Veldritseizoen 2023 - 2024

Tuurlijk kan dat wel:



Beetje apart trouwens om de vergelijking met Team Wellens te maken, die hebben geen enkele renner voor zover ik weet met klassementsambities. Mettepenningen kan het ook niet bepaald maken tegenover zijn kopmannen om hier lukraak te zeggen: we blijven thuis.

Trouwens je zegt het zelf al een beetje hè: Als het eindklassement in de WB 30k oplevert, dat is bijna het geld dat ze volgens hem nodig hebben om af te reizen om ocharme één crossje te gaan doen in de States, da's gewoon absurd.
Nu ben je appelen met peren aan het vergelijken, 25 k om de hele ploeg plus entourage en materiaal daar te krijgen. Die 30k is het prijzengeld van de eindwinnaar van de WB.

Iserbyt verwoorde het beter, als renner verdien je er iets aan als je wint, draai je break even als 2 en al de rest maakt verlies. Maar je moet dat ook bekijken als investering in je jezelf. De uci-punten die je daar verdiend kunnen leiden tot een betere startpositie in de latere crossen, waardoor je daar dan ook betere resultaten kan neerzetten.
 
Ze zouden beter wat crossen doen in West-Europa ipv 1 in de USA, en dan God weet hoeveel in België.

Nederland, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland, Engeland/Wales/Schotland (achter elkaar zodat ze boottochten besparen). In ieder van die landen 1 of 2 crossen. En max 3 in België.
 
Ze zouden beter wat crossen doen in West-Europa ipv 1 in de USA, en dan God weet hoeveel in België.

Nederland, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland, Engeland/Wales/Schotland (achter elkaar zodat ze boottochten besparen). In ieder van die landen 1 of 2 crossen. En max 3 in België.
Dan is het de europacup ipv wereldbeker
 
Ze zouden beter wat crossen doen in West-Europa ipv 1 in de USA, en dan God weet hoeveel in België.

Nederland, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland, Engeland/Wales/Schotland (achter elkaar zodat ze boottochten besparen). In ieder van die landen 1 of 2 crossen. En max 3 in België.
Daarvoor moet je ook wel organisatoren hebben die daar interesse in hebben.
En die lijken mij er niet te zijn.
 
Nu is het de België cup met uitstap naar de States.
Dan is de MTB wereldbeker een veel beter voorbeeld. 2 manches in brazilie, dan 5 in europa en afsluiten met 2 noord Amerikaanse manches verspreid over 7 maand, ipv 14 manches op iets meer dan 3 maand bij de cross.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
In de Kerstperiode komen we mogelijk aan een twaalfvoudig wereldkampioenkwartet.
Stybar stopt ermee op de weg na aanhoudende last.
WK 2024 in het veld, in Tabor.
De Tsjechische koning komt terug.
 
Daarvoor moet je ook wel organisatoren hebben die daar interesse in hebben.
En die lijken mij er niet te zijn.
En vooral lokaal talent en sponsors.

Zeker met de opkomst van het gravelen zie ik daar ook zeker geen verbetering in komen. Al is gravel natuurlijk geen 'wintersport' zoals crossen. Eigenlijk zou de cross zich moeten opwerpen als winters alternatief voor de gravel en mee op die trein springen.
 
Dan is de MTB wereldbeker een veel beter voorbeeld. 2 manches in brazilie, dan 5 in europa en afsluiten met 2 noord Amerikaanse manches verspreid over 7 maand, ipv 14 manches op iets meer dan 3 maand bij de cross.
Alleen viel in 2023 de Braziliaanse WB manche van de kalender, ook Valkenburg sneuvelde. Zo heeft men ook al een tijdje geen WB manche meer in Australië.

Ondanks dat mtb een internationalere sport is het nu ook niet dat ze daar de toplocaties over heel de wereld maar hebben uit te kiezen.
 
En vooral lokaal talent en sponsors.

Zeker met de opkomst van het gravelen zie ik daar ook zeker geen verbetering in komen. Al is gravel natuurlijk geen 'wintersport' zoals crossen. Eigenlijk zou de cross zich moeten opwerpen als winters alternatief voor de gravel en mee op die trein springen.
De cross is al jaren het alternatief in de winter voor de weg.
Het heeft een reden waarom weinig wegrenners in het veld rijden. Gravel ligt nog dicht aan bij fietsen op de weg. Maar cross is echt een andere sport en soort van inspanning.
 
Iemand een idee of dat deze avond ergens te zien is voor niet-Telenet niet-Proximus klanten (Orange)?
 
Hopelijk toch iets meer spanning de volgende crossen met hopelijk ook Sweeck die zijn goeie seizoen van vorig jaar kan bevestigen, dat zou mooi zijn.

Ik heb wel genoten van de manier waarop Nys gisteren elkeer die trap op reed, zeker de eerste keer tussen een hoop andere renners was ronduit indrukwekkend. Ik denk dat het vrij veilig is om te zeggen dat er geen enkele crosser hem dit na doet.
 
Ik denk dat het vrij veilig is om te zeggen dat er geen enkele crosser hem dit na doet.
josse-wester-mathieu-van-der-poel-1625339481.jpg

“Hold my beer”


Nys bevestigt wat iedereen hoopte natuurlijk. Ik schrik hier niet van, als je ziet hoe die jongen op de weg rijdt is dit geen verrassing.
De wattage heeft hij, de techniek ook, dan is winnen binnen dit veld een vanzelfsprekendheid.

Ik maak mij al op voor de “echte crossers” die moord en brand gaan huilen dat de wegrenners met hun overwinningen gaan lopen.
 
josse-wester-mathieu-van-der-poel-1625339481.jpg

“Hold my beer”


Nys bevestigt wat iedereen hoopte natuurlijk. Ik schrik hier niet van, als je ziet hoe die jongen op de weg rijdt is dit geen verrassing.
De wattage heeft hij, de techniek ook, dan is winnen binnen dit veld een vanzelfsprekendheid.

Ik maak mij al op voor de “echte crossers” die moord en brand gaan huilen dat de wegrenners met hun overwinningen gaan lopen.
Nys is volgens mij technisch gezien zelfs nog beter dan VDP. Wat die gisteren uit zijn benen schudde.. nooit gezien.
 
Mooie cross!!
Wel jammer dat Overijse zo vroeg op de kalender staat. Duidelijk niet teveel volk.
Nu hadden ze nog "geluk" met de regen van afgelopen week, als je elk jaar op deze datum organiseert ga toch vaak een snelle cross krijgen zonder veel techniciteit. Beetje zonde voor zo'n omloop.
 
Terug
Bovenaan