Veldritseizoen 2023 - 2024

Status
Niet open voor verdere reacties.
Puur op hun kunnen verdienen ze om daar bevoorrecht te starten.
Ja dat is vervelend voor mindere goden die wel moet knokken om daar te mogen starten, maar op dat vlak moet je ook een kat een kat durven noemen.
Maar komaan dat is gewoon BS en dat zeg je alleen maar omdat het als die-hard vdP fan mooi in u kraam past richting Parijs.

Wil je het WK starten op de eerste rij? Rijdt dan ook de crossen voor de nodige punten. Das ook heel makkelijk oplosbaar: zorg dat vooral de WB crossen heel veel punten geven en de rest veel minder. Iedereen gaat die WB crossen rijden en de toppers gaan zoveel mogelijk die crossen kiezen om een goeie startplek te versieren.

We krijgen dan een WK met momenteel max 9 starters, meer zijn er niet die aan alle 3 de wereldbekers deelgenomen hebben.
Sweeck heeft Waterloo geskipt om medische redenen wel... dat telt niet.

Maar komaan dat is gewoon BS en dat zeg je alleen maar omdat het als die-hard vdP fan mooi in u kraam past richting Parijs.

Wil je het WK starten op de eerste rij? Rijdt dan ook de crossen voor de nodige punten. Das ook heel makkelijk oplosbaar: zorg dat vooral de WB crossen heel veel punten geven en de rest veel minder. Iedereen gaat die WB crossen rijden en de toppers gaan zoveel mogelijk die crossen kiezen om een goeie startplek te versieren.

Sweeck heeft Waterloo geskipt om medische redenen wel... dat telt niet.
Het ging over de MTB natuurlijk :p
Dat heeft niks te maken of ik al dan niet fan ben van VDP. Ik vind persoonlijk dat puur op basis van kunnen zowel MVDP als Pidcock op een positie mogen starten die ze misschien niet rechtstreeks verdiend hebben.
Dat moet niet rij 1 zijn, maar het moet ook niet de laatste rij zijn.

In de cross lijkt het mij geen groot probleem om achteraan te starten en uw plaats af te dwingen. De wereldbeker is gewoon te breed, te veel crossen daar is iedereen het over eens.
Wat er vooral moet gebeuren is respect voor WVA, MVDP en Pidcock dat zij nog mee willen doen in de cross. En vooral niet te veel pestpolitiek.
Ja ze rijden een beperkt programma, maar dat heeft zijn redenen. Wees blij dat ze toch een kort maar volgestouwd programma rijden.

Het ging over de MTB natuurlijk :p
Dat heeft niks te maken of ik al dan niet fan ben van VDP. Ik vind persoonlijk dat puur op basis van kunnen zowel MVDP als Pidcock op een positie mogen starten die ze misschien niet rechtstreeks verdiend hebben.
Dat moet niet rij 1 zijn, maar het moet ook niet de laatste rij zijn.

In de cross lijkt het mij geen groot probleem om achteraan te starten en uw plaats af te dwingen. De wereldbeker is gewoon te breed, te veel crossen daar is iedereen het over eens.
Wat er vooral moet gebeuren is respect voor WVA, MVDP en Pidcock dat zij nog mee willen doen in de cross. En vooral niet te veel pestpolitiek.
Ja ze rijden een beperkt programma, maar dat heeft zijn redenen. Wees blij dat ze toch een kort maar volgestouwd programma rijden.

Ik denk dat meeste mensen geen probleem hebben met een bevoorrechte positie voor toppers, maar eerder met de regelementswijzeging 2 dagen voor de start.

Gewoon niet e ,wat is dat nu, het is niet omdat je goed bent op de weg dat je automatisch goed bent in het andere.

Het is misschien sjiek voor de toeschouwers maar gewoon oneerlijk voor de mountainbikers.

Op de vijfde startrij is ruimte gereserveerd voor renners die in de top-10 van een andere wielerdiscipline staan

Dus Iserbyt of Sweeck , Yates , remco , Philipsen ofzo mogen daar gewoon gaan staan e , met 0,0 wedstrijden, ze gaan dat niet doen maar het kan.

-----
Stoort me vooral dat UCI dus MTB en cyclocross 2 volledig tegengestelde wijzigingen wil uitvoeren.

Dus in dat veldrijden worden ze boos dat ze niet alle wereldbekers rijden maar af en toe een andere koers (mss omdat het parcours hun veel beter ligt op een overvolle kalender) en dreigen ze met sancties.

en in het MTB zeggen ze goh je moet niets meer rijden pidcock en mvdp om proberen een betere startplaats te hebben , start maar gewoon op rij 5.

Als ik het goed heb begrepen ging Pidcock volgend seizoen normaal vrij veel MTB doen. Maar door die reglementen dat hij nu toch vanvoor mag starten vallen die allemaal in het water.

Dacht dat ergens gelezen te hebben? En vind ik heel jammer want ik kijk graag MTB. Maar als VDP of Pidcock niet mee doen vind ik er maar niks aan. Dus heeft nogal een averechts effect.

Gewoon niet e ,wat is dat nu, het is niet omdat je goed bent op de weg dat je automatisch goed bent in het andere.

Ze hebben al bewezen dat ze goed zijn in het MTB’en en CX, dat is de clou van het verhaal ;)

Als Pogacar morgen een crossfiets pakt of een MTB moet hij niet onmiddellijk vooraan starten. Eerst eens bewijzen.
Maar als je natuurlijk zoals MVDP 30 overwinningen hebt op de MTB en daarbij nog eens EK bent geweest en 2x 2de in de wereldbeker dan is dat een andere zaak.
Pidcock die EK, WK en OS wint, dat opent deuren.
En dan zwijgen we nog over de cross, want dat palmares is al helemaal om duimen en vingers van af te likken.

Ze hebben al bewezen dat ze goed zijn in het MTB’en en CX, dat is de clou van het verhaal ;)

Als Pogacar morgen een crossfiets pakt of een MTB moet hij niet onmiddellijk vooraan starten. Eerst eens bewijzen.
Maar als je natuurlijk zoals MVDP 30 overwinningen hebt op de MTB en daarbij nog eens EK bent geweest en 2x 2de in de wereldbeker dan is dat een andere zaak.
Pidcock die EK, WK en OS wint, dat opent deuren.
En dan zwijgen we nog over de cross, want dat palmares is al helemaal om duimen en vingers van af te likken.

1. Volgens die regel hoef je dus niet goed te zijn in MTB en CX
2. Het ene seizoen is het andere niet, stel dat mvdp een echt kutseizoen heeft door omstandigheden, dan nog mag hij nog altijd voorsteken op atleten die misschien beter in vorm zijn. Omdat hij het seizoen ervoor goed heeft gepresteerd.
3. Ik denk dat mvdp zelf op pole position mag staan in de F1 want zijn palmares daar kan Verstappen enkel maar van dromen 😉

Laatst bewerkt:
Dacht dat ergens gelezen te hebben? En vind ik heel jammer want ik kijk graag MTB. Maar als VDP of Pidcock niet mee doen vind ik er maar niks aan. Dus heeft nogal een averechts effect.

Ik vermoed gewoon omdat je de anderen nog niet zo goed kent? Geef ze een kans, kijk de prerace show voor meer achtergrond en je zal wel zien dat het ook geen prutsers zijn.

Dat dat geen prutsers zijn ben ik wel van overtuigd hoor :-)

Kijk soms ook wel. Maar zonder die mannen erbij is het toch anders.

Nergens Dublin te volgen (buiten betaalzenders)? Of ik zie er over?

Edit: A op NOS zenden ze het uit

Laatst bewerkt:
1-2-3 incoming op het WK met VDP - Ronhaar - Van der Haar.
Iserbyt gaat ook leeggereden zijn tegen het WK met de focus op de klassementen.
Aan Sweeck en VTH om eremetaal te redden.

Amper vijf posts op een tiental dagen tijd.
Veldrijden is dood, als VDP - VA niet meedoen of Nys niet wint.

Toch weeral sterk van Iserbyt. Dat 'mindere' begin niet in zijn hoofd laten zitten en nog voor de G2 komt, een paar veldritjes binnen pakken en goed in de klassementen staan.
De Hollanders gaan tevens een taaie klant zijn op het WK.

MVDP doet mee denk ik?
Dus ja, dan zeker wel he.
In groep doelde ik.
Van der Haar - Nieuwenhuis - Ronhaar.
VDP, die is weg na half cross met zekerheid.
Daarachter kunnen ze een Van der Haar laten rijden en de twee andere Nederlanders de Belgen wat pesten, want wie anders buiten Iserbyt (als we nu kijken hoe de verhoudingen liggen) gaat het klaren?
Wie weet kan de Brit Mason op een diefje het brons of zilver meepikken.

Amper vijf posts op een tiental dagen tijd.
Veldrijden is dood, als VDP - VA niet meedoen of Nys niet wint.
Wat wil je als niemand nog iets om klassementen geeft en de helft van de cyclocrossers cherry picky en zelden dubbele weekends nog rijden? In de helft van crossen vraag je je af "tjiens waar is renner x?"... "ah die rijdt weeral nie mee..."

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan