Veldritseizoen 2023 - 2024

Hij was gewoon de sterkste in de koers maar men had dit precies niet door en ze zagen hem nooit meer terug.
Vanthourenhout kan daar zelf niks aan doen hé. Echt wel bizar.
Vanthourenhout kreeg een halve minuut en de top 4 is binnen die halve minuut gefinished.
Ik denk dat van der Haar sterkste man in koers was maar veel te hoge foutenlast. Mason was ook best sterk. Als die 2 op gelijke voet kunnen vertrekken ipv onder druk met 25s achterstand dan wil ik het nog zien.

Tactisch sterk gereden van de Belgen (en vooral Iserbyt) maar jammer voor de spanning in de cross...
 
Tactisch sterk gereden van de Belgen (en vooral Iserbyt) maar jammer voor de spanning in de cross...
Het kan niet elk jaar / elke cross feest zijn. Wat als Michael slipte en viel i.p.v. Lars?
Vorig jaar was het EK om van te smullen en hadden we (de vroege) crossen waarin naast Iserbyt, je Sweeck - Van der Haar - Michael had, die zeges binnenhaalden.
Binnenkort kan het evengoed saai worden met VDP en VA, als er eentje in mindere vorm zit en de andere in betere vorm.
Blij om zo'n nieuw geval als Mason te zien doorbreken.
 
Dit zijn toch de crossen waar ik voor thuis blijf 😍 Echte cross zoals vroeger ipv die salon crossen van de voorbije jaren waar ze meer dan 30/u reden. Dat het niet elk weekend zo zwaar moet zijn ben ik met akkoord. Terug veldrijden voor mannen met baarden 😛
 
Het weer maakt de cross, en we hebben sinds juli nu eenmaal massa's regen gehad. Absoluut leuker zo!

Petje af voor Iserbyt om met zijn 55kg hier gewoon met de zege te gaan lopen.
 
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20...SmV1j2xs8wm326CK9w4CH1WqS-7GADuyt6SpuyrVcCXTo

:laugh:

Dat manneke is ocharme net 21 en rijdt zijn eerste echte wegseizoen bij de profs en dan klagen en zagen dat hij niet alle WB-manches rijdt. :unsure: En trouwens, de grote drie rijden nog minder WB-manches en rijden ook het WK. Maar daar hoor ik 'm precies niet over?
Ik begrijp die keuze wel niet echt moet ik zeggen. Dat pakweg Wyseure oid WB manches laat schieten om ergens te kunnen podium rijden... ok.

Maar als je in staat bent WB manches te winnen rijdt je toch gewoon de WB? :unsure:

Ik vind dit zo'n beetje het equivalent van "geen RvV voor mij, ik rijd Dwars door Vlaanderen al" nadat je net de E3 gewonnen hebt...
 
Laatst bewerkt:
De uci heeft dit toch volledig op zichzelf afgeroepen?

14 crossen in 1 klassement is gewoon teveel. Hierdoor maak je van die crossen ook een 13 in een dozijn cross. Zoals de FIFA die het wk voetbal gaan organiseren met 48 landen, wat is een groepsmatch op een wk dan nog waard?

Bij de uci draait het puur om de centen, zo'n klassieker als Koksijde hebben ze naar de uitgang gejaagd. En dan komt er zo'n kunstmatige cross als vandaag voor in de plaats.
Als je de vergelijking wil maken met de weg dan zeggen ze eigenlijk, vanaf nu doet de rvv er niet meer toe want bij ddv hebben ze een grotere zak geld gevonden. Nu is ddv de belangrijkste koers van het Vlaams voorjaar.

Qua verloning zit er volgens ook weinig verschil tussen al die klassementen. Bij de wereldbeker krijgt men ook geen startgeld zeker? Als Nys 27e wordt in Niel heeft hij dus toch centen verdiend, wordt hij 27e in Dendermonde dan heeft hij niks.

Als je renners aan het begin vh seizoen vraagt welke crossen ze graag zouden winnen dan zal je buiten de kampioenschappen toch gewoon kleppers a la Overijse, Koksijde, Gavere, Koppenberg horen. In welk klassement die dan zitten kan ze niks schelen.
 
Paul Herygers slaat vandaag toch ook wat uit zijn botten.

Mason is een veganist. Geen dierlijke producten. Wat blijft er dan nog over? Vogelzaad :rofl:

En dan niet akkoord gaan met Nys zijn uitspraak dat Van der Haar zijn kans mag gaan in de laatste ronde om 2de plaats in te palmen. Precies dat polleke dat verkeerd verstaan had dat Van der Haar Ronhaar nog ging inhalen ofzo. Ronhaar had toen al 30sec voorsprong.
 
Qua verloning zit er volgens ook weinig verschil tussen al die klassementen. Bij de wereldbeker krijgt men ook geen startgeld zeker? Als Nys 27e wordt in Niel heeft hij dus toch centen verdiend, wordt hij 27e in Dendermonde dan heeft hij niks.
Geen startgeld in de WB is de grootste dooddoener, je start daar voor jandoedel want voor velen zit daar zelfs geen podiumplaats in.
Of je zou bij de grote drie moeten horen, want dan wordt er wel startgeld gegeven.

Ik snap wel waarom je als Nys zijnde gewoon deze WB skipt. Mocht het nog een mooie cross zijn, maar dat is het allesbehalve.
 
De eerste 5 crossen van WVA zijn cross-seizoen liggen vast (volgens hln). Ook 5 crossen waar Vdp start!
Lappartient gaat niet content zijn, maar 1 wereldbeker 🤡

22/12 | Exact Cross Mol - Zilvermeercross
23/12 | UCI World Cup Antwerpen
28/12 | Superprestige Diegem
29/12 | Exact Cross Loenhout - Azencross
01/01 | X2O Trofee Baal - GP Sven Nys
 
Ik vind het een beetje raar dat die mannen daar plots op 1 week tijd 4 crossen meepakken.

Ik zou gewoon wat meer verdelen. En bv de Koppenberg en andere van dat niveau nu al meepikken. Gewoon een cross per week ofzo.
 
Ik zou gewoon wat meer verdelen. En bv de Koppenberg en andere van dat niveau nu al meepikken. Gewoon een cross per week ofzo.
Die mannen mogen na een wegseizoen ook weleens rust pakken. Opbouwen en dan weer in competitie komen.
Het is niet omdat je zo'n topper bent dat je er een ongeregeld zootje van moet maken. Dan ge je je absolute topniveau ook niet meer halen.
 
De eerste 5 crossen van WVA zijn cross-seizoen liggen vast (volgens hln). Ook 5 crossen waar Vdp start!
Lappartient gaat niet content zijn, maar 1 wereldbeker 🤡

22/12 | Exact Cross Mol - Zilvermeercross
23/12 | UCI World Cup Antwerpen
28/12 | Superprestige Diegem
29/12 | Exact Cross Loenhout - Azencross
01/01 | X2O Trofee Baal - GP Sven Nys
Vooral hypocriet van de UCI-baas. Zagen dat iemand als Nys en VDH eens skippen en dreigen dat ze ze allemaal of geen moeten rijden, maar dan wel lopen smeken bij de grote 2 om die paar crossjes dat ze rijden toch in de wereldbeker te doen. Dan moeten ze ineens niet alle manches rijden.
 
Ik vind het een beetje raar dat die mannen daar plots op 1 week tijd 4 crossen meepakken.

Ik zou gewoon wat meer verdelen. En bv de Koppenberg en andere van dat niveau nu al meepikken. Gewoon een cross per week ofzo.
Mijn buikgevoel zegt dat die periode ook de best bekeken crossen brengt voor die klassementen, dus ze gaan ook gewoon het best cashen die week.
 
Vooral hypocriet van de UCI-baas. Zagen dat iemand als Nys en VDH eens skippen en dreigen dat ze ze allemaal of geen moeten rijden, maar dan wel lopen smeken bij de grote 2 om die paar crossjes dat ze rijden toch in de wereldbeker te doen. Dan moeten ze ineens niet alle manches rijden.

Om ze dan net in het MTB-en een bevoordeelde plaats te geven ten opzichten van renners die dan wel alles rijden en rechtmatig die startplaats hadden veroverd.
 
Vooral dat dreigen met uitsluiting van het WK is echt belachelijk, precies of de UCI ook maar overweegt om een WK te organiseren zonder VA, VDP, Pidcock en Nys.
 
Om ze dan net in het MTB-en een bevoordeelde plaats te geven ten opzichten van renners die dan wel alles rijden en rechtmatig die startplaats hadden veroverd.
Puur op hun kunnen verdienen ze om daar bevoorrecht te starten.
Ja dat is vervelend voor mindere goden die wel moet knokken om daar te mogen starten, maar op dat vlak moet je ook een kat een kat durven noemen.

Ik snap de insteek hoor. Uiteraard wil je dat iedereen meedoet aan de crossen “die er toedoen”, wat in de praktijk de crossen zijn die veel geld neerleggen en graag ook ROI krijgen. Want deelnemersveld bepaalt ook sterk de opkomst van toeschouwers en wat ze vertieren.
 
Puur op hun kunnen verdienen ze om daar bevoorrecht te starten.
Ja dat is vervelend voor mindere goden die wel moet knokken om daar te mogen starten, maar op dat vlak moet je ook een kat een kat durven noemen.

Ik snap de insteek hoor. Uiteraard wil je dat iedereen meedoet aan de crossen “die er toedoen”, wat in de praktijk de crossen zijn die veel geld neerleggen en graag ook ROI krijgen. Want deelnemersveld bepaalt ook sterk de opkomst van toeschouwers en wat ze vertieren.

Maar de UCI snijdt in hun eigen vel
Pidcock plande MTB-wedstrijden in voor een betere startplaats, nu gaat hij dat niet meer doen want is in principe niet meer nodig.

En in het veldrijden eisen ze nu dat ze wel alles moeten rijden.

Puur op hun kunnen misschien , maar de nummer 2 van dat WK stond normaal voor pidcock en sagen En moest er nu achter staan.
 
Puur op hun kunnen verdienen ze om daar bevoorrecht te starten.
Ja dat is vervelend voor mindere goden die wel moet knokken om daar te mogen starten, maar op dat vlak moet je ook een kat een kat durven noemen.

Ik snap de insteek hoor. Uiteraard wil je dat iedereen meedoet aan de crossen “die er toedoen”, wat in de praktijk de crossen zijn die veel geld neerleggen en graag ook ROI krijgen. Want deelnemersveld bepaalt ook sterk de opkomst van toeschouwers en wat ze vertieren.
Lol, echt nee. Wil je vooraan starten? Dan werk je daarvoor. Dat is eerlijk.

Als we gewoon wat voordelen gaan toekennen op basis van vermeende populariteit dan ziet het er bijzonder slecht uit. MVDP heeft sinds begin 2020 twee uitslagen gereden. Op basis daarvan moet die toch maar vooraan starten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan