Veldritseizoen 2022-2023

Ik vraag me vooral af hoe makkelijk morgen Lars zal winnen.
Je weet nooit wat er gebeurt, het moet nog altijd gereden worden. VDP verloor ook zo eens een WK tegen VA, toen die eerste 4 (!)x lek reed. VDP had toen een superdag en toch won hij die dag niet ;)

Maar ik denk dat onder normale omstandigheden Lars morgen gewoon gaat winnen.
 
België boven in de cross!! Wat een cross bij de beloften met 3 Belgen op het podium... In de slotronde alles en iedereen kapot gereden. Jammer voor Nys maar pech speelt ook altijd een risicofactor in cross
 
Iserbytje wordt weer volledig vermorzeld :rofl:

Wel mooi om te zien dat Sweeck dit seizoen plots weer boven water komt terwijl die al jarenlang aan het afzakken was. Een beetje vergelijkbaar met vdHaar die vorig seizoen ook plots weer écht voor de knikkers mee deed.
 
Enkel plaats 1 telt op een kampioenschap ;). En al zeker in zo een kermissport zoals veldrijden.
Ach komaan... hij maakt 2 kleine missers, ligt 5 seconden achter op van der Haar en een halve ronde later heeft hij 30s aan zijn broek... das geen slechte dag, das gewoon dweis doen.

Maar voor de start weer wel al een paar niet zo subtiele steken richting Sweeck. Ik snap waarom Sweeck plots terug boven water komt hoor... je zal maar ploegmaat zijn van zo´n wandelend Napoleon complex.
 
Nee die laat ook vlug lopen als hij inziet dat hij niet meer gaat winnen.
Af en toe laat hij het kopje wel eens hangen, maar dat is echt niet van dezelfde orde als bij Iserbyt. Die doet al geen moeite meer op een kampioenschap als het in de eerste 5 minuten niet loopt zoals hij wilt.
 
Ik vraag me vooral af hoe makkelijk morgen Lars zal winnen.
Lars 1x lek en technisch toch iets te veel foutjes (Een paar keer goed gevallen). Vanthourenhout heeft dat technisch perfect gedaan.
Zo zie je maar, het moet altijd nog eerst gereden worden. :tongue:

Maar ik denk dat onder normale omstandigheden Lars morgen gewoon gaat winnen.
Ik denk dat nog altijd, maar de omstandigheden zaten niet mee voor Lars op dit moeilijk technisch parkoers.
Vanthourenhout heeft het natuurlijk wel niet gestolen en verdient gewonnen.
 
Ik denk dat nog altijd, maar de omstandigheden zaten niet mee voor Lars op dit moeilijk technisch parkoers.
Vanthourenhout heeft het natuurlijk wel niet gestolen en verdient gewonnen.

Je bedoelt met normale omstandigheden dat het niet mag regenen? Lijkt me nogal lastig voor een wintersport.

De val in de jutte zakken was gewoon de val teveel voor VDH. En in ronde 1 trok hij meteen heel fors door op de kasseien. Dat vond ik een vreemd manoeuvre.
VDH moet volgen, slepen, de kantjes er af rijden en dan winnen in de slotronde. Er geen 65 minuten lange strijd van maken op zo'n zwaar parcours.
 
Je bedoelt met normale omstandigheden dat het niet mag regenen? Lijkt me nogal lastig voor een wintersport.
Nu ja wanneer zijn de omstandigheden in België qua weer wel normaal he ;)

En Lars heeft inderdaad ook niet met zijn volle verstand gereden. Hij had het slimmer kunnen aangepakt hebben. Maar goed, achteraf praten is gemakkelijk.
 
Knappe winnaar van een knappe koers! De gunfactor voor Michael is natuurlijk groot, en knap dat Sweeck zich nog op het podium knokt.
 
Je bedoelt met normale omstandigheden dat het niet mag regenen? Lijkt me nogal lastig voor een wintersport.

De val in de jutte zakken was gewoon de val teveel voor VDH. En in ronde 1 trok hij meteen heel fors door op de kasseien. Dat vond ik een vreemd manoeuvre.
VDH moet volgen, slepen, de kantjes er af rijden en dan winnen in de slotronde. Er geen 65 minuten lange strijd van maken op zo'n zwaar parcours.
Dat is makkelijk gezegd natuurlijk.
Op deze omloop moest je gewoon bedacht en technisch sterk rijden.
Iets waar Lars niet in slaagde. Terechte overwinning van Michael dus. Heeft gewoon een pak minder “pech” gehad omdat hij de beste man in koers was.
Het was een mooi en spannend EK, op elke technische strook kon er iets gebeuren en er is ook gewoon veel gebeurd.
 
Niels Albert is toch ook bijzonder hard voor Iserbyt.
“Als Eli inderdaad een chronisch rugprobleem heeft, dan moet hij nu stoppen en een kantoorbaan zoeken.”
 
Terug
Bovenaan