Veldritseizoen 2022-2023

SomeDude

Banned
Nu de regen met bakken uit de hemel valt, de Jeanetten van de weg vluchten naar Australië en Toon Aerts ontslagen is kunnen we terug aan de enige discipline in het wielrennen die er toe doet beginnen: Veldrijden!

September 2022​

18/09: Polderscross Kruibeke (Exact)
25/09: be-Mine Beringen (Exact)

Oktober 2022​

01/10: Berencross Meulebeke (Exact)
09/10: Wereldbeker Waterloo, Verenigde Staten
16/10: Wereldbeker Fayetteville, Verenigde Staten
20/10: Kermiscross Ardooie
23/10: Wereldbeker Tábor, Tsjechië
29/10: Ruddervoorde (Superprestige)
30/10: Wereldbeker Rucphen, Nederland

November 2022​

01/11: Koppenbergcross (X2O Trofee)
05/11 - 06/11: EK veldrijden in Namen, België
11/11: Jaarmarktcross Niel (Superprestige)
12/11: Cyclocross Leuven (Ethias Cross)
13/11: Wereldbeker Beekse Bergen, Nederland
19/11: Merksplas (Superprestige)
20/11 Wereldbeker Overijse, België
26/11: Kortrijk (X2O Trofee)
27/11: Wereldbeker Hulst, Nederland

December 2022​

03/12: Gavere (Superprestige)
04/12 Wereldbeker Antwerpen, België
10/12: Robotland Essen (Exact)
11/12: Wereldbeker Londen, Verenigd Koninkrijk
17/12: Wereldbeker Val di Sole, Italië
23/12: Zilvermeercross Mol (Exact)
26/12: Wereldbeker Dendermonde, België
27/12: Heusden-Zolder (Superprestige)
28/12: Diegem (Superprestige)
30/12: Azencross Loenhout (Exact)

Januari 2023​

01/01: GP Sven Nys Baal (X2O Trofee)
03/01: Herentals (X2O Trofee)
05/01: Duinencross Koksijde (X2O Trofee)
07/01: Gullegem
08/01: Wereldbeker Zonhoven, België
14-01 - 15/01: Nationale kampioenschappen (BK in Lokeren)
16/01: Otegem
21/01: Kasteelcross Zonnebeke (Exact)
22/01: Wereldbeker Benidorm, Spanje
28/01: Flandriencross Hamme (X2O Trofee)
29/01: Wereldbeker Besançon, Frankrijk



Februari 2023​

04/02 - 05/02: WK veldrijden in Hoogerheide, Nederland
11/02: Noordzee cross Middelkerke (Superprestige)
12/02: Krawatencross Lille (X2O Trofee)
18/02: Waaslandcross Sint-Niklaas (Exact)
19/02: Brussels Universities Cyclocross (X2O Trofee)
26/02: Sluitingsprijs Oostmalle
 
Laatst bewerkt:
Dat Remco zich hier maar eens komt bewijzen ze :unsure:

Nu zondag is het hier Polderscross helemaal gratis trouwens!
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Dat de zaak Toon Aerts maar rap uitgeklaard is. Wat een klucht is dat.
De eerste crossen zullen nog voor de pure crossers zijn. Dan is het wachten tot de WVA, Pidcocks en MVDP’s zich aanmelden en die mannen enkel nog meerijden om de hoop te vergroten.

Ook eens benieuwd wat een Quinten Hermans gaat doen. En of Merlier nog in het veld gaat rijden.
 
In het artikel over het uiteen gaan van Aerts en Nys staat dat er nog steeds geen resultaat van het B-staal is. Was hier een tijdje geleden geen link gepost die dat ontkrachtte? Zeker nu hij het team verlaten heeft, zou het me vreemd lijken dat Nys daar niet openlijk over communiceert.

Verder kijk ik ook al uit naar het nieuwe veldritseizoen!
Benieuwd of Iserbyt verder gaat op zijn elan, of dat er vanuit de jeugd nog eens een groot talent aankomt.
 
In het artikel over het uiteen gaan van Aerts en Nys staat dat er nog steeds geen resultaat van het B-staal is. Was hier een tijdje geleden geen link gepost die dat ontkrachtte? Zeker nu hij het team verlaten heeft, zou het me vreemd lijken dat Nys daar niet openlijk over communiceert.

Verder kijk ik ook al uit naar het nieuwe veldritseizoen!
Benieuwd of Iserbyt verder gaat op zijn elan, of dat er vanuit de jeugd nog eens een groot talent aankomt.
Dat is toch al lang bekend, staat ook zo in artikel in de link. Niet doping-positief, wel 'afwijkende waarden'
 
  • Leuk
Waarderingen: 9LS
De eerste crossen zullen nog voor de pure crossers zijn. Dan is het wachten tot de WVA, Pidcocks en MVDP’s zich aanmelden en die mannen enkel nog meerijden om de hoop te vergroten.
In before Iserbyt weer komt verkondigen dat hij gaat strijden met de échte toppers om vervolgens wederom belachelijk gemaakt te worden en dan na 3 crossen te klagen hoe schandalig het wel niet is dat de grote 2 (3) altijd alle aandacht krijgen :rofl:
 
ik kijk er al naar uit, op een regenachtige zondag lekker in de zetel naar de cross kijken, heerlijk!
Hoeveel crossen gaan er dit jaar 'gratis' te bekijken zijn op de TV? De helft?
De rest zit achter Telenet of weet-ik-veel-wat.
Met een samenvatting van twintig minuten in het veldrijden ben je niets voor de wielerkijkers, die meer gebouwd zijn voor de langere adem.

M.a.w. de cross begint pas in Tabor op 23/10. Alles ervoor is niets waard.

Terug een WK in Hoogerheide... Eigenlijk is dat vrij zielig voor de sport om elke vier-vijf jaar terug te gaan naar dezelfde locatie.
Jammer dat het nooit echt internationaal is doorgebroken.
Zelfs Oostende terug in 2027.
Een WK op het circuit van Franchorchamps graag of op een Spaanse muur klimmen van 400m aan gem. 17%.
 
Hoeveel crossen gaan er dit jaar 'gratis' te bekijken zijn op de TV? De helft?
De rest zit achter Telenet of weet-ik-veel-wat.
Met een samenvatting van twintig minuten in het veldrijden ben je niets voor de wielerkijkers, die meer gebouwd zijn voor de langere adem.

M.a.w. de cross begint pas in Tabor op 23/10. Alles ervoor is niets waard.

Terug een WK in Hoogerheide... Eigenlijk is dat vrij zielig voor de sport om elke vier-vijf jaar terug te gaan naar dezelfde locatie.
Jammer dat het nooit echt internationaal is doorgebroken.
Zelfs Oostende terug in 2027.
Een WK op het circuit van Franchorchamps graag of op een Spaanse muur klimmen van 400m aan gem. 17%.
Oostende is omdat ze vorige keer zonder publiek georganiseerd hebben en de voorwaarde om het toen toch te organiseren was dat het terug kwam
 
Toon Aerts laat zijn haar groeien .. als zijn haar 24cm lang is kunnen ze tot 2 jaar teruggaan mbt eventuele verboden producten te traceren.


694
 
Je hebt mensen die staan met langer haar, en dan heb je Toon Aerts die solliciteert om de nieuwe Pipo de clown te worden.
Man al konden ze tot 10 jaar terug gaan, doe iets aan die coupe… Ik zoek een vriendelijk woord voor weerzinwekkend.
 
Terug
Bovenaan