Spaans Voetbal 2023-2024

In welke wereld is dit geen gele kaart voor Cancelo zeg :laugh:

Komop jongens, dit is toch altijd een penaltyfout van Araujo op Cama...
 
Laatst bewerkt:
Al dat geacteer ne hele match door moet zich vroeg of laat ne keer tegen uzelf keren. En zo glashelder vond ik die nu ook weer niet, Camavinga smijt daar ook heel gewillig beide beentjes de lucht in, en 't is den enige niet bij Real die daar goed op getraind heeft.
 
Joos zichzelf goed gecorrigeerd... Bellingham wint de Clasíco. Die andere 10 zouden allemaal samen zijn schoenen mogen kuisen.
 
Ah ja, en dat rechtvaardigt racistische gezangen natuurlijk. :laugh: Wat een beschamende post.
??? Vinicius is gewoon een idioot, wat heeft dat met racisme te maken? Wie racistische liederen zingt mag van mij een levenslang stadionverbod krijgen.

Maar Vini is gewoon oerdom. Nog geen 5 minuten op het veld of hij moet een bal die over de zijlijn gaat al de tribunes intrappen, iets later met Xavi ambras gaan maken en gans de wedstrijd tegen de ref staan roepen.

Dat Ancelotti die kerel niet eens bij de kraag neemt...
 
Weer serieus mijn kas zitten opfretten gisteren zeg. Voorafgaand gedacht dat je wel eens opnieuw zou kunnen uitlopen op Barça, gezien de moeilijke uitwedstrijd van hun en wij toch relatief simpele thuiswedstrijd op papier. Nee, laat je ze twee punten inlopen. :unsure: Barcelona dan ook nog eens vrij onverdiend gewonnen als ik de reacties zo las, dat maakt het dan nog eens extra zuur. Je zege van in de Clasico is zo een maat voor niks geweest.

Was al duidelijk dat het weer zo'n wedstrijd ging worden nadat Valverde na vijf minuten al oog in oog miste met de keeper, zo'n bal moet altijd binnen. Denk zelfs dat dat uiteindelijk ook onze grootste kans is geweest. Meestal lig ik dan ook nog te zeiken op de typische shithousery die zo'n teams dan toepassen naar het einde van de wedstrijd toe, maar zelfs dat viel gisteren reuze mee. Scheids heeft ook geen flaters gemaakt die ik mij kan herinneren.

Ik heb geen zin om hier elke week in herhaling te vallen, maar ik verlang echt hard naar de komst van Xabi Alonso volgend seizoen. Alle respect voor Carlo Ancelotti, maar het is hoogtijd voor een frisse wind. Altijd dat blijven vasthouden aan hetzelfde, terwijl het ondertussen al lang duidelijk is dat dit systeem niet ideaal is. Vinicius en vooral Rodrygo bakken er niks van. De enige reden dat je tot dusver zoveel punten gewonnen hebt is 1) dat je ten eerste in quasi alle wedstrijden kwalitatief een beter elftal hebt en 2) Jude Bellingham. Jude speelde gisteren ook weer heel goed, maar je kan niet blijven verwachten dat die elke wedstrijd 1 of 2 keer scoort.
 
Deportivo heeft een aantal weken geleden ex-ref Villanueva aangesteld als afgevaardigde van de club om achter de schermen te dienen als spreekbuis tussen de club en de RFEF. Resultaat: 3 matchen op rij waarin we de ref niet tegen hadden. 2 keer waren de refs vrij neutraal, 1 keer werden we in mijn ogen zelfs bevoordeeld, nadat een doelpunt van de tegenstander werd afgekeurd na een wel heel lichte overtreding.

Triestig dat je eigenlijk het spelletje van de RFEF moet meespelen door achter de schermen te gaan manipuleren, maar eigenlijk is er gewoon geen andere oplossing meer. Het is dit of nog vijf jaar verder rotten in derde klasse tot er niks meer van de club overschiet.

De eerste twee matchen werden gewonnen, maar gisteren werden we met 3-0 vernederd in Irún na een match die eigenlijk op 8-0 had kunnen eindigen. En deze keer kunnen ze het niet op de refs steken. Waarschijnlijk de slechtste match die ik ooit gezien heb van Depor, en dat zegt al iets. In de midweek bekermatch van vorige week stonden een aantal spelers ook tegen hun zin op het veld te wandelen. Onwaarschijnlijk dat zeer gelimiteerde spelers die in derde klasse voor 30.000 man mogen spelen, met zo een attitude aan een match beginnen. Wanneer gaan we eindelijk eens volop inzetten op de jeugd, ipv semi-gepensioneerde "vedettes" binnen te halen. En eens een coach die er niet als een sloef bijzit maar effectief spelers een schop onder hun gat kan geven wanneer het nodig is. Die ook eens spelers op hun natuurlijke positie zet en niet iedere week van opstelling verandert.

Zo moeilijk is het allemaal niet. Maar goed. Dit jaar zitten we in de zwakste groep die we de laatste 4 jaar gehad hebben, en ik zie ons momenteel niet eens de play-offs halen.
 
@Vega Wat is er allemaal aan de hand met Barcelona? Het lijkt blijkbaar allemaal nergens naar de laatste wedstrijden. Oké, je wint hiervoor wel van Sociedad & Alaves, maar ik denk dat ik niks verkeerd zeg als ze daar eigenlijk maximaal 1 op 6 mochten/konden hebben.

Ze staan nog wel redelijk dicht bij Real, maar ik kan mij toch niet van de indruk doen dat dit Barcelona een bedreiging gaat vormen dit seizoen. Zelfs tegen een Real zonder deftige spits.
 
@Vega Wat is er allemaal aan de hand met Barcelona? Het lijkt blijkbaar allemaal nergens naar de laatste wedstrijden. Oké, je wint hiervoor wel van Sociedad & Alaves, maar ik denk dat ik niks verkeerd zeg als ze daar eigenlijk maximaal 1 op 6 mochten/konden hebben.

Ze staan nog wel redelijk dicht bij Real, maar ik kan mij toch niet van de indruk doen dat dit Barcelona een bedreiging gaat vormen dit seizoen. Zelfs tegen een Real zonder deftige spits.
Goh het is inderdaad belabberd het spel. Balverlies langs alle kanten, de mooie combinaties gedurende 90 minuten zijn op 1 hand te tellen dus dan is het over het algemeen gene vette. Voeg daar pech aan toe (hoe in de verlenging Barça geen penalty krijgt en de VAR er zelfs niet naar kijkt is mij een raadsel) en dan is het helemaal "kut".

Maar het seizoen is nog lang, Real speelt ook alles behalve schitterend en Girona gaat denk ik geen 38 wedstrijden blijven knallen zoals ze nu doen dus op zich is er nog niks verloren. We moeten vooral eens een beetje chance hebben ook met de blessures om een basiselftal wat continuïteit te laten hebben. Nu is Frenkie De Jong terug en valt Gavi voor het ganse seizoen uit, ongelooflijk...

Soit, meestal hebben we van januari tot en met maart onze rotmaanden, met wat chance kunnen we nu 2 maanden wat beter worden en als het belangrijk wordt eindelijk eens goed spelen, da's al jaren geleden denk ik dat we in het voorjaar echt knalden.
 
Laatst bewerkt:
Goh het is inderdaad belabberd het spel. Balverlies langs alle kanten, de mooie combinaties gedurende 90 minuten zijn op 1 hand te tellen dus dan is het over het algemeen gene vette. Voeg daar pech aan toe (hoe in de verlenging Barça geen penalty krijgt en de VAR er zelfs niet naar kijkt is mij een raadsel) en dan is het helemaal "kut".

Maar het seizoen is nog lang, Real speelt ook alles behalve schitterend en Girona gaat denk ik geen 38 wedstrijden blijven knallen zoals ze nu doen dus op zich is er nog niks verloren. We moeten vooral eens een beetje chance hebben ook met de blessures om een basiselftal wat continuïteit te laten hebben. Nu is Frenkie De Jong terug en valt Gavi voor het ganse seizoen uit, ongelooflijk...

Soit, meestal hebben we van januari tot en met maart onze rotmaanden, met wat chance kunnen we nu 2 maanden wat beter worden en als het belangrijk wordt eindelijk eens goed spelen, da's al jaren geleden denk ik dat we in het voorjaar echt knalden.

Hoe doet Lewandowski het nog dezer dagen?
 
Tijdje terug toch een paar reacties gelezen van wat Barça-fans die hopen dat ze vanuit Saoedi-Arabië met een zak geld over de brug komen zodat ie kan vertrekken. Zal altijd wel een neus voor goals hebben, maar zou daar buiten toch weinig tot niets uitsteken was toen de commentaar.

Ik denk persoonlijk dat Julian Alvarez een fantastische spits zou zijn voor Barcelona.
 
Tijdje terug toch een paar reacties gelezen van wat Barça-fans die hopen dat ze vanuit Saoedi-Arabië met een zak geld over de brug komen zodat ie kan vertrekken. Zal altijd wel een neus voor goals hebben, maar zou daar buiten toch weinig tot niets uitsteken was toen de commentaar.

Ik denk persoonlijk dat Julian Alvarez een fantastische spits zou zijn voor Barcelona.

Lewandowski is weliswaar niet de persoon om naar Saudi Arabie te trekken. Zijn madam zou daar ook helemaal niet akkoord mee gaan, peisk.
 
Ondertussen blijft Depor maar verder sukkelen, in wat het slechtste seizoen ooit in de clubgeschiedenis kan worden. Troosteloos 11de in derde klasse. En dat met een veel duurder elftal dan vorig jaar. De refs zijn de laatste weken veel neutraler geweest, hoewel we dit weekend weer prijs hadden met de ref die ons vorige jaren ook al meermaals gekloot heeft. Die man heeft duidelijk connecties. Hiervoor kregen we geen penalty:

Soit, het niveau van de ploeg is schrijnend. Wat een vod van een coach ook weer. Nog nooit heb ik een ploeg met zoveel ruimte tussen de linies zien spelen als dit Depor. Ik vraag me af waarop die mannen nog trainen. Er zit geen enkele lijn in het spel.

Volgens de geruchten zou Paco Jemez zijn contract opzeggen in Irán om naar Deportivo te komen, en Ryan Babel zou ook terugkeren :unsure: Je kan het eigenlijk niet gekker bedenken.
 
Na Courtois, Militao heeft nu ook Alaba zijn kruisband gescheurd :sarcastic: Het wordt eens tijd om heel de medische staf daar buiten te zwieren of zo denk ik want dit is echt niet normaal en zeker geen toeval meer.
 
Terug
Bovenaan