In zoverre dat het nog niet overduidelijk was de hoogdagen van de cross zijn redelijk gepasseerd. Ik kan mis zijn maar er gaan wel meer cross organisaties zijn die er mee gaan (moeten) stoppen omdat ze niet uit de kosten geraken.
De toppers (Hermans, Merlier, Hermans, Van Aert, Vandepoel) rijden alsmaar minder crossen, wie gaat er nog komen kijken naar duels tussen Iserbyt & Michael Vanthourenhout en Van der Haar, toch ook niemand? Kan me niet voorstellen dat de kijkcijfers bij TV crossen veel beter is.
Zeker de laatste 2, die ondertussen 27-28 zijn, beginnen denk ik nu ook wel te beseffen dat ze moeten beginnen oosten op de weg, ik geloof niet dat een Matthieu nog veel cross disciplinaire follie overstapkes gaat maken tbh.
Zelfde voor een Pidcock nog een pak jonger natuurlijk, ma voor iemand met zijn capaciteiten was Alpe D’huez toch echt te weinig dees jaar. Heeft eigenlijk een gans jaar achter de feiten aangekoerst door zijn regenboogtrui in het veld. Ik geloof niet dat die 2021-2022 nog eens wilt herhalen.
En een Thibau Nys die toch al veel getoond heeft op de weg, en nu bij Trek stagiair is, zie ik eigenlijk ook niet veel crossen meer rijden in de komende jaren.
Voeg daar dan nog eens 2 jaar Corona en nu energie crisis aan toe. Veel van die cross sponsors zijn ook zo de kleine KMOs die enorm aan het afzien zijn door torenhoge inflatie. Cross die groot geworden is onder Nys & Wellens (die eigenlijk te beperkt waren op de weg), staat volgens mij redelijk op imploderen at the moment.