Basketbal: USA on top of stunt van Belgian Cats bij de vrouwen?

Ik dacht dat Elise Ramette dat in een interview, na de winst tegen Spanje, ook aangaf. Dat ze toch wel hoopten op een medaille. Maar bon, het is nu niet zo en ze zullen moeten leren uit hun fouten. De match tegen Frankrijk was wel zeer intens en echt knokken, maar ik gunde ze wel echt die bronzen medaille.

Als we beginnen te kijken vanaf Spanje is een vierde plaats uiteindelijk wel een teleurstelling, een medaille had ik op dat moment toch wel altijd verwacht.

Jammer genoeg loopt het nu eenmaal niet altijd zoals verwacht/gehoopt.

De media en velen rekenende die medaille als evident.

De cats stonden voor de OS niet bij de 3 topfavorieten voor een medaille bij de Bookies alsook bij het agentschap die medailles voorspelt.

Ze waren wel een ferme outsider.
Je kan dan zeker ontgoocheld zijn want ze zaten er dicht bij.

Maar met een 4de plaats hebben ze naar hun waarde gepresteerd.

USA ondertussen 8 punten achter tegen Frankrijk.

EDIT: Rechtgezet, Sabrina met een paar heerlijke assists!

Laatst bewerkt:
Redelijk matig inderdaad, past wel bij het niveau van deze finale. :unsure:
Frankrijk mist nu al een tijdje te veel driepunters anders hadden ze (nu al) gewonnen van de VS.
Als ze verliezen dan is het toch een gemiste kans. Nog 1min30sec.

Hop weer ééntje gemist .. en weer .. een gemiste kans tegen een 'meh' VS team.

Laatst bewerkt:
VS had dit altijd moeten verliezen maar ze hadden hoerechance en Frankrijk speelde vanaf een bepaald punt gewoon 'dom' vond ik (vooral die forced 3's zoals bytes ook zegt)

Samen met Casse vind ik het verlies van de Cats toch het treurigste Belgische moment van de spelen.

Ik had ze de medaille hard gegund. Hebben het basket hier toch (terug) op de kaart gezet en had een mooi orgelpunt geweest na de EK winst.

Maar goed, er is ook de pijnlijke waarheid. Als je maar 2 van je 6 wedstrijden wint, is het logisch om met lege handen achter te blijven.

De wedstrijd tegen Japan zal toch altijd wel een mooie blijven.

Samen met Casse vind ik het verlies van de Cats toch het treurigste Belgische moment van de spelen.

Ik had ze de medaille hard gegund. Hebben het basket hier toch (terug) op de kaart gezet en had een mooi orgelpunt geweest na de EK winst.

Maar goed, er is ook de pijnlijke waarheid. Als je maar 2 van je 6 wedstrijden wint, is het logisch om met lege handen achter te blijven.

De wedstrijd tegen Japan zal toch altijd wel een mooie blijven.
Ik vind ook wel dat dit een beetje onderbelicht blijft.

Ja, ze hebben mooie dingen laten zien, maar uiteindelijk wel vier van de zes wedstrijden verloren. Spannende wedstrijden, maar de tegenstander was niet de onverdiende winnaar uit die wedstrijden.

En met die balans verdien je eigenlijk geen medaille.

Terug
Bovenaan