Basketbal: USA on top of stunt van Belgian Cats bij de vrouwen?

Vanloo speelt best een goeie wedstrijd, maar dat je daar als PG 3-4 seconden met die bal in je handen staat zonder schijnbaar enig besef van de shotclock is erg...daar gooi je gewoon zelf de wedstrijd weg.

Dus eigenlijk hebben ze 3 matchen gewonnen en 4 verloren. Prachtig toernooi inderdaad…
Ze zaten toch wel in de halve finale en verliezen hier ook door eigen toedoen vind ik, was het een top tournooi nee maar van waar ze terug gekomen zijn zeker en vast.

Had het hen zo gegund zeer jammer dit maar toch wel weer veel dom bal verlies en ja die laatste play was rampzalig.

Waarom altijd zo negatief, ze zijn verdomme 4des geworden op een Olympisch tornooi…

Had er meer ingezeten? Uiteraard, maar wees is trots op onze nationale ploegen.
Mee eens. Ze hebben er hard voor geknokt. Voor hetzelfde geld was het tegen Japan al afgelopen.
Maar het is helaas geen happy end.

Vanloo speelt best een goeie wedstrijd, maar dat je daar als PG 3-4 seconden met die bal in je handen staat zonder schijnbaar enig besef van de shotclock is erg...daar gooi je gewoon zelf de wedstrijd weg.

Haar 3de quarter was echt top en daardoor kwamen we terug.

Alle respect voor de Cats en wat ze al verwezenlijkt hebben, maar hier kan je toch niet tevreden mee zijn. Die laatste play somt hun toernooi perfect op. Twee kansen op een medaille vergooid, niet door de sterkte van de tegenstander maar door zelf niet 100% te presteren imo. 4e plaats blijft mooi op papier, maar denk dat iedereen (en vooral de speelters zelf wrs) het toch vooral als een gemiste kans gaan zien.

Laatst bewerkt:
Alle respect voor de Cats en wat ze al verwezenlijkt hebben, maar hier kan je toch niet tevreden mee zijn. Die laatste play somt hun toernooi perfect op imo. Twee kansen op een medaille vergooid, niet door de sterkte van de tegenstander maar door zelf niet 100% te presteren imo. 4e plaats blijft mooi op papier, maar denk dat iedereen (en vooral de speelters zelf wrs) het toch vooral als een gemiste kans gaan zien.
Zeker na Japan. Dan had ik liever gehad dat ze het niet gered hadden. Want nu hebben ze geknokt en gevochten .. en voor wat?
OK een olympisch diploma? Maar ja ..

Met Allemand er bij denk ik dat we gewoon finale spelen eigenlijk - zeker als je ziet hoe "nipt" het uiteindelijk was tegen Frankrijk en vandaag ook op zich. Die paar extra punten waar Allemand sowieso zou voor zorgen zouden zeker het verschil gemaakt hebben denk ik.

Edit: we zijn maar een mini-landje vergeleken met Australië, USA & Frankrijk, Duitsland, Spanje, ... dan haal je niet zomaar wat andere toppers er bij als er één van je sleutelspelers geblesseerd uitvalt.

Wat een drama. Mooi samengevat in die laatste play. Maar ook weer dat rebounden? Australië was toch niet zo groot als Frankrijk denk ik? En toch verliezen we constant rebounds onder de eigen korf. Te weinig agressiviteit, daaaaaayum.

Waarom altijd zo negatief, ze zijn verdomme 4des geworden op een Olympisch tornooi…

Had er meer ingezeten? Uiteraard, maar wees is trots op onze nationale ploegen.
Dat ge kritiek hebt wil niet noodzakelijk zeggen dat ge niet trots zijt é. Het is topsport, daar raakt ge niet vooruit door constant tevreden te zijn met gelijk wat ge bereikt, en ik ben er vrij zeker van dat de Cats zelf dat ook allemaal vinden. Zoals Dixaq zegt mist ge hier 2 keer een kans op een medaille grotendeels door eigen toedoen.

Hans Vandeweghe had het er onlangs over in een column in De Morgen: https://www.demorgen.be/olympische-...en-repliek-van-een-sportjournalist~b91c7319e/

Voor veel journalisten – althans lui met een perskaart rond de nek, dat is niet altijd hetzelfde – is dat lastig. Van journalisten wordt op de Olympische Spelen verwacht dat ze mee vieren met de triomfen en mee treuren bij verlies, niet dat ze schrijven/zeggen waar het op staat. Al helemaal niet dat ze, zoals in Nederland veel vaker gebeurt, gewoon de vraag stellen die moet worden gesteld.

“Mogen we dit (gezien de verwachtingen die je zelf hebt gecreëerd) een afknapper noemen?” Stel die vraag in de mixed zone waar het bordje Belgium hangt en je krijgt gegarandeerd of een boze blik of tranen. Sluwe sporters spelen het vervolgens via hun sociale media en antwoorden niet op de vraag maar posten “Sorry”.

Dat laatste over Wout van Aert :D

Zeker na Japan. Dan had ik liever gehad dat ze het niet gered hadden. Want nu hebben ze geknokt en gevochten .. en voor wat?
OK een olympisch diploma? Maar ja ..
Voor wat? Voor een vierde plaats op de Olympische Spelen natuurlijk. Het is niet omdat je geen medaille haalt dat ge ineens ne pannenkoek zijt hé, ze hebben alsnog een beste prestatie ooit op de OS neergezet, ook al had je gehoopt op meer.

En zoals sommigen hier al aangaven, er mag niet vergeten worden dat je met Julie Allemand een speelster uit de starting 5 mist. En België doet het ook al jarenlang zonder enige genaturaliseerde speler, dat is bij heel wat landen toch ook anders.

Wat België ook mist in tegenstelling tot de historische toplanden, is een sterke bank. Niet dat de wisselspelers het slecht doen, maar er is toch een kwaliteitsverschil met het basisteam. Maar door de sterke prestaties van de Cats de afgelopen jaren gaat die basis ook beter en sterker worden door geïnspireerde meisjes die nu aan het basketten gaan.

Ik bedoel gewoon. Ze moesten met een absurd puntenaantal winnen van Japan om uberhaut door te gaan. Dat sprookje gebeurt dan nog ook en dan haal je alsnog geen medaille. Dat is gewoon keihard.

Je zou voor minder ... Maar ja het (sport)leven is hard.
Zoals die hoogspringer met nierstenen of Doom die moet opgeven .. Dit is nu éénmaal zo he.

4de is toch gewoon een teleurstelling voor de Cats? die hadden zelf toch ook een medaille (en zelfs minstens zilver) verwacht?
dan mag je dat toch benoemen, zeker als je in een tornooi meer wedstrijden verliest dan dat je er wint.

De Cats zijn één van de boegbeelden van de Belgische sport, maar dit tornooi haalden ze te vaak hun niveau niet.

Terug
Bovenaan