Giro d'italia 2024

Wie eindigt 2de in het eindklassement ?

  • Thomas G

    Stemmen: 19 33,3%
  • Tiberi

    Stemmen: 1 1,8%
  • Bardet

    Stemmen: 5 8,8%
  • Caruso

    Stemmen: 1 1,8%
  • O'Connor

    Stemmen: 2 3,5%
  • D.F. Martinez

    Stemmen: 11 19,3%
  • Uijtdebroeks

    Stemmen: 8 14,0%
  • Arensman

    Stemmen: 1 1,8%
  • Quintana

    Stemmen: 0 0,0%
  • Lipowitz

    Stemmen: 1 1,8%
  • Toch Pogačar

    Stemmen: 6 10,5%
  • Toch iemand anders (wie dan...)

    Stemmen: 2 3,5%

  • Totaal aantal stemmers
    57
Wanneer Pogacar of Vingegaard vorig jaar een versnelling plaatsten, was de rest er ook af. Ook roglic.
Die twee steken gewoon met kop en schouder boven de rest van 't peloton uit. Of Evenepoel die mannen kan volgen? Niet zeker.
Evenepoel kan misschien wel volgen in de eerste week maar of hij het nog kan in de derde week dat is de vraag. Als Pogacar even sterk aan de tour begint zal het toch niet gemakkelijk worden. En Vingegaard is nog een groot vraagteken.
 
Roglic deed vorig jaar niet mee in de Tour, het jaar ervoor viel hij in de rit over de kasseien. Het jaar ervoor viel hij ook en het jaar daarvoor werd hij 2e door pas in de slottijdrit gepasseerd te worden door Pogacar.
Toen Pogacar nog maar net op het toneel verscheen, en zonder een sterke ploeg in die Tour reed. Die is ondertussen flink gegroeid.
Pogacar en Vingegaard hebben er nog maar zelden Roglic afgereden door het simpele feit dat ze nog niet zo vaak tegen elkaar gereden hebben.
Vorig jaar in de Vuelta waren de machtsverhoudingen tussen Vingegaard en Roglic toch vrij duidelijk volgens mij. En Roglic was daar om te winnen. En in de Tour van 2022 kon Roglic ook gewoon niet mee. Ja, hij was enkele dagen daarvoor gevallen maar ik weet niet of dat de oorzaak was. Roglic kon tijdens de ritzege van Van Aert ook niet volgen in dat treintje op de laatste klim (Roglic moest het wiel van Vingegaard lossen toen Tiesj Benoot overnam aan kop).

Roglic heeft nooit van Roglic of Vingegaard kunnen winnen in een grote Tour...

Ik denk niet dat Roglic fysiek zwakker is, ik denk dat hij mentaal wel minder weerbaar is. En ik heb de indruk dat hij toch echt wel vaker valt, maar zou kunnen dat ik me daar vergis ...
 
We zullen zien hoe Pogi de Giro verteerd. Als ik hem was had ik het toch een tikkeltje rustiger aan gedaan. Maar t'zal voor de geschiedenisboeken zijn zeker? :p

Nog mooi 1569 punten op het eindklassement met de Giromanager. Ik had gedacht dat Loulou de superstrijdlust zou winnen en had die nog ingewisseld. Maar is dat uberhaupt al bekend? Ik hoor er nergens iets van. Niet dat het uitmaakt, zit ni eens in de top 6000... XD
 
Voor't eerst een top eindklassering in een wielermanager van Sporza. Loulou er enkele dagen geleden erin voor Ganna bleek een topzet 😅
En blijkbaar nog de minicompo van BG gewonnen 🫣
 
Laatst bewerkt:
Milan rijdt 1-2-2-2-2-14-2-1-2-1-1-2-2 in massasprints in de Giro.

Ik denk dat er in de Tour heel wat sprinters content mogen zijn dat die niet meegaat.
 
Toen Pogacar nog maar net op het toneel verscheen, en zonder een sterke ploeg in die Tour reed. Die is ondertussen flink gegroeid.

Vorig jaar in de Vuelta waren de machtsverhoudingen tussen Vingegaard en Roglic toch vrij duidelijk volgens mij. En Roglic was daar om te winnen. En in de Tour van 2022 kon Roglic ook gewoon niet mee. Ja, hij was enkele dagen daarvoor gevallen maar ik weet niet of dat de oorzaak was. Roglic kon tijdens de ritzege van Van Aert ook niet volgen in dat treintje op de laatste klim (Roglic moest het wiel van Vingegaard lossen toen Tiesj Benoot overnam aan kop).

Roglic heeft nooit van Pogacar of Vingegaard kunnen winnen in een grote Tour...

Ik denk niet dat Roglic fysiek zwakker is, ik denk dat hij mentaal wel minder weerbaar is. En ik heb de indruk dat hij toch echt wel vaker valt, maar zou kunnen dat ik me daar vergis ...
De reden dat Roglic op de Cap Blanc Nez niet mee was is omdat hij aan de voet in Escalles zo slecht opdraait dat hij meteen 4-5 fietslengten moet dichten waardoor hij uiteindelijk pas 6de of 7de zit in het treintje (met een cartouche verschoten). Daarachter is het bij de overname van Benoot dan denk ik Laporte die het gaatje moet laten waar Roglic niet meer terug over geraakt. Als Roglic op het wiel van Van Aert opdraait was die altijd mee boven.

De Franse regie heeft daar toen enorm geblunderd op die klim want er zijn nauwelijks duidelijke luchtbeelden van wat er op die klim (en in de aanloop naar) allemaal gebeurd, wat zeker had gemogen gezien de korte afstand naar de meet en het feit dat het was aangekondigd dat de koers daar ging ontploffen maar bon. In de samenvatting van GCN kan je wel zien dat Roglic helemaal bij het begin al een serieus sprintje moet trekken om mee te zijn op het moment van Nathan de gas al open gedraaid heeft (die sprintende Jumbo op 2:49 is Roglic):
De dag later ging zijn schouder uit de kom in die befaamde Roubaix rit... een blessure waarmee hij eigenlijk nadien ook de Vuelta nog gereden heeft om dan pas na het seizoen er voor onder het mes te gaan. Hij begon vorig seizoen zelfs met conditionele achterstand door die late operatie.

En om Roglic nu mentaal niet weerbaar te noemen lijkt mij heel raar. Het verliezen van die Tour 2020 op de slotdag, op die manier... er is geen enkele renner die de laatste 20 jaar mentaal zo'n pattat gekregen heeft. Om dan 2 weken Luik-Bastenaken-Luik te winnen (met een gelukje, dat wel) en dan dag op dag exact een maand na die Tour aan de start van de Vuelta te staan en die ook nog te winnen. En dan spreken we nog niet over die ijzige kalmte toen hij vorig jaar héél nipt de Giro leek te gaan verliezen door zijn ketting die er daar af slaagt. Als je "mentale weerbaarheid" op zoekt zou er eigenlijk een foto van Roglic moeten bijstaan.

Pogacar & Vingegaard zijn fysiek gewoon van een andere planeet dan al de rest.
Milan rijdt 1-2-2-2-2-14-2-1-2-1-1-2-2 in massasprints in de Giro.

Ik denk dat er in de Tour heel wat sprinters content mogen zijn dat die niet meegaat.
De snelste man op 2 wielen zat natuurlijk wel gewoon thuis ondertussen en dat is tot nader order nog steeds Philipsen. Tot iemand in de Tour kan bewijzen dat ze sneller zijn...
 
Ik weet dat wel al zeker. Als die mannen goed zijn en aangaan in een bergrit, kan niemand volgen. Ook Evenepoel niet.
Maar wat is Pogi nog waard met een Giro en voorjaartje in de benen? En komt Vingegaard ooit nog terug op topniveau na zijn valpartij? We zitten intussen in het Epoch van de kanibaal van Schepdaal maar niemand heeft het door. Wint de Tour met 4minuten voorsprong.
 
Maar wat is Pogi nog waard met een Giro en voorjaartje in de benen? En komt Vingegaard ooit nog terug op topniveau na zijn valpartij? We zitten intussen in het Epoch van de kanibaal van Schepdaal maar niemand heeft het door. Wint de Tour met 4minuten voorsprong.

Pogacar is niet eens superdiep moeten gaan om deze Giro met 10 minuten te winnen, die gaat de tour toch echt los winnen met nog een sterker team rond hem.
 
Ge zoudt hem toch zo nog eens een winst in een GT gunnen hé:

GOlYJEPXQAAEkmD
 

Dit is wel een zotte statistiek (zeker als niet sprinter).
Petacchi won ieder van die seizoenen in alle grote rondes dacht ik zijn ritjes (om soms wel vroeg naar huis te gaan).

Ik hoop stiekem dat Pogi na het winnen van de tour er voor gaat en zo de eerste wordt die ze alle 3 wint in 1 jaar.

Na de Tour volgt meteen de OS wat ook voor hem een doel is. En later heb je dan nog eens het WK dat voor hem gemaakt is. Met wat is het +5000 hoogtemeters.
 

Dit is wel een zotte statistiek (zeker als niet sprinter).
Petacchi won ieder van die seizoenen in alle grote rondes dacht ik zijn ritjes (om soms wel vroeg naar huis te gaan).

Ik hoop stiekem dat Pogi na het winnen van de tour er voor gaat en zo de eerste wordt die ze alle 3 wint in 1 jaar.
Froome won in 2017 tour en Vuelta en in 2018 direct de Giro dus in 1 jaar is al eens gedaan. Dat was uiteraard niet in 1 seizoen of kalenderjaar. Maar dat gaat pogi ook niet proberen denk ik.
 
Terug
Bovenaan