Veldritseizoen 2023 - 2024

Mooie cross!!
Wel jammer dat Overijse zo vroeg op de kalender staat. Duidelijk niet teveel volk.
Nu hadden ze nog "geluk" met de regen van afgelopen week, als je elk jaar op deze datum organiseert ga toch vaak een snelle cross krijgen zonder veel techniciteit. Beetje zonde voor zo'n omloop.
Mooie cross, jammer van de uiteindelijk ontknoping maar ik denk dat Iserbyt zijn analyse nadien wel correct was. Was eigenlijk een onmogelijke plaats om in te halen met 9/10 crash. Had na 1,5 ronde schrik dat de cross gereden was maar dat was alles behalve waar. Voorlopig stelt het seizoensbegin niet teleur, waar Sweeck vorig jaar plots boel een beetje kwam verstoren voor Bingoal zorgt Nys dit jaar voor voldoende weerwerk voor mooie crossen.
 
Nog redelijk wat regen in de verwachting voor de komende dagen. Ik hoop op nog eens wat ouderwetse moddercrossen de komende periode 😍 Een Koppenberg cross zoals in de jaren 2000 kijk ik echt naar uit.
 
Ma Nys junior gaat toch ook nooit in het veld blijven, die gaat vanaert en vanderpoel achterna
Zou kunnen maar gaat toch nog een paar jaar duren imo. Liefde voor het veld lijkt me groot en dat hij er dikke prijzen kan pakken lijkt nu ook wel duidelijk (toegegeven zonder Van Aert en Van Der Poel momenteel).

Ken het parcours niet van het EK zondag maar toch ook favoriet, sprinten kan hij en een zwaar parcours duidelijk ook.
 
Ken het parcours niet van het EK zondag maar toch ook favoriet, sprinten kan hij en een zwaar parcours duidelijk ook.
Het blijft toch gek dat Nys daar plots ploegmaat is van Iserbyt en VTH en dat VDH zelf zijn boontjes moet doppen.
 
Het blijft toch gek dat Nys daar plots ploegmaat is van Iserbyt en VTH en dat VDH zelf zijn boontjes moet doppen.
Dat valt in de cross op zich nog goed mee. 4 Belgen en 1 Hollander en dat zijn zowat alle kanshebbers. Als VDH gaat zijn er nog steeds 3 vd 4 Belgen die kunnen rijden zonder ploegbelang.

Op de weg is dat nog een pak erger, daar komen de kopmannen van de 10 grootste landen uit de 3 a 4 grootste ploegen.
 
Nog even wachten op VDP dus

https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2023%2F11%2F02%2F51a8cd02-0ddc-4d4f-a53f-a3346b30ed90.jpg
 
Speelt natuurlijk ook wel mee dat Antwerpen en Hulst naar eind december gegaan zijn. Heeft weinig zin om dan al eind november te beginnen. Al bij al rijdt hij toch een goed aantal crossen, meer dan voldoende om de echte crossers te doen zagen.
 
EK veldrijden alles naar zondag verplaatst (behalve de nutteloze relays)

 
Wat een farce van een cross. Krijgt een halve minuut gratis en voor niks en er geraakt niemand meer naartoe :sarcastic:
Hij was gewoon de sterkste in de koers maar men had dit precies niet door en ze zagen hem nooit meer terug.
Vanthourenhout kan daar zelf niks aan doen hé. Echt wel bizar.

En inderdaad zo wel een saaie koers, ze hadden hem nooit zo gemakkelijk mogen laten gaan. Het was nog altijd de titelverdediger he.

Update: Blijkbaar had ploegmaat Iserbyt het wel in de mot en liet hij bewust het gaatje vallen. De Nederlanders hebben zich meteen laten vangen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan