Spaans Voetbal 2022-2023

Als La Liga Barcelona naar Segunda stuurt, dan werken ze die Superliga nog meer in de hand, en dat is het ergste wat Tebas kan overkomen. Ik zie het niet gebeuren. In Italië hebben ze het natuurlijk wel gedurfd destijds, met Juventus. Nu zit Juventus terug verwikkeld in een schandaal, maar meer dan wat extra punten aftrekken zal deze keer ook niet gebeuren, vermoed ik.

Cádiz is dit jaar het grote slachtoffer van de refs, en als je ziet wie er tegen de degradatie vecht dit jaar, weet je al snel waarom. Een Madrileense ploeg, een Catalaanse ploeg, Valencia, tot voor kort Sevilla,... Je zou eens de beelden moeten bekijken van sommige van hun matchen. Onwaarschijnlijk bij momenten.

Nuja, dat van Barcelona is in mijn ogen maar het topje van de ijsberg. Bij Real zitten ze nu eens goed te lachen, maar ze hebben zelf decennia lang de refs in hun zak gehad.

Ondertussen is Deportivo nog steeds onwaarschijnlijk hard aan het sukkelen in derde klasse. Momenteel op 2 punten van leider Alcorcón, die ook aan het prutsen zijn, maar gezien de huidige dynamiek lijkt het alweer een verloren zaak. Ik vrees dat de B-ploeg van Real Madrid de titel gaat pakken. Veruit de sterkst voetballende ploeg op dit moment. Dan wordt het voor ons weer de loterij van de play-offs. En met deze coach, en het feit dat onze spelers in hun broek doen zodra er een beetje druk op hen ligt, voorspel ik weer een fiasco zoals in de finale van vorig jaar. Echt hemeltergend dat we keer op keer de verkeerde coach op de bank zetten. Dit weekend 27.000 man in het stadion voor een matchke tegen Castilla, met veruit de sterkste ploeg uit de reeks... en dan worden we toch 60 minuten lang van de mat geveegd door een bende jonkies.

Moesten we nu gewoon eens investeren in een coach met een tikkeltje tactisch inzicht, zouden we los kampioen kunnen spelen met dit elftal. Maar nee, we zitten met een idioot op de bank die Villares, onze sterkste defensieve middenvelder, op de linksback zet, volledig uit zijn element, waardoor we die match drie goals tegenkrijgen omdat hij drie keer in zijn rug gepakt wordt, terwijl ons middenveld staat te verzuipen zonder Villares om de boel te controleren... En dan drie weken nadien zet hij hem opnieuw op de linksback, in een rechtstreeks duel tegen Alcorcón, met exact dezelfde gevolgen vandien: 3-1 verloren. Nu lees ik net dat hij deze week weer aan het trainen is met Villares op de linksback. Om dood te vallen. Zeker als je weet dat Trilli, onze linksback van vorig jaar en een jeugdproduct van de club, een ijzersterk seizoen speelde. Om een of andere onverklaarbare reden wil de coach hem niet opstellen.

Villares zegt nu net in de persconferentie na de training dat hij zich niet comfortabel voelt op de LB en Trilli zou moeten starten... Maw, de coach heeft het bij de spelers ook alweer verkorven. Wat een circus altijd, deze club.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Vega
Mendy nooit meer opstellen aub.

Bon. Volle focus op CL + Copa dus.
???

Alsof het verlies de schuld van Mendy is... Ter Stegen heeft letterlijk 2 "savejes" moeten doen op een schot van Benzema in de eerste minuut en een schot van Vinicius in minuut 70. Verder een own goal en een goal in buitenspel.

Hoe is Mendy dan de schuldige die ocharme nog geen half uur gespeeld heeft?

Neen, Real was wederom als ploeg gewoon niet goed. Niet dat Barça super goed was maar toch duidelijk een stuk beter dan Real hoor... Benzema niet gezien, Valverde niet gezien, Kroos niet gezien, etc... Enige écht goede man van Real was Courtois en in mijn ogen Nacho.
 
Laatst bewerkt:
???

Alsof het verlies de schuld van Mendy is... Ter Stegen heeft letterlijk 2 "savejes" moeten doen op een schot van Benzema in de eerste minuut en een schot van Vinicius in minuut 70. Verder een own goal en een goal in buitenspel.

Hoe is Mendy dan de schuldige die ocharme nog geen half uur gespeeld heeft?

Neen, Real was wederom als ploeg gewoon niet goed. Niet dat Barça super goed was maar toch duidelijk een stuk beter dan Real hoor... Benzema niet gezien, Valverde niet gezien, Kroos niet gezien, etc... Enige écht goede man van Real was Courtois en in mijn ogen Nacho.
Ik zeg toch nergens dat het verlies de schuld van Mendy is? Wel dat ik hem niet meer in ons tenue wil zien. Zelden zo'n technisch beperkte voetballer gezien bij Real. En als je dan nog eens dekkingsfouten begint te maken heb je al helemaal niks te zoeken hier.

Verlies is in de eerste plaats weer te wijten aan Ancelotti. Ongelofelijk hoe koppig die mens is geworden met het vasthouden aan bepaalde namen... Telkens weer de tandem Kroos-Modric terwijl dat gewoon passé. Ceballos speelt een beter seizoen dan beide en moet constant van de bank beginnen. Je zag ook duidelijk dat het spel beter werd na zijn inbreng.
 
