Giro d'Italia 2023

Wat is die Giro site zo traag. Er is ook een T3 maar tegen die tijd erop staat zitten ze gewoon al aan de streep.
 
Thomas kraakt....

Toch wel ergens blij dat deze Giro niet beslist wordt door pech dan. Beestige tijdrit van Roglic wel, maar Thomas toch ook wat gekraakt in dat laatste deel.

Verdiende Giro overwinning uiteindelijk, al was de manier waarop maar saai.
 
Verdiende kleurloze winnaar.
Covid gehad, wat last van de heup na een paar valpartijen, pech tijdens de laatste tijdrit en volledig kleurloos de Giro winnen. :tongue:

Normaal gezien met een top Roglic en Remco had Thomas gewoon altijd 3des geweest op een minuut of meer van die twee (alle ja dat denk ik toch se). Dit was deze Giro geen top Roglic - hij was pas terug op topniveau aan het komen afgelopen donderdag ..

Maar door wat meeval had Thomas een unieke kans om de Giro te winnen, wat net niet gelukt is.
Die kans komt nooit meer terug vrees ik, hij wordt er niet jonger op.

Het was een vrij kleurloze en saaie Giro (behalve de laatste tijdrit dan), maar ik zou niet zeggen dat het een kleurloze winnaar is.

---

En niet te vergeten - De Plus toch mooi 10de.
 
Laatst bewerkt:
Grijze muis Roglic wint een grijze saaie Giro maar er moet iemand hem winnen uiteindelijk en staat toch mooi op zijn palmares uiteindelijk.
Ik had liever Remco en Roglic zien vechten in topvorm zonder Covid, valpartijen en/of pech.
Remco is een aanvallend type, Roglic een verdedigend type. Dat is het soort strijd dat je wil zien.

Nu werd het saai door Remco die uitviel, Roglic die niet top was, Hart (toch de schaduwfavoriet in mijn ogen, hij was eindelijk terug) die ongelukkig ten val kwam en eveneens uitviel. Dan krijg je aldus een 37 jarige Thomas (geen oneer he, hij heeft dat héél goed gedaan! Maar het is was het is) vs een gemiddeld genomen -niet top- Roglic.

Bovendien weet ik niet wat de parkoersbouwer ervan verwacht had? Ik vond de uitgekozen ritten en parkoersen ook niet echt top uitgestippeld waardoor je een enorm saaie giro kreeg.

Het was zo'n beetje TE op alle vlakken in negatieve zin. Maar goed dat zijn allemaal vijgen na pasen zeker?

Maar ik denk dat het finaal wel een terechte winnaar is.
 
Op geen enkel ogenblik had het ook zin om meer te doen dan wat ze gedaan hebben.
Deels ook het nadeel van zoveel rijdtritkilometers en GC-renners die zeer goed kunnen tijdrijden. Veel kunnen ze goedmaken in de tijdrit en mikken dus maximaal daarop.
Maar ook gewoon de sterke blokken eh. Geen enkele GC-renner gaat trachten weg te rijden als er nog een andere man met een knecht zit die misschien sterker als u is bergop.

Arensman wat een giro rijdt die kerel toch ook. Beestig gewoon.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan