Veldritseizoen 2023 - 2024

808 State

Well-known member
Een Spetterend Seizoen van Modder, Zweet en Glorie: Vooruitblik op het Aankomende Veldritseizoen 2023-2024

Met de zomer langzaam aan het uitdoven en de dagen korter wordend, staat de wielerwereld klaar om een nieuw en opwindend hoofdstuk in te gaan: het veldritseizoen van 2023-2024. Dit seizoen belooft een ongeëvenaarde reeks races vol adrenaline, modderige parcoursen en adembenemende prestaties die fans over de hele wereld zullen betoveren. Van de kronkelende paden van Nederland tot de glooiende heuvels van België en verder, deze kalender zit boordevol hoogtepunten die zowel atleten als toeschouwers in vervoering zullen brengen.

Het seizoen trapt af op 16 september 2023 met de Kleebergcross Mechelen in Nederland, waar renners hun vaardigheden zullen testen op een uitdagend circuit. Van daaruit gaat de strijd door naar oktober, met een reeks evenementen zoals de be-Minecross Beringen in België en de GP Oisterwijk in Nederland. Terwijl de herfst vordert, bereiken de inzet en de spanning een hoogtepunt met de Waterloo Wereldbeker in de Verenigde Staten op 15 oktober.

In november blijft de intensiteit onverminderd hoog met legendarische races zoals de Koppenbergcross in België en de Europese kampioenschappen in Pontchâteau, Frankrijk. Deze maand zal zowel de vastberadenheid van de renners als hun vermogen om zich aan te passen aan verschillende omstandigheden op de proef stellen.

December brengt nog meer opwinding met wereldbekerwedstrijden en nationale kampioenschappen die de concurrentie naar nieuwe hoogten stuwen. De locaties variëren van schilderachtige Belgische steden tot sfeervolle Italiaanse parcoursen, en de renners zullen blijven strijden om de felbegeerde titels en de bijbehorende eer.

Het nieuwe jaar begint met een knal en belooft een ware explosie van actie in januari. De Grote Prijs Sven Nys in België en de Zonhoven Wereldbeker staan op het programma, en de spanning bouwt op naar de nationale kampioenschappen die het veldritseizoen op spectaculaire wijze zullen markeren.

En dan, als de winter plaatsmaakt voor de eerste tekenen van de lente, bereikt het seizoen zijn climax met de langverwachte Wereldkampioenschappen in Tabor, Tsjechië, in februari 2024. Renner zullen alles op alles zetten om de ultieme bekroning van een wereldkampioen te verdienen en hun naam te graveren in de geschiedenisboeken van de veldritsport.

Dus maak je klaar om getuige te zijn van een epische strijd op twee wielen terwijl atleten van over de hele wereld samenkomen om hun grenzen te verleggen en hun passie voor het veldrijden te tonen. Het komende seizoen belooft ongetwijfeld een aaneenschakeling van momenten die je op het puntje van je stoel zullen houden, terwijl de renners zich een weg banen door uitdagende omstandigheden en onvoorspelbare parcoursen. Maak je klaar voor het veldritspektakel van 2023-2024!


(Ik heb ook ChatGPT eens een tekst laten genereren)
 
Beangstigend.
Het enige waar ik aan twijfelde waren de benoemingen per maand en vernoemingen zoals de GP Oisterwijk.
Geen mens zou dat doen.
 
Hij bedoelt natuurlijk qua tv crossen. Vroeger had je op de laatste zondag van de Vuelta al wel één of andere cross.

Komt er natuurlijk ook nog bij dat je het ek en wk gravel hebt in deze periode. De kans is toch wel aanzienlijk dat gravel de komende jaren verder boomt.

Cross wordt ook pas interessant als er wat wisselende weersomstandigheden zijn. Van mij mag het seizoen gerust starten op de koppenberg.
 
Ik verwacht niet dat gravel veel tv-tijd gaat opeisen.
Net als mtb marathon gewoon erg moeilijk om interessant op tv uit te zenden.
 
chatGPT lijkt er in ieder geval meer zin in te hebben dan ik, terwijl ik tijdens het Nys era niet van het scherm weg te branden was boeit het me amper nog wat als er niet minstens 2 van de grote 3 meerijden.
 
Had Stybar niet voor de weg gekozen, en Niels Albert geen hartproblemen gekend, dan had het er wel spannender blijven uit zien.
 
Geen idee daarover, Van Der Poel werd tweede vlak achter Albert (spurt) in zijn tweede cross bij de profs op zijn 19de ofzo. Stybar was nen topper maar nooit dominant sterk, hadden imo allebei tekort gekomen tegen VDP en VA.
 
Had Stybar niet voor de weg gekozen, en Niels Albert geen hartproblemen gekend, dan had het er wel spannender blijven uit zien.
Dat geloof je nu toch zelf niet?
Ze hebben samen gereden en toen was MVDP en WVA den helft zo breed als nu, en toen al kwamen ze aardig dicht tegen Albert.

Iserbyt is het niveau dat Albert had. En Iserbyt is een figurant als MVDP en WVA meerijden.
 
Effe knallen eerste cross en de rest wat bang maken voor de komende weken.
Redelijk indrukwekkend bergop tegenover Iserbyt en Michael VTH.
Wijselijk van Nys' kamp om hem in de komende crossen niet altijd te laten meedoen voor de knikkers. Hopelijk veegt hij zijn broek daar niet aan.
 
De veldrijders moeten naar de US en Mettepenningen is daar om te klagen over hoe onverantwoord duur die oversteek wel niet is... er zijn nog zekerheden in het leven :laugh:
 
De veldrijders moeten naar de US en Mettepenningen is daar om te klagen over hoe onverantwoord duur die oversteek wel niet is... er zijn nog zekerheden in het leven :laugh:
Langs de andere kant geef die man eens ongelijk.
Ik snap de insteek van de mondiale sport. Maar een veldritteam heeft niet de budgetten van een wegteam dus ik snap echt wel dat dit voor het budget allesbehalve interessant is.
 
De veldrijders moeten naar de US en Mettepenningen is daar om te klagen over hoe onverantwoord duur die oversteek wel niet is... er zijn nog zekerheden in het leven :laugh:
Beetje overdreven dit hè. Zo zwart/wit was zijn reactie niet.

Hij heeft overigens gewoon volkomen gelijk. Zo'n oversteek kost boordevol geld en dat voor ocharme één cross. Dat is gewoon totaal niet interessant én het is nu niet dat de cross daar zo aanslaat in de VS. We zijn ondertussen meer dan tien jaar verder en zoveel effect heeft het toch niet mijn inziens. Zoals gezegd: ze zouden beter eerst de cross wat meer internationaliseren binnen Europa, vooraleer men het over de plas gaat zoeken.
 
Ze kunnen die WB cross in de VS toch skippen, 't is niet dat daar iemand met belangrijke punten gaat lopen.
Als Sweeck wel gaat geef je hem toch gewoon 100 punten cadeau? Als in december en januari Vdp en van aert mee komen doen rij je voor 50 punten ofzo. Dat maakt het nog eens extra moeilijk om punten in te lopen.
 
Beetje overdreven dit hè. Zo zwart/wit was zijn reactie niet.

Hij heeft overigens gewoon volkomen gelijk. Zo'n oversteek kost boordevol geld en dat voor ocharme één cross. Dat is gewoon totaal niet interessant én het is nu niet dat de cross daar zo aanslaat in de VS. We zijn ondertussen meer dan tien jaar verder en zoveel effect heeft het toch niet mijn inziens. Zoals gezegd: ze zouden beter eerst de cross wat meer internationaliseren binnen Europa, vooraleer men het over de plas gaat zoeken.
Please... het is elk jaar exact hetzelfde gezwets. Oei oei zo duur, niet rendabel voor lokale sponsoren, yada yada. Wel... niemand verplicht hen van te gaan. Als de kosten-baten analyse negatief is blijf dan thuis. Het feit dat ze blijven gaan wil zeggen dat het per slot van rekening toch wel +EV is. Het eindklassement in de WB levert €30k op... voorgaande jaren waren een goeie US campagne bijna een garantie op een top 3 in het eindklassement, dit jaar met 1 cross zal dat misschien een klein beetje anders zijn. Tzal vooral da zijn dat hen niet zint.
Kijk naar Wellens, die mannen zijn consequent en zeggen "fuck it, wij doen niet meer mee aan dit circus.". Mettepenningen zegt gewoon elk jaar hetzelfde maar hij blijft wel gewoon gaan...

Vroeger werden er 7-8-9 WB crossen gereden waarvan 2 in de US. Dan kon je moeilijk zomaar skippen. Maar nu? 14WB crossen... wedden dat het écht niet op die 1 cross gaat aankomen?
 
Please... het is elk jaar exact hetzelfde gezwets. Oei oei zo duur, niet rendabel voor lokale sponsoren, yada yada. Wel... niemand verplicht hen van te gaan. Als de kosten-baten analyse negatief is blijf dan thuis. Het feit dat ze blijven gaan wil zeggen dat het per slot van rekening toch wel +EV is. Het eindklassement in de WB levert €30k op... voorgaande jaren waren een goeie US campagne bijna een garantie op een top 3 in het eindklassement, dit jaar met 1 cross zal dat misschien een klein beetje anders zijn. Tzal vooral da zijn dat hen niet zint.
Kijk naar Wellens, die mannen zijn consequent en zeggen "fuck it, wij doen niet meer mee aan dit circus.". Mettepenningen zegt gewoon elk jaar hetzelfde maar hij blijft wel gewoon gaan...

Vroeger werden er 7-8-9 WB crossen gereden waarvan 2 in de US. Dan kon je moeilijk zomaar skippen. Maar nu? 14WB crossen... wedden dat het écht niet op die 1 cross gaat aankomen?

Tuurlijk kan dat wel:

Als Sweeck wel gaat geef je hem toch gewoon 100 punten cadeau? Als in december en januari Vdp en van aert mee komen doen rij je voor 50 punten ofzo. Dat maakt het nog eens extra moeilijk om punten in te lopen.

Beetje apart trouwens om de vergelijking met Team Wellens te maken, die hebben geen enkele renner voor zover ik weet met klassementsambities. Mettepenningen kan het ook niet bepaald maken tegenover zijn kopmannen om hier lukraak te zeggen: we blijven thuis.

Trouwens je zegt het zelf al een beetje hè: Als het eindklassement in de WB 30k oplevert, dat is bijna het geld dat ze volgens hem nodig hebben om af te reizen om ocharme één crossje te gaan doen in de States, da's gewoon absurd.
 
Terug
Bovenaan