Zwemmen: Marchand-eren met goud?

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Vanotterdijk naar haar tweede 1/2F (100m rugslag).
Na haar moeilijkheden is dat een zeer goede prestatie.
Met wat chance en een extra push, lukt de finale misschien.

Het valt me net op dat er in het zwemmen (ook het atletiek en andere sporten) zeer vaak aantrekkelijke atleten te bewonderen zijn.
Raar of zelden tot nooit zie ik zo'n atleet, die er onaantrekkelijk uitziet.
Soms vraag ik me af of ze die (op jonge leeftijd) op basis daarvan selecteren om goed te ogen voor de camera's :unsure: .
Zo iets van: "Tja, die haar ouders zien er goed uit en zijzelf behaalt goede prestaties en is geen spuuglelijk kind, die gaan we professioneel omkaderen om te schitteren over tien jaar."

Ja ze baseren het niet op talent en de vele uren per week dat die in het zwembad liggen maar puur op de looks van de ouders.

Wow, eventjes een demonstratie van die Pan... :o

En dan nog in een zwembad dat niet bepaald als het snelste werd gezien (of is dat ondertussen achterhaald?)

Amai, ik wist niet dat het hele gebeuren zo pijnlijk was...
Het probleem is dat er 23 Chinezen gepakt zijn, en allemaal zijn "vrijgesproken" op basis van een heel ongeloofwaardige contaminatie. En er zijn nog eens drie toppers ook in opspraak gekomen tijdens deze Spelen. Maar Pan zat bij geen enkele van die. Nu, met 26 dopinggevallen, en zo verschillende producten, is het al heel aannemelijk dat de bond ervan wist. En Pan. Voor mij is dat voldoende om hem daarvoor alleen al scheef te bekijken, maar als hij dan het wereldrecord met 4 tienden (!) pakt in een traag bad, dan geloof ik er geen hout van :D

Amai, ik wist niet dat het hele gebeuren zo pijnlijk was...
Inderdaad triest, verboden middel gevonden, maar werd uiteindelijk gewoon door de vingers gezien door WADA...

Ja ze baseren het niet op talent en de vele uren per week dat die in het zwembad liggen maar puur op de looks van de ouders.
De verhouding valt me op. Er zijn een pak meer aantrekkelijke atleten dan onaantrekkelijke.
Niet echt hetzelfde, maar bij de openingsceremonie in Peking namen ze een schattig ogend meisje om te zingen.
Voor degenen, die het nog weten was het lip-sync. Bleek dat een minder schattig meisje en eentje, die je niet zo gauw in de wangetjes zou knijpen, het feitelijk zong achter de schermen.
Waarom zouden landen, die enorm geven om hun prestige er niet een laagje extra opgooien, door van jongsaf aan de minder 'lelijke' sporters met talent te scouten en daar geld tegenaan smijten om voor hun land op te komen?
Omkoping en doping bestaan, waarom dit dan uitsluiten?

Blijft toch een enorm knappe sport, zwemmen. Zijn de sporters waar ik met voorsprong het meest respect voor heb.
Daarom ook hulde aan alle gesneuvelden in de reeksen. Meteen te kort komen, maar toch bij de elite der olympiërs behoren. Van de 36zwemmers in de reeksen van de 100m schoolslag slechts 11 die een tijd hebben gezwommen trager dan Fred bij zijn olympische titel. Allesbehalve pannenkoeken, ook al komen ze uit landen met amper tot geen zwembaden.

Terug
Bovenaan