Veldritseizoen 2022-2023

Je hebt mensen die staan met langer haar, en dan heb je Toon Aerts die solliciteert om de nieuwe Pipo de clown te worden.
Man al konden ze tot 10 jaar terug gaan, doe iets aan die coupe… Ik zoek een vriendelijk woord voor weerzinwekkend.
Ik vind het nog cava :unsure:.
 
That's how it's done 😀!!
Gisteren toevallig de laatste 20' van de cross in Beringen gezien. Je vraagt je toch af hoe levensbaar zo'n crossen zijn op dit moment van het jaar. Amper wat toeschouwers en ik kan me niet voorstellen dat de kijkcijfers zo top zijn.
 
De crossen die nu gereden worden zijn er dan ook naar ook.
Beetje vriendschappelijke oefenmatchen zonder enige betekenis.
 
VDP en VA hebben al laten vallen dat ze opnieuw 10 a 15 crossen willen rijden. Starten begin december en dan door tem WK zoals de voorbije jaren is dan de logica. Pidcock deed vorig jaar hetzelfde. Bij mijn weten heeft die nog niks gelost over zijn cross-seizoen. Misschien dat hij het wat anders aanpakt aangezien zijn voorjaar toch vrij matig was, hij ging ook als enige nog dat WK in Amerika meepikken natuurlijk.
 
In zoverre dat het nog niet overduidelijk was de hoogdagen van de cross zijn redelijk gepasseerd. Ik kan mis zijn maar er gaan wel meer cross organisaties zijn die er mee gaan (moeten) stoppen omdat ze niet uit de kosten geraken.

De toppers (Hermans, Merlier, Hermans, Van Aert, Vandepoel) rijden alsmaar minder crossen, wie gaat er nog komen kijken naar duels tussen Iserbyt & Michael Vanthourenhout en Van der Haar, toch ook niemand? Kan me niet voorstellen dat de kijkcijfers bij TV crossen veel beter is.

Zeker de laatste 2, die ondertussen 27-28 zijn, beginnen denk ik nu ook wel te beseffen dat ze moeten beginnen oosten op de weg, ik geloof niet dat een Matthieu nog veel cross disciplinaire follie overstapkes gaat maken tbh.

Zelfde voor een Pidcock nog een pak jonger natuurlijk, ma voor iemand met zijn capaciteiten was Alpe D’huez toch echt te weinig dees jaar. Heeft eigenlijk een gans jaar achter de feiten aangekoerst door zijn regenboogtrui in het veld. Ik geloof niet dat die 2021-2022 nog eens wilt herhalen.

En een Thibau Nys die toch al veel getoond heeft op de weg, en nu bij Trek stagiair is, zie ik eigenlijk ook niet veel crossen meer rijden in de komende jaren.

Voeg daar dan nog eens 2 jaar Corona en nu energie crisis aan toe. Veel van die cross sponsors zijn ook zo de kleine KMOs die enorm aan het afzien zijn door torenhoge inflatie. Cross die groot geworden is onder Nys & Wellens (die eigenlijk te beperkt waren op de weg), staat volgens mij redelijk op imploderen at the moment.
 
De fragmentering van de uitzendingen laat me ook afhaken. Het is niet dat je even je digicorder kan afstellen. Voor elke cross moet je opzoeken waar ze deze nu uitzenden: Sporza, Eurosport, één van de VTM posten. En achteraf een uitzending opzoeken zonder spoilers tegen te komen is nog lastiger.
 
Denk wel dat er goede jeugd aankomt.
Ik haak alleszins niet af. Snap wel de moeilijkheid voor de uitzending te vinden.. Had beter gemogen

Binnen paar weken naar Namen voor het EK
 
Ik denk dat de cross wel degelijk nog een toekomst heeft. Zeker als typische herfst/wintersport wanneer er anders niets deftigs is om naar te kijken op zondag vanuit de luie zetel of om wat pinten te gaan drinken met de de katsjoe botten aan. Er zijn gewoon veel te veel crossen en klassementen en dan komen er nog steeds bij die je moet gaan zoeken op zenders waar je anders nooit komt.

Eigenlijk zijn van Aert, van Der Poel en Pidcock zowel een vloek als een zegen voor de cross.
 
De fragmentering van de uitzendingen laat me ook afhaken. Het is niet dat je even je digicorder kan afstellen. Voor elke cross moet je opzoeken waar ze deze nu uitzenden: Sporza, Eurosport, één van de VTM posten. En achteraf een uitzending opzoeken zonder spoilers tegen te komen is nog lastiger.
Gisteren op GCN gekeken.
Was wel eens leuk wat andere commentatoren.
 
Terug
Bovenaan