Veldritseizoen 2023 - 2024

Ik betwijfel dat dit de standaard is. Voor die grote prijzen oke, maar een bergprijs vanuit de vlucht van de dag?
Toettoet

 
Of ze spreekt al vanaf dag 1 de waarheid natuurlijk.
En het verhaal is, ook al is het misschien vergezocht, gewoon correct.
Lees jij die artikels wel voor je reageert?

"En daarna was het aan Nico om te bewijzen dat het zijn fiets was. Hij beweerde dat hij de fiets een jaar eerder had overgekocht van Femke. Om mee te kunnen op training had hij een motortje op batterijen ingebouwd in het frame.

Jos Smets, toenmalig hoofd van Belgian Cycling
"Maar toen hij moest tonen hoe de motor gestart moest worden, slaagde hij daar niet in", zag Smets. "En dan stopte dat verhaal al snel." Ondertussen zijn er nog objectieve elementen om aan te nemen dat er gesjoemeld is.

Zo kon de fiets een jaar eerder niet overgekocht zijn, want het ging om een nieuw kader. Later heeft de UCI de bevestiging gekregen van de fabrikant dat het frame van de fiets pas in de herfst van 2015 geleverd was, enkele maanden voor het WK."

Hoe kan je, met deze info, beweren dat het verhaal gewoon correct is?
 
Inderdaad.

En hun excuus destijds is ook zoiets typisch dat je gaat aanhalen als je in paniek slaat. "Het was de fiets van een kameraad, die per toeval door de mecanicien tussen die van mij gezet is geweest."
 
Lees jij die artikels wel voor je reageert?

Dat ik op een dinsdagavond nog ironie zou moeten uitleggen had ik nu wel niet verwacht :help:

Je beseft toch dat hij die fiets het jaar daarvoor had overgekocht allez! Dat is nu toch zo klaar als een klontje!

on a serious note wat hadden zij en jij dan verwacht? Dat ze na al die jaren doodleuk gewoon de waarheid gaan zeggen? Dat is toch gewoon zo voor elke persoon die bedrog pleegde in de sport, je houdt de leugen vol. Waarom zou ze iets anders doen nu? Ze heeft niks te verliezen noch te winnen.
Waarom men deze oude koeien nog uit de sloot moet halen is mij een raadsel. Moest het nu nog een grote naam in de sport geweest zijn, maar het was al gedaan nog voor het begonnen was.
 
Dat ik op een dinsdagavond nog ironie zou moeten uitleggen had ik nu wel niet verwacht :help:

Je beseft toch dat hij die fiets het jaar daarvoor had overgekocht allez! Dat is nu toch zo klaar als een klontje!

on a serious note wat hadden zij en jij dan verwacht? Dat ze na al die jaren doodleuk gewoon de waarheid gaan zeggen? Dat is toch gewoon zo voor elke persoon die bedrog pleegde in de sport, je houdt de leugen vol. Waarom zou ze iets anders doen nu? Ze heeft niks te verliezen noch te winnen.
Waarom men deze oude koeien nog uit de sloot moet halen is mij een raadsel. Moest het nu nog een grote naam in de sport geweest zijn, maar het was al gedaan nog voor het begonnen was.
Dan stel ik mij de vraag, was men niet coulanter geweest indien ze onmiddellijk open kaart had gespeeld? Of heeft ze net gezwegen en niet enkel om haarzelf in te dekken?
 
Dat ik op een dinsdagavond nog ironie zou moeten uitleggen had ik nu wel niet verwacht :help:

Je beseft toch dat hij die fiets het jaar daarvoor had overgekocht allez! Dat is nu toch zo klaar als een klontje!

on a serious note wat hadden zij en jij dan verwacht? Dat ze na al die jaren doodleuk gewoon de waarheid gaan zeggen? Dat is toch gewoon zo voor elke persoon die bedrog pleegde in de sport, je houdt de leugen vol. Waarom zou ze iets anders doen nu? Ze heeft niks te verliezen noch te winnen.
Waarom men deze oude koeien nog uit de sloot moet halen is mij een raadsel. Moest het nu nog een grote naam in de sport geweest zijn, maar het was al gedaan nog voor het begonnen was.
Awel ja, waarom dan nog blijven volhouden 8 jaar na datum? Je maakt jezelf enkel nog belachelijker in dit geval.