Mijn eerste clasico meegemaakt. Godmiljaar tranen in de ogen na die 2-1. Ik zat tussen twee locals en niet normaal hoe die het beleven. De harde kern was ook geweldig waar we juist boven zaten. Die beleefden echt de match zoals het moest. Constant zingen, maar wel aanmoedigen zoals het moet
 
Eindelijk nog eens een overtuigende overwinning tegen Barcelona in een Clasico. En het is dat Real uiteindelijk nog wat met de handrem op ging spelen, want het had echt een serieuze afstraffing kunnen worden. De winst an sich mocht ook wel tegen een Barcelona dat bepaalde sterkhouders moest missen. Die vorige twee nederlagen waren eigenlijk redelijk schandalig te noemen en dan vooral die heenwedstrijd in de Copa, maar bon Ancelotti maakte daar ook gewoon koppige fouten.

Ik begrijp trouwens nog altijd niet dat Barcelona nog maar 9 tegengoals heeft in La Liga. Gisteren werd er bij momenten echt als miniemen verdedigd. Marcos Alonso en Eric Garcia wat is me dat zeg... Zet dan gewoon Koundé en Araujo centraal en een jeugdspeler op de rechtsback of zo. Kan toch haast niet slechter gaan denk ik dan.
 
Eindelijk nog eens een overtuigende overwinning tegen Barcelona in een Clasico. En het is dat Real uiteindelijk nog wat met de handrem op ging spelen, want het had echt een serieuze afstraffing kunnen worden. De winst an sich mocht ook wel tegen een Barcelona dat bepaalde sterkhouders moest missen. Die vorige twee nederlagen waren eigenlijk redelijk schandalig te noemen en dan vooral die heenwedstrijd in de Copa, maar bon Ancelotti maakte daar ook gewoon koppige fouten.

Ik begrijp trouwens nog altijd niet dat Barcelona nog maar 9 tegengoals heeft in La Liga. Gisteren werd er bij momenten echt als miniemen verdedigd. Marcos Alonso en Eric Garcia wat is me dat zeg... Zet dan gewoon Koundé en Araujo centraal en een jeugdspeler op de rechtsback of zo. Kan toch haast niet slechter gaan denk ik dan.
Was vooral het CL-syndroom dat weer op de proppen kwam hoor... 0-1 uit een counter net voor het einde van de eerste helft, dan kwam de 0-2 en het broekschijten in Camp Nou kon weer beginnen.

Barça heeft gewoon een zeer wankele psychologische balans. De minste tegenstoot en heel de ploeg valt als een kaartenspel in elkaar, zie de wedstrijden tegen Bayern, Liverpool, nu weer Real.

Soit, snel de Liga veiligstellen en beginnen bouwen aan de ploeg van volgend jaar.
 
Barça speelde die classico ook zonder enkele belangrijke spelers zoals De Jong, Dembélé, Pedri en Christensen. Het zou een heel andere match geweest zijn hadden ze betere opties gehad hebben toen.
 
Real madrid blijft toch een kleine ploeg op dat vlak.

MODEDIT: bepaalde krasse uitspraken weggehaald
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Real madrid blijft toch een kleine ploeg op dat vlak.
Voor de volledige context: deze video is een reactie op Laporta die zei dat Real als 'club van het regime' decennialang geprofiteerd heeft van de arbitrage, als verdediging voor de betalingen die Barca aan de VP van het Spaanse scheidsrechterscomité uitvoerde.

Beide clubs zijn trouwens fout met hun beweringen over Franco.

Wel vermakelijk om deze clownshow te volgen.
 
Voor de volledige context: deze video is een reactie op Laporta die zei dat Real als 'club van het regime' decennialang geprofiteerd heeft van de arbitrage, als verdediging voor de betalingen die Barca aan de VP van het Spaanse scheidsrechterscomité uitvoerde.

Beide clubs zijn trouwens fout met hun beweringen over Franco.

Wel vermakelijk om deze clownshow te volgen.
Ik schaamde mij als Bayern fan zijnde toen het bestuur een machine als Hansi flick wist weg te krijgen. De daarop volgende Nagelsmann show van binnen halen en buiten kegelen om dan FC hollywood style Tuchel voor te stellen was evenzeer belachelijk..Maar das uiteindelijk business . En ergens mss wel te begrijpen. (Niet dat van Hansi)

Dit is gewoon infantiel gedrag.
Beide clubs onwaardig. En is dat uberhaupt slim als ge beide al boter op uwe kop hebt?

Vrolijk kunde als fan daar toch niet van zijn :unsure:
 
Real madrid blijft toch een kleine ploeg op dat vlak.

MODEDIT: bepaalde krasse uitspraken weggehaald
Omdat ze reageren op onnozele uitspraken van Laporta?

Ze zouden daar bij Barcelona zich beter bezighouden met alle beschuldigen op een deftige manier te ontkrachten, in plaats van hier weer Real & het 'Franco-regime' bij te betrekken. Wie is hier een kleine club?
 
Barcelona is inderdaad begonnen maar de reactie van Real Madrid is al even kinderachtig. Gewoon triestig van beide clubs.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan