Giro d'Italia 2023

Roglic doet wat Pogacar tegen hem deed in de Tour.
+1.
Voeg er nog een adrenalineboost bij na dat mechanisch probleem en de ervaring van 2020 + die sterke kop van Roglic.
Anderzijds, mocht Roglic hier verloren hebben, dan had hij terug diep gezeten, zoals vorig jaar na de Vuelta, peins ik.

Roglic voorlopig ongeslagen dit jaar. Dat is Merckx zelfs niet gelukt (reed meer wedstrijden, maar bon) zo diep in het seizoen.
Primoz moet voorlopig alleen Evenepoel voor zich laten. Remco was ongeslagen in 2020 :tongue:.
De laatste, die in zijn drie eerste wedstrijden ongeslagen was, was natuurlijk Pogacar vorig jaar.
Voor zover ik me herinner, was Froome uit 2013, de laatste, die drie rittenwedstrijden na elkaar won op WT-niveau.
Nu op naar de Vuelta en winnen en het jaar afsluiten.
 
Leuke eindstrijd, maar voor de rest maar een platte giro natuurlijk. Los van de valpartijen, het slechte weer en covid, mag men dit parcours toch eens tegen het licht houden en lessen uit trekken voor de volgende jaren.

De wederopstanding van De Plus is hetgeen wat ik nog het meest zal onthouden. Net op tijd terug op niveau. Een contractverlenging lijkt nu nog maar een formaliteit.

Allé op naar de TDF nu. Hopelijk geraakt Pogacar op tijd terug in topvorm, dan krijgen we ongetwijfeld een veel leukere en interessantere strijd.
 
+1.
Voeg er nog een adrenalineboost bij na dat mechanisch probleem en de ervaring van 2020 + die sterke kop van Roglic.
Anderzijds, mocht Roglic hier verloren hebben, dan had hij terug diep gezeten, zoals vorig jaar na de Vuelta, peins ik.

Roglic voorlopig ongeslagen dit jaar. Dat is Merckx zelfs niet gelukt (reed meer wedstrijden, maar bon) zo diep in het seizoen.
Primoz moet voorlopig alleen Evenepoel voor zich laten. Remco was ongeslagen in 2020 :tongue:.
De laatste, die in zijn drie eerste wedstrijden ongeslagen was, was natuurlijk Pogacar vorig jaar.
Voor zover ik me herinner, was Froome uit 2013, de laatste, die drie rittenwedstrijden na elkaar won op WT-niveau.
Nu op naar de Vuelta en winnen en het jaar afsluiten.
Pogacar: Tour 21', UAE & Tirreno 22". Niet hetzelfde kalender jaar maar wel 3 op een rij.
Roglic '19: UAE, Tirreno, Romandië.

Leuke eindstrijd, maar voor de rest maar een platte giro natuurlijk. Los van de valpartijen, het slechte weer en covid, mag men dit parcours toch eens tegen het licht houden en lessen uit trekken voor de volgende jaren.

De wederopstanding van De Plus is hetgeen wat ik nog het meest zal onthouden. Net op tijd terug op niveau. Een contractverlenging lijkt nu nog maar een formaliteit.
Ineos moet zot zijn om deze De Plus te laten vertrekken. Het plaatst De Plus zelf ook in een veel betere onhandelingspositie... ik denk dat er toch al bepaalde ploegen naar De Plus aan het kijken met het idee van een zaakje te kunnen gaan doen maar die hoop is na deze Giro vakkundig de grond in geboord.
 
Thomas wordt wel een jaartje ouder. Hart heeft een (zware) breuk, hopelijk komt hij snel terug op niveau?
Wat voor de toekomst? De Plus als knecht? Arensman? Wie wordt kopman? Een lastige knoop om door te hakken voor Ineos.

Maar neen De Plus heeft zijn contractverlenging nu wel op zak denk ik. Al is het voor hem nu wel ideaal.
Contract loopt af, hij gaat zeker voorstellen krijgen .. net op tijd terug in vorm he (bijna letterlijk op te nemen). ;)
 
Het moment dat het bij Thomas niet meer zal lukken om voor het podium te strijden, komt idd steeds dichterbij, ondanks zijn knappe prestatie deze Giro.

Bernal blijft een groot vraagteken en het valt te bezien hoe goed/snel Hart zal herstellen.

Maar Ineos zal niet stilzitten en goed rondkijken. Vingegaard en Pogacar zullen hun schip niet snel verlaten, maar misschien doen ze idd nog een ultieme poging voor Remco.

En misschien is het Ayuso verhaal ook interessant. Wat als hij dit jaar opnieuw top presteert in de Vuelta, en volgend jaar toch eens naar de Tour wilt bijvoorbeeld.

En zullen ze nog iets proberen met Pidcock?
 
En zullen ze nog iets proberen met Pidcock?

Ze willen iets proberen met Pidcock , maar dat is iets voor op langere termijn denk ik.
Maar ze zitten daar met zodanig veel jong talent, het is afhankelijk wie er plots een grote stop voorwaarts maakt.
Remco en Tadej zijn ook nog niet oud.
Maar het is niet omdat ze nu nog niet meekunnen met hun dat dat nooit kan komen.
Tullet (21) / Leonard (19) / Arensman (23) / Plapp (22) ....
 
Roglic rijdt drie races en wint er drie. Zo zit hij aan 9 WT-overwinningen dit jaar.
Wat een fenomenale renner toch.
Niet meteen de meest opwindende renner van het pak maar ik zet hem zonder meer in de top5 van beste ronderenners van de 21ste eeuw.

74 overwinningen waarvan slechts 20 niet in de WT :crazy:
 
FxJwVl0XwAEKqvB


Een 'toevallige' fan in een rood T-shirt hielp Roglic mee naar de overwinning na zijn pech. Maar een onbekende was die fan blijkbaar ook weer niet. Roglic heeft per toeval een beetje valsgespeeld. Hij heeft zich terug in gang laten duwen door een ex ploegmaat vanuit zijn schansspring verleden :tongue:

Nu goed, af en toe heb je dus blijkbaar ook wel eens meeval.
 
Thomas wordt wel een jaartje ouder. Hart heeft een (zware) breuk, hopelijk komt hij snel terug op niveau?
Wat voor de toekomst? De Plus als knecht? Arensman? Wie wordt kopman? Een lastige knoop om door te hakken voor Ineos.

Maar neen De Plus heeft zijn contractverlenging nu wel op zak denk ik. Al is het voor hem nu wel ideaal.
Contract loopt af, hij gaat zeker voorstellen krijgen .. net op tijd terug in vorm he (bijna letterlijk op te nemen). ;)
Sowieso dat Ineos alles op alles wil zetten met Arensman. Dat is ook de meest talentvolle ronderenner in hun ploeg momenteel. En deze Giro is erg hoopgevend na een teleurstellend seizoensbegin.
 
Laatst bewerkt:
Sowieso dat Ineos alles op alles wil zetten met Arensman. Dat is ook de meest talentvolle ronderenner in hun ploeg momenteel. En deze Giro is erg hoopgevend na een teleurstellend seizoensbegin.
Ik denk dat ze daar qua talent en kwaliteiten echt wel op rozen zitten hoor.
Niks om zich echt zorgen over te maken.
Ze staan niet voor niks 3des in de ranking.
 
Maar neen De Plus heeft zijn contractverlenging nu wel op zak denk ik. Al is het voor hem nu wel ideaal.
Contract loopt af, hij gaat zeker voorstellen krijgen .. net op tijd terug in vorm he (bijna letterlijk op te nemen). ;)
Inderdaad, De Plus zijn marktwaarde gaat enorm omhoog nu. Zou ideale knecht zijn voor Remco bergop maar ik vrees dat Patrick L. hem niet gaat kunnen betalen.
 
Pagina's van gisteren eens gelezen. Als dit de Tour was spraken we nu nog over het voordeel dat Roglic had door te kunnen rijden met zijn eigen TT suit ipv met eentje van de organisatie zoals Thomas moest.
 
Pagina's van gisteren eens gelezen. Als dit de Tour was spraken we nu nog over het voordeel dat Roglic had door te kunnen rijden met zijn eigen TT suit ipv met eentje van de organisatie zoals Thomas moest.
Pakken waren van Castelli dus het nadeel zoals in de Tour met le coq Sportif is er niet of stukken minder. Castelli is 1 van de topmerken qua aero.
 
Pakken waren van Castelli dus het nadeel zoals in de Tour met le coq Sportif is er niet of stukken minder. Castelli is 1 van de topmerken qua aero.

Mogelijks, maar het blijft toch een factor. Als je zag hoe Thomas liep(/reed) te zweten als een rund...
 
Die pakken van Le Coq Sportif zijn zo slecht dat de top 3 van de tijdrit in de Tour vorig jaar alle drie met zo'n pak rondreden. Echte brol pakken dus!
 
Die pakken van Le Coq Sportif zijn zo slecht dat de top 3 van de tijdrit in de Tour vorig jaar alle drie met zo'n pak rondreden. Echte brol pakken dus!
Als de 3 besten eerst staan in hun klassement is het niet moeilijk. Het is altijd een combo van materiaal en de mens op de fiets. Als le coq Sportif hun portefeuille opentrekt en naar bioracer, Castelli, nopinz gaat kunnen ze ook goed gerief geven.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan