijkt/leek gewoon volledig zoek bij hem. Dit weekend toch zijn goaltje meegepikt, ben benieuwd wat hij nu kan tegen Ajax (voorlopig nog gene vette).
 
Er was wel degelijk een andere Ansu Fati voor zijn blessure hoor, na zijn blessure lijkt het alsof hij de gaspedaal niet volledig durft intrappen... Maar kijk maar wat filmpjes van voor de blessure, dan herken je hem bijna niet. Vertrouwen lijkt/leek gewoon volledig zoek bij hem. Dit weekend toch zijn goaltje meegepikt, ben benieuwd wat hij nu kan tegen Ajax (voorlopig nog gene vette).
Maar dit ontken ik toch ook niet? Fati voor en na zijn blessures is inderdaad een wereld van het verschil. Maar hij haalt gewoon niet meer niet meer het niveau van weleer vandaar dat ik de term overschat (overhyped klopt niet echt, excuus) aanhaalde.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vega
Maar ik blijf het wat gek vinden om een speler die na zo'n blessureleed zijn eerdere niveau niet terugvindt af te doen als overschat. Enfin, het kan zijn dat hij voor zijn blessure te snel het sterrendom is in geprezen, maar het lijkt me ook niet gek dat je zelfs na opnieuw een volledig seizoen te spelen moeite hebt om nog je topniveau te halen na zo'n blessure. Hoeveel voetballers of sporters in het algemeen zijn er niet die door een ernstige blessure hun carrière gefnuikt zagen?
 
Allez 't is weer van dat. Het klassiek vermijdbaar tegendoelpunt binnen het eerste kwartier. Wat een geweldig huwelijk icm Real is dat zeg.

We zijn nog geen kwartier ver of de scheids heeft al zeker 5x gefloten voor een zogezegde aanvallende overtreding, terwijl de verdedigers gewoon altijd gaan liggen. Wanneer krijgen we eens scheidsrechters die daar niet intrappen? Zo vermoeiend zeg. Laat dat toch gewoon doorgaan. Als er een doelpunt uit voorkomt kan je nog altijd de VAR laten kijken of het effectief een overtreding was...

Maar ik blijf het wat gek vinden om een speler die na zo'n blessureleed zijn eerdere niveau niet terugvindt af te doen als overschat. Enfin, het kan zijn dat hij voor zijn blessure te snel het sterrendom is in geprezen, maar het lijkt me ook niet gek dat je zelfs na opnieuw een volledig seizoen te spelen moeite hebt om nog je topniveau te halen na zo'n blessure. Hoeveel voetballers of sporters in het algemeen zijn er niet die door een ernstige blessure hun carrière gefnuikt zagen?
Om even hier nog op te reageren: Dat is inderdaad niet echt correct, maar dat gaat een beetje hand in hand met hoe de mensen (nog) naar een speler kijken hè. Bij het binnenhalen van Fati bij Brighton deed men daar alsof men een wonder had verricht met één van de beste aanvallers ter wereld in te lijven, terwijl ik dat helemaal geen onlogische transfer vond. Da's gewoon min of meer zijn niveau geworden nu.
 
Laatst bewerkt:
Die afgevaardigde van Barça had gewoon gelijk, Vinicius is een clown. En ik denken dat Neymar al erg was.
 
Ik heb het zuiver over het eerste half uur van Barça-Real en hoe Vinicius weer op dat veld staat. Waar in mijn post zie je iets dat racisme goedkeurt...jezusmina zeg. Ik weet dat die kaart trekken de makkelijkste manier is om te reageren maar daar ging mijn post nu eens in de verste verte niet over.
 
Ik heb het zuiver over het eerste half uur van Barça-Real en hoe Vinicius weer op dat veld staat. Waar in mijn post zie je iets dat racisme goedkeurt...jezusmina zeg. Ik weet dat die kaart trekken de makkelijkste manier is om te reageren maar daar ging mijn post nu eens in de verste verte niet over.
Je weet dat die man dat heeft gezegd toen het weer eens ging over de zoveelste racistische gezangen van supporters jegens Vinicius? Indirect praatte hij dat dus goed door te insinueren dat Vinicius zélf de hoofdschuldige is. Enfin, zo kwam dat hele gebeuren toch over bij ons Real-fans. Dus als jij hier nu die man gelijk geeft... Snap je?

Als jij hier nu gewoon had gezegd: "Goh, die Vinicius wat een irritant mannetje zeg", had ik daar absoluut geen probleem van gemaakt want ik erger mij zelf vaker wel dan niet aan Vinicius zijn attitude.
 
Je weet dat die man dat heeft gezegd toen het weer eens ging over de zoveelste racistische gezangen van supporters jegens Vinicius? Indirect praatte hij dat dus goed door te insinueren dat Vinicius zélf de hoofdschuldige is. Enfin, zo kwam dat hele gebeuren toch over bij ons Real-fans. Dus als jij hier nu die man gelijk geeft... Snap je?

Als jij hier nu gewoon had gezegd: "Goh, die Vinicius wat een irritant mannetje zeg", had ik daar absoluut geen probleem van gemaakt want ik erger mij zelf vaker wel dan niet aan Vinicius zijn attitude.
Ik heb gewoon de headline zien passeren dat er iemand van Barça in de aanloop naar de wedstrijd had gepost dat Vinicius een clown is, maar meer ook niet. Als ik dat racisme had willen goedpraten had ik het wel expliciet vermeld...niet dus. Ik ben inderdaad gewoon akkoord dat Vinicius een clown is, dat was ook letterlijk wat in mijn post stond, dat racismegedoe heb jij er zelf bij gesleept door te insinueren dat dat mijn achterliggende gedachte was en dat kan 'k maar matig appreciëren.
 
Ik kan toch niet wachten tot het Ancelotti tijdperk voorbij is hoor. Hoe is het mogelijk dat je tegen een Barcelona met zoveel afwezigheden amper een poot aan de grond krijgt. :unsure:

Al meerdere wedstrijden oprij duidelijk dat in dit systeem de combo Vini - Rodrygo totaal niet werkt, wat doet meneer? Juist ja. Vorige week speelde Mendy een absolute zaadpot dat zelfs de commentators met beperkte kennis van het Spaanse voetbal zelfs niet konden geloven dat die volgende week opnieuw in de basis zou staan. Wie stond er aan de aftrap? Juist ja.

Wedden dat we zometeen een invalbeurt krijgen van Modric waardoor we voor de zoveelste kreeg de tandem Kroos - Modric krijgen die gewoon al jaren passé is.

Misschien had ik dit eerder moeten schrijven. Rodrygo eraf voor Joselu en Kroos voor Modric :laugh:
 
Terug
Bovenaan