Veldritseizoen 2022-2023

Het was een mooi en spannend EK, op elke technische strook kon er iets gebeuren en er is ook gewoon veel gebeurd.
Het voelde een beetje aan zoals een WK. Zal mede komen door het toegestroomde volk en de zovele plaatswissels.

Totnutoe veldrit van het jaar.
Namen is met recht en reden een klassieker te noemen. Tijd voor eens een WK te organiseren daar.
 
Je bedoelt met normale omstandigheden dat het niet mag regenen? Lijkt me nogal lastig voor een wintersport.

De val in de jutte zakken was gewoon de val teveel voor VDH. En in ronde 1 trok hij meteen heel fors door op de kasseien. Dat vond ik een vreemd manoeuvre.
VDH moet volgen, slepen, de kantjes er af rijden en dan winnen in de slotronde. Er geen 65 minuten lange strijd van maken op zo'n zwaar parcours.
vdH had vermoedelijk wel verwacht vooral tegenstand te krijgen van Iserbyt. Ze waren effectief met 2 weg na een halve ronde. Je kan hem zijn strategie dus niet echt verwijten. Zeker op een parcours als Namen kan je beter met seconden voorsprong rijden, op die manier zet je je tegenstander onder
Niels Albert is toch ook bijzonder hard voor Iserbyt.
“Als Eli inderdaad een chronisch rugprobleem heeft, dan moet hij nu stoppen en een kantoorbaan zoeken.”
Die vind ik wel heel hard. Das een quote die gerust zou thuishoren tussen de soms nogal korte oneliners hier maar van iemand als Albert zou je toch iets meer nuance mogen verwachten (hoewel hij daar natuurlijk ook niet echt om gekend staat :unsure: )
 
vdH had vermoedelijk wel verwacht vooral tegenstand te krijgen van Iserbyt. Ze waren effectief met 2 weg na een halve ronde. Je kan hem zijn strategie dus niet echt verwijten. Zeker op een parcours als Namen kan je beter met seconden voorsprong rijden, op die manier zet je je tegenstander onder

Die vind ik wel heel hard. Das een quote die gerust zou thuishoren tussen de soms nogal korte oneliners hier maar van iemand als Albert zou je toch iets meer nuance mogen verwachten (hoewel hij daar natuurlijk ook niet echt om gekend staat :unsure: )
Dat is nu ook eenmaal het doel van een opiniestuk of column, wat controverse opzoeken zodat de mensen er over praten. Exact daardoor wordt zijn uitspraak ook opgepakt. Als hij heel genuanceerd en diplomatisch zou zijn, zou geen enkele gazet nog een euro betalen om de onzin van Niels Abert te publiceren.
 
Dat is nu ook eenmaal het doel van een opiniestuk of column, wat controverse opzoeken zodat de mensen er over praten. Exact daardoor wordt zijn uitspraak ook opgepakt. Als hij heel genuanceerd en diplomatisch zou zijn, zou geen enkele gazet nog een euro betalen om de onzin van Niels Abert te publiceren.
Hij kan nog altijd als klusjesman gaan helpen in Huis Gemaakt :unsure:
 
Niels Albert?

Jawel:
https%3A%2F%2Fstatic.gva.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2022%2F05%2F27%2F6e1d9a41-b988-4466-9fb3-2b7e6c4cd3e2.jpg


Ook daar was hij niet op zijn mond gevallen: uitleggen kunde wel maar hard werken das heel wa minder :rofl: (in his defense, hij had wel een punt).
 
Zalige cross geweest in Namen.
Blij dat ik er bij was.
Die schuine kant viel in het echt beter mee dan op tv. Die modder afdaling daar… zot dat ze onder raken zonder ‘stukken’
Voor de cross waren er die zelfs te voet niet zonder stukken onder raakten op ander stukje gras
 
Hij rijdt gewoon in de kopgroep jonge!

Parcours valt me wat tegen, had toch verwacht dat ze tussen de tijgers en leeuwen zouden rijden om wat meer animo te creëren.
Heeft wel een serieuze inhaalbeweging gedaan.
Reed echt wel ver achterop. Had ik niet verwacht.

Dat Sweeck wint kon je wel al lang zien. Zeer sterke sprint.
 
Sweeck heeft deze cross meer aan VTH gehad als in de laatste 3 seizoen tezamen :)

Sterk seizoen van Sweeck. Om de één of andere reden dacht ik dat die eigenlijk al wel een stukje ouder was als 28.
 
Goed dat er niemand echt bovenuit steekt dezer dagen.
Van der Haar - Sweeck - Vanthourenhout - Iserbyt zijn quasi aan elkaar gewaagd en maken het leuk tot in de laatste ronde.
Benieuwd met hoeveel seconden (of minuten) VDP en VA gaan winnen. Zet er Pidcock op geringe afstand achter.
Hopelijk kan er een van de vier de lijn wat doortrekken en meedingen voor een mooie podiumplek.

Het lijkt erop dat Sanne Cant concurrentie zal krijgen voor het BK.
Riberolle doet niet fel onder voor haar in een aantal crossen.
 
Het lijkt erop dat Sanne Cant concurrentie zal krijgen voor het BK.
Riberolle doet niet fel onder voor haar in een aantal crossen.
Dat zeiden we vorig seizoen natuurlijk ook al. Hopelijk staat er zo snel mogelijk een jonge Belgische op.
Vandaag 11 Nederlandse vrouwen bij de eerste 13 en dan zitten Worst en Kastelijn nog thuis. En bij ons is het nougabollen, nul de botten, rien de knots.
 
Goed dat er niemand echt bovenuit steekt dezer dagen.
Van der Haar - Sweeck - Vanthourenhout - Iserbyt zijn quasi aan elkaar gewaagd en maken het leuk tot in de laatste ronde.
Benieuwd met hoeveel seconden (of minuten) VDP en VA gaan winnen. Zet er Pidcock op geringe afstand achter.
Hopelijk kan er een van de vier de lijn wat doortrekken en meedingen voor een mooie podiumplek.

Het lijkt erop dat Sanne Cant concurrentie zal krijgen voor het BK.
Riberolle doet niet fel onder voor haar in een aantal crossen.
Ik vind Pidcock zeker niet beter dan de huidige top 4. VA en VDP steken er bovenuit, maar voor plek 3 is er normaal wel elke week strijd.
 
Terug
Bovenaan