Dan stel ik mij de vraag, was men niet coulanter geweest indien ze onmiddellijk open kaart had gespeeld? Of heeft ze net gezwegen en niet enkel om haarzelf in te dekken?
Ik ben vrij zeker dat dat motortje niet haar eigen idee was. Een 19-jarige vrouwelijke renster? Nee, dat weiger ik oprecht te geloven. Of ik ben gewoon naïef hierin, maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat iemand van die leeftijd zelf op het idee komt om een motortje in haar fiets te installeren. Laat staan dat ze dat zelf ook nog eens allemaal zelf heeft aangekocht en gemonteerd. Er zaten daar sowieso 'handlangers' mee in het complot, dat kan bijna niet anders. Sowieso die Nico, maar misschien waren er nog meer.

En los daarvan denk ik niet dat direct bekennen veel verschil had gemaakt. De moment dat men dat motortje heeft gevonden was haar carrière voorbij. Ze ging sowieso een dikke schorsing krijgen en daarna denk ik niet dat er een ploeg geneigd zou zijn geweest om nog met haar in zee te gaan. Je wil uw naam niet verbinden aan het allereerste geval van mechanische doping.
 
Awel ja, waarom dan nog blijven volhouden 8 jaar na datum? Je maakt jezelf enkel nog belachelijker in dit geval.


Ik ben vrij zeker dat dat motortje niet haar eigen idee was. Een 19-jarige vrouwelijke renster? Nee, dat weiger ik oprecht te geloven. Of ik ben gewoon naïef hierin, maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat iemand van die leeftijd zelf op het idee komt om een motortje in haar fiets te installeren. Laat staan dat ze dat zelf ook nog eens allemaal zelf heeft aangekocht en gemonteerd. Er zaten daar sowieso 'handlangers' mee in het complot, dat kan bijna niet anders. Sowieso die Nico, maar misschien waren er nog meer.

En los daarvan denk ik niet dat direct bekennen veel verschil had gemaakt. De moment dat men dat motortje heeft gevonden was haar carrière voorbij. Ze ging sowieso een dikke schorsing krijgen en daarna denk ik niet dat er een ploeg geneigd zou zijn geweest om nog met haar in zee te gaan. Je wil uw naam niet verbinden aan het allereerste geval van mechanische doping.
Waarom volhouden is in feite simpel natuurljk, waarom zou ze het toegeven?
Ze kan daar niks mee winnen, het is nooit bewezen dat ze daar één meter mee in cross heeft gereden. Het enige wat men heeft zijn gewoon zeer sterke vermoedens en aanwijzingen dat die fiets die daar stond van haar was en dat er weet was dat er daar een motor in zat.

Op dat moment ga je ook het niet toegeven, er was nog een kans dat het met een lichte schorsing over zou geweest zijn.
Maar die lichte schorsing is er nooit gekomen, en als meisje van 19 die nog geen prof is is dat niet zo simpel om terug te komen.
Ze had in feite nog maar weinig bewezen en de zaken die ze liet zien zijn met de kennis van het motortje zwaar in vraag gesteld.

De kans dat ze alleen handelde is quasi nihil. Een crossfiets weegde toen om en bij de 7kg in haar maat, als je daar ineens 8,5kg van maakt dat voel je wel. Dus haar mechaniekers gaan dat gevoeld hebben, plus ook een motor inbouwen is niet iets wat een 19-jarige zomaar even alleen doet.
Net zoals de kans dat ze het enkel gebruikte in die cross. Men heeft het vermoeden dat er ook in andere crossen mee gereden is. Natuurlijk als jij zo een ronde of 2 merkbaar minder hard moet trappen dan kan dat wel een groot verschil maken.

Maar zoals gezegd, het zijn enkel maar vermoedens en niks is bewezen. Ze blijven beide bij hun verhaal en beroepen zich op die zeer kleine kans dat hun verhaal effectief klopt.
Is dat zo lang na de feiten dom of eerder verstandig als uw leven zich momenteel volledig buiten de sport afspeelt en je ook geen enkele ambitie hebt om in de sport iets te doen.
Er zullen veel valsspelers de kist ingaan zonder ooit toegegeven hebben valsgespeeld te hebben.
 
Gisteren sinds heeeel lang geleden nog eens een volledige cross gezien, was best een vermakelijke koers. Supersterke Pim Ronhaar, spijtig van zijn val, had nog een leuk tactisch duel kunnen worden tussen hem & de twee ploegmaats: Vanthourenhout & Iserbyt.
 
Sterke comeback van Aerts.
Had niet verwacht dat hij zo sterk zou eindigen. Eerder een Stybar-scenario, maar dan tot half cross vastklampen en dan ontploffen.
 
Terug
Bovenaan