Spaans Voetbal 2022-2023

Dank u Fusion om enige realiteitszin te hanteren... Het is in Spanje weer gewoon 2 kampen tegen elkaar dat zoals kleine kinderen met modder aan het gooien zijn.

Het is voor mij heel duidelijk => Racisme is walgelijk en moet verbannen worden, net zoals vandalisme in een stadion aangepakt wordt moet racisme even hard aangepakt worden...

Ik voeg er aan toe, idem met homofobie, seksisme, masochisme en alle foute ismes die er zijn. Om niet al te ver terug te gaan werd Pep twee weken geleden in Bernabeu constant geviseerd met liederen dat hij homo is. Homofobie van de puurste vorm, waar was de Madrileense pers toen? Waar was Florentino Perez toen?

Selectief slachtoffergedrag is dit gewoon... Van de week postte Vinicius een filmpje over racisme in het Spaanse voetbal met daarbij videos dat Roberto Carlos in Camp Nou werd uitgemaakt voor aap, etc... Waarom post hij geen filmpje van de liederen die keeper Wilfred begin jaren 90 moest aanhoren in Bernabeu?

De rode kaart voor Vinicius was overigens gewoon terecht. Het enige probleem was dat de Valencia speler ook rood had moeten krijgen voor die actie... Maar aan de straf van Vinicius was op zich niks mis, correct rood. Vinicius is een heethoofd en wordt door de tegenstanders (helaas niet alleen de supporters maar vaak ook gewoon de tegenspelers) hierop geviseerd omdat ze weten dat hij nogal snel ontploft. Wie de wedstrijden van Real ziet moet maar eens letten op hoe snel dat potje overkookt. Lewandowski krijgt 3 wedstrijden schorsing omdat hij bij een rode kaart naar de bank teken doet dat het boeltje stinkt (vinger tegen zijn neus drukken), Vinicius mag roepen/tieren/cynisch applaudiseren/..., hij krijgt hier zelden een kaart voor.

Het doet me gewoon enorm hard denken aan de tijd van Neymar. Showbolletje die geviseerd werd door de tegenstander omdat ook hij een heethoofd was dus kreeg die de ene fout na de andere te verduren (wat ik bij Vinicius ook merk) en kreeg hij elke uitmatch gans het stadion op zich... Toen sprak de Madrileense pers week in week uit over het feit dat Neymar voor niets en niemand respect had en het zelf telkens opzocht. Enkele jaren later doet hetzelfde scenario zich voor in een ander stadion => Hoppa, vandaag ons wit T-shirt aan ipv ons zwart T-shirt.

Nee, pure quatsch vind ik dit allemaal en het enige wat deze zever doet is nog meer verdelen. Niet alleen de racistische hersenloze scheldwoorden van de supporters maar evengoed de replieken van Vinicius die cru stelt dat heel Spanje racistisch is. Om dan te weten dat Bolsonaro eens een uitspraak heeft gedaan "mijn zonen zullen nooit homo zijn of met zwarte vrouwen daten, ze zijn beter opgevoed dan dat". Maar in Brazilië was er precies geen racistisch probleem toen Vini daar speelde.
 
Vorige week MID MID gezien, de toekomst van die club ziet er toch niet zo mooi uit. Blijkbaar 7 miljoen euro betaald aan scheidrechters ( niet omkopen ) om te weten hoe scheidsrechters reageren in fases in matchen van Barca.
 
De supporters van Rayo zongen vanavond in Bernabéu zélf de liedjes die Real Madrid ultra's normaal gezien zingen om Rayo te beledigen.

Ik zie dit een trend worden volgend seizoen.
 
Vorige week MID MID gezien, de toekomst van die club ziet er toch niet zo mooi uit. Blijkbaar 7 miljoen euro betaald aan scheidrechters ( niet omkopen ) om te weten hoe scheidsrechters reageren in fases in matchen van Barca.
Ze hebben geld betaald aan de voorzitter van het scheidsrechterscomité en de zoon daarvan om verslagen te krijgen over wie de scheidsrechters zijn/karaktertrekken/hoe die regeren in het algemeen, niet enkel in wedstrijden van Barcelona...

Dus niet echt wat jij zegt maar ongetwijfeld zéér verdacht en sowieso deontologisch volledig uit den boze... De vraag is of er een link zal gevonden worden van het geld dat van de voorzitter/diens zoon naar de scheidsrechters doorvloeit, dat zal nl. de link zijn om te zeggen "er was een omkoping". Voorlopig vinden ze dat niet en zouden alle scheidsrechters aan het verklaren zijn dat ze nooit beïnvloeding/pressing hebben gevoeld van die voorzitter, als er dus geen andere bewijsmiddelen worden gevonden denk ik dat het allemaal wel zal meevallen voor Barcelona (buiten dat hun naam natuurlijk serieus wat schade oploopt).
 
Real had vandaag veel afwezigen in de ploeg. Het aantal speelminuten dat Hazard kreeg? Een dikke vette 0 minuten.

Hij heeft het zelf ook wel een beetje gezocht, door niet altijd even professioneel bezig te zijn.
En perse bij Real willen blijven is ook gewoon 'kiezen voor het geld ipv een sportieve'. Dan krijg je dit.

Hij is het typisch voorbeeld van het feit dat voetballers te veel betaald worden. Een vet contract? Doe je daarna geen moeite meer? Geen probleem, je bent gewoon 'binnen'. Echt een verspilling van zijn talent.
 
Nog niemand concreet, wat ook logisch is. Hij heeft nog niet officieel meegedeeld dat hij gaat vertrekken.

Zou ook niet direct iemand weten eigenlijk.
Ge moogt Eric Maxim Choupo-Moting hebben voor 50m€? :oi22::hurrr:

Iets bewezen dat beschikbaar is en betaalbaar en bij Real past loopt er niet rond imo... Tenzij dat Lukaku er 8 inlegt in de finale :unsure:
En das ook niet in de trend van Perez zen laatste aankopen?
Plus gaat CA er nog zijn volgend jaar?
Ja ben wel nieuwsgierig wat dat gaat geven, Bayern heeft op dat gebied lewy zen vervanging serieus verkloot.
 
Is fantastisch geweest bij Liverpool, maar met alle respect voor Bobby is hij de laatste 2 jaar te blessuregevoelig en te wisselvallig geworden.
Zou ook gewoon zijn geweest als back-up voor Benz, aangezien dat dit seizoen toch een groot probleem was. Daarvoor zou dat een ideale aankoop zijn geweest. Indien Benz daadwerkelijk vertrekt zie ik toch ook liever iemand anders komen voor die positie.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